Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ASN 3.0 220 KM] Zmienne fazy rozrządu silnik 3.0 ASN

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 cze 2015, 22:46

W 4.2 na 100% auto jest słabsze na niepracujących gruszkach- teraz przerabiany temat u kolegi, który miał montowany gaz i auto było strojone na niepracujących gruszkach (gazownik namieszał)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2015, 23:18 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 cze 2015, 22:49

sai działa 15-20 sek na zimnym silniku podająć dodatkowe powietrze do spalin w celu ich dopalenia (bogato na ssaniu) i ochrony katów
z komentarza zagóra nie wynika żę dzałanie jednego ma wpływ na drugie a to żę tworzą wspólnie moc i moment to oczywiste

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 20 cze 2015, 22:53

To mi koleżanka dała do myślenia. Wywaliłem pompę sai i zaslepiłem wąż. I pytanko jak gazownik może namieszać w podciśnieniach bo już mi się nóż w kieszeni otwiera ;-)? Jak wrócę z nad morza to go rozerwę.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 cze 2015, 22:56

szydera pisze:To mi koleżanka dała do myślenia. Wywaliłem pompę sai i zaslepiłem wąż. I pytanko jak gazownik może namieszać w podciśnieniach bo już mi się nóż w kieszeni otwiera ;-)? Jak wrócę z nad morza to go rozerwę.

słabsze jak nie działa skracanie dolotu a nie sai
możę namieszać gazownik oj możę
Ostatnio zmieniony 20 cze 2015, 22:57 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 cze 2015, 22:57

enduro7, No to sory za zamieszanie. Źle zinterpretowałam <okok>

szydera, Oj zdziwiłbyś się jaki bałagan może gazownik narobić :( Podciśnień w ogóle nie po podłączał i gruszki nie działały <zalamka>

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 20 cze 2015, 23:03

To mnie kolega uspokoił bo po powoli 2.7 urasta do rangi jakieś obsesji he he i tak je lubię ;-)

[ Dodano: 2015-06-20, 23:03 ]
Mazdomania . Prawda jest taka, że jaki jie widzisz co majster grzebie przy aucie to nie masz pewności, że to zrobił i tak czlowiek urasta do rangi nie wiernego Tomasza:-)bo niby wszystko jest ok a tu nagle opaski na wężach luzem.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 cze 2015, 10:09

Wczoraj rozmawiałam ze swoim gazownikiem i mówił, że też miał silnik w którym fazatory nie działały. Okazało się, że w jednym zaworek (ten, który jest od góry i do którego wchodzi wtyczka) nie działał, w efekcie czego w ogóle zmienne fazy nie działały i auto było słabsze. Po wymianie ze starego napinacza jak ręką odjął wszystko wróciło do normy. Najprostszy test to skasować błędy i od razu sprawdzić czy działają (bo najpierw sczytuje z jednego, później z drugiego) - jeśli działają, a po chwili nie to jest winowajca zamieszania.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 25 cze 2015, 11:32

Chodzi o elektrozawór sterujacy fazatorem? Ale to by powodowało, że nie zmienia faz na jednej stronie a druga była bo oki. Chyba, że uwalone oba? Z kolei jak by jeden nie działał do by czuunik halla wywalił błąd odczyt nie wuarygodny czy poza zakresem tak sobie tylko dumam :-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 cze 2015, 11:37

Tak dokładnie o ten element chodzi. No tak, powodowało by to, że jedna faza by przez chwilę działała, a druga wcale, dlatego całkiem zmienne fazy by przestały działać - ja nie wiem, bo takiego przypadku u siebie nie miałam, tylko gazownik mi tak tłumaczył (oni mieli problem w 2.7BiT).

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 25 cze 2015, 11:42

Może wiązka jest uwalona do fazatorów? Ostatecznie zdjecie czapek i sprawdzenie ustawienia wałków po znakach.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Rayzo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 sie 2015, 10:12
Lokalizacja: D-Ś

Post autor: Rayzo » 02 cze 2016, 23:45

Witam
Wymienilem rozrząd w swoim asn. przed wymiana parametry grupy 93: 5, -2, 12, 6.
Po wymianie na zimnym silniku -6, 0 ,6 ,-1. Silnik 90*C -6, 2, 7, 0. Wymiane robilem z blokadami dedykowanymi do tego sinika. Wal zblokowany również wkręcana blokada nie sugerowałem się znakami fabrycznymi kolo+obudowa. Napinanie paska zgodnie z instrukcja, luzowanie kol walkow i przekręcenie max w prawo 2 razy kola wydechowego dedykowanym kluczem. Teraz kiedy mam jeszcze rozebrany przod chciałem zblizyc te wartości do "0" i aby tego dokonać chcem luzować poszczególne kola i delikatnie przekrecac walki sprawdzając wychylenie za każdym razem na vagu zapewne będzie to czasochłonne ale warto patrząc na to jakie plusy daje ustawienie 4x0. Czy jest to wlasciwa metoda ustawienia tego rozrządu? I jeszcze jedno pytanie czy patrząc od rozrządu w grupie 93 vag 311.2 to: 1.okno/lewa glowica walek ssacy 2.okno/prawa glowica walek ssacy 3.okno/lewa glowica walek wydechowy 4.okno/prawa glowica walek wydechowy? Za wszelkie informacje i podpowiedzi z góry serdecznie dziekuje.

Uporalem sie z rozrzadem i ustawieniem jego, lecz po ustawieniu 4x0 w gr.93 silnik o malo nie "wyskoczyl" spod maski wygladalo to tak jakby pracowal tylko na bank2 sprawdzilem bledy jaki widzial vag w tym czasie i byly to same missfire 1-3 i o co chodzi? Dopiero po regolacji walka wydechowego bank1 do +5 zaczol dobrze pracowac. Organoleptycznie jednak widac ze walek w porownaniu do bank1 jest odchylony w SPAM do walka ssacego i teraz zastanawia mnie to czy z czujnikiem polozenia jest wszystko ok. Na takim ustawieniu po kprzejechaniu kilku km pojawilo sie wypadaie zaplonu 1-3 bank1. Dodam ze grupa 93 wyglada na ta chwile nastepujaco 0, 0, 5, 0.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja