
[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
Z racji tego, że wezmę się za to dopiero z jakiś czas postanowiłem machnąć taki prosty obrazkowy "schemat", żeby później nie szukać wszystkiego od nowa
Chyba teraz wszystko będzie jasne
Chyba teraz wszystko będzie jasne

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2020, 21:46 przez sebool12, łącznie zmieniany 4 razy.
RACZEJ NIE PASUJĄ:
06A 905 115
06A 905 115 A
06A 905 115 B
06A 905 115 C
06A 905 115 D
06B 905 115 G
06B 905 115 H
06B 905 115 J
06B 905 115 L
06B 905 115 M
06B 905 115 N
06B 905 115 P
06B 905 115 Q
06B 905 115 R
06B 905 115 S
06B 905 115 T
06B 905 116 J
06B 905 117 L
06C 905 115 C
BERU ZSE 043, ZSE 034
1.8T 20V, 2.7T 30V, or 4.2L 40V.
-----------------------------------------------------
PASUJĄ:
06D 905 115
06D 905 115 A
06D 905 115 C
06D 905 115 D
06D 905 115 F
06D 905 115 G
06D 905 115 J
06D 905 115 K
06E 905 115
06E 905 115 A
06E 905 115 B
06E 905 115 C
06E 905 115 D
06E 905 115 E
BERU ZSE 032
2.0 FSI, 2.4, 2.8 FSI, 3.2 FSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI (Testował Lukasz102 kilka postów wcześniej)
----------------------------------------------------
NIE SPRAWDZONE, ALE POWINNY PASOWAĆ:
06F 905 115
06F 905 115 A
06F 905 115 B
06F 905 115 C
06F 905 115 D
06F 905 115 E
06F 905 115 F
07K 905 715
07K 905 715 A
07K 905 715 B
07K 905 715 C
07K 905 715 D
07K 905 715 E
07K 905 715 F
BERU ZSE 033
1.8 TFSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI 2.5 TFSI, 5.2 FSI
Firma z USA produkująca gotową wiązkę sprzedawła dodatkowo (w opcji) zestaw tego modelu cewek
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -FSI-Coils
-------------------------
PASUJĄ
06C 905 115 A
06C 905 115 B
06C 905 115 D
06C 905 115 E
06C 905 115 F
06C 905 115 G
06C 905 115 H
06C 905 115 K
06C 905 115 L
06C 905 115 M
BERU ZSE051
(potwierdzenie http://scaudi.com/sc/lofiversion/index.php?t4558.html )
1.8 T, 2.0 ALT, 3.0 ASN
Podzieliłem cewki na 4 grupy. W każdej grupie znajdują się 1 model cewki lecz pod wieloma oznaczeniami. Im wyższa/dalsza litera alfabetu tym nowszy model (tak VAG oznacza swoje komponenty). Tak więc możemy założyć, że 2 i 4 model będzie działać na 100% gdyż użytkownik Lukasz102 zamontował cewkę z 2 grupy i na amerykańskim forum korzystali z cewek z 4 grupy i też działało.
Kris699, co do twojego pytania powinno to raczej nie gdyż są to cewki od 2.0 (96kW) 1.8 T, 2.0 i 2.7T, a przeróbka dotyczy cewek z silników FSI i TFSI. Podejrzewam, że te cewki są krótsze gdyż właściciele np 2.7T, którzy decydują się na założenie nowszych z silników TFSI muszą zamontować dodatkowo ten adapter:
http://store.034motorsport.com/fsi-coil ... 2l-5v.html
06A 905 115
06A 905 115 A
06A 905 115 B
06A 905 115 C
06A 905 115 D
06B 905 115 G
06B 905 115 H
06B 905 115 J
06B 905 115 L
06B 905 115 M
06B 905 115 N
06B 905 115 P
06B 905 115 Q
06B 905 115 R
06B 905 115 S
06B 905 115 T
06B 905 116 J
06B 905 117 L
06C 905 115 C
BERU ZSE 043, ZSE 034
1.8T 20V, 2.7T 30V, or 4.2L 40V.
-----------------------------------------------------
PASUJĄ:
06D 905 115
06D 905 115 A
06D 905 115 C
06D 905 115 D
06D 905 115 F
06D 905 115 G
06D 905 115 J
06D 905 115 K
06E 905 115
06E 905 115 A
06E 905 115 B
06E 905 115 C
06E 905 115 D
06E 905 115 E
BERU ZSE 032
2.0 FSI, 2.4, 2.8 FSI, 3.2 FSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI (Testował Lukasz102 kilka postów wcześniej)
----------------------------------------------------
NIE SPRAWDZONE, ALE POWINNY PASOWAĆ:
06F 905 115
06F 905 115 A
06F 905 115 B
06F 905 115 C
06F 905 115 D
06F 905 115 E
06F 905 115 F
07K 905 715
07K 905 715 A
07K 905 715 B
07K 905 715 C
07K 905 715 D
07K 905 715 E
07K 905 715 F
BERU ZSE 033
1.8 TFSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI 2.5 TFSI, 5.2 FSI
Firma z USA produkująca gotową wiązkę sprzedawła dodatkowo (w opcji) zestaw tego modelu cewek
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -FSI-Coils
Kod: Zaznacz cały
Available Options:
OEM Audi 2.0T FSI Coils - 07K 905 715F (Set of 6) - $132
PASUJĄ
06C 905 115 A
06C 905 115 B
06C 905 115 D
06C 905 115 E
06C 905 115 F
06C 905 115 G
06C 905 115 H
06C 905 115 K
06C 905 115 L
06C 905 115 M
BERU ZSE051
(potwierdzenie http://scaudi.com/sc/lofiversion/index.php?t4558.html )
1.8 T, 2.0 ALT, 3.0 ASN
Podzieliłem cewki na 4 grupy. W każdej grupie znajdują się 1 model cewki lecz pod wieloma oznaczeniami. Im wyższa/dalsza litera alfabetu tym nowszy model (tak VAG oznacza swoje komponenty). Tak więc możemy założyć, że 2 i 4 model będzie działać na 100% gdyż użytkownik Lukasz102 zamontował cewkę z 2 grupy i na amerykańskim forum korzystali z cewek z 4 grupy i też działało.
Kris699, co do twojego pytania powinno to raczej nie gdyż są to cewki od 2.0 (96kW) 1.8 T, 2.0 i 2.7T, a przeróbka dotyczy cewek z silników FSI i TFSI. Podejrzewam, że te cewki są krótsze gdyż właściciele np 2.7T, którzy decydują się na założenie nowszych z silników TFSI muszą zamontować dodatkowo ten adapter:
http://store.034motorsport.com/fsi-coil ... 2l-5v.html
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2015, 23:23 przez sebool12, łącznie zmieniany 5 razy.
dzięki za podzielenie sie informacją. musiałeś troche sie naszukać.
miałem w rękach tą cewke, tylko teraz juz nie pamiętam czy 06B czy 06C.
była taka sama jak na tym amerykańskim forum tyle że czarna góra a nie czerwona.
długość taka jak fajka na przewodzie W/N. koleś miał też cztery identyczne ale bez ori nr, od silnika niby AWT.
zamówiłem kostki, przewody już mam (1,5 mm na sterowanie i 2,5 mm na zasilanie). poskładam to do kupy i może czwartek lub sobota podjade po cewki i zobaczymy.
miałem w rękach tą cewke, tylko teraz juz nie pamiętam czy 06B czy 06C.
była taka sama jak na tym amerykańskim forum tyle że czarna góra a nie czerwona.
długość taka jak fajka na przewodzie W/N. koleś miał też cztery identyczne ale bez ori nr, od silnika niby AWT.
zamówiłem kostki, przewody już mam (1,5 mm na sterowanie i 2,5 mm na zasilanie). poskładam to do kupy i może czwartek lub sobota podjade po cewki i zobaczymy.
końcówka była M więc ok. te od 2.7 mają mocowanie do pokrywy, przynajmniej te które widziałem. zanim zaczne je testować dobrze posprawdzam.
poza tym że cewka musi pasować do dziury w pokrywie to musi charakteryzować się np. określoną rezystancją?
[ Dodano: 2015-04-09, 16:20 ]
odnośnie oznaczeń na kostce 5-cio pinowej. kolejność numerów jest chyba zła. powinno być od prawej do lewej tak jak na 4-ro pinowych.
poza tym że cewka musi pasować do dziury w pokrywie to musi charakteryzować się np. określoną rezystancją?
[ Dodano: 2015-04-09, 16:20 ]
odnośnie oznaczeń na kostce 5-cio pinowej. kolejność numerów jest chyba zła. powinno być od prawej do lewej tak jak na 4-ro pinowych.
witam ponownie.
zabieg przerobienia układu zapłonowego wykonany.
przez kilka minut było dobrze, później padły dwie cewki, a trzecia słabo świeciła.
wymieniłem je i na tą chwile jest ok.
zamontowane cewki:
06F 905 115 F - 4 sztuki
07K 905 715 F - 2 sztuki
czy nasza ori instalacja (ta do kostki, która była wpięta do modułu cewek) daje takie same napięcie i na tych pinach co trzeba żeby te cewki mogły śmigać w naszych maszynach tak jak trzeba?
może ktoś ma auto z ori pojedynczymi cewkami i mógłby pomierzyć gdzie i jakie napięcia występują?
zabieg przerobienia układu zapłonowego wykonany.
przez kilka minut było dobrze, później padły dwie cewki, a trzecia słabo świeciła.
wymieniłem je i na tą chwile jest ok.
zamontowane cewki:
06F 905 115 F - 4 sztuki
07K 905 715 F - 2 sztuki
czy nasza ori instalacja (ta do kostki, która była wpięta do modułu cewek) daje takie same napięcie i na tych pinach co trzeba żeby te cewki mogły śmigać w naszych maszynach tak jak trzeba?
może ktoś ma auto z ori pojedynczymi cewkami i mógłby pomierzyć gdzie i jakie napięcia występują?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
Odkopię temat bo skonstruowałem sobie sam taką wiązkę. Nad budową myślałem już od przeszło 2 lat gdzie czasami były delikatne szarpnięcia ale podczas trasy urlopowej padła mi fabryczna cewka bremi co przesądziło o przeróbce całego układu WN by nie brnąć w koszty fabrycznego zestawu, który ani nie jest tani i żywotny ze względu na same kable dla osób które jeżdżą sporo na gazie - na szczęście po godzinnym ostygnięciu cewki mogłem wracać do domu 200km z ręką na sercu
.
Dużą wagę oprócz funkcjonalności opieram tez na estetyce więc przedstawiam poniżej zdjęcia jak poskładałem wszystko u siebie. Cewki kupiłem najtańsze jakie były na znanym portalu + 2 sztuki na zapas i moje wrażenia są takie: silnik delikatnie mniej drga na jałowych, nie wyczuwam żadnych szarpnięć i możliwe, że motor działa płynniej przy odejmowaniu i dodawaniu gazu ale to mogą być tylko moje subiektywne odczucia
Do zdjęć pościągałem wszystkie osłony, które bez problemu dają się założyć.

Dużą wagę oprócz funkcjonalności opieram tez na estetyce więc przedstawiam poniżej zdjęcia jak poskładałem wszystko u siebie. Cewki kupiłem najtańsze jakie były na znanym portalu + 2 sztuki na zapas i moje wrażenia są takie: silnik delikatnie mniej drga na jałowych, nie wyczuwam żadnych szarpnięć i możliwe, że motor działa płynniej przy odejmowaniu i dodawaniu gazu ale to mogą być tylko moje subiektywne odczucia
