[A6 C5] stukanie w przednim zawieszeniu
Najgorsze jest to ze to stuka nieregularnie...czasem na wybojach tez...ale najczesciej przy ruszaniu hamowaniu.... poduszki silnika te dwie pod wymianione byly rok temu.... jest jeszcze przednia poduszka.... luzy w zciskach hamulcowych.... albo zle dokrecony sruby wielowachacza.... bo u mnie przynajmniej wlasnie jest taki dzwiek ..jakby napiecie jakies było i stuk .....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Prawdopodobnie mam walniete poduchy skrzyni biegow. Dzis na warsztacie chlopaki wzieli breche i na tych dwoch poduszkach, ktore sa przy skrzyni zaraz blisko kolnierza, to przesuwali calym zespolem skryni i silnika w lewo i w prawo o ladne 2-3 cm. Oczywiscie po przesunieciu skrzynia juz nie wracala na miejsce.
Dzwonilem do InterCarsu i maja te poduszki w sensownej cenie firmy ImperGom, lub drozsze prawie 3x firmy Lemforder. Ktos mi moze powiedziec, czy Lemforder jest tu niezbedny????? Bo ten drugi to jakis wloski producent. O ile na wahaczach bym sie nie zastanawial i bral Lemfordera, o tyle zawieszenie skrzyni to juz troche mniej znaczacy element wiec nie wiem czy opyla sie brac Lema. Co myslicie
[ Dodano: 2015-06-09, 19:17 ]
Problem stukania, pukania zlokalizowany juz na 100 %. Sa dwie przyczyny........pierwsza to poduchy pod skrzynia. Dzis bylem na wymianie i co prawda, wyjecie starych okazalo sie grubsza sprawa i wizyta przelozona na inny termin, ale jedna byla w ogole niedokrecona. Skrzynia luzno na niej sie opierala. Mimo wszystko poduchy w najlepszym stanie nie sa i chce je wymienic. Choc po dokreceniu sruby, stukanie ucichlo.
Druga przyczyna to walniety, rozklekotany przegub wewnetrzny wraz z polosia. Te elementy w dalszym ciagu pukaja przy ruszaniu z miejsca, lub przy zmianie kierunku jazdy biegu na wprost na wsteczny i odwrotnie. W przyszlym tygodniu robie wszystko za jednym zamachem.
Dzwonilem do InterCarsu i maja te poduszki w sensownej cenie firmy ImperGom, lub drozsze prawie 3x firmy Lemforder. Ktos mi moze powiedziec, czy Lemforder jest tu niezbedny????? Bo ten drugi to jakis wloski producent. O ile na wahaczach bym sie nie zastanawial i bral Lemfordera, o tyle zawieszenie skrzyni to juz troche mniej znaczacy element wiec nie wiem czy opyla sie brac Lema. Co myslicie
[ Dodano: 2015-06-09, 19:17 ]
Problem stukania, pukania zlokalizowany juz na 100 %. Sa dwie przyczyny........pierwsza to poduchy pod skrzynia. Dzis bylem na wymianie i co prawda, wyjecie starych okazalo sie grubsza sprawa i wizyta przelozona na inny termin, ale jedna byla w ogole niedokrecona. Skrzynia luzno na niej sie opierala. Mimo wszystko poduchy w najlepszym stanie nie sa i chce je wymienic. Choc po dokreceniu sruby, stukanie ucichlo.
Druga przyczyna to walniety, rozklekotany przegub wewnetrzny wraz z polosia. Te elementy w dalszym ciagu pukaja przy ruszaniu z miejsca, lub przy zmianie kierunku jazdy biegu na wprost na wsteczny i odwrotnie. W przyszlym tygodniu robie wszystko za jednym zamachem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
Witam , jestem tu zupełnie nowy , tak samo jak jestem nowym posiadaczem A szósteczki.
I mam podobny, jeśli nie identyczny problem co Piotrek85, twój post mnie troszkę ucieszył , ponieważ podałeś kierunek który mam obrać aby owe stukanie zlikwidować , cieszę się że u ciebie stuki znikły w 100% , i że to nie była maglownica , nie pozostaje mi nic innego jak posłuchać się twoich porad...
( dla przypomnienia , stuk mocno słyszalny w lewym przednim zawieszeniu , podczas ostrzejszego ruszania kiedy przód auta się lekko unosi, oraz stuk podczas ostrzejszego hamowania kiedy nadwozie lekko pochyli się ku przodowi, ciekawostką jest, kiedy np objeżdżam rondo i wjeżdżam ze stałą dość niską prędkoscia ( kiedy auto się mocno nie wychyla ) i sobie jadę stuku nie ma , ale jeśli zrobię to samo i jeszcze dodam gazu ( wtedy nadwozie i uniesie się do góry i mocniej się wychyli ) stuk jest zdecydowanie mocniejszy i wyraźniej słyszalny lub może się nawet powtórzyć ) , dziwne to wszystko ale widzę że nie jestem sam z tym problemem , dla jasności , dół zawieszenia przedniego wymieniony po obydwu stronach firma MOOG , góry ponoć nie trzeba było ruszać , mechanik stwierdził zero luzów , dodatkowo prawie rozsypała się lewa końcówka drążka , wiec po części się ucieszyłem , pomyślałem ze to ta cześć powoduje owe stukanie, wszystko skręcone , wyjeżdżam z mechanikiem na jazdę próbną i dalej stuka, cóż wróciliśmy na podnośnik , posprawdzał i stwierdził że wszystko ok , jego diagnoza magiel, ale mi coś to do końca nie pasuje...cóż trzeba się posłuchać kolegi Piotra i tyle , będę informował jak coś się zmieni w temacie ... dzięki że przeczytaliście te wypociny hah
czyli reasumując , jak nadwozie gwałtownie zmienia swoje położenie, coś stuka.... zasadniczo bez znaczenia czy są to przechyły przód-tył , czy nagłe przechyły lewo-prawo czy prawo-lewo, coś gdzieś jest wyrażnie luźne...
I mam podobny, jeśli nie identyczny problem co Piotrek85, twój post mnie troszkę ucieszył , ponieważ podałeś kierunek który mam obrać aby owe stukanie zlikwidować , cieszę się że u ciebie stuki znikły w 100% , i że to nie była maglownica , nie pozostaje mi nic innego jak posłuchać się twoich porad...
( dla przypomnienia , stuk mocno słyszalny w lewym przednim zawieszeniu , podczas ostrzejszego ruszania kiedy przód auta się lekko unosi, oraz stuk podczas ostrzejszego hamowania kiedy nadwozie lekko pochyli się ku przodowi, ciekawostką jest, kiedy np objeżdżam rondo i wjeżdżam ze stałą dość niską prędkoscia ( kiedy auto się mocno nie wychyla ) i sobie jadę stuku nie ma , ale jeśli zrobię to samo i jeszcze dodam gazu ( wtedy nadwozie i uniesie się do góry i mocniej się wychyli ) stuk jest zdecydowanie mocniejszy i wyraźniej słyszalny lub może się nawet powtórzyć ) , dziwne to wszystko ale widzę że nie jestem sam z tym problemem , dla jasności , dół zawieszenia przedniego wymieniony po obydwu stronach firma MOOG , góry ponoć nie trzeba było ruszać , mechanik stwierdził zero luzów , dodatkowo prawie rozsypała się lewa końcówka drążka , wiec po części się ucieszyłem , pomyślałem ze to ta cześć powoduje owe stukanie, wszystko skręcone , wyjeżdżam z mechanikiem na jazdę próbną i dalej stuka, cóż wróciliśmy na podnośnik , posprawdzał i stwierdził że wszystko ok , jego diagnoza magiel, ale mi coś to do końca nie pasuje...cóż trzeba się posłuchać kolegi Piotra i tyle , będę informował jak coś się zmieni w temacie ... dzięki że przeczytaliście te wypociny hah
czyli reasumując , jak nadwozie gwałtownie zmienia swoje położenie, coś stuka.... zasadniczo bez znaczenia czy są to przechyły przód-tył , czy nagłe przechyły lewo-prawo czy prawo-lewo, coś gdzieś jest wyrażnie luźne...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Sprawdz absolutnie wszystkie poduszki.....zarówno silnika, jak i skrzyni. Najlepiej jakaś brecha w rękę i ogień. (U mnie poduszki skrzyni powodowały, że pojawiał się głośny pojedynczy stuk w momencie gwałtownego skręcania a potem prostowania auta do jazdy na wprost - skrzynia przemieszczała się od lewej do prawej....natomiast przegub powodował, że stukanie było przy ruszaniu i hamowaniu oraz przy zmianach biegów) Następnie posprawdzaj wszystkie przeguby napędowe....wewnętrzne i zewnętrzne......złap mocno ręką za poszczególne półosie i spróbuj kręcić nimi energicznie raz w lewo a raz w prawo gwałtownie zmieniając kierunek. Jeśli pojawi się charakterystyczny klekot i luz po obrocie to wina leży po stronie przegubu. Zdarza się w przypadku przegubów wewnętrznych, że sam prezgub jest ok, a luzu dostaje flansza do której jest on dokręcony. Flansza ta jest elementem przedniego dyferencjału i wtedy konieczna jest naprawa w warsztatcie, który to ogarnie, bo jest to naprawdę niełatwa robota.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
magiel przy ruszaniu raczej nie stuka. u mnie jak był do wymiany to najbardziej odczuwalny był gdy chciałem wjechac pod krawęznik na skręcowych kołach. uczucie jakby cos chciało przez podszybie wyskoczyc,bo magiel jest wysoko umiejscowiony stąd te wrażenie. tez na szarpakach i u magikow kazdy tylko wzdychał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
Witam ponownie , wreszcie znalazłem trochę czasu żeby podjechać do mechanika...i zaczeliśmy od poduszek bo najlepszy dostęp i jakoś najbardziej to do mnie przemawiało....poduszki skrzyni niby ok , ale za to lewa poduszka silnika ( od kierowcy ) zerwana aż się jakieś elemnty metalowe posypały po uniesieniu silnika , prawa nie zerwana ale ewidentnie do wymiany zero amortyzacji silnik leży na łapie...także wiem już w którym kierunku iść...pytanie teraz jaka firma...co myślicie o FEBI ? wielkie dzięki za zainteresowanie i wszelkie porady ...
Witam wszystkich.
Mam malutki problem z diagnozą usterki, która powoduje pewne zjawisko. W skrócie opiszę o co chodzi. Od kilku miesięcy próbowałem namierzyć skąd dochodzi i co powoduje głuche stukanie w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami, również na postoju. Byłem u różnych szpeców sam też walczyłem. Podejrzenia padały a to na wahacze, na końcówkę drążka, przegub, poduchę MacPherson'a słowem na wszystko co możliwe. W niedzielę wiozłem w końcu się w pieniłem. Żona pod pachę kanał. Kobita kręci a ja latareczka i oglądam każdy element zawieszenia. Ku mu jemu zdumieniu okazała się że to pukanie czy też strzelanie powodują przeskakujące zwoje sprężyny, które się o siebie ocierają. I tu moje pytanie. Co może być tego przyczyną? Dodam tylko że poduszkę w tej kolumnie wymieniałem już dwa razy, górne wahacze są nowe zainstalowane w kwietniu (ok 5000) km banan nie ma jeszcze 1000 km podobnie jak końcówka a przed jego wymionom zjawisko już występowało. Może coś spieprzyłem przy składaniu kolumny?
Mam malutki problem z diagnozą usterki, która powoduje pewne zjawisko. W skrócie opiszę o co chodzi. Od kilku miesięcy próbowałem namierzyć skąd dochodzi i co powoduje głuche stukanie w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami, również na postoju. Byłem u różnych szpeców sam też walczyłem. Podejrzenia padały a to na wahacze, na końcówkę drążka, przegub, poduchę MacPherson'a słowem na wszystko co możliwe. W niedzielę wiozłem w końcu się w pieniłem. Żona pod pachę kanał. Kobita kręci a ja latareczka i oglądam każdy element zawieszenia. Ku mu jemu zdumieniu okazała się że to pukanie czy też strzelanie powodują przeskakujące zwoje sprężyny, które się o siebie ocierają. I tu moje pytanie. Co może być tego przyczyną? Dodam tylko że poduszkę w tej kolumnie wymieniałem już dwa razy, górne wahacze są nowe zainstalowane w kwietniu (ok 5000) km banan nie ma jeszcze 1000 km podobnie jak końcówka a przed jego wymionom zjawisko już występowało. Może coś spieprzyłem przy składaniu kolumny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
no i po stukach....poduchy wymienione i jak ręką odjął...okazało się ze obie od spodu były rozpierniczone na maxa .....po prostu go nie było....silnik sobie swobodnie leżał na łapach...teraz nawet jak z miejsca zrobię mu "kick down" , nic nie stuka... Piotrek85 dzięki wielkie , strzał w dziesiątke ...
następny element łożyska (piasty) z tyłu ...
no i ten nieszczęsny fotel kierowcy ( ma delikatne luzy )
....i będzie można cieszyć się jazdą w 100%
następny element łożyska (piasty) z tyłu ...
no i ten nieszczęsny fotel kierowcy ( ma delikatne luzy )
....i będzie można cieszyć się jazdą w 100%
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Mam pytanie, Wymieniłem komplet wahaczy, drążki i końcówki, łączniki. Kupiłem amorki przód i zastanawiam się co jeszcze dokupić do przedniego zawieszenia by wszystko przestało pukać. Puka mi coś w momencie gdy np stanę na skręconych kołach przed krawężnikiem i chcę szybciej na niego wjechać. Lub ze średnią prędkością przelecę przez małą dziurę...
Jakieś poduszki łożyska? Może ktoś coś by podpowiedział bo chce mieć z tym już spokój.
Jakieś poduszki łożyska? Może ktoś coś by podpowiedział bo chce mieć z tym już spokój.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga