[ASN 3.0 220 KM] Zmienne fazy rozrządu silnik 3.0 ASN
Jak napisał kolega XOSLOX Regulacja działania napinacza jest elektroniczna i zależy od prędkości obrotowej, obciążenia i temperatury silnika. Więc do sprawdzenia czujniki temp. wału wałków. Pisałeś, że kolega ma taki sam silnika więc może pożyczy na podmianę czujniki.
Tak się zastanawiam czy po ustawieniu rozrzadu w aso przestał wypadać zapłon na 2 banku?
I jeszcze mam pomysł może odpiecie przeplywki coś zmieni. Jak ecu zacznie pracować na zapisanych ustawieniach przeplywki to zmieni się obciążenie silnika i zmieni koledze fazę
Dawaj znać co i jak. Bo nie ma siły żeby na jednym terminalu auto przestawialo rozrzad a na drugim nie.
Tak się zastanawiam czy po ustawieniu rozrzadu w aso przestał wypadać zapłon na 2 banku?
I jeszcze mam pomysł może odpiecie przeplywki coś zmieni. Jak ecu zacznie pracować na zapisanych ustawieniach przeplywki to zmieni się obciążenie silnika i zmieni koledze fazę

Dawaj znać co i jak. Bo nie ma siły żeby na jednym terminalu auto przestawialo rozrzad a na drugim nie.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
W grupi 93 vag pokazuje ustawienie rozrzadu a 90 widać prace fazatorow. Jak bedziesz robil logi to zrób statycznie i dynamicznie 002 i 091 i 092. Wyłącz wszystkie odbiorniki tj klime nsdmuch itp itd. Auto rozgrzane do 90st około. Jak możesz zrób to vcdsem. Powodzenia.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
Logi mam zrobić wszystkie razem czy każdy osobno?
Mam tylko vag-coma
[ Dodano: 2015-06-13, 14:02 ]
Logi statyczne 002,091,092 radio klima wyłączone dodatkowo grupa 94
http://vaglog.pl/log_221171.html
http://vaglog.pl/log_221170.html
Póżniej zrobię dynamiczne
Mam tylko vag-coma
[ Dodano: 2015-06-13, 14:02 ]
Logi statyczne 002,091,092 radio klima wyłączone dodatkowo grupa 94
http://vaglog.pl/log_221171.html
http://vaglog.pl/log_221170.html
Póżniej zrobię dynamiczne
Samochód był rozgrzany
Przesyłam jeszcze logi dynamiczne 002,091 i 092 oraz grupę 93
Trzeci bieg. Proszę zwrócić uwagę ile trwało wkręcenie go do 6300 obr.
http://vaglog.pl/log_221183.html
http://vaglog.pl/log_220121.html
Przesyłam jeszcze logi dynamiczne 002,091 i 092 oraz grupę 93
Trzeci bieg. Proszę zwrócić uwagę ile trwało wkręcenie go do 6300 obr.
http://vaglog.pl/log_221183.html
http://vaglog.pl/log_220121.html
Z 93 widać, że rozrząd jest ustawiony oki. Przeplywka działa liniowo i pod koniec ledwo pokazuje 140km. Teraz pytanie czy winna jest przeplywka? Brak obciążenia silnika i wychodzi brak reakcji fazatorow. Odepnij przeplywke i ponow logi. Nadal zero błędów ?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Kolega chyba pisał, że skracanie dolotu działa. Ale nie jestem pewien.
Wracajac do uszczelek to wrzucam ciekawy link może by się przydał:-)
Tylko jie wiem czy już ktoś go nie udostępniał.
http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... a.html?m=1
Wracajac do uszczelek to wrzucam ciekawy link może by się przydał:-)
Tylko jie wiem czy już ktoś go nie udostępniał.
http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... a.html?m=1
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to sprawdzone info 
ecu jedynie po stanie elektrozaworu możę stwierdzić skrócenie dolotu a jednocześnie sam steruje tym zaworem a w kolektorze nie ma żadnych czujników które by dawały info do ecu
uszkodzenie zaworu w ywalało by błąd a uszkodzenie mech lub podciśnień błędów nie wyrzuca tak bynajmiej jest w 2.8
więć skąd ecu wie o nieskróconym dolocie i nie wysterowywuje fazatorów??

ecu jedynie po stanie elektrozaworu możę stwierdzić skrócenie dolotu a jednocześnie sam steruje tym zaworem a w kolektorze nie ma żadnych czujników które by dawały info do ecu
uszkodzenie zaworu w ywalało by błąd a uszkodzenie mech lub podciśnień błędów nie wyrzuca tak bynajmiej jest w 2.8
więć skąd ecu wie o nieskróconym dolocie i nie wysterowywuje fazatorów??
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ja tak wnioskuję z tego tematu (no chyba, że źle coś rozumiem
):
-aqj-42-340-km-uklad-podcisnienia-nie-d ... ie&start=0
A dokładniej z tych postów:

-aqj-42-340-km-uklad-podcisnienia-nie-d ... ie&start=0
A dokładniej z tych postów:
FOSS pisze:Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba![]()
Z tym, że to jest temat dot. 4.2, jednak układ SAI działa w ten sam sposób.Zagór pisze:Nie mylisz się, są to dwa układy ściśle ze sobą współpracujące, więc istnienie jednego bez drugiego, jest trochę bezsensowne, oczywiście zmienna faza rozrządu coś tam pomoże w napełnieniu cylindra, ale nie będzie to tak efektywne jak przy współpracy VML.FOSS pisze:Może się mylę ale czy aby przypadkiem klapy w dolocie nie mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu... więc kiedy są niesprawne to raczej furacz nie będzie jeździł tak jak trzeba
Moim zdaniem nie ma co tego wyrzucać (czyt. gruszki podciśnienia) tylko trzeba to po prostu doprowadzić do stanu używalności