Moze ktos mial podobny przypadek........
Otoz wczoraj wstawilem auto do mechanika, zeby wymienil mi uszczelniacz walu od strony skrzyni, poduszki pod skrzynia i polos napedowa przednia.
W tym celu musial wiadomo......zdemontowac caly wydech, wyjac skrzynie itd.
Po odebraniu auta cos bylo nie tak.......
Na wolnych obrotach dziwnie pracowal, nierowno, obroty raz osiagaly 1000 a raz spadaly do 500.
Odczytalem bledy.........i wyskoczyly dwa:
P0171-System too lean (bank 1)
P0174-System too lean (bank 2)
Okazuje sie ze sterownik caly czas diagnozuje zbyt uboga mieszanke i nie moze jej wzbogacic.
Na zagranicznych forach pisza, ze nie jest to wina sond, bo te wlasnie daja sygnal do sterownika, ze mieszanka jest niewlasciwa i ich wskazania sa wlasnie podstawa do pojawienia sie obu bledow.
Przyczyn podobno moze byc wiele. Niektorzy podaja, ze nawet niedomagania pompy paliwa, zle zasilana listwa wtryskowa, zle pracujacy przeplywomierz, nieszczelny dolot, nieszczelny wydech w sekcjach do katalizatorow, itp, itd.
Ogolnie przyczyn moze byc sporo. Poza tymi dwoma bledami, nie ma zadnych innych.
Wiec wszystko zakladam, ze jest podpiete. Zadna wtyczka raczej luzem nigdzie nie wisi......sprawdzalem.
Napewno problem pojawil sie po grzebaniu w aucie przez mechanika.
Ewidentnie cos spieprzyl. Tylko co


Oba bledy pojawiaja sie na nowo praktycznie przy kazdej jezdzie zaraz po ich wykasowaniu. Zarowno na gazie, jak i na benzynie.
Dodam, ze wydech napewno gdzies jest nieszczelny, bo parkocze duzo glosniej niz przed grzebaniem przez mechanika.
Ja juz nie wiem gdzie szukac przyczyny.........
