Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c4 2.8 ACK] rozszczelnienie układu klimatyzacji

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

[a6 c4 2.8 ACK] rozszczelnienie układu klimatyzacji

Post autor: rtk » 28 lip 2015, 17:48

Witam!
Nie mogę odszukać pewnych informacji, co mnie bardzo dziwi.
Mianowicie w czasie upału z max włączonym chłodzeniem niedawno nabitej klimy jadać po mieście zauważyłem że na światłach klimatyzacja sama potrafiła się wyłączyć a ruszając zaraz się załączała . Domyśliłem się że to pewnie jakieś zabezpieczenia (np ciśnienie za duże)
Po kilku takich kilometrach nagle smród i ciepłe powietrze z nawiewów i klima nie chłodzi mimo że sprężarka była załączona. Pierwsze co mi przyszło do głowy to rozszczelniony układ.
Pytanie do Was. Gdzie najczęściej układ się rozszczelnia,
i czy jest jakiś sposób "domowy" aby mniej więcej zlokalizować gdzie jest to miejsce.
może ktoś już to przerabiał
dzięki

Toomi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 lip 2015, 19:43
Lokalizacja: UK Plymouth

Post autor: Toomi » 28 lip 2015, 22:02

Witam.Radzilbym tobie wrocic do warsztatu tego co nabijales i powiedziec ze klima dalej nie dziala skasowali przeciez ciebie za nabicie a ich obowiazkiem jest sprawdzenie ze uklad dziala jak trzeba . Wentylator zalacza sie od klimy w zaleznosci od sterownika ale od 8-12 barow .
Tak na lepsze zrozumienie opisze troche : na zgaszonym silniku sr. cisnienie na obu obiegach czyli wysokim i niskim wynosi okolo 4barow po odpaleniu klimatyzacji na wysokim cisnienie rosnie a na niskim spada n. Low-2 bar high-10bar i rosnie wtedy zalacza sie wentylator zeby zmniejszyc temperature na chlodnicy(condenser) i tak w kolko.Dziala to tak podobnie jak zwykly wentylator z ukladu chlodzenia silnika.
Podczas napelniania klimatyzacji zawsze czeka sie na wlaczenie wentylatorow i sprawdza cisnienie.Po paru minutach pracy klimy dopiero wyciagamy testery na uv leak i gaz detector
Najlepiej byloby wlasnie przytrzymanie go na maszynie i uwage zwrocic na cisnienie jesli dobije do 20 barow i wentylatory stoja to prawdopodobnie masz uszkodzony przekaznik.
W twoim aucie to raczej taka czarna skrzynka pod lewa strona zderzaka
A przed tym jak nabiles cos w ukladzie gazu bylo ? Zawsze jak jest nieszczelny uklad AC nawet podczas wymiany slinika jesli uklad jest bez gazu dluzej jak pare dni powinno sie wymieniac ususzacz po angielsku dryer , blokuje przeplyw gazu co powoduje odblokowanie zaworu nawet moze uszkodzic pompe klimy .

[ Dodano: 2015-07-28, 22:02 ]
Najczestsze miejsce rozszczelnienia to w 80% chlodnica (condenser) powstaja na wskutek uszkodzen pod wplywem uderzen kamieni i innych rzeczy Condenser jest zawsze jako pierwszy od przodu dlatego tez najbardziej obrywa ;) reszta to juz moga byc np. zlacza przewodow lub uszkodzenie mechaniczne typu otarcia o inne podzespoly samochodu.
Domowych sposobow nie ma chyba ze masz moze lampke ultrafioletowa, mozna kupic na necie dzieki niej mozesz sprawdzic gdzie jest wyciek . pod kolorem UV zobaczysz zolty kolor dziewczyny powiedzialyby seledynowy ;) i w latwy sposob zlokalizujesz wyciek
W piatek wyruszam na wakacje do PL tez pochodze z rejonu Lublina moge doradzic Tobie warsztat na turystycznej 114 , Auto Perfekt.

Awatar użytkownika
rtk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:55
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rtk » 03 sie 2015, 06:44

Czekam na dzień wolnego i przyjrzę się dokładniej, jeżeli chodzi o historię tej klimatyzacji to mogę tylko napisać że około 3 miesięcy temu nabita u dobrego fachowca. Przez 3 miesiące było ok aż do tego feralnego dnia. Wcześniej (przed nabiciem)klimy nie używałem bo nie było takiej potrzeby ale wiem że nie chłodziła (samochód mam od października 2014) .
Po tak szczegółowym opisie martwię się tym wentylatorem ponieważ wydaje mi się że wentylator mógł się nie załączyć ale z tego co napisałeś jest to do sprawdzenia.
Dzięki za namiary na warsztat jeżeli fachowiec który już grzebał w tym samochodzie nie znajdzie czasu skoczę na turystyczną.
Po Twoich wskazówkach może uda mi się odnaleźć miejsce rozszczelnienia.

[ Dodano: 2015-08-03, 06:44 ]
Witam! W weekend zacząłem szukać w którym miejscu mam rozszczelnioną klimę... Zamiast wycieku okazało się że tarcza sprzęgła w sprężarce jest luźna (prawie dotykała wentylatora), nie była nawet przykręcona śrubką która powinna trzymać tarczę na swoim miejscu. Bez problemu i bez użycia narzędzi wyjąłem tarcze która od temperatury była całkowicie uszkodzona, gumowy amortyzator tarczy został wytopiony.
Na szczęście znalazłem sprężarkę w swoich gratach ( teoretycznie wykręconą z land rovera freelandera) o okazało się że tarcza sprzęgła jest taka sama i w bardzo dobrym stanie wystarczyło wkręcić z kropelką "kleju" do gwintów aby śruba sama się już nie odkręciła.
Czas wymiany tarczy sprzęgła w moim wypadku to około 20 minut.
Podejrzewam że w nieuczciwym serwisie policzyli by nie tylko za samą wymianę...

Reasumując ten przypadek.
Jeżeli klima nagle przestaje działać mimo włączonej sprężarki i jeśli przez chwilę poczuliśmy zapach palonej gumy należy zacząć od sprawdzenia tarczy sprzęgła!
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga