Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Klima raz działa a raz nie.

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
zamarancza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2015, 15:21
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Klima raz działa a raz nie.

Post autor: zamarancza » 30 cze 2015, 22:10

Koledzy, w sobotę stałem się posiadaczem a6 i szczerze powiem wiem tyle co tu przeczytałem i to co powiedział mi kuzyn. ale do rzeczy, sprawa wygląda tak sprężarka klimatyzacji ma swoje kaprysy i albo się załączy albo nie. Jak odpali to można jechać i jechać i działa, ale czasem strzeli focha i nie chce ruszyć.

Co z tym mogę zrobić? I jak to zrobić żeby nie kupować nowego kompresora(no chyba że jest to nie uniknione).

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 30 cze 2015, 23:41

Heh... Sprzęgło elektromagnetyczne w pierwszej kolejności. Jeśli w ogóle rusza i jak ruszy działa - to znaczy że kompresor jest sprawny, więc go zostaw w spokoju.

Generalnie podłącz pod VAG i odczytaj błędy - zobaczymy co ci tam wypluje.

banakil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2015, 22:42
Lokalizacja: Gdynia (Rzeszów)

Post autor: banakil » 06 lip 2015, 20:23

Sprawdź czy chodzi lewy wentylator po włączeniu klimy, jeżeli nie to presostart będzie odłączał klimę na postoju przez wysokie ciśnienie czynnika..

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 09 lip 2015, 13:22

Witam. Mam podobną sytuację. Włączyłem klime działa działa jest ok zgaszę auto, postoi włączam klimatyzację i nima :( . Wentylatory chodzą i lipa nie ma.
Byłem właśnie wymieniłem czynnik jest 565g nówka nabity i dalej nie ma. teraz odpalam auto i od razu wentylatory się włączają jak klimę włączę.
Błędów w klimatyzacji też nie ma, dopiero jak sam robię próbę pod kablem w vag4.9 to jest 1809 i 1810. Jadę zaraz sprawdzić sprzęgiełko na klimie dam znać jakie efekty. Pozdrawia m.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 09 lip 2015, 16:14

A w jakim celu wymieniałeś czynnik? Czy brakowało czynnika? Jeśli tak to ile?

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 09 lip 2015, 20:11

Bo od 5m-cy po zakupie nie wiedziałem jak jest. Było 410g chyba jest 565g teraz. O dziwo podjechałem do mechanika on kliknął klimatyzację przygazował i działa. Chłodzi super ale zobaczymy za parę dni co i jak jak teraz jest ok. Mechanik magicznie uruchomił.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 10 lip 2015, 01:46

Generalnie jak miałeś taki duży ubytek, to podjedź do gości którzy specjalizują się w klimie, niech ci spuszczą czynnik z układu i zrobią próbę szczelności Azotem. Nie jest to duży koszt a będziesz wiedział w jakim stanie jest układ. Magii tu żadnej nie ma, jeśli odpala kompresor, układ jest nabity odpowiednim czynnikiem, skraplacz i parownik sprawne, zawór rozprężny się nie zacina... to musi działać :P To czysta fizyka ;) Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, czyli sterownik, jakiś termostat itd :)

zamarancza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2015, 15:21
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: zamarancza » 10 sie 2015, 23:56

Dobra odświeżę temat bo, trochę pojeździłem, nie wiele zrobiłem ale co nieco więcej mogę powiedzieć o swoim problemie.

Otóż, VAG nie pokazuje żadnych błędów klimatyzacji, wentylatory chodzą jak szalone, klimatyzacja nabita(tydzień temu), sprężarka załącza za każdym razem(nie tak jak pisałem we wcześniejszym poście)

byłem nad morzem więc pykło 1000km i moje spostrzeżenia są takie, w trasie działa, wieje zimnym jak powinna a wystarczy korek, minuta postoju i koniec chłodzenia, leci ciepłe powietrze ruszamy i znowu robi się miło i przyjemnie. 2x było tak że po ok 5 minutowym postoju sam załączał się ECON, chyba że sam zrobiłem to nieświadomie bo mnie temperatura omamiła :P

Gość.

Post autor: Gość. » 11 sie 2015, 00:11

Problemy z ciśnieniem czynnika?

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 11 sie 2015, 09:25

Kolega mial to samo w A4.Winny byl panel sterowania klimy <mysli>

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 29 sie 2015, 18:51

Znaczny wzrost cisnienia w ukladzie. Podjedz do kogos niech podlaczy manometry i sprawdzi cisnienia na odpalonej klimie. Jak bedzie roslo powyzej 20bar to albo slaba wydajnosc skraplacza(chlodnicy klimy) albo siteczko w dyszy rospreznej brudne lub za duzo oleju w ukladzie. Sciagnij oslone podszybia ta nad akumulatorem odpal klime i napisz na dzialajacej klimie jakie sa rurki przed przylaczem serwisowym i za przylaczem serwosowym.

Ja mam podobna sytuacje bo znajomemu padla maszyna i zalalo mi 100ml oleju. Siteczko w dyszy ma takie male dziurki ze nadmiar oleju skutecznie je zakleja.


Edyt:
Prawie zapomnialem :) jak podlaczysz manometry i cisnienia beda np. 20 wysokie 5 niskie to pewne jest to co napisalem wyzej. Normalnie wysokie cisnienie nie dochodzi do 20bar a niskie powinno byc ponizej 3bar
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga