Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] AFN 1.9 TDI 110 problem z czułością hamulców - w

Układ hamulcowy
dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 04 lut 2015, 20:26

Dobra a mozesz troszkę jaśniej ?;) bo z tego co rozumiem to tak ..kupuje serwo dwu komórkowe , nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyna ? Serwo ma byc z pompa i zbiorniczkiem tak .. Mocowanie do grodzi jest takie samo ? I oco chodzi z tym trzpieniem kulistym ? Zostaje ten zbpolifta czy musze zmienić na przedlift ? Dobrze myśle czy jet tam jeszcze cos przy pedale hamulca co trzeba wsadzić z polifta.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 04 lut 2015, 21:39

Na pierwszym zdjęciu masz serwo 1 komorowe a na końcu nakręcany patent z kulką, którą montuje się do pedału hamulca. Zerknij pod pedał hamulca to zrozumiesz o czym mowa.
Obrazek
Na drugim zdjęciu masz serwo 2 komorowe bez nakręconej końcówki, która jest krótsza niż ta z serwo jednokomorowego. Więc serwo 2-komorowe musisz mieć z końcówką od serwa 2 komorowego. Zwykle kupuje się serwo z pompą i zbiorniczkiem (jest inny). Mocowanie do grodzi takie samo ale szpilki dłuższe, więc powinieneś kupić ze szpilkami. Diesel czy benzyna z tego co wiem nie ma znaczenia.
Obrazek
Jeśli nie masz ESP to trzeba zastosować redukcję (zdjęcie 3) przy jednym z przewodów przykręcanych do pompy (gdzieś o tym pisałem).
Obrazek

Jaśniej nie potrafię :| .

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 04 lut 2015, 23:58

Dzieki wielkie kolego za poświęcenie :P tylko po co ta redukcja :D

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 10 lut 2015, 16:19

dave1992 pisze:Dzieki wielkie kolego za poświęcenie :P tylko po co ta redukcja :D
"Jeśli nie masz ESP to trzeba zastosować redukcję (zdjęcie 3) przy jednym z przewodów przykręcanych do pompy (gdzieś o tym pisałem). " - inna średnica końcówki jednego przewodu hamulcowego z ESP i bez ESP

hans_gd4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 sty 2010, 23:36
Lokalizacja: 3city

Post autor: hans_gd4 » 10 lut 2015, 23:38

Mam chyba podobnie jak kolega kicker tzn. Hamulce dzialaja niby ok ale wrazenie jest jakby byly one za slabe w SPAM do masy auta. Wczesniej mialem c5 1.9 ktore hamowalo poprawnie, po przesiadce do c5 2.8Q niby bylo ok ale nacisk na hamulec aby finalnie sie zatrzymac jest niepropocjonalnie duzy do efektow-tlumaczylem to sobie wlasnie wieksza masa i skrzynia tip jednak kazdy inny samochod ktorym mialem okazje jezdzic nie mialo takiego efektu tzn. Nacisk na hamulec w ostatnich cm/mm jego skoku powoduje praktycznie staniecie w tzw. Msc-w moim obecnym c5 wrazenie jest ze hamulce sa z gumy(kmpL haMulc. Wymienianyprzod/ty ATE rok po rokU wiec tutaj wszystko ok)-jak widac nie jestem sam szukalem po necie rozwiazan jednak wiekszosc watKow mowi o problemach jednak nikt finalnie nie potwierdzil ze np. Wymiana pompy ham. Na nowa daje pozadany efekt dlatego fajnie by bylo jakby ktos potwierdzil na swoim przypadku ze przykladowa wymiana pompy (lub serwa) lub jednego i drugiego :/ da porzadany efekt. Sam zaczne chyba od podstaw tj. Wymiany przewodow gumowych plus plynu plus odpowietrz. - czy odp. Absu mozna robic "na kolach" bez podnosnika?
144KM/322Nm by Tune-Up

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 11 lut 2015, 08:20

Raczej wymienia się serwo z pompą nie sama pompę. Serwo dwukomorowe, jeśli takiego nie masz na pewno da Ci większą siłę hamowania, niekoniecznie efektywność. Moje 1.9tdi też hamowało kiepsko, więc to nie wina cięższego 2.8 A propos w stopce to masz chyba jeszcze parametry Twojego 1.9?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 11 lut 2015, 10:08

hans_gd4 pisze:czy odp. Absu mozna robic "na kolach" bez podnosnika?
Odpowietrzanie poszczególnych zacisków można robić na kołach.
Auto musi być podniesione do odpowietrzania pompy ABS z poziomu VAGa.
Pozdrawiam...

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 11 lut 2015, 11:07

Ja stosowałem troszkę bandycki sposób - po odpowietrzeniu zacisków jechałem na śliska nawierzchnię (lód, trawa, błoto) i hamowałem kilkakrotnie aby pracowała pompa abs po czym ponownie odpowietrzałem zaciski aż przestały pojawiać się pęcherzyki powietrza (stosowałem do tego przeźroczysty cewnik). Operację powtarzałem i efekt jest :-)

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 16 lut 2015, 19:38

A ma ktos sensowne wytłumaczenie po co podnosić auto do odpowietrzania?

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 19 lut 2015, 17:41

Nie chcę zakładać nowego tematu. Podpowie ktoś jaki numer katalogowy części maja te sprężynki klocków przy zacisku? Bo w aso pasowało by się jakoś określić co chcę ;)

i ile może taka sprężynka kosztować?
Damiano

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 19 lut 2015, 17:59

Proszę bardzo :)

Obrazek

Np. tutaj za 6,10zł

http://auto-czesci-lipiec.pl/Start.asp? ... kqU0VBVA==

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 19 lut 2015, 19:35

Dziękuję bardzo :)
Damiano

Awatar użytkownika
ROMAN1810
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 28 gru 2014, 19:50
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: ROMAN1810 » 26 maja 2015, 14:45

Witam ponownie
czy ktoś z was wymieniał czujnik ciśnienia hamowania G201??
zabiorę się za ten zabieg po weekendzie i dam znać o efektach.
U mnie znajduje się on prawdopodobnie w pompie doładowującej ESP, niech ktoś sprostuje jeśli się mylę.
Potrafi czasem sie przyciąć a vag nie zawsze to wychwyci. Mi raz już wyskoczył błąd czujnika G201 dlatego myślę że tam tkwi nasz problem.

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 05 cze 2015, 21:20

Jakies info o efekcie ?:D

fifka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifka » 19 maja 2016, 19:05

Cześć,

Może to będzie rozwiązanie problemu. Mianowicie miałem ogromny problem z hamulcami tzn. hamulce działały jednak siła hamowania przypominała co najmniej czołg, a nie rodzinne kombi. Studiowałem różne tematy na forach łącznie z tym. Mam silnik 1.8T i między innymi dowiedziałem się, że nie mam pompy Vacum. Na początku myślałem, że to wina płynu hamulcowego. Płyn został wymieniony - efekt żaden. W międzyczasie zorientowałem się, że w mojej A6 nie działał układ ABS. Usterka typowa - brak komunikacji z pompą ABS. Musiałem kupić używaną pompę i oddać ja do regeneracji. Efekt był tzn. ABS zaczął działać, ale siła hamowania samochodu nie poprawiła się w ogóle. Postanowiłem podejść do tematu od podstaw więc sprawdzone zostało serwo, które działało jak należy. Następnie do wymiany tarczy i klocki z przodu na dobrej jakości renomowanej firmy. Sprawdzenie całego układu, zacisków itd. Z tyłu przeglądnięcie całego układu. Wszystko zostało złożone - efekt żaden... Innymi słowy ręce mi opadły. Zaczęliśmy szukać dalej. Komputer pokazał problemy z czujnikami ABS. Jako, że jeden czujnik kosztuje chyba ok. 200 zł postanowiliśmy poszukać w czym tkwi problem.
I uwaga tutaj rozwiązanie problemu twardego hamulca w mojej A6 C5 1.8T Quatrro Avant 1999r.
Okazało się, że prawdopodobnie ktoś majstrujący przy aucie kiedyś w jego długiej historii przestawił odległość czujnika ABS od tego koła z wyżłobieniami. Nie wiem dokładnie jak to działa. Wiem, że odległości były za duże i należało przestawić czujniki na odległość kilku mm od koła. Metodą prób i błędów tzn. przestawienie czujników, założenie kół, sprawdzenie i tak chyba z 7 razy udało się!
Samochód zaczął hamować jak należy. Nie mam niestety porównania do sprawnej A6, ale mam do innych samochodów. Różnica jest wyraźna. Dużo lepiej jeździ się samochodem, które waży 1.6 tony i hamuje normalnie.
Mam nadzieję, że ten post pomoże innym użytkownikom forum i nie tylko (ten temat wyskakuje w google na pierwszym miejscu pod hasłem: twarde hamulce A6 C5).
Pozdrawiam! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga