[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
Witam
Czy przerabiał ktoś z Was układ zapłonowy ze standardowego (połączone cewki + przewody) na pojedyncze cewki jak np w 4.2 V8?
Na 100% jest to możliwe, na forum Passata jeździ jedno takie autko jednak właściciel sam tego nie robił i nie ma o podłączeniu większego pojęcia. To co zauważył to dużo stabilniejsza praca na wolnych obrotach oraz ogólnie wyższa kultura pracy. A przy okazji eliminuje się nieszczęsne oryginalne cewki i konieczność wymiany przewodów.
Czy przerabiał ktoś z Was układ zapłonowy ze standardowego (połączone cewki + przewody) na pojedyncze cewki jak np w 4.2 V8?
Na 100% jest to możliwe, na forum Passata jeździ jedno takie autko jednak właściciel sam tego nie robił i nie ma o podłączeniu większego pojęcia. To co zauważył to dużo stabilniejsza praca na wolnych obrotach oraz ogólnie wyższa kultura pracy. A przy okazji eliminuje się nieszczęsne oryginalne cewki i konieczność wymiany przewodów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
- Imię: Damian
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć
Jeżeli stoisz przed koniecznością zakupu cewek i przewodów to można się zastanowić .
Musisz kupić zestaw od samochodu , który który posiada moduły zapłonowe razem z cewkami - część audi ma cewki przy świecach , ale wymaga modułów zapłonowych , a część na to zintegrowane z cewkami.
Rozmawiałem z tym użytkownikiem - podłączenie jest tak proste jak tylko się da - w naszej cewce masz trzy przewody sterujące , masa i zasilanie - każdy przewód obsługuje dwie cewki - dokładnie tak samo podłączasz pojedyncze cewki - parami do przewodów sterujących i powinno wszystko śmigać.
Pozdr
Jeżeli stoisz przed koniecznością zakupu cewek i przewodów to można się zastanowić .
Musisz kupić zestaw od samochodu , który który posiada moduły zapłonowe razem z cewkami - część audi ma cewki przy świecach , ale wymaga modułów zapłonowych , a część na to zintegrowane z cewkami.
Rozmawiałem z tym użytkownikiem - podłączenie jest tak proste jak tylko się da - w naszej cewce masz trzy przewody sterujące , masa i zasilanie - każdy przewód obsługuje dwie cewki - dokładnie tak samo podłączasz pojedyncze cewki - parami do przewodów sterujących i powinno wszystko śmigać.
Pozdr
I jedna z wypowiedźi właściciela:
"Niestety schematu nie mam i nie mam pojęcia jak sąsiad to podłączył,wiem że jest wszystko podpięte pod wtyczkę od starej cewki,miałem jedną uszkodzoną i poprosiłem żeby z niej wyciął kostkę i wykorzystał.Teraz jak chce wrócić do oryginału to tylko kostę odpinam.Plus do cewek jest dodatkowo poprowadzony z aku,każda cewka ma swój plus,więc jest 6 szt i zostało to wykonane na przekaźniku i dodatkowo bezpiecznik,przekaźnik sterowany jest plusem z wtyczki cewki,a dalej nic nie wiem bo nie było mnie przy łączeniu wiązki.Cewki nie pasują w otwory po oryginalnych fajkach,trzeba z nich zdjąć gumkę która znajduje się przy główce cewki,i zeszlifować dwa plastikowe bolce po 5mm każdy,reszta pasuje długość,szerokość."
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
- Imię: Damian
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
No przecież powyżej jest wszystko napisane :
- mamy trzy przewody sterujące we wtyczce , każdy steruje para cewek - każdy z przewodów łączymy z dwoma cewkami ( numery adekwatne co w oryginale)
- każda cewka ma przewód masowy - to łatwe
- każda cewka ma przewód zasilający - tu dla bezpieczeństwa autor rozwiązania pociągnął dodatkowe zasilanie z aku i puścił wszystko przez przekaźnik sterowany z oryginalnego plusa.
Jedynie co to trzeba trafić cewki odpowiednie , czyli takie które mają sterowanie w sobie .
Pozdr
- mamy trzy przewody sterujące we wtyczce , każdy steruje para cewek - każdy z przewodów łączymy z dwoma cewkami ( numery adekwatne co w oryginale)
- każda cewka ma przewód masowy - to łatwe
- każda cewka ma przewód zasilający - tu dla bezpieczeństwa autor rozwiązania pociągnął dodatkowe zasilanie z aku i puścił wszystko przez przekaźnik sterowany z oryginalnego plusa.
Jedynie co to trzeba trafić cewki odpowiednie , czyli takie które mają sterowanie w sobie .
Pozdr
Cewka w naszych V6 ma 5-pinową wtyczkę. Czyli można przyjąć że jest to (bez wnikania w kolejność):
- masa
- zasilanie
- sterowanie
- sterowanie
- sterowanie
Traz trzeba tylko poznać piny w cewkach palcowych. Do cewek idą cztery przewody.
Posiada ktoś rozpiskę pinów? Zaraz coś się wymyśli
[ Dodano: 2014-07-23, 11:52 ]
Trochę to kłóci się z logiką. Skąd dana cewka z pary będzie "wiedziała" że sygnał dotyczy własnie jej a nie drugiej z pary? No chyba że wówczas obydwie jednocześnie będą dawać iskrę. Niby będzie działać ale po co mają działać jednocześnie?
- masa
- zasilanie
- sterowanie
- sterowanie
- sterowanie
Traz trzeba tylko poznać piny w cewkach palcowych. Do cewek idą cztery przewody.
Posiada ktoś rozpiskę pinów? Zaraz coś się wymyśli
[ Dodano: 2014-07-23, 11:52 ]
Czyli robimy to tak jak na zamieszczonym zdjęciu? Oczywiście schemat w duuużym uproszczeniu bez zachowania kolejności pinów oraz kolejności cewek. Chodziło o przedstwienie samej idei podłączenia.dgasek pisze:No przecież powyżej jest wszystko napisane :
- mamy trzy przewody sterujące we wtyczce , każdy steruje para cewek - każdy z przewodów łączymy z dwoma cewkami ( numery adekwatne co w oryginale)
Trochę to kłóci się z logiką. Skąd dana cewka z pary będzie "wiedziała" że sygnał dotyczy własnie jej a nie drugiej z pary? No chyba że wówczas obydwie jednocześnie będą dawać iskrę. Niby będzie działać ale po co mają działać jednocześnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
co do pokryw zaworów.... nie beda pasowac od 2.7t ? silniki bardzo podobne konstrukcyjnie a maja pojedyncze cewki .
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum
Galeria moich montaży - LPG Forum
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. jedno już jest czyli wtyczka od 2.8
jak by nie było widać od strony przedniego pasa jak jest cewka zamontowana to po kolei piny + - 1/6 2/4 3/5 . tak czy inaczej są trzy przewody czyli + - i sterowanie -sygnał a ten 4 z pojedynczych cewek co do niego jest podłączone ? pozdro
no i wszystko jasne teraz tylko działać potrzeba jeszcze wtyczek do cewek o numerze 1J0 973 724 . pozdro
jak by nie było widać od strony przedniego pasa jak jest cewka zamontowana to po kolei piny + - 1/6 2/4 3/5 . tak czy inaczej są trzy przewody czyli + - i sterowanie -sygnał a ten 4 z pojedynczych cewek co do niego jest podłączone ? pozdro
no i wszystko jasne teraz tylko działać potrzeba jeszcze wtyczek do cewek o numerze 1J0 973 724 . pozdro
tylko quatrro !
Dziękować
Hmmmm... w cewkach palcowych są dwie masy (jedna silnika, druga "budy"). Masę z kostki starej cewki traktujemy jako którą? Masę karoserii?
Bo chyba wypadałoby wykorzystać wszystkie piny z kostki starej cewki? Na mój gust w innym przypadku mogą wyskakiwać błędy na kompie. No chyba że się mylę
Hmmmm... w cewkach palcowych są dwie masy (jedna silnika, druga "budy"). Masę z kostki starej cewki traktujemy jako którą? Masę karoserii?
Bo chyba wypadałoby wykorzystać wszystkie piny z kostki starej cewki? Na mój gust w innym przypadku mogą wyskakiwać błędy na kompie. No chyba że się mylę
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga