Klima raz działa a raz nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 cze 2015, 15:21
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Klima raz działa a raz nie.
Koledzy, w sobotę stałem się posiadaczem a6 i szczerze powiem wiem tyle co tu przeczytałem i to co powiedział mi kuzyn. ale do rzeczy, sprawa wygląda tak sprężarka klimatyzacji ma swoje kaprysy i albo się załączy albo nie. Jak odpali to można jechać i jechać i działa, ale czasem strzeli focha i nie chce ruszyć.
Co z tym mogę zrobić? I jak to zrobić żeby nie kupować nowego kompresora(no chyba że jest to nie uniknione).
Co z tym mogę zrobić? I jak to zrobić żeby nie kupować nowego kompresora(no chyba że jest to nie uniknione).
Witam. Mam podobną sytuację. Włączyłem klime działa działa jest ok zgaszę auto, postoi włączam klimatyzację i nima
. Wentylatory chodzą i lipa nie ma.
Byłem właśnie wymieniłem czynnik jest 565g nówka nabity i dalej nie ma. teraz odpalam auto i od razu wentylatory się włączają jak klimę włączę.
Błędów w klimatyzacji też nie ma, dopiero jak sam robię próbę pod kablem w vag4.9 to jest 1809 i 1810. Jadę zaraz sprawdzić sprzęgiełko na klimie dam znać jakie efekty. Pozdrawia m.

Byłem właśnie wymieniłem czynnik jest 565g nówka nabity i dalej nie ma. teraz odpalam auto i od razu wentylatory się włączają jak klimę włączę.
Błędów w klimatyzacji też nie ma, dopiero jak sam robię próbę pod kablem w vag4.9 to jest 1809 i 1810. Jadę zaraz sprawdzić sprzęgiełko na klimie dam znać jakie efekty. Pozdrawia m.
Generalnie jak miałeś taki duży ubytek, to podjedź do gości którzy specjalizują się w klimie, niech ci spuszczą czynnik z układu i zrobią próbę szczelności Azotem. Nie jest to duży koszt a będziesz wiedział w jakim stanie jest układ. Magii tu żadnej nie ma, jeśli odpala kompresor, układ jest nabity odpowiednim czynnikiem, skraplacz i parownik sprawne, zawór rozprężny się nie zacina... to musi działać :P To czysta fizyka
Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, czyli sterownik, jakiś termostat itd 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 cze 2015, 15:21
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Dobra odświeżę temat bo, trochę pojeździłem, nie wiele zrobiłem ale co nieco więcej mogę powiedzieć o swoim problemie.
Otóż, VAG nie pokazuje żadnych błędów klimatyzacji, wentylatory chodzą jak szalone, klimatyzacja nabita(tydzień temu), sprężarka załącza za każdym razem(nie tak jak pisałem we wcześniejszym poście)
byłem nad morzem więc pykło 1000km i moje spostrzeżenia są takie, w trasie działa, wieje zimnym jak powinna a wystarczy korek, minuta postoju i koniec chłodzenia, leci ciepłe powietrze ruszamy i znowu robi się miło i przyjemnie. 2x było tak że po ok 5 minutowym postoju sam załączał się ECON, chyba że sam zrobiłem to nieświadomie bo mnie temperatura omamiła :P
Otóż, VAG nie pokazuje żadnych błędów klimatyzacji, wentylatory chodzą jak szalone, klimatyzacja nabita(tydzień temu), sprężarka załącza za każdym razem(nie tak jak pisałem we wcześniejszym poście)
byłem nad morzem więc pykło 1000km i moje spostrzeżenia są takie, w trasie działa, wieje zimnym jak powinna a wystarczy korek, minuta postoju i koniec chłodzenia, leci ciepłe powietrze ruszamy i znowu robi się miło i przyjemnie. 2x było tak że po ok 5 minutowym postoju sam załączał się ECON, chyba że sam zrobiłem to nieświadomie bo mnie temperatura omamiła :P
Znaczny wzrost cisnienia w ukladzie. Podjedz do kogos niech podlaczy manometry i sprawdzi cisnienia na odpalonej klimie. Jak bedzie roslo powyzej 20bar to albo slaba wydajnosc skraplacza(chlodnicy klimy) albo siteczko w dyszy rospreznej brudne lub za duzo oleju w ukladzie. Sciagnij oslone podszybia ta nad akumulatorem odpal klime i napisz na dzialajacej klimie jakie sa rurki przed przylaczem serwisowym i za przylaczem serwosowym.
Ja mam podobna sytuacje bo znajomemu padla maszyna i zalalo mi 100ml oleju. Siteczko w dyszy ma takie male dziurki ze nadmiar oleju skutecznie je zakleja.
Edyt:
Prawie zapomnialem
jak podlaczysz manometry i cisnienia beda np. 20 wysokie 5 niskie to pewne jest to co napisalem wyzej. Normalnie wysokie cisnienie nie dochodzi do 20bar a niskie powinno byc ponizej 3bar
Ja mam podobna sytuacje bo znajomemu padla maszyna i zalalo mi 100ml oleju. Siteczko w dyszy ma takie male dziurki ze nadmiar oleju skutecznie je zakleja.
Edyt:
Prawie zapomnialem

Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.
