Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 05 kwie 2015, 13:29

Podejrzewam, że kompresor ;)

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 05 kwie 2015, 13:46

Kompresor jest na którymś zdjwciu a ta butla nad cewkami z tego co jest napisane na nalepce to jakis system wtrysku metanolu
tylko quatrro !!!

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 05 kwie 2015, 19:53

kompresor do mojego 2.8 by sie przydał :)
i taki ala podtlenek też :)
byłaby rakieta

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 06 kwie 2015, 02:11

Z racji tego, że wezmę się za to dopiero z jakiś czas postanowiłem machnąć taki prosty obrazkowy "schemat", żeby później nie szukać wszystkiego od nowa

Chyba teraz wszystko będzie jasne :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2020, 21:46 przez sebool12, łącznie zmieniany 4 razy.

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 07 kwie 2015, 10:26

a cewki 06B 905 115 M będą pasować? zewnętrznie chyba to samo

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 07 kwie 2015, 17:32

RACZEJ NIE PASUJĄ:
06A 905 115
06A 905 115 A
06A 905 115 B
06A 905 115 C
06A 905 115 D
06B 905 115 G
06B 905 115 H
06B 905 115 J
06B 905 115 L
06B 905 115 M
06B 905 115 N
06B 905 115 P
06B 905 115 Q
06B 905 115 R
06B 905 115 S
06B 905 115 T
06B 905 116 J
06B 905 117 L
06C 905 115 C
BERU ZSE 043, ZSE 034

1.8T 20V, 2.7T 30V, or 4.2L 40V.

-----------------------------------------------------
PASUJĄ:
06D 905 115
06D 905 115 A
06D 905 115 C
06D 905 115 D
06D 905 115 F
06D 905 115 G
06D 905 115 J
06D 905 115 K
06E 905 115
06E 905 115 A
06E 905 115 B
06E 905 115 C
06E 905 115 D
06E 905 115 E
BERU ZSE 032

2.0 FSI, 2.4, 2.8 FSI, 3.2 FSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI (Testował Lukasz102 kilka postów wcześniej)
----------------------------------------------------
NIE SPRAWDZONE, ALE POWINNY PASOWAĆ:
06F 905 115
06F 905 115 A
06F 905 115 B
06F 905 115 C
06F 905 115 D
06F 905 115 E
06F 905 115 F
07K 905 715
07K 905 715 A
07K 905 715 B
07K 905 715 C
07K 905 715 D
07K 905 715 E
07K 905 715 F
BERU ZSE 033

1.8 TFSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI 2.5 TFSI, 5.2 FSI

Firma z USA produkująca gotową wiązkę sprzedawła dodatkowo (w opcji) zestaw tego modelu cewek
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -FSI-Coils

Kod: Zaznacz cały

Available Options:

    OEM Audi 2.0T FSI Coils - 07K 905 715F (Set of 6) - $132
-------------------------
PASUJĄ
06C 905 115 A
06C 905 115 B
06C 905 115 D
06C 905 115 E
06C 905 115 F
06C 905 115 G
06C 905 115 H
06C 905 115 K
06C 905 115 L
06C 905 115 M
BERU ZSE051
(potwierdzenie http://scaudi.com/sc/lofiversion/index.php?t4558.html )
1.8 T, 2.0 ALT, 3.0 ASN


Podzieliłem cewki na 4 grupy. W każdej grupie znajdują się 1 model cewki lecz pod wieloma oznaczeniami. Im wyższa/dalsza litera alfabetu tym nowszy model (tak VAG oznacza swoje komponenty). Tak więc możemy założyć, że 2 i 4 model będzie działać na 100% gdyż użytkownik Lukasz102 zamontował cewkę z 2 grupy i na amerykańskim forum korzystali z cewek z 4 grupy i też działało.
Kris699, co do twojego pytania powinno to raczej nie gdyż są to cewki od 2.0 (96kW) 1.8 T, 2.0 i 2.7T, a przeróbka dotyczy cewek z silników FSI i TFSI. Podejrzewam, że te cewki są krótsze gdyż właściciele np 2.7T, którzy decydują się na założenie nowszych z silników TFSI muszą zamontować dodatkowo ten adapter:
http://store.034motorsport.com/fsi-coil ... 2l-5v.html
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2015, 23:23 przez sebool12, łącznie zmieniany 5 razy.

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 07 kwie 2015, 22:07

dzięki za podzielenie sie informacją. musiałeś troche sie naszukać.
miałem w rękach tą cewke, tylko teraz juz nie pamiętam czy 06B czy 06C.
była taka sama jak na tym amerykańskim forum tyle że czarna góra a nie czerwona.
długość taka jak fajka na przewodzie W/N. koleś miał też cztery identyczne ale bez ori nr, od silnika niby AWT.
zamówiłem kostki, przewody już mam (1,5 mm na sterowanie i 2,5 mm na zasilanie). poskładam to do kupy i może czwartek lub sobota podjade po cewki i zobaczymy.

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 07 kwie 2015, 22:12

Kris699, zauważ, że w modelu 06C jest jeden wyjątek:
06C 905 115 C - ta cewka nie jest zamiennikiem np 06C 905 115 A. Pierwszy pasuje m.in. do 2.7T, a drugi jest z 2.0 ALT i 3.0 ASN

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 09 kwie 2015, 16:20

końcówka była M więc ok. te od 2.7 mają mocowanie do pokrywy, przynajmniej te które widziałem. zanim zaczne je testować dobrze posprawdzam.
poza tym że cewka musi pasować do dziury w pokrywie to musi charakteryzować się np. określoną rezystancją?

[ Dodano: 2015-04-09, 16:20 ]
odnośnie oznaczeń na kostce 5-cio pinowej. kolejność numerów jest chyba zła. powinno być od prawej do lewej tak jak na 4-ro pinowych.

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 09 kwie 2015, 17:50

Już poprawione ;)

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 13 kwie 2015, 13:59

witam ponownie.
zabieg przerobienia układu zapłonowego wykonany.
przez kilka minut było dobrze, później padły dwie cewki, a trzecia słabo świeciła.
wymieniłem je i na tą chwile jest ok.
zamontowane cewki:
06F 905 115 F - 4 sztuki
07K 905 715 F - 2 sztuki

czy nasza ori instalacja (ta do kostki, która była wpięta do modułu cewek) daje takie same napięcie i na tych pinach co trzeba żeby te cewki mogły śmigać w naszych maszynach tak jak trzeba?
może ktoś ma auto z ori pojedynczymi cewkami i mógłby pomierzyć gdzie i jakie napięcia występują?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 25 maja 2015, 18:40

Witam, Czy po zmianie cewek na pojedyńcze, odczuwacie poprawe kultury pracy silnika na biegu jalowym? Chodzi mi glownie o drgania na wolnych obrotach?

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 29 maja 2015, 11:27

de_never, jedynie taka różnica że iskra nie ucieka. a czy jest różnica miedzy sprawnym układem ori w 2.8 a przeróbką to ciężko powiedzieć. wydaje mi się że nie ma do póki przewody nie walą albo moduł.
ja po wymianie jestem mega zadowolony. nic nie przerywa przy przyspieszaniu. jest dobrze

B_O_N_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:33
Lokalizacja: Augustów

Post autor: B_O_N_K » 29 maja 2015, 12:48

Drgania na wolnych obrotach nie są spowodowane układem zapłonowym. Te silniki niestety już tak mają podobnie jak 2.7 BiTurbo. Znam przypadek kompletnie przebudowanego 2.7 BiTurbo (500KM+) i też występuje drżenie na wolnych obrotach. Chyba po prostu taka wada konstrukcyjna.

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 30 wrz 2015, 12:32

Odkopię temat bo skonstruowałem sobie sam taką wiązkę. Nad budową myślałem już od przeszło 2 lat gdzie czasami były delikatne szarpnięcia ale podczas trasy urlopowej padła mi fabryczna cewka bremi co przesądziło o przeróbce całego układu WN by nie brnąć w koszty fabrycznego zestawu, który ani nie jest tani i żywotny ze względu na same kable dla osób które jeżdżą sporo na gazie - na szczęście po godzinnym ostygnięciu cewki mogłem wracać do domu 200km z ręką na sercu <lol> .
Dużą wagę oprócz funkcjonalności opieram tez na estetyce więc przedstawiam poniżej zdjęcia jak poskładałem wszystko u siebie. Cewki kupiłem najtańsze jakie były na znanym portalu + 2 sztuki na zapas i moje wrażenia są takie: silnik delikatnie mniej drga na jałowych, nie wyczuwam żadnych szarpnięć i możliwe, że motor działa płynniej przy odejmowaniu i dodawaniu gazu ale to mogą być tylko moje subiektywne odczucia :) Do zdjęć pościągałem wszystkie osłony, które bez problemu dają się założyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga