Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
B_O_N_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:33
Lokalizacja: Augustów

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Post autor: B_O_N_K » 18 lip 2014, 09:46

Witam :)

Czy przerabiał ktoś z Was układ zapłonowy ze standardowego (połączone cewki + przewody) na pojedyncze cewki jak np w 4.2 V8?

Na 100% jest to możliwe, na forum Passata jeździ jedno takie autko jednak właściciel sam tego nie robił i nie ma o podłączeniu większego pojęcia. To co zauważył to dużo stabilniejsza praca na wolnych obrotach oraz ogólnie wyższa kultura pracy. A przy okazji eliminuje się nieszczęsne oryginalne cewki i konieczność wymiany przewodów.

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 20 lip 2014, 16:42

Cześć

Jeżeli stoisz przed koniecznością zakupu cewek i przewodów to można się zastanowić .
Musisz kupić zestaw od samochodu , który który posiada moduły zapłonowe razem z cewkami - część audi ma cewki przy świecach , ale wymaga modułów zapłonowych , a część na to zintegrowane z cewkami.

Rozmawiałem z tym użytkownikiem - podłączenie jest tak proste jak tylko się da - w naszej cewce masz trzy przewody sterujące , masa i zasilanie - każdy przewód obsługuje dwie cewki - dokładnie tak samo podłączasz pojedyncze cewki - parami do przewodów sterujących i powinno wszystko śmigać.

Pozdr

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2014, 19:56

Ciekawy temat - pokrywy wałków są takie same? Nie różnią się jakimiś wyżłobieniami , mocowaniem , wyjścia odmy nie będą przeszkadzać?

B_O_N_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:33
Lokalizacja: Augustów

Post autor: B_O_N_K » 20 lip 2014, 21:23

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jedna z wypowiedźi właściciela:
"Niestety schematu nie mam i nie mam pojęcia jak sąsiad to podłączył,wiem że jest wszystko podpięte pod wtyczkę od starej cewki,miałem jedną uszkodzoną i poprosiłem żeby z niej wyciął kostkę i wykorzystał.Teraz jak chce wrócić do oryginału to tylko kostę odpinam.Plus do cewek jest dodatkowo poprowadzony z aku,każda cewka ma swój plus,więc jest 6 szt i zostało to wykonane na przekaźniku i dodatkowo bezpiecznik,przekaźnik sterowany jest plusem z wtyczki cewki,a dalej nic nie wiem bo nie było mnie przy łączeniu wiązki.Cewki nie pasują w otwory po oryginalnych fajkach,trzeba z nich zdjąć gumkę która znajduje się przy główce cewki,i zeszlifować dwa plastikowe bolce po 5mm każdy,reszta pasuje długość,szerokość."

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 22 lip 2014, 21:38

Zamieść zdjęcia na zewnętrznym serwerze.

Notabene bardzo ciekawy pomysł - ja tez stoję przed dylematem zakupu cewki + kabli - nowości ani roboty się nie boję tylko potrzeba aby ktoś mądry to skręcił w całość i dla potomnych wiedzę przekazał :)

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 22 lip 2014, 22:50

No przecież powyżej jest wszystko napisane :

- mamy trzy przewody sterujące we wtyczce , każdy steruje para cewek - każdy z przewodów łączymy z dwoma cewkami ( numery adekwatne co w oryginale)
- każda cewka ma przewód masowy - to łatwe

- każda cewka ma przewód zasilający - tu dla bezpieczeństwa autor rozwiązania pociągnął dodatkowe zasilanie z aku i puścił wszystko przez przekaźnik sterowany z oryginalnego plusa.

Jedynie co to trzeba trafić cewki odpowiednie , czyli takie które mają sterowanie w sobie .

Pozdr

B_O_N_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:33
Lokalizacja: Augustów

Post autor: B_O_N_K » 23 lip 2014, 11:52

Cewka w naszych V6 ma 5-pinową wtyczkę. Czyli można przyjąć że jest to (bez wnikania w kolejność):
- masa
- zasilanie
- sterowanie
- sterowanie
- sterowanie

Traz trzeba tylko poznać piny w cewkach palcowych. Do cewek idą cztery przewody.

Posiada ktoś rozpiskę pinów? Zaraz coś się wymyśli :)

[ Dodano: 2014-07-23, 11:52 ]
dgasek pisze:No przecież powyżej jest wszystko napisane :

- mamy trzy przewody sterujące we wtyczce , każdy steruje para cewek - każdy z przewodów łączymy z dwoma cewkami ( numery adekwatne co w oryginale)
Czyli robimy to tak jak na zamieszczonym zdjęciu? Oczywiście schemat w duuużym uproszczeniu bez zachowania kolejności pinów oraz kolejności cewek. Chodziło o przedstwienie samej idei podłączenia.

Trochę to kłóci się z logiką. Skąd dana cewka z pary będzie "wiedziała" że sygnał dotyczy własnie jej a nie drugiej z pary? No chyba że wówczas obydwie jednocześnie będą dawać iskrę. Niby będzie działać ale po co mają działać jednocześnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 23 lip 2014, 13:11

Ale w naszych tak właśnie jest że sygnał idzie na dwie cewki na raz (jedna ale podwójna) - tam nie ma logiki , tylko jeden przewód - później wytargał gdzieś cewkę testową i sprawdzę który kabelek do których cewek.

soul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2013, 19:32
Lokalizacja: Lublin / Łęczna

Post autor: soul » 26 lip 2014, 21:51

co do pokryw zaworów.... nie beda pasowac od 2.7t ? silniki bardzo podobne konstrukcyjnie a maja pojedyncze cewki .
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum

B_O_N_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:33
Lokalizacja: Augustów

Post autor: B_O_N_K » 31 lip 2014, 16:45

Chyba za dużo zabawy i kosztów z wymianą pokryw, łatwiej jest przypiłować delikatnie wspomniane "bolce" :)

Tak czy inaczej szukam rozpiski pinów cewki od 2.8 V6 (ACK i tym podobne) oraz rozpiski pinów cewek "palcowych", 4-pinowych.

Będę wdzięczny za info.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 01 sie 2014, 16:45

witam. jedno już jest czyli wtyczka od 2.8 Obrazek
jak by nie było widać od strony przedniego pasa jak jest cewka zamontowana to po kolei piny + - 1/6 2/4 3/5 . tak czy inaczej są trzy przewody czyli + - i sterowanie -sygnał a ten 4 z pojedynczych cewek co do niego jest podłączone ? pozdro Obrazek
no i wszystko jasne teraz tylko działać potrzeba jeszcze wtyczek do cewek o numerze 1J0 973 724 . pozdro
tylko quatrro !!!

B_O_N_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:33
Lokalizacja: Augustów

Post autor: B_O_N_K » 02 sie 2014, 07:43

Dziękować :)

Hmmmm... w cewkach palcowych są dwie masy (jedna silnika, druga "budy"). Masę z kostki starej cewki traktujemy jako którą? Masę karoserii?

Bo chyba wypadałoby wykorzystać wszystkie piny z kostki starej cewki? Na mój gust w innym przypadku mogą wyskakiwać błędy na kompie. No chyba że się mylę :)

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 02 sie 2014, 09:25

Witam . Jak najbardziej wszystkie piny do wykorzystania pin masowy ze starej kostki jako masa karoserii a masę silnika trzeba dorobić mysle ze to nie będzie skomplikowane . Pozdro
tylko quatrro !!!

B_O_N_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:33
Lokalizacja: Augustów

Post autor: B_O_N_K » 02 sie 2014, 10:17

Nie będzie problemu :) Ok, wielkie dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 02 sie 2014, 10:34

Witam. W razie czego pochwal sie jak to wyszło bo myślę że będzie naprawdę niezla opcja dla posiadaczy audi z silnikami 2.8 2.4 30 v . Pozdro
tylko quatrro !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga