Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Obniżenie samochodu

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 paź 2015, 19:43

Ja początkowo w Audi miałam wg. VIN "zawieszenie na złe drogi" i prześwit był ok. 20cm, a kąt pochylenia kół bodajże 1st 15min. na minusie (musiała bym w papiery dokładnie zajrzeć ile było początkowo). Do tego na chwilę założyłam opony 225/50 i na odcinku do pracy, gdzie mam idealną drogę, ale krętą z ostrymi zakrętami nie byłam w stanie przy większej prędkości utrzymać auta "w linii". Obecnie mam gwint skręcony, aby prześwitu było 10cm (śmiejcie się, ale w porównaniu do pierwotnej "kozy" dla mnie to już gleba ;p ) do tego oponki 245/30 i negatyw na wszystkich kołach zrobiony 1st 45 min. i auto trzyma się jak przyklejone gdzie bym nie jechała (a jeżdżę "energicznie" <milczek> ). W drugim aucie to samo zrobiłam - zmieniłam "balony" na niski profil, ori zawias na gwint, obniżyłam trochę i zupełnie inne auto się zrobiło.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 09 paź 2015, 21:20

obniżyć trochę a zglebić na 5 cm gdzie skok zawiasu wynosi 4 cm to róznica
nie jestem przeciwnikiem obniżenia ale wszysto z głową i sensem
w poprzednim aucie miałem zawias na złe drogi i do upalania nie za bardzo się nadawał
obecnie mam 1BA +kayab ultra sr przód i koni str tył to wszystko na 7.5j16 et 35 i
225/50r16 ZR CONTI EXTREME CONTACT
wg mnie idealny kompromis między komfortem a trakcją
1BE sprawdziło by się lepiej ale jężdzę też na ryby po lasach dlatego kompromis
setup twoich ustawień dobrany jest doświadczalnie , czy korzystano z jakiegoś oprogramowania ?
nie jestem przeciwnikiem obniżenia ale wszysto z głową i sensem

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 paź 2015, 23:39

Nikt nie mówił, aby zrobić prześwitu 1.5-2.5 cm (jak co po niektóre auta w Lublinie <boisie>), ale o obniżenie w SPAM do wysokiej serii <okok>

Ja właśnie miałam ten zawias na złe drogi, a codziennie śmigam praktycznie po expresówkach i dobrych drogach z szybkimi łukami, więc duże prędkości + ten seryjny zawias to była katorga <uoee>

Ustawienie mojego zawieszenia było doświadczalne - <stres> . Po montażu gwintu od razu na Huntera na zbieżność, przejeździłam do końca zimę (w sumie to kilka tygodni). Jak założyłam letnie koła to na Huntera, 3-4 dni jazd, później opuszczanie na gwincie, znowu Hunter [choć osoba, która pierwsza opuszczała mi gwint (zanim sama zobaczyłam na czym to dokładnie polega), stwierdziła, że nie ma potrzeby robić zbieżności.... <glupek> ], później znowu jazda i tak ogólnie 3 razy, aż dobrałam ustawienia pod siebie. Choć nie powiem, gość robiący zbieżność nie był zachwycony tym, że poprosiłam, aby ustawił kąt pochylenia kół tylnych tak duży, bo stwierdził, że wg programu dla S6 max to 1st 30min, aby nie "jadło" tylnych opon, a przód to wiadomo, mam zwykłe wahacze, więc jak wyszło po obniżeniu auta, tak musiało bez mała zostać.

remik87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 2015, 12:44
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 26 paź 2015, 14:32

tak sobie siedzę i czytam wypowiedzi co niektórych użytkowników i piszą takie bzdety, ze aż miło.
3 auta miałem 7 lat jazdy na ..glebie.. plus tuleje poliuretan i bylem w górach lasach na rybach i chyba wszędzie gdzie się da nie urwałem miski ni nic. jak ktoś jest pi..da to w poduszkowcu urwie miskę. strata komfortu jest fakt ale trakcja jest na plus... nie jednokrotnie po ciasnych zakretach gubiłem seryjne mocniejsze auta.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 26 paź 2015, 14:59

Widziałem nieraz takie zglebowane auta......gdzieś tam odrapane zderzaki na dole, wiszące fragmenty hokejów.....odpryski lakieru......porysowane szkło halogena....wchodzisz do kanału....a od spodu wszędzie ślady kamieni i krawężników. Nie pieprz głupot, bo nie trzeba wcale urywać misek olejowych....wystarczy, że auto po pol roku jezdzenia wygląda jak auto WRC po pierwszym OS-ie.

remik87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 2015, 12:44
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 26 paź 2015, 19:46

Zacznijmy od tego ile aut nie obniżonych jeździ w stanie gorszym niż opisujesz. bez kawałków zderzaka bez halogenów i innych. Jak ktoś jest kretyn i nie zna długości własnego auta to i na ścianie zaparkuje, nie wspominając wielkiej potrzeby jazdy po krawężnikach. szkoda że ciemno bo zrobiłbym foto swojego ''obdrapanego'' auta. jeżdżę wszędzie gdzie potrzebuje i nie mam z tym kłopotów. dziury i nierówności w drogach są i będą ale spora część kierowców nie zdążyła przesiąść się psychicznie z konia na auto i wala na oklep prosto, potem czytamy tematy o tańcu na wietrze, stukaniu i innych.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 26 paź 2015, 20:23

No ok. Zostawiam ten temat osobom mocno zainteresowanym zglebowaniem auta. Skoro niektorzy twierdza ze da sie tak jezdzic to ja sie juz nie wypowiadam :)

a6adrian1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 sty 2016, 19:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: a6adrian1991 » 12 kwie 2016, 00:31

Witam Interesuje mnie obniżenie mojej audiczki i delikatne utwardzenie jej i chciałbym poznać opinie osób którzy jeżdżą na normalnych amorkach i sprężynach Jamex -35 i mts -30 Chciałbym aby auto stało równo i żeby poszło troszkę niżej względem serii

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl