Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] kontrolka oleju

Silniki wysokoprężne
Naprawa 3.0TDI

[ BMK 3.0 224 KM] kontrolka oleju

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 10 mar 2015, 18:43

Cześć,

Tak jak pisałem ostatnio moja wtryski niedomagają i mają wszelkie oznaki tego że zaczynają lać. Dlatego też przezornie sprawdzam stan oleju od czasu do czasu. W weekend sprawdzalem stan oleju i wydawało się że było idealnie w połowie. Olej był wymieniany raptem 1,5tys temu.
Dzisiaj jadąc do pracy zapaliła mi się kontrolka Oleju pomaranczowa z opisem MIN czyli minimum. I teraz pytanie czy ta kontralka sprawdza włąsciwości oleju czy może tylko jego stan w sensie ilość. Auto chce wstawić jak najszybciej na sprawdzenie ale jestem około 2tys km od domu... :) co do stanu oleju to sprawdze jak tylko z pracy wyjdę ale jakoś mi to nie daje spokoju :)

pozdr
Karol

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 10 mar 2015, 18:47

xylo101, Tylko jego poziom.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 10 mar 2015, 19:57

Tylko poziom oleju .dolej troche i powinno byc ok.

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 10 mar 2015, 21:28

Kolego zanim dolejesz to upuść np 1L i dolej tyle samo, bo Twoje wtryski rozrzedzają już "rzadki olej" (oczywiście w porównaniu chociażby z mineralnym). I szybko zrób coś z tematem.
Często przez wtryski dochodzi do przytarć na wałkach rozrządu z uwagi na pomiar ciśnienia oleju z dolnego poziomu sinika.


Jeżeli chodzi o czujnik w misce to mierzy również temperaturę oraz jakość (gęstość), a co za tym idzie poniekąd ciśnienie.

http://www.hella.com/municipal/assets/m ... LLA_PL.pdf

Pamiętajmy, że nie wszystko muszą napisać. (Szczególnie jak to średnio działa mając na uwadze problemy 2,0TDI, gdzie turbiny padały przez brak smarowania)

Link do lektury, gdzie oczywiście nie jest wszystko, bo należałoby inne przeczytać, ale małe wprowadzenie jest.

http://chomikuj.pl/lukjanow/Dokumenty/S ... 715243.pdf

Czujnik ciśnienia ma numer 06A919081 + odpowiednia litera zależy od silnika.
http://www.partsbase.org/audi/audi-a6-a ... d-gearbox/

Szczerze mówiąc jak tylko znajdę chwilę to muszę sprawdzić czy u mnie jest tam jakikolwiek czujnik, bo jakoś nie kojarzę, a silnik ze skrzynką miałem na zewnątrz przy wymianie rozrządu. (oczywiście mogłem nie zauważyć).

Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.


pozdr

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 13 mar 2015, 09:59

Dzięki za radę,

tak jak pisałem wcześniej problem że muszę doczłapać tym autem do kraju :) Wtryski zmienię następnego dnia.

Też tak myślałem żeby spuścić bo na ten moment wygląda że mam stan oleju ponad max. Tylko że jak spuszczę od dołu to tak naprawdę spuszczę olej a zostawię ropę... Więc może lepiej zrobić to od góry takim odkurzaczem do oleju ;p ?
Albo w ogóle wymienić olej jeszcze raz... i zlecić im żeby nalali mniej niż zwykle :P

pozdr
Karol

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 13 mar 2015, 10:43

Gęstość oleju silnikowego np 5W30 jest prawie identyczna jak ropy i wynosi około 0,75-0,95 g/cm^3 także jest wymieszane i nie ma to znaczenia czy dołem czy górą. Oczywiście najlepiej jest wymienić cały olej. Nie kombinuj tylko zalej taki stan jak książka pisze.


pozdr

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 13 mar 2015, 11:45

Ok upewniłem się tylko że mam 5W30.
Czyli co spuścić z dołu lub góry z 2 litry i dolewać aż osiągnie poziom połowy bagnetu ?
Nie chce wymieniać tutaj całego oleju bo za dwa tygodnie będę wymieniał wtryski i do tego czasu pewnie znowu tyle doleje że trzeba będzie wymienić.

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 13 mar 2015, 12:08

2 litry to 1/4 całości także myślę, że będzie w miarę ok.
Stan do połowy bagnetu.

pozdr

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 18 mar 2015, 11:56

Cześć,

Mały update. Okazało się że było po prostu mało oleju... Aż głupio pisać ale jak się przyjrzałem to olej był na minimalnym wskazaniu natomiast powyżej skali aż do kulki też było mokre. Co prawda bardziej ciemna maść ale wyglądało to tak jakby było za dużo. Zmonitoruje sytuację i dam update po jakimś czasie.

pozdr
Karol

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga