Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Problem z wentylatorem dmuchawy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 22 maja 2012, 11:49

tutaj jest wszystko elegancko pokazane,moze sie przyda

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 04 kwie 2015, 18:30

Panowie wiecie jak sprawdzić czy on działa bo w ogóle nie dmucha u mnie nawet na jednej kresce wcale na ani jednej... rozebrałem go teraz i jak by go sprawdzić czy działa czy padł całkiem. z góry dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 kwie 2015, 19:35

Proste, podłącz do kabelków zasilanie i zobaczysz czy ruszy
Części samochodowe online - Motostacja pl

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 04 kwie 2015, 20:07

można to zrobić zwykłym prostownikiem samochodowym do auta?

[ Dodano: 2015-04-04, 20:07 ]
azes CO DO TWOJEGO LINKA JEST SUPER, TYLKO NIE WIEM JAK ON WYCIĄGNĄŁ W OSTATNIEJ CZĘŚCI TEN WIRNIK OD CAŁOŚCI. STUKAŁEM MŁOTKIEM ALE TO CHYBA TRZEBA COŚ PODSTAWIĆ POD ŚRUBOKRĘT NP I W ŚRUBOKRĘT PRZYWALIĆ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 kwie 2015, 07:25

icedfan pisze:można to zrobić zwykłym prostownikiem samochodowym do auta?
Myślałęm aby uzyć po prosyu akumulatora+2 odcinki przewodu :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 05 kwie 2015, 19:53

podłączyłem pod prostownik samochodowy, ale nie mam imadła albo czegoś podobnego żeby to przytrzymać ale jak podłączyłem na sekundę to coś jak by się kręciło... mechanik mówił że to może szczotki . Doszedł ktoś do momentu gdzie rozebrał cały silnik elektryczny i doszedł do szczotek? nie wiem w sumie wejść w szczotki.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 kwie 2015, 20:00

szczotki są łatwo dostępne po wyciągnięciu silnika z obudowy jak na tym filmiku

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 05 kwie 2015, 21:41

na tym u góry? Przeglądnąłem filmik kilka razy ogólnie silnik rozebrany ale nie wiem jak do szczotek się dobrać. jak niby je wyciągnąć ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 kwie 2015, 22:21

jak rozmontujesz to zobaczysz

icedfan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
Imię: Damian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: RZESZOW

Post autor: icedfan » 07 kwie 2015, 16:46

Kurcze jednak to bezpiecznik tylko... o matko a tyle szumu zrobiłem.. Wie ktoś czy wentylator Anglik pasuje spasuje do EU? chyba lekko go naruszyłem przy ściąganiu (śmigła) i lekko mi brzęczy teraz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 kwie 2015, 18:00

pobaw się trochę z doginaniem/naginaniem wirnika - mi to zajęło 15 minut i cisza

Gatinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2015, 21:56
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: Gatinho » 07 lis 2015, 18:49

Witam

Rozkminił któryś z Kolegów temat "samoprzestawiającego" się wentylatora? W innych wątkach jest napisane, że to wina zabrudzonego przekaźnika 385 z tym że ja takowego przekaźnika nie posiadam. Wentylator sam w sobie działa, tylko że żyje własnym życiem- raz zwiększy prędkość raz zmniejszy. Proszę o pomoc bo pomysłów brak.

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 07 lis 2015, 20:17

Zwiększanie obrotów dmuchawy jest związane z klimatronikiem w funkcji auto.Jest to normalne zachowanie .Przykład .Zimny dzień ustawiasz temp na 25 stopni obroty dmuchawy wysokie dopóki czujniki temp .wewnątrz auta nie dadzą sygnału ze temp wewnątrz jest bliska ustawionej .Wtedy to obroty zwalniają. Jeżeli temp spadnie poniżej dmuchawa analogicznie zaczyna pracować szybciej ...
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

Gatinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2015, 21:56
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: Gatinho » 07 lis 2015, 21:09

Ok. Tak ma być jeśli jest włączona funkcja auto. Ale jeśli "auto" jest wyłączona i dodatkowo wyłączona klima to powinno trzymać obroty wentylatora. Wierzcie mi że to bardzo irytujące kiedy jedziesz i nagle ni z gruchy ni z pietruchy zaczyna wiać jak podczas sztormu a za chwile ledwo co daje. Wszyscy którzy mieli podobny problem załatwili sprawę czyszcząc przekaźnik 385 którego ja nie mam. Podejrzewam że będzie odpowiedzialny inny przekaźnik, tylko nie wiem który. Próbowałem włączać i wyłączać dmuchawę nasłuchując który będzie "tykał"- nic. Potem to samo przytrzymując, z nadzieją że wyczuje palcami gdzie coś się dzieje i też nic.

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 07 lis 2015, 23:19

Kolego trudno mi odpowiedzieć w 100% jak to jest z wyłączonym auto bo autkiem jeżdzi żona :) Ale póki grzeje Tobie w zime i chłodzi latem to lej paliwo i ciesz sie komfortem ccco :)
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl