[ASN 3.0 220 KM] Zmienne fazy rozrządu silnik 3.0 ASN
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
W 4.2 na 100% auto jest słabsze na niepracujących gruszkach- teraz przerabiany temat u kolegi, który miał montowany gaz i auto było strojone na niepracujących gruszkach (gazownik namieszał)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2015, 23:18 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
szydera pisze:To mi koleżanka dała do myślenia. Wywaliłem pompę sai i zaslepiłem wąż. I pytanko jak gazownik może namieszać w podciśnieniach bo już mi się nóż w kieszeni otwiera? Jak wrócę z nad morza to go rozerwę.
słabsze jak nie działa skracanie dolotu a nie sai
możę namieszać gazownik oj możę
Ostatnio zmieniony 20 cze 2015, 22:57 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
To mnie kolega uspokoił bo po powoli 2.7 urasta do rangi jakieś obsesji he he i tak je lubię
[ Dodano: 2015-06-20, 23:03 ]
Mazdomania . Prawda jest taka, że jaki jie widzisz co majster grzebie przy aucie to nie masz pewności, że to zrobił i tak czlowiek urasta do rangi nie wiernego Tomasza:-)bo niby wszystko jest ok a tu nagle opaski na wężach luzem.

[ Dodano: 2015-06-20, 23:03 ]
Mazdomania . Prawda jest taka, że jaki jie widzisz co majster grzebie przy aucie to nie masz pewności, że to zrobił i tak czlowiek urasta do rangi nie wiernego Tomasza:-)bo niby wszystko jest ok a tu nagle opaski na wężach luzem.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wczoraj rozmawiałam ze swoim gazownikiem i mówił, że też miał silnik w którym fazatory nie działały. Okazało się, że w jednym zaworek (ten, który jest od góry i do którego wchodzi wtyczka) nie działał, w efekcie czego w ogóle zmienne fazy nie działały i auto było słabsze. Po wymianie ze starego napinacza jak ręką odjął wszystko wróciło do normy. Najprostszy test to skasować błędy i od razu sprawdzić czy działają (bo najpierw sczytuje z jednego, później z drugiego) - jeśli działają, a po chwili nie to jest winowajca zamieszania.
Chodzi o elektrozawór sterujacy fazatorem? Ale to by powodowało, że nie zmienia faz na jednej stronie a druga była bo oki. Chyba, że uwalone oba? Z kolei jak by jeden nie działał do by czuunik halla wywalił błąd odczyt nie wuarygodny czy poza zakresem tak sobie tylko dumam 

Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Witam
Wymienilem rozrząd w swoim asn. przed wymiana parametry grupy 93: 5, -2, 12, 6.
Po wymianie na zimnym silniku -6, 0 ,6 ,-1. Silnik 90*C -6, 2, 7, 0. Wymiane robilem z blokadami dedykowanymi do tego sinika. Wal zblokowany również wkręcana blokada nie sugerowałem się znakami fabrycznymi kolo+obudowa. Napinanie paska zgodnie z instrukcja, luzowanie kol walkow i przekręcenie max w prawo 2 razy kola wydechowego dedykowanym kluczem. Teraz kiedy mam jeszcze rozebrany przod chciałem zblizyc te wartości do "0" i aby tego dokonać chcem luzować poszczególne kola i delikatnie przekrecac walki sprawdzając wychylenie za każdym razem na vagu zapewne będzie to czasochłonne ale warto patrząc na to jakie plusy daje ustawienie 4x0. Czy jest to wlasciwa metoda ustawienia tego rozrządu? I jeszcze jedno pytanie czy patrząc od rozrządu w grupie 93 vag 311.2 to: 1.okno/lewa glowica walek ssacy 2.okno/prawa glowica walek ssacy 3.okno/lewa glowica walek wydechowy 4.okno/prawa glowica walek wydechowy? Za wszelkie informacje i podpowiedzi z góry serdecznie dziekuje.
Uporalem sie z rozrzadem i ustawieniem jego, lecz po ustawieniu 4x0 w gr.93 silnik o malo nie "wyskoczyl" spod maski wygladalo to tak jakby pracowal tylko na bank2 sprawdzilem bledy jaki widzial vag w tym czasie i byly to same missfire 1-3 i o co chodzi? Dopiero po regolacji walka wydechowego bank1 do +5 zaczol dobrze pracowac. Organoleptycznie jednak widac ze walek w porownaniu do bank1 jest odchylony w SPAM do walka ssacego i teraz zastanawia mnie to czy z czujnikiem polozenia jest wszystko ok. Na takim ustawieniu po kprzejechaniu kilku km pojawilo sie wypadaie zaplonu 1-3 bank1. Dodam ze grupa 93 wyglada na ta chwile nastepujaco 0, 0, 5, 0.
Wymienilem rozrząd w swoim asn. przed wymiana parametry grupy 93: 5, -2, 12, 6.
Po wymianie na zimnym silniku -6, 0 ,6 ,-1. Silnik 90*C -6, 2, 7, 0. Wymiane robilem z blokadami dedykowanymi do tego sinika. Wal zblokowany również wkręcana blokada nie sugerowałem się znakami fabrycznymi kolo+obudowa. Napinanie paska zgodnie z instrukcja, luzowanie kol walkow i przekręcenie max w prawo 2 razy kola wydechowego dedykowanym kluczem. Teraz kiedy mam jeszcze rozebrany przod chciałem zblizyc te wartości do "0" i aby tego dokonać chcem luzować poszczególne kola i delikatnie przekrecac walki sprawdzając wychylenie za każdym razem na vagu zapewne będzie to czasochłonne ale warto patrząc na to jakie plusy daje ustawienie 4x0. Czy jest to wlasciwa metoda ustawienia tego rozrządu? I jeszcze jedno pytanie czy patrząc od rozrządu w grupie 93 vag 311.2 to: 1.okno/lewa glowica walek ssacy 2.okno/prawa glowica walek ssacy 3.okno/lewa glowica walek wydechowy 4.okno/prawa glowica walek wydechowy? Za wszelkie informacje i podpowiedzi z góry serdecznie dziekuje.
Uporalem sie z rozrzadem i ustawieniem jego, lecz po ustawieniu 4x0 w gr.93 silnik o malo nie "wyskoczyl" spod maski wygladalo to tak jakby pracowal tylko na bank2 sprawdzilem bledy jaki widzial vag w tym czasie i byly to same missfire 1-3 i o co chodzi? Dopiero po regolacji walka wydechowego bank1 do +5 zaczol dobrze pracowac. Organoleptycznie jednak widac ze walek w porownaniu do bank1 jest odchylony w SPAM do walka ssacego i teraz zastanawia mnie to czy z czujnikiem polozenia jest wszystko ok. Na takim ustawieniu po kprzejechaniu kilku km pojawilo sie wypadaie zaplonu 1-3 bank1. Dodam ze grupa 93 wyglada na ta chwile nastepujaco 0, 0, 5, 0.