Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ASN 3.0 220 KM] Zmienne fazy rozrządu silnik 3.0 ASN

Silniki benzynowe
oksa55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 20 lut 2015, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oksa55 » 09 cze 2015, 06:45

Logi były robione dynamicznie na trzecim biegu a obciążenie jest cały czas takie samo czy stoję i przegazuję (na innym motorze się zmienia) czy jadę wartość jest taka sama 16,1.Prawdopodobnie a nawet na pewno to jest powodem braku mocy.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 09 cze 2015, 12:25

Jak napisał kolega XOSLOX Regulacja działania napinacza jest elektroniczna i zależy od prędkości obrotowej, obciążenia i temperatury silnika. Więc do sprawdzenia czujniki temp. wału wałków. Pisałeś, że kolega ma taki sam silnika więc może pożyczy na podmianę czujniki.



Tak się zastanawiam czy po ustawieniu rozrzadu w aso przestał wypadać zapłon na 2 banku?
I jeszcze mam pomysł może odpiecie przeplywki coś zmieni. Jak ecu zacznie pracować na zapisanych ustawieniach przeplywki to zmieni się obciążenie silnika i zmieni koledze fazę :-)

Dawaj znać co i jak. Bo nie ma siły żeby na jednym terminalu auto przestawialo rozrzad a na drugim nie.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

oksa55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 20 lut 2015, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oksa55 » 12 cze 2015, 19:05

Zapłon przestał wypadać jest OK.
Przepływomierz był wymieniany bez rezultatu.
Rozrząd nie przestawia się na banku 1 i 2.
Jutro dla pewności odepnę przepływkę i dam znać .

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 12 cze 2015, 19:13

W grupi 93 vag pokazuje ustawienie rozrzadu a 90 widać prace fazatorow. Jak bedziesz robil logi to zrób statycznie i dynamicznie 002 i 091 i 092. Wyłącz wszystkie odbiorniki tj klime nsdmuch itp itd. Auto rozgrzane do 90st około. Jak możesz zrób to vcdsem. Powodzenia.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

oksa55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 20 lut 2015, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oksa55 » 13 cze 2015, 14:02

Logi mam zrobić wszystkie razem czy każdy osobno?
Mam tylko vag-coma

[ Dodano: 2015-06-13, 14:02 ]
Logi statyczne 002,091,092 radio klima wyłączone dodatkowo grupa 94

http://vaglog.pl/log_221171.html
http://vaglog.pl/log_221170.html

Póżniej zrobię dynamiczne

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 13 cze 2015, 15:04

Widzę że w poczatkowych logach przeplywka za dużo pokazuje a czasy wtryskow są za wysokie, chyba że autko było zimne. Dopiero później się skracają. Wrzuc 93 blok.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

oksa55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 20 lut 2015, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oksa55 » 13 cze 2015, 15:39

Samochód był rozgrzany
Przesyłam jeszcze logi dynamiczne 002,091 i 092 oraz grupę 93
Trzeci bieg. Proszę zwrócić uwagę ile trwało wkręcenie go do 6300 obr.

http://vaglog.pl/log_221183.html
http://vaglog.pl/log_220121.html

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 13 cze 2015, 15:49

Z 93 widać, że rozrząd jest ustawiony oki. Przeplywka działa liniowo i pod koniec ledwo pokazuje 140km. Teraz pytanie czy winna jest przeplywka? Brak obciążenia silnika i wychodzi brak reakcji fazatorow. Odepnij przeplywke i ponow logi. Nadal zero błędów ?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

oksa55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 20 lut 2015, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oksa55 » 13 cze 2015, 15:57

Przepływomierz był wymieniany i było to samo .
Dziś rano odłączyłem przepływkę zapaliła się kontrolka silnika i esp poprawy podczas jazdy nie było.
Potem musiałem wykasować błędy P0102-002.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 13 cze 2015, 16:02

Dobrze że się zapaliła b ecu weszlo w tryb awaryjny i podawał by zapisane w pamięci wartości przeplywk po odpieciu przeplywki zobaczyc mozna wtedy jak zmienia się wartosci.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 cze 2015, 22:05

Przez przypadek przeczytałam teraz jedno info - Jak klapki w dolocie są nie sprawne to i ze zmienną fazą będzie problem.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 20 cze 2015, 22:18

Kolega chyba pisał, że skracanie dolotu działa. Ale nie jestem pewien.
Wracajac do uszczelek to wrzucam ciekawy link może by się przydał:-)
Tylko jie wiem czy już ktoś go nie udostępniał.

http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... a.html?m=1
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 cze 2015, 22:28

to sprawdzone info ??
ecu jedynie po stanie elektrozaworu możę stwierdzić skrócenie dolotu a jednocześnie sam steruje tym zaworem a w kolektorze nie ma żadnych czujników które by dawały info do ecu
uszkodzenie zaworu w ywalało by błąd a uszkodzenie mech lub podciśnień błędów nie wyrzuca tak bynajmiej jest w 2.8
więć skąd ecu wie o nieskróconym dolocie i nie wysterowywuje fazatorów??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 cze 2015, 22:37

Ja tak wnioskuję z tego tematu (no chyba, że źle coś rozumiem <mysli>):
-aqj-42-340-km-uklad-podcisnienia-nie-d ... ie&start=0
A dokładniej z tych postów:
FOSS pisze:Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba <mysli>
Zagór pisze:
FOSS pisze:Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba
Moim zdaniem nie ma co tego wyrzucać (czyt. gruszki podciśnienia) tylko trzeba to po prostu doprowadzić do stanu używalności
Nie mylisz się, są to dwa układy ściśle ze sobą współpracujące, więc istnienie jednego bez drugiego, jest trochę bezsensowne, oczywiście zmienna faza rozrządu coś tam pomoże w napełnieniu cylindra, ale nie będzie to tak efektywne jak przy współpracy VML.
Z tym, że to jest temat dot. 4.2, jednak układ SAI działa w ten sam sposób.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 20 cze 2015, 22:41

Idąc tym tropem wywalajac sai oslabiamy auto?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja