Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[S6 C5 ANK] Zbyt uboga mieszanka

Silniki benzynowe
pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 31 lip 2015, 09:14

Tak nie sprawdzisz przeplywki. Musisz jechać do odcinki dopiero wtedy będzie widać na ile jest sprawna

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 lip 2015, 09:52

Ale te jego wskazania dla przepływki i tak są o wiele za niskie. Log by się przydał na pewno, ale można by zobaczyć do dolotu też czy przypadkiem filtr powietrza nie jest zabity.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 31 lip 2015, 11:47

No szczerze powiem wam, że od ostatniej wizyty auta w warsztacie u mechanika, który napewno ściągał dolot, to jeszcze nie zaglądałem do airboxa co tam się dzieje. Zajrze w wolnej chwili.
Wiem, że logi były by najlepsze, ale nie mam ani lapka, ani kabla ani programu <uoee>
Jest jedna osoba w mojej okolicy co mogła by mi pomóc ale często brakuje na to czasu, bo albo ja czymś zajęty albo ta osoba. A chciałbym mieć już to z głowy. Będę z tym walczył powoli aż do skutku ;) póki co te korekty nie są jakieś tragiczne, więc ta uboga mieszanka jest tylko chwilowym wskazaniem na którymś etapie pracy silnika. Nie jest to ciągła dolegliwość na szczęście.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 lip 2015, 12:01

Wiesz tylko też szukać "na macanta" to czasami pół auta wymienisz, a i tak przyczyny nie znajdziesz.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 31 lip 2015, 12:41

No wiem......ale do dolotu to troche ciekawość mnie zżera, czy tam aby napewno wszystko jest ok. Ale chyba na tym sie skończy, bo jednak bez tych logów to nic więcej zrobić nie można

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 lip 2015, 13:19

Zerknij do tego dolotu. No i możesz przy okazji wyciągnąć przepływomierz i go przemyć - te druciki, które są z jednej strony. Jego demontaż jest banalny, bo 2 śrubki go trzymają i wtyczka do wypięcia.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 01 sie 2015, 21:40

Chyba juz wiem, gdzie moze byc problem.
Dzis podpialem kompa od gazu i podcisnienie na wolnych jest u mnie 0.46-0.48.
Nieszczelny dolot????? Gdzie tu teraz szukac przyczyny tego :| jest jakis schemat podcisnienia w motorze 4.2 ??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 sie 2015, 22:40

Jest na forum nawet schemat podciśnień, natomiast takie wysokie podciśnienie może być albo przez złe wpięcie gazownika, albo nieszczelny dolot, albo już słaby silnik, albo jeszcze co innego :) U mnie źle gazownik się wpiął i jest 0,41 ale auto nie głupieje.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 02 sie 2015, 00:06

A da sie sprawdzic podccisnienie innym sposobem niz MAP instalki LPG ??

[ Dodano: 2015-08-01, 23:34 ]
Silnik jest raczej ok. Problem z bledami ubogiej mieszanki mam dopiero od niedawna. A silnik chodzi moim zdaniem tak samo od poczatku. Poza tym zuzycie oleju Valvoline Max Live to jak narazie 12 000 km przejechane a dolane 2.5 litra oleju. Stan na bagnecie pokazuje mniej wiecej ze przy 15 000 bedzie dolane w sumie 3 litry w maxie. Wiec wydaje mi sie ze silnik nie jest szczegolnie dojechany.

[ Dodano: 2015-08-02, 00:06 ]
Jak patrze na schemat podcisnien do 4.2 w ETCE to nasuwa sie tylko jedno pytanie ........"Co to k... jest???"
Haha. <rotfl> ktos mial niezla fantazje :>

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 03 sie 2015, 20:59

Ja walczyłem z 4.2 dwa dni z takimi błędami w aucie kolegi. Okazało się ,że wypaliła się uszczelka pod przepustnicą. Uważam ,że w tym miejscu jest bład technologiczny. W sklepach dostepna jest nowa uszczelka juz ,,metalowa'' wiec się szybko nie przepali. Po wymianie korekty w okolicach +-3 na obu bankach. Mam nadzieje ,że to komuś pomoże.
Pomogłem? Kliknij

karolek9024
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: karolek9024 » 06 sie 2015, 21:55

Mam te same błędy ale w motorze 2.4. Wymienie uszczelke i dam znać czy mi pomogło.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 23 sie 2015, 00:28

Dzis sprawa sie wyjasnila......przyczyna pojawiania sie bledow zbyt ubogiej mieszanki na obydwu bankach byl nie podpiety waz gumowy od odpowietrzenia skrzyni korbowej. Pod zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej (czarna plastikowa okragla puszka), gdzies z dolu silnika wychodzi pionowo do gory taka sztywna metalowa rurka......nastepnie koniec tej rury laczy sie z wezem gumowym, ktory podpiety jest do lewej pokrywy zaworow. I tu wlasnie ten waz nie zostal ponownie podpiety przez mechanika, po ostatnim grzebaniu w moim aucie. Widac, ze mechanik chyba zapomnial, gdzie ten waz idzie i zostawil go luzem nie podlaczony i skierowany w ogole w druga strone niz powinien byc.
Podpialem weza i auto od razu zaczelo rowno chodzic na wolnych obrotach nawet po skasowaniu bledow. Narazie jezdze na benzynie, zeby zlapal odpowiednie korekty i wyrysowal nowa mape benzyny. Na razie bledy zniknely i juz nie wracaja. Zobaczymy czy na dluzsza mete to faktycznie bylo to.
Co do podcisnienia to juz nie jest tak wysokie i spadlo do 0.41. Gaziarze wpieli sie czujnikiem MAP bardzo daleko od przepustnicy bo po przeciwnej stronie kolektora, zaraz z przodu silnika i chyba stad taka podwyzszona mimo wszystko wartosc podcisnienia, bo innych nieszczelnosci nie zaobserwowalem.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 23 sie 2015, 10:59

Piotrek_85, tyle czasu szukałeś a tu taka nieszczelność :]
Przeciez to musiało gwizdać powietrzem. Na górze tej metalowej rury jest osadzony separator oleju i z lewej strony idzie wąż do dołu do skrzyni korbowej.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 23 sie 2015, 11:38

Bawół1 pisze:Piotrek_85, tyle czasu szukałeś a tu taka nieszczelność :]
Przeciez to musiało gwizdać powietrzem. Na górze tej metalowej rury jest osadzony separator oleju i z lewej strony idzie wąż do dołu do skrzyni korbowej.
Wlasnie na tej metalowej rurze o ktorej pisze, to nie jest osadzony separator oleju. Ten separator jest osadzony na takiej krotkiej rurce, a zaraz za nim troche nizej wylazi jakas druga metalowa rurka, ktora idzie gdzies tam z dolu, a konczy sie wlasnie zaraz z tylu separatora. Na czubku tej rurki jest osadzony waz gumowy, ktory od razu skreca na lewo i idzie do króćca przylaczeniowego na gorze lewej pokrywy zaworow. Byc moze nie jest to uklad odpowietrzenia skrzyni.......nie wiem szczerze co to za uklad. W kazdym razie ma ogromny wplyw na prace silnika.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 23 sie 2015, 12:26

Już rozumiem, tak to też część odmy . chodzi zapewne o wąż nr 10
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja