[V6] napinacze łańcucha rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
można zrobić bez rozbierania rozrządu i z rozbieraniem.
koszt w aso 1800zł (działa)natomiast uważąć trzeba na chinole .
W silniku 4,2 napinacz kosztuje więcej kiedyś krzyczeli ok 2,5tys za sztukę.
Można kupić w slepach w stanach będzie na pewno taniej.
Ceny bolą ale nie ma drogi na skróty.
A co do robocizny to różnie kwestia dogadania.
koszt w aso 1800zł (działa)natomiast uważąć trzeba na chinole .
W silniku 4,2 napinacz kosztuje więcej kiedyś krzyczeli ok 2,5tys za sztukę.
Można kupić w slepach w stanach będzie na pewno taniej.
Ceny bolą ale nie ma drogi na skróty.
A co do robocizny to różnie kwestia dogadania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sie 2013, 20:24
- Lokalizacja: Łódź
Podpowiedzcie proszę czy to mogą być napinacze czy może tylko olej schodzi przez te zawory zwrotne z góry silnika. (Przebieg auta to 181tkm, motor ciągnie aż miło, jakiegoś podejżanego klekotania nie słychać tylko ta chwilowa terkotka przy porannym odpalaniu). Oddaję auto na wymianę rozrządu więc może warto jednocześnie wyeliminować to terkotanie przy odpalaniu. Poniżej logi:
http://vaglog.pl/log_199157.html
http://vaglog.pl/log_199156.html
http://vaglog.pl/log_199157.html
http://vaglog.pl/log_199156.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sie 2013, 20:24
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
terkotanie nie zawsze oznacza uszkodzone napinacze
grupa vag znana jest z głóśnej pracy samoregulatorów luzów zaworowych szczególnie w trakcie rozruchu .ale nie tylko
jako jaskrawy przykład podam audi 1.8 benz zaczeło stukać bardzo intensywnie praktycznie strach jeżdzić autem kumpel zbagatelizował (2 motor leżął w garażu) stukało 2 lata 70.000 km i pewnego dnia przstało . do dziśiaj jest cisza
jeśli vag pokazuje prawidłowe wartości a ślizgi ok ciś oleju ok nie ma co wymieńiąć napinaczy bo to nie one tylko potocznie zwane szklanki hałąsują
grupa vag znana jest z głóśnej pracy samoregulatorów luzów zaworowych szczególnie w trakcie rozruchu .ale nie tylko
jako jaskrawy przykład podam audi 1.8 benz zaczeło stukać bardzo intensywnie praktycznie strach jeżdzić autem kumpel zbagatelizował (2 motor leżął w garażu) stukało 2 lata 70.000 km i pewnego dnia przstało . do dziśiaj jest cisza
jeśli vag pokazuje prawidłowe wartości a ślizgi ok ciś oleju ok nie ma co wymieńiąć napinaczy bo to nie one tylko potocznie zwane szklanki hałąsują
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Nawet ELSA o tym mówi. Jak rozbierałem głowice do naprawy, to wszystkie szklanki leżały kilka dni na zewnątrz i wyciekł z niektórych olej. Po założeniu i uruchomieniu silnika w pierwszym momencie myślałem, że po silniku, jednak po chwili było OK. Po późniejszym zbadaniu szklanek metodą z Elsy okazało się, że kilka ma za duży luz, jednak póki terkotka jest sporadyczna, to nie ruszam.
Inna być może myląca sprawa to to, że w głowicy i na pokrywie wykonane są wyżłobienia, które wyglądają tak, jakby łańcuch o nie trzepał. Natomiast wg mnie jest to zwykłe sfrezowane zaokrąglenie. Po łańcuchu zostałyby dwa równoległe rowki, a w skrajnych przypadkach coś w rodzaju kanału - odbicie łańcucha.
Inna być może myląca sprawa to to, że w głowicy i na pokrywie wykonane są wyżłobienia, które wyglądają tak, jakby łańcuch o nie trzepał. Natomiast wg mnie jest to zwykłe sfrezowane zaokrąglenie. Po łańcuchu zostałyby dwa równoległe rowki, a w skrajnych przypadkach coś w rodzaju kanału - odbicie łańcucha.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
WItam,
Panowie, proszę o pomoc. Mam problem z moim autem, generalnie chodzi o to że jest słabsze niż było i nie rozwija ładnie mocy. Co prawda to A4, ale to bardzo zbliżone konstrucję, a VAG to VAG. Jeżeli ktoś chce się zapoznać z tematem i ma jakieś pomysły to: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2983 ... pieszanie/
Byłem dzisiaj u mechanika, gdzie zrobiliśmy testy pomiarowe napinaczy łańcuchów rozrządu wałka ssącego, gdyż było podejrzenie, że to może powodować spadek mocy. Dodatkowo dokonałem pomiaru ustawień rozrządu oraz zapłonu. Oto wyniki:
1. W bloku pomiarowym 003, który monitoruje zapłon, wartości jakie wskazywał VAG to od 11-16, gdzie Audi w standardzie powinno mieć ok 12. Zapłon natomiast trochę skakał właśnie w tych granicach.
2. W bloku pomiarowym 090 na biegu jałowym, dwie ostatnie pozycje pokazują ok -1 - 0 na obu głowicach (wartości te się zmieniają co jakiś czas z 0 na -1 i odwrotnie na obu głowicach), natomiast podczas przyspieszania, kiedy załącza się CamCtrlON, między obrotami 1000-3700 wartość na obu głowicach to 21 - 22, też się zmienia na przemian.
3. W bloku pomiarowym 093 przy obrotach silnika 640-690 rpm ustawienie rozrządu wynosi odpowiednio 4 stopni KW i 3 stopnie KW.
Jak to odbierać? Teoretycznie mieści się w normach podanych przez Audi, natomiast jak odpalam silnik po nocy, przez 1 sek słychać takie delikatne terkotanie.
Panowie, proszę o pomoc. Mam problem z moim autem, generalnie chodzi o to że jest słabsze niż było i nie rozwija ładnie mocy. Co prawda to A4, ale to bardzo zbliżone konstrucję, a VAG to VAG. Jeżeli ktoś chce się zapoznać z tematem i ma jakieś pomysły to: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2983 ... pieszanie/
Byłem dzisiaj u mechanika, gdzie zrobiliśmy testy pomiarowe napinaczy łańcuchów rozrządu wałka ssącego, gdyż było podejrzenie, że to może powodować spadek mocy. Dodatkowo dokonałem pomiaru ustawień rozrządu oraz zapłonu. Oto wyniki:
1. W bloku pomiarowym 003, który monitoruje zapłon, wartości jakie wskazywał VAG to od 11-16, gdzie Audi w standardzie powinno mieć ok 12. Zapłon natomiast trochę skakał właśnie w tych granicach.
2. W bloku pomiarowym 090 na biegu jałowym, dwie ostatnie pozycje pokazują ok -1 - 0 na obu głowicach (wartości te się zmieniają co jakiś czas z 0 na -1 i odwrotnie na obu głowicach), natomiast podczas przyspieszania, kiedy załącza się CamCtrlON, między obrotami 1000-3700 wartość na obu głowicach to 21 - 22, też się zmienia na przemian.
3. W bloku pomiarowym 093 przy obrotach silnika 640-690 rpm ustawienie rozrządu wynosi odpowiednio 4 stopni KW i 3 stopnie KW.
Jak to odbierać? Teoretycznie mieści się w normach podanych przez Audi, natomiast jak odpalam silnik po nocy, przez 1 sek słychać takie delikatne terkotanie.
Jak sprawdzić stan napinacza poza glowicą? Mam 3 stuki napinaczy -stan nieznany.... Jak podłączyłem powietrze pod ciśnieniem to tego otworu z siateczką ok 2 bary to powietrze ucieka z obu tłoczków i małego otwory fi 3mm. Jeżeli podam na zawor napiecie z zasilacza to napinacz zmienia faze.Ale uważam ze na sprawnym nie powinno syczeć powietrze ponieważ olej po nocy na pewno scieknie z komory tloczka.Wtedy wystepuje tzw. terkotka. U mnie jeden terkocze od czasu do czasu. Jak podniosłem dekiel i kolega krecil rozrusznikiem to caly tłoczek ze slizgiem skakal gora/dol i to wydawalo dźwięk terkotania dopóki ciśnienie oleju nie napelnilo komory tloczka. Nie mam nowego/sprawnego napinacza aby porownac.
Pomogłem? Kliknij
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
Sprawdzi mi ktoś te logi bo u mnie też słychać stukanie jakby napinaczy
http://vaglog.pl/log_211154.html
A po poprzednim właścicielu jak zmieniałem olej to był on jak smoła czarny,choć niewiem jaki dokładnie wlał,a ja zaraz po zakupie wymieniłem go na 10W40
[ Dodano: 2015-03-30, 19:57 ]
Tak przeglądałem forum i ta grupa 093 mnie trochę przeraża ,a rozrząd robiony miesiąc temu
http://vaglog.pl/log_211154.html
A po poprzednim właścicielu jak zmieniałem olej to był on jak smoła czarny,choć niewiem jaki dokładnie wlał,a ja zaraz po zakupie wymieniłem go na 10W40
[ Dodano: 2015-03-30, 19:57 ]
Tak przeglądałem forum i ta grupa 093 mnie trochę przeraża ,a rozrząd robiony miesiąc temu
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga