Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 05 sty 2015, 12:50

można zrobić bez rozbierania rozrządu i z rozbieraniem.
koszt w aso 1800zł (działa)natomiast uważąć trzeba na chinole .
W silniku 4,2 napinacz kosztuje więcej kiedyś krzyczeli ok 2,5tys za sztukę.
Można kupić w slepach w stanach będzie na pewno taniej. :>
Ceny bolą ale nie ma drogi na skróty.
A co do robocizny to różnie kwestia dogadania.

Maniek_ldz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 sie 2013, 20:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Maniek_ldz » 06 sty 2015, 16:21

Podpowiedzcie proszę czy to mogą być napinacze czy może tylko olej schodzi przez te zawory zwrotne z góry silnika. (Przebieg auta to 181tkm, motor ciągnie aż miło, jakiegoś podejżanego klekotania nie słychać tylko ta chwilowa terkotka przy porannym odpalaniu). Oddaję auto na wymianę rozrządu więc może warto jednocześnie wyeliminować to terkotanie przy odpalaniu. Poniżej logi:
http://vaglog.pl/log_199157.html
http://vaglog.pl/log_199156.html

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 sty 2015, 08:19

Wygląda w miarę OK, chociaż jest chyba lekko przestawiony rozrząd (AFAIR mieści się w normie). Terkotać mogą też szklanki. Jaki olej i kiedy zmieniany?
Pozdrawiam,
Krisker

Maniek_ldz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 sie 2013, 20:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Maniek_ldz » 08 sty 2015, 09:51

Olej syntetyk Valvoline 5w40, od wymiany przejechane ok 5 tyś. km. Poza codzienną poranną terkotką nic innego nie zauważyłem. Mechanik który będzie wymieniał rozrząd mówi że ta terkotka to na 99% napinacze ... bez sensu było by wymieniać napinacze jeśli przyczyną były by tylko zaworki zwrotne...

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 23 sty 2015, 17:06

Witam, poszukuję napinacza do 2.8, może być uszkodzony mechanicznie, ponieważ mój ma zwarcie na cewce która jest przykręcona do napinacza, gdy podłącze wtyczkę to wywala bezpiecznik. Czy ktoś ma na sprzedaż stary napinacz ze sprawna cewka ??

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 23 sty 2015, 21:57

Rzeski_STG, od takich pytań mamy odpowiedni dział <okok>
Lektor.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 sty 2015, 20:45

terkotanie nie zawsze oznacza uszkodzone napinacze
grupa vag znana jest z głóśnej pracy samoregulatorów luzów zaworowych szczególnie w trakcie rozruchu .ale nie tylko
jako jaskrawy przykład podam audi 1.8 benz zaczeło stukać bardzo intensywnie praktycznie strach jeżdzić autem kumpel zbagatelizował (2 motor leżął w garażu) stukało 2 lata 70.000 km i pewnego dnia przstało . do dziśiaj jest cisza
jeśli vag pokazuje prawidłowe wartości a ślizgi ok ciś oleju ok nie ma co wymieńiąć napinaczy bo to nie one tylko potocznie zwane szklanki hałąsują

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 sty 2015, 18:06

Nawet ELSA o tym mówi. Jak rozbierałem głowice do naprawy, to wszystkie szklanki leżały kilka dni na zewnątrz i wyciekł z niektórych olej. Po założeniu i uruchomieniu silnika w pierwszym momencie myślałem, że po silniku, jednak po chwili było OK. Po późniejszym zbadaniu szklanek metodą z Elsy okazało się, że kilka ma za duży luz, jednak póki terkotka jest sporadyczna, to nie ruszam.

Inna być może myląca sprawa to to, że w głowicy i na pokrywie wykonane są wyżłobienia, które wyglądają tak, jakby łańcuch o nie trzepał. Natomiast wg mnie jest to zwykłe sfrezowane zaokrąglenie. Po łańcuchu zostałyby dwa równoległe rowki, a w skrajnych przypadkach coś w rodzaju kanału - odbicie łańcucha.
Pozdrawiam,
Krisker

BambikSb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 lut 2015, 18:46
Lokalizacja: Opole

Post autor: BambikSb » 07 lut 2015, 18:55

WItam,
Panowie, proszę o pomoc. Mam problem z moim autem, generalnie chodzi o to że jest słabsze niż było i nie rozwija ładnie mocy. Co prawda to A4, ale to bardzo zbliżone konstrucję, a VAG to VAG. Jeżeli ktoś chce się zapoznać z tematem i ma jakieś pomysły to: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2983 ... pieszanie/

Byłem dzisiaj u mechanika, gdzie zrobiliśmy testy pomiarowe napinaczy łańcuchów rozrządu wałka ssącego, gdyż było podejrzenie, że to może powodować spadek mocy. Dodatkowo dokonałem pomiaru ustawień rozrządu oraz zapłonu. Oto wyniki:

1. W bloku pomiarowym 003, który monitoruje zapłon, wartości jakie wskazywał VAG to od 11-16, gdzie Audi w standardzie powinno mieć ok 12. Zapłon natomiast trochę skakał właśnie w tych granicach.

2. W bloku pomiarowym 090 na biegu jałowym, dwie ostatnie pozycje pokazują ok -1 - 0 na obu głowicach (wartości te się zmieniają co jakiś czas z 0 na -1 i odwrotnie na obu głowicach), natomiast podczas przyspieszania, kiedy załącza się CamCtrlON, między obrotami 1000-3700 wartość na obu głowicach to 21 - 22, też się zmienia na przemian.

3. W bloku pomiarowym 093 przy obrotach silnika 640-690 rpm ustawienie rozrządu wynosi odpowiednio 4 stopni KW i 3 stopnie KW.

Jak to odbierać? Teoretycznie mieści się w normach podanych przez Audi, natomiast jak odpalam silnik po nocy, przez 1 sek słychać takie delikatne terkotanie.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 28 lut 2015, 06:32

Jak sprawdzić stan napinacza poza glowicą? Mam 3 stuki napinaczy -stan nieznany.... Jak podłączyłem powietrze pod ciśnieniem to tego otworu z siateczką ok 2 bary to powietrze ucieka z obu tłoczków i małego otwory fi 3mm. Jeżeli podam na zawor napiecie z zasilacza to napinacz zmienia faze.Ale uważam ze na sprawnym nie powinno syczeć powietrze ponieważ olej po nocy na pewno scieknie z komory tloczka.Wtedy wystepuje tzw. terkotka. U mnie jeden terkocze od czasu do czasu. Jak podniosłem dekiel i kolega krecil rozrusznikiem to caly tłoczek ze slizgiem skakal gora/dol i to wydawalo dźwięk terkotania dopóki ciśnienie oleju nie napelnilo komory tloczka. Nie mam nowego/sprawnego napinacza aby porownac.
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 30 mar 2015, 19:57

Sprawdzi mi ktoś te logi bo u mnie też słychać stukanie jakby napinaczy
http://vaglog.pl/log_211154.html
A po poprzednim właścicielu jak zmieniałem olej to był on jak smoła czarny,choć niewiem jaki dokładnie wlał,a ja zaraz po zakupie wymieniłem go na 10W40 <stres>

[ Dodano: 2015-03-30, 19:57 ]
Tak przeglądałem forum i ta grupa 093 mnie trochę przeraża ,a rozrząd robiony miesiąc temu

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 mar 2015, 20:53

Rozrząd do ponownego ustawienia.

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 30 mar 2015, 21:25

A czy to może być powód tego że słychać ten "napinacz"???

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 mar 2015, 21:31

A czy przypadkiem nie zaczął się odzywać po wymianie rozrządu na głowicy od strony kierowcy ?

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 30 mar 2015, 21:35

Blondyn988 pisze:A czy to może być powód tego że słychać ten "napinacz"???

po logach widać, że zmienne fazy nie działają
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga