Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Obniżenie samochodu

Zawieszenie
Finare
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 16 lip 2015, 10:25
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Obniżenie samochodu

Post autor: Finare » 14 sie 2015, 08:51

siemanko Panowie, jakoże mój kuzyn planuje "zglebić" swoją C5 chciałbym się zorientować jakie niesie konsekwencje obniżenie samochodu? Czy Silnik lub, podwozie dostaje bardziej pod kątem rdzewiejących elementów?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 sie 2015, 08:56

Zależy o ile obniży. Jak zrobi za nisko to będzie o wszystko spodem zaczepiał oraz przy bardzo dużym opuszczenia auta robi się spory negatyw - szybciej "zje" opony.

Finare
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 16 lip 2015, 10:25
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: Finare » 14 sie 2015, 11:30

Widziałem obniżonego Golfa to podwozie było praktycznie całe skorodowane + elementy silnika za kratkami zderzaka również, dodatkowo miał piasek w halogenach....

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 02 wrz 2015, 08:02

Finare pisze:Widziałem obniżonego Golfa to podwozie było praktycznie całe skorodowane + elementy silnika za kratkami zderzaka również, dodatkowo miał piasek w halogenach....
to jakiś zgnilec musiał być już przed obniżeniem.

obniżenie auta nie ma nic do korozji,chyba ze będzie szurać na koleinach podwoziem o asflad wtedy wiadomo ze jak konserwacja zejdzie to wejdzie z czasem rdza.

W A6 na glebie największym problemem są miski olejowe,zwłaszcza silnika bo jest aluminiowa i nawet lekkie uderzenie może spowodować jej pęknięcie.poza tym na glebie trzeba się nauczyć jeździć żeby nie zakatować auta w pół roku.

remik87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 2015, 12:44
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 12 wrz 2015, 13:27

miałem 2 80tki obniżone nic się nie działo poza przyspieszonym zużyciem tulei metgum. jak kolega wyżej napisał trzeba opanować co nieco. teraz mam a6 i poza również wspomnianym negatywem z przodu nic sie nie dzieje.

szachu13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2015, 20:33
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: szachu13 » 08 paź 2015, 06:34

O co dokladniej chodzi z tym.negatywem? ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 paź 2015, 08:08

szachu13 pisze:O co dokladniej chodzi z tym.negatywem? ;)
Negatyw to jest ujemny kąt pochylenia koła/kół.

szachu13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2015, 20:33
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: szachu13 » 08 paź 2015, 09:14

Mazdomania, i to zawsze wystepuje jak sie obnizy samochod? Nie mozna tego jakos znwelowac? To jest efekt zamierzony czy uboczny? :P Tez zastanawiam sie nad delikanym obnizeniem (w granicach -30)do tego 17' albo nawet 18' nie wiem jak podejsc do tematu...

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 08 paź 2015, 09:18

Zglebowane auto fajnie wygląda :) ale to jest jedyny plus tego zabiegu....tylko i wyłącznie wygląd (i to też tylko wtedy, gdy nie jest przesadzone). O ile w sportowych autach wyczynowych ma to sens pod kątem zmniejszenia oporów powietrza, obniżenia nawet o kilka centymetrów środka ciężkości, usztywnienia zawieszenia (o wiele krótszy skok na dobiciu koła)...... .......to w cywilnym samochodzie, w dodatku z przeciętnymi osiągami, to chyba tylko na wystawę przy okazji jakichś zlotów lub pokazów. Do codziennej jazdy mija się to z celem. Weź takim zglebowanym autem pojedź na wakacje....choćby w góry, gdzie przyjdzie Ci przejechać akurat jeden jedyny kilometr przez kocie łby.....spróbuj pokonywać wyższe krawężniki, niż te 2 - 3 centymetrowe, spróbuj przejechać jakąś polną drogą, choćby w sytuacji, kiedy jesteś do tego zmuszony, np jakiś objazd albo zmiana organizacji ruchu w wyniku jakiegoś remontu drogi....spróbuj wyjechać z mocno zaśnieżonego placu lub podwórka. Totalny bezsens.....
Jak ktoś nie wyjeżdza nigdy poza miasto i to miasto, w którym ulice i krawężniki się praktycznie zrównują to jest ok ;p

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 paź 2015, 09:58

szachu13 pisze:to zawsze wystepuje jak sie obnizy samochod?
Jeśli nic więcej nie ruszasz poza założeniem niższych sprężyn, innych amorów ewentualnie całego gwintu to od razu robi się negatyw.
szachu13 pisze:Nie mozna tego jakos znwelowac?
W przypadku C5 z napędem Q w przednim zawieszeniu nic nie zrobisz - nie ma możliwości zmiany kąta pochylenia koła, natomiast z tyłu są śruby regulacyjne i możesz ustawić sobie ile chcesz.

Piotrek_85, Jeśli ktoś dużo lata po dobrych drogach to tylko delikatnie obniżyć auto, dać niski profil opony i zrobić negatyw (szczególnie tył). Takie auto o wiele, wiele lepiej trzyma na szybkich drogach i ostrzejszych łukach.

szachu13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2015, 20:33
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: szachu13 » 08 paź 2015, 12:46

Piotrek_85, nie zgadzam sie z Toba. Naprawde da sie jezdzic autem na glebie (oczywiscie w granicach rozsadku) jesli sie uwaza i jezdzi ostroznie. Jesli ktos lubi szybsza, agresywna jazde i nie mieszka na wsi gdzie nie ma asfaltu to gleba daje naprawde wiele przyjemnosci z jazdy :) Tylko wlasnie takimautem trzeba umiec sie poruszac, zeby przy pierwszej okazji nie rozwalic sobie miski :)

Mazdomania, jestem pod wrazaniem Twojej wiedzy - imponujesz mi :) A co trzeba zrobic, zeby zmienic w takim aucie kat z przodu? Czy to sa na tyle znaczne zmiany, zeby w to ingerowac?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 paź 2015, 12:59

tylko regulowane wahacze - można zmieniać ich długość i wtedy regulować kąty , widziałem takie na jakiś amerykańskich forach


o coś takiego: Obrazek

http://store.034motorsport.com/034motor ... 6-rs6.html

Gość.

Post autor: Gość. » 08 paź 2015, 13:45

A ja popieramPiotrek_85, i pod jego postem podpisuje sie obiema rekami. Gleba to shit na pokaz a nie żadna praktyczna sprawa. Jesli ktos ma drogi we wsi jak po stole i poza te wieś nie wyjeźdza to ok niech się lansuje ale przy normalnym uzytkowaniu czy to w PL czy w UE nie ma szans by to nie uwierało mocno.

Autostrady nawet te rowne na glebie stają sie dramatem i nie pogonisz panie tyle co ktos na zwykłej zawieszcze. Tu tez na nic sie zdaje obniżanie i usztywnianie jak auto podskakuje na nierównościach poprzecznych chcac ci powybijać zeby. A już najlepszy motyw to widziałem na A4 w PL gdy gośc zglebowaną furą mnie wyprzedził po czym posypały sie iskry nad jakims wiaduktem no i musiał dalej grzecznie sie wlec.

WIęc jeszcze raz dla wielbicieli niekomfortu-gleba to tylko pokazówka.

szachu13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2015, 20:33
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: szachu13 » 08 paź 2015, 13:52

Apophis, podskakiwanie auta jest efektem zlego doboru amorow bo sprezyn badz wymiany samych sprezyn i zostawienia seryjnych amorow... Zwroc uwage, ze nawet w dobrym gwincie masz nie tylko regulacji wysokosci ale i tlumienia... A poza tym to kwestia gustu ;)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 paź 2015, 21:45

co byś nie zrobił to trakcja na glebie zawsze będzie gorsza na drogach publicznych
jej przewaga jest niezaprzeczalna tylko na torach
gdyby było inaczej to wszystkie wrc były by zglebione na odcinkach szosowych a nie są
wynika to z faktu żę tak niski skok zawieszenia nie poradzi sobie z skompensowaniem nierówności jakie wystepują na drogach ogólniedostępnych nawet przy optymalnie ustawionych siłach tłumienia dobicia i odbicia
a co się stanie gdy zaczyna brakować amortyzacji i tłumienia gdy tniesz łuk poboczem ?

ale są gusta i guściki dla lansera piękna sprawa
dla kogoś kto upala już niekoniecznie

czy te regulowane patyki są dostępne w polsce ????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja