[S6 C5 ANK] Zbyt uboga mieszanka
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No szczerze powiem wam, że od ostatniej wizyty auta w warsztacie u mechanika, który napewno ściągał dolot, to jeszcze nie zaglądałem do airboxa co tam się dzieje. Zajrze w wolnej chwili.
Wiem, że logi były by najlepsze, ale nie mam ani lapka, ani kabla ani programu
Jest jedna osoba w mojej okolicy co mogła by mi pomóc ale często brakuje na to czasu, bo albo ja czymś zajęty albo ta osoba. A chciałbym mieć już to z głowy. Będę z tym walczył powoli aż do skutku
póki co te korekty nie są jakieś tragiczne, więc ta uboga mieszanka jest tylko chwilowym wskazaniem na którymś etapie pracy silnika. Nie jest to ciągła dolegliwość na szczęście.
Wiem, że logi były by najlepsze, ale nie mam ani lapka, ani kabla ani programu

Jest jedna osoba w mojej okolicy co mogła by mi pomóc ale często brakuje na to czasu, bo albo ja czymś zajęty albo ta osoba. A chciałbym mieć już to z głowy. Będę z tym walczył powoli aż do skutku

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
A da sie sprawdzic podccisnienie innym sposobem niz MAP instalki LPG
[ Dodano: 2015-08-01, 23:34 ]
Silnik jest raczej ok. Problem z bledami ubogiej mieszanki mam dopiero od niedawna. A silnik chodzi moim zdaniem tak samo od poczatku. Poza tym zuzycie oleju Valvoline Max Live to jak narazie 12 000 km przejechane a dolane 2.5 litra oleju. Stan na bagnecie pokazuje mniej wiecej ze przy 15 000 bedzie dolane w sumie 3 litry w maxie. Wiec wydaje mi sie ze silnik nie jest szczegolnie dojechany.
[ Dodano: 2015-08-02, 00:06 ]
Jak patrze na schemat podcisnien do 4.2 w ETCE to nasuwa sie tylko jedno pytanie ........"Co to k... jest???"
Haha.
ktos mial niezla fantazje 

[ Dodano: 2015-08-01, 23:34 ]
Silnik jest raczej ok. Problem z bledami ubogiej mieszanki mam dopiero od niedawna. A silnik chodzi moim zdaniem tak samo od poczatku. Poza tym zuzycie oleju Valvoline Max Live to jak narazie 12 000 km przejechane a dolane 2.5 litra oleju. Stan na bagnecie pokazuje mniej wiecej ze przy 15 000 bedzie dolane w sumie 3 litry w maxie. Wiec wydaje mi sie ze silnik nie jest szczegolnie dojechany.
[ Dodano: 2015-08-02, 00:06 ]
Jak patrze na schemat podcisnien do 4.2 w ETCE to nasuwa sie tylko jedno pytanie ........"Co to k... jest???"
Haha.


Ja walczyłem z 4.2 dwa dni z takimi błędami w aucie kolegi. Okazało się ,że wypaliła się uszczelka pod przepustnicą. Uważam ,że w tym miejscu jest bład technologiczny. W sklepach dostepna jest nowa uszczelka juz ,,metalowa'' wiec się szybko nie przepali. Po wymianie korekty w okolicach +-3 na obu bankach. Mam nadzieje ,że to komuś pomoże.
Pomogłem? Kliknij
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Dzis sprawa sie wyjasnila......przyczyna pojawiania sie bledow zbyt ubogiej mieszanki na obydwu bankach byl nie podpiety waz gumowy od odpowietrzenia skrzyni korbowej. Pod zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej (czarna plastikowa okragla puszka), gdzies z dolu silnika wychodzi pionowo do gory taka sztywna metalowa rurka......nastepnie koniec tej rury laczy sie z wezem gumowym, ktory podpiety jest do lewej pokrywy zaworow. I tu wlasnie ten waz nie zostal ponownie podpiety przez mechanika, po ostatnim grzebaniu w moim aucie. Widac, ze mechanik chyba zapomnial, gdzie ten waz idzie i zostawil go luzem nie podlaczony i skierowany w ogole w druga strone niz powinien byc.
Podpialem weza i auto od razu zaczelo rowno chodzic na wolnych obrotach nawet po skasowaniu bledow. Narazie jezdze na benzynie, zeby zlapal odpowiednie korekty i wyrysowal nowa mape benzyny. Na razie bledy zniknely i juz nie wracaja. Zobaczymy czy na dluzsza mete to faktycznie bylo to.
Co do podcisnienia to juz nie jest tak wysokie i spadlo do 0.41. Gaziarze wpieli sie czujnikiem MAP bardzo daleko od przepustnicy bo po przeciwnej stronie kolektora, zaraz z przodu silnika i chyba stad taka podwyzszona mimo wszystko wartosc podcisnienia, bo innych nieszczelnosci nie zaobserwowalem.
Podpialem weza i auto od razu zaczelo rowno chodzic na wolnych obrotach nawet po skasowaniu bledow. Narazie jezdze na benzynie, zeby zlapal odpowiednie korekty i wyrysowal nowa mape benzyny. Na razie bledy zniknely i juz nie wracaja. Zobaczymy czy na dluzsza mete to faktycznie bylo to.
Co do podcisnienia to juz nie jest tak wysokie i spadlo do 0.41. Gaziarze wpieli sie czujnikiem MAP bardzo daleko od przepustnicy bo po przeciwnej stronie kolektora, zaraz z przodu silnika i chyba stad taka podwyzszona mimo wszystko wartosc podcisnienia, bo innych nieszczelnosci nie zaobserwowalem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Wlasnie na tej metalowej rurze o ktorej pisze, to nie jest osadzony separator oleju. Ten separator jest osadzony na takiej krotkiej rurce, a zaraz za nim troche nizej wylazi jakas druga metalowa rurka, ktora idzie gdzies tam z dolu, a konczy sie wlasnie zaraz z tylu separatora. Na czubku tej rurki jest osadzony waz gumowy, ktory od razu skreca na lewo i idzie do króćca przylaczeniowego na gorze lewej pokrywy zaworow. Byc moze nie jest to uklad odpowietrzenia skrzyni.......nie wiem szczerze co to za uklad. W kazdym razie ma ogromny wplyw na prace silnika.Bawół1 pisze:Piotrek_85, tyle czasu szukałeś a tu taka nieszczelność![]()
Przeciez to musiało gwizdać powietrzem. Na górze tej metalowej rury jest osadzony separator oleju i z lewej strony idzie wąż do dołu do skrzyni korbowej.