Witam!
Nie mogę odszukać pewnych informacji, co mnie bardzo dziwi.
Mianowicie w czasie upału z max włączonym chłodzeniem niedawno nabitej klimy jadać po mieście zauważyłem że na światłach klimatyzacja sama potrafiła się wyłączyć a ruszając zaraz się załączała . Domyśliłem się że to pewnie jakieś zabezpieczenia (np ciśnienie za duże)
Po kilku takich kilometrach nagle smród i ciepłe powietrze z nawiewów i klima nie chłodzi mimo że sprężarka była załączona. Pierwsze co mi przyszło do głowy to rozszczelniony układ.
Pytanie do Was. Gdzie najczęściej układ się rozszczelnia,
i czy jest jakiś sposób "domowy" aby mniej więcej zlokalizować gdzie jest to miejsce.
może ktoś już to przerabiał
dzięki
[a6 c4 2.8 ACK] rozszczelnienie układu klimatyzacji
Witam.Radzilbym tobie wrocic do warsztatu tego co nabijales i powiedziec ze klima dalej nie dziala skasowali przeciez ciebie za nabicie a ich obowiazkiem jest sprawdzenie ze uklad dziala jak trzeba . Wentylator zalacza sie od klimy w zaleznosci od sterownika ale od 8-12 barow .
Tak na lepsze zrozumienie opisze troche : na zgaszonym silniku sr. cisnienie na obu obiegach czyli wysokim i niskim wynosi okolo 4barow po odpaleniu klimatyzacji na wysokim cisnienie rosnie a na niskim spada n. Low-2 bar high-10bar i rosnie wtedy zalacza sie wentylator zeby zmniejszyc temperature na chlodnicy(condenser) i tak w kolko.Dziala to tak podobnie jak zwykly wentylator z ukladu chlodzenia silnika.
Podczas napelniania klimatyzacji zawsze czeka sie na wlaczenie wentylatorow i sprawdza cisnienie.Po paru minutach pracy klimy dopiero wyciagamy testery na uv leak i gaz detector
Najlepiej byloby wlasnie przytrzymanie go na maszynie i uwage zwrocic na cisnienie jesli dobije do 20 barow i wentylatory stoja to prawdopodobnie masz uszkodzony przekaznik.
W twoim aucie to raczej taka czarna skrzynka pod lewa strona zderzaka
A przed tym jak nabiles cos w ukladzie gazu bylo ? Zawsze jak jest nieszczelny uklad AC nawet podczas wymiany slinika jesli uklad jest bez gazu dluzej jak pare dni powinno sie wymieniac ususzacz po angielsku dryer , blokuje przeplyw gazu co powoduje odblokowanie zaworu nawet moze uszkodzic pompe klimy .
[ Dodano: 2015-07-28, 22:02 ]
Najczestsze miejsce rozszczelnienia to w 80% chlodnica (condenser) powstaja na wskutek uszkodzen pod wplywem uderzen kamieni i innych rzeczy Condenser jest zawsze jako pierwszy od przodu dlatego tez najbardziej obrywa reszta to juz moga byc np. zlacza przewodow lub uszkodzenie mechaniczne typu otarcia o inne podzespoly samochodu.
Domowych sposobow nie ma chyba ze masz moze lampke ultrafioletowa, mozna kupic na necie dzieki niej mozesz sprawdzic gdzie jest wyciek . pod kolorem UV zobaczysz zolty kolor dziewczyny powiedzialyby seledynowy i w latwy sposob zlokalizujesz wyciek
W piatek wyruszam na wakacje do PL tez pochodze z rejonu Lublina moge doradzic Tobie warsztat na turystycznej 114 , Auto Perfekt.
Tak na lepsze zrozumienie opisze troche : na zgaszonym silniku sr. cisnienie na obu obiegach czyli wysokim i niskim wynosi okolo 4barow po odpaleniu klimatyzacji na wysokim cisnienie rosnie a na niskim spada n. Low-2 bar high-10bar i rosnie wtedy zalacza sie wentylator zeby zmniejszyc temperature na chlodnicy(condenser) i tak w kolko.Dziala to tak podobnie jak zwykly wentylator z ukladu chlodzenia silnika.
Podczas napelniania klimatyzacji zawsze czeka sie na wlaczenie wentylatorow i sprawdza cisnienie.Po paru minutach pracy klimy dopiero wyciagamy testery na uv leak i gaz detector
Najlepiej byloby wlasnie przytrzymanie go na maszynie i uwage zwrocic na cisnienie jesli dobije do 20 barow i wentylatory stoja to prawdopodobnie masz uszkodzony przekaznik.
W twoim aucie to raczej taka czarna skrzynka pod lewa strona zderzaka
A przed tym jak nabiles cos w ukladzie gazu bylo ? Zawsze jak jest nieszczelny uklad AC nawet podczas wymiany slinika jesli uklad jest bez gazu dluzej jak pare dni powinno sie wymieniac ususzacz po angielsku dryer , blokuje przeplyw gazu co powoduje odblokowanie zaworu nawet moze uszkodzic pompe klimy .
[ Dodano: 2015-07-28, 22:02 ]
Najczestsze miejsce rozszczelnienia to w 80% chlodnica (condenser) powstaja na wskutek uszkodzen pod wplywem uderzen kamieni i innych rzeczy Condenser jest zawsze jako pierwszy od przodu dlatego tez najbardziej obrywa reszta to juz moga byc np. zlacza przewodow lub uszkodzenie mechaniczne typu otarcia o inne podzespoly samochodu.
Domowych sposobow nie ma chyba ze masz moze lampke ultrafioletowa, mozna kupic na necie dzieki niej mozesz sprawdzic gdzie jest wyciek . pod kolorem UV zobaczysz zolty kolor dziewczyny powiedzialyby seledynowy i w latwy sposob zlokalizujesz wyciek
W piatek wyruszam na wakacje do PL tez pochodze z rejonu Lublina moge doradzic Tobie warsztat na turystycznej 114 , Auto Perfekt.
Czekam na dzień wolnego i przyjrzę się dokładniej, jeżeli chodzi o historię tej klimatyzacji to mogę tylko napisać że około 3 miesięcy temu nabita u dobrego fachowca. Przez 3 miesiące było ok aż do tego feralnego dnia. Wcześniej (przed nabiciem)klimy nie używałem bo nie było takiej potrzeby ale wiem że nie chłodziła (samochód mam od października 2014) .
Po tak szczegółowym opisie martwię się tym wentylatorem ponieważ wydaje mi się że wentylator mógł się nie załączyć ale z tego co napisałeś jest to do sprawdzenia.
Dzięki za namiary na warsztat jeżeli fachowiec który już grzebał w tym samochodzie nie znajdzie czasu skoczę na turystyczną.
Po Twoich wskazówkach może uda mi się odnaleźć miejsce rozszczelnienia.
[ Dodano: 2015-08-03, 06:44 ]
Witam! W weekend zacząłem szukać w którym miejscu mam rozszczelnioną klimę... Zamiast wycieku okazało się że tarcza sprzęgła w sprężarce jest luźna (prawie dotykała wentylatora), nie była nawet przykręcona śrubką która powinna trzymać tarczę na swoim miejscu. Bez problemu i bez użycia narzędzi wyjąłem tarcze która od temperatury była całkowicie uszkodzona, gumowy amortyzator tarczy został wytopiony.
Na szczęście znalazłem sprężarkę w swoich gratach ( teoretycznie wykręconą z land rovera freelandera) o okazało się że tarcza sprzęgła jest taka sama i w bardzo dobrym stanie wystarczyło wkręcić z kropelką "kleju" do gwintów aby śruba sama się już nie odkręciła.
Czas wymiany tarczy sprzęgła w moim wypadku to około 20 minut.
Podejrzewam że w nieuczciwym serwisie policzyli by nie tylko za samą wymianę...
Reasumując ten przypadek.
Jeżeli klima nagle przestaje działać mimo włączonej sprężarki i jeśli przez chwilę poczuliśmy zapach palonej gumy należy zacząć od sprawdzenia tarczy sprzęgła!
Pozdrawiam
Po tak szczegółowym opisie martwię się tym wentylatorem ponieważ wydaje mi się że wentylator mógł się nie załączyć ale z tego co napisałeś jest to do sprawdzenia.
Dzięki za namiary na warsztat jeżeli fachowiec który już grzebał w tym samochodzie nie znajdzie czasu skoczę na turystyczną.
Po Twoich wskazówkach może uda mi się odnaleźć miejsce rozszczelnienia.
[ Dodano: 2015-08-03, 06:44 ]
Witam! W weekend zacząłem szukać w którym miejscu mam rozszczelnioną klimę... Zamiast wycieku okazało się że tarcza sprzęgła w sprężarce jest luźna (prawie dotykała wentylatora), nie była nawet przykręcona śrubką która powinna trzymać tarczę na swoim miejscu. Bez problemu i bez użycia narzędzi wyjąłem tarcze która od temperatury była całkowicie uszkodzona, gumowy amortyzator tarczy został wytopiony.
Na szczęście znalazłem sprężarkę w swoich gratach ( teoretycznie wykręconą z land rovera freelandera) o okazało się że tarcza sprzęgła jest taka sama i w bardzo dobrym stanie wystarczyło wkręcić z kropelką "kleju" do gwintów aby śruba sama się już nie odkręciła.
Czas wymiany tarczy sprzęgła w moim wypadku to około 20 minut.
Podejrzewam że w nieuczciwym serwisie policzyli by nie tylko za samą wymianę...
Reasumując ten przypadek.
Jeżeli klima nagle przestaje działać mimo włączonej sprężarki i jeśli przez chwilę poczuliśmy zapach palonej gumy należy zacząć od sprawdzenia tarczy sprzęgła!
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga