[ BMK 3.0 224 KM] kontrolka oleju
[ BMK 3.0 224 KM] kontrolka oleju
Cześć,
Tak jak pisałem ostatnio moja wtryski niedomagają i mają wszelkie oznaki tego że zaczynają lać. Dlatego też przezornie sprawdzam stan oleju od czasu do czasu. W weekend sprawdzalem stan oleju i wydawało się że było idealnie w połowie. Olej był wymieniany raptem 1,5tys temu.
Dzisiaj jadąc do pracy zapaliła mi się kontrolka Oleju pomaranczowa z opisem MIN czyli minimum. I teraz pytanie czy ta kontralka sprawdza włąsciwości oleju czy może tylko jego stan w sensie ilość. Auto chce wstawić jak najszybciej na sprawdzenie ale jestem około 2tys km od domu... co do stanu oleju to sprawdze jak tylko z pracy wyjdę ale jakoś mi to nie daje spokoju
pozdr
Karol
Tak jak pisałem ostatnio moja wtryski niedomagają i mają wszelkie oznaki tego że zaczynają lać. Dlatego też przezornie sprawdzam stan oleju od czasu do czasu. W weekend sprawdzalem stan oleju i wydawało się że było idealnie w połowie. Olej był wymieniany raptem 1,5tys temu.
Dzisiaj jadąc do pracy zapaliła mi się kontrolka Oleju pomaranczowa z opisem MIN czyli minimum. I teraz pytanie czy ta kontralka sprawdza włąsciwości oleju czy może tylko jego stan w sensie ilość. Auto chce wstawić jak najszybciej na sprawdzenie ale jestem około 2tys km od domu... co do stanu oleju to sprawdze jak tylko z pracy wyjdę ale jakoś mi to nie daje spokoju
pozdr
Karol
Kolego zanim dolejesz to upuść np 1L i dolej tyle samo, bo Twoje wtryski rozrzedzają już "rzadki olej" (oczywiście w porównaniu chociażby z mineralnym). I szybko zrób coś z tematem.
Często przez wtryski dochodzi do przytarć na wałkach rozrządu z uwagi na pomiar ciśnienia oleju z dolnego poziomu sinika.
Jeżeli chodzi o czujnik w misce to mierzy również temperaturę oraz jakość (gęstość), a co za tym idzie poniekąd ciśnienie.
http://www.hella.com/municipal/assets/m ... LLA_PL.pdf
Pamiętajmy, że nie wszystko muszą napisać. (Szczególnie jak to średnio działa mając na uwadze problemy 2,0TDI, gdzie turbiny padały przez brak smarowania)
Link do lektury, gdzie oczywiście nie jest wszystko, bo należałoby inne przeczytać, ale małe wprowadzenie jest.
http://chomikuj.pl/lukjanow/Dokumenty/S ... 715243.pdf
Czujnik ciśnienia ma numer 06A919081 + odpowiednia litera zależy od silnika.
http://www.partsbase.org/audi/audi-a6-a ... d-gearbox/
Szczerze mówiąc jak tylko znajdę chwilę to muszę sprawdzić czy u mnie jest tam jakikolwiek czujnik, bo jakoś nie kojarzę, a silnik ze skrzynką miałem na zewnątrz przy wymianie rozrządu. (oczywiście mogłem nie zauważyć).
Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.
pozdr
Często przez wtryski dochodzi do przytarć na wałkach rozrządu z uwagi na pomiar ciśnienia oleju z dolnego poziomu sinika.
Jeżeli chodzi o czujnik w misce to mierzy również temperaturę oraz jakość (gęstość), a co za tym idzie poniekąd ciśnienie.
http://www.hella.com/municipal/assets/m ... LLA_PL.pdf
Pamiętajmy, że nie wszystko muszą napisać. (Szczególnie jak to średnio działa mając na uwadze problemy 2,0TDI, gdzie turbiny padały przez brak smarowania)
Link do lektury, gdzie oczywiście nie jest wszystko, bo należałoby inne przeczytać, ale małe wprowadzenie jest.
http://chomikuj.pl/lukjanow/Dokumenty/S ... 715243.pdf
Czujnik ciśnienia ma numer 06A919081 + odpowiednia litera zależy od silnika.
http://www.partsbase.org/audi/audi-a6-a ... d-gearbox/
Szczerze mówiąc jak tylko znajdę chwilę to muszę sprawdzić czy u mnie jest tam jakikolwiek czujnik, bo jakoś nie kojarzę, a silnik ze skrzynką miałem na zewnątrz przy wymianie rozrządu. (oczywiście mogłem nie zauważyć).
Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.
pozdr
Dzięki za radę,
tak jak pisałem wcześniej problem że muszę doczłapać tym autem do kraju Wtryski zmienię następnego dnia.
Też tak myślałem żeby spuścić bo na ten moment wygląda że mam stan oleju ponad max. Tylko że jak spuszczę od dołu to tak naprawdę spuszczę olej a zostawię ropę... Więc może lepiej zrobić to od góry takim odkurzaczem do oleju ?
Albo w ogóle wymienić olej jeszcze raz... i zlecić im żeby nalali mniej niż zwykle :P
pozdr
Karol
tak jak pisałem wcześniej problem że muszę doczłapać tym autem do kraju Wtryski zmienię następnego dnia.
Też tak myślałem żeby spuścić bo na ten moment wygląda że mam stan oleju ponad max. Tylko że jak spuszczę od dołu to tak naprawdę spuszczę olej a zostawię ropę... Więc może lepiej zrobić to od góry takim odkurzaczem do oleju ?
Albo w ogóle wymienić olej jeszcze raz... i zlecić im żeby nalali mniej niż zwykle :P
pozdr
Karol
Cześć,
Mały update. Okazało się że było po prostu mało oleju... Aż głupio pisać ale jak się przyjrzałem to olej był na minimalnym wskazaniu natomiast powyżej skali aż do kulki też było mokre. Co prawda bardziej ciemna maść ale wyglądało to tak jakby było za dużo. Zmonitoruje sytuację i dam update po jakimś czasie.
pozdr
Karol
Mały update. Okazało się że było po prostu mało oleju... Aż głupio pisać ale jak się przyjrzałem to olej był na minimalnym wskazaniu natomiast powyżej skali aż do kulki też było mokre. Co prawda bardziej ciemna maść ale wyglądało to tak jakby było za dużo. Zmonitoruje sytuację i dam update po jakimś czasie.
pozdr
Karol
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga