Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.8 + Q + tip] Dziwne duszenie, mulenie na lpg

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2015, 18:08

Strasznie strony rozjechane. Na PB nie wali check-iem po oczach ? Pytam, bo patrząc po korektach powinno. Na benzynie silnik idzie strasznie na bogato, a na gazie na ubogo. Dolot czysty? Filtr powietrza? W jakim stanie świece?

Ja bym zakręciła butlę LPG, skasowała błędy w ECU, z 50km na PB i zrobiła ponownego loga dodatkowo jeszcze grupę 009. Będzie widać, czy to gaz rozjeżdża benzynę <mysli> Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi <okok>

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 30 sie 2015, 20:51

Filtr nowy od tygodnia. Przepustnica i przepływomierz czyszczone, więc raczej czysto. Świece mają jakieś 3 miechy ale wczoraj przełożyłem na inne świece stare z mercedesa żeby wykluczyć ewentualne wadliwe nowe świece. I te logi były robione właśnie na tych świecach z mercedesa więc nie wiem czy ma to duży wpływ. W silniku są już świece dedykowane do audi te co siedziały od 3 miesięcy. Jeśli jest taka potrzeba to jutro zrobię logi na tych dobrych świecach. A co do ich stanu no to elektroda koloru jasnawego-ceglastego, wygląda na dość ładnie wypaloną, a dookoła osmolone....

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2015, 21:36

Zwykle podwodem "czarnych/okopconych" świec jest zbyt bogata mieszanka.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 30 sie 2015, 21:42

No wszystko się zgadza. Podejrzewałem za bogato na pb już dawno, bo nawet śmierdzi benzyną na jałowym. Na lpg podejrzewałem albo za ubogo albo za bogato i dlatego tak się dzieje. Tylko teraz o co chodzi. Co można jeszcze sprawdzić? Już kończą się pomysły...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2015, 21:46

Na PB masz bardzo bogato, a na LPG ubogo. Wyżej napisałam co ja bym zrobiła ;)
Przy okazji, jako że masz gaz to w programie gazowym można sprawdzić czasy wtrysków PB na wszystkich cylindrach - być może któreś leją i stąd tak bogato.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 01 wrz 2015, 20:50

Kabelek będę miał dopiero koło wtorku więc wtedy będę mógł to sprawdzić. Chociaż jak ostatnio był fachman to sprawdzał i mówił, że wszystko jest ok. Sprawdzimy to jeszcze.... Co do zakręcenia butli to jutro może uda się tak zrobić bo może będzie do pokonania ok 30 km. Wizyta u lekarza. Zobaczymy co i jak... :) dzięki za zaangażowanie w temat Mazdomania, , i nie mów że nie ma za co, bo jak widzisz nikt inny się nie kwapi....

[ Dodano: 2015-09-01, 20:50 ]
Trochę pojeździłem na samej pb z zakręconą butlą lpg. Nie wiem czy coś to dało bo chyba dalej jest tak jak było. Strony też się rozjeżdżają...
Log pb:
http://vaglog.pl/log_230757.html
http://vaglog.pl/log_230758.html

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 wrz 2015, 22:20

Po co kasowałeś błędy przed zrobieniem logów?

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 01 wrz 2015, 22:56

Mój błąd... <zniesmaczony>
Ogólnie błędy to tylko na lpg są. I pojawiają się tylko w momencie, jak by nie palił na wszystkie gary. Na benzynie chodzi ok. Nie muli, ładnie się zbiera itd. I błędów też nie wyrzuca. Sprawdzałem kilka razy przed tą operacją i nie było żadnego błędu na samej pb.

Sprytna jesteś jak wyczytałaś to z logów <brawo>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 wrz 2015, 23:10

Szkoda, że po zakręceniu butli nie skasowałeś błędów i po jeździe nie zrobiłeś logów przed kasowaniem, ale skoro na samej PB auto nie ma problemów, a tylko na gazie to wiadomo gdzie trzeba podjechać ;)

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 01 wrz 2015, 23:17

Na pb nie ma błędów aczkolwiek nie jest ta praca idealna. Ale może jest to powiązane przez te dodawanie paliwa. Nie wiem.
Jutro zadzwonię i dopytam się na kiedy jest jakiś termin w gazowni.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 02 wrz 2015, 07:47

THC pisze: I pojawiają się tylko w momencie, jak by nie palił na wszystkie gary.
dzieje sie tak przy przełączaniu na LPG na zimnym silniku czy zawsze??
jak tylko na zimnym to efekt "zimnego VAGa" i przelewa go gazem przy przełączaniu i dodawaniu gazu do momentu aż reduktor nagrzeje się do 50*C

jak zawsze przy przełączaniu na LPG to mogą być wkrętki w kolektorze źle powiercone przez co gaz nie trafia odrazu do komory spalania,lub samo ustawienie momentu przełączania będzie żle ustawione.

LPG lepiej jest ustawić na korekty niż na mapki

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 02 wrz 2015, 08:58

dawid018, rano, na zimnym silniku te mulenie jest niezauważalne albo nawet go nie ma. Po przejechaniu kilku km zaczyna się tak objawiać. Po całej nocy, w momencie przełączenia na lpg spada z obrotów, prawie zgaśnie i po 5-10 sekundach trzyma obroty. W momencie gdy wcisnę pedał tak szybko, występuje w pierwszej chwili dławienie, trochę spadnie z obrotów i dopiero wskazówka idzie do góry. Pochodzi sobie na jałowym 2-5 minut i już jest ok. Na benzynie tego nie ma. Od razu wciskam pedał i obroty idą w górę.

Co to tego, że nie pali na wszystkie gary to jest to podczas jazdy. W trakcie dnia może 2-3 razy się tak zdarzyć, na zagrzanym silniku widać to może najbardziej. Przy spokojniej jeździe nagle zaczyna nim wibrować...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja