Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Kontrollka oleju.AWT-1.8T(odma czy ezektor)?

Silniki benzynowe
czarny1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Warmia-Mazury

[ INNY] Kontrollka oleju.AWT-1.8T(odma czy ezektor)?

Post autor: czarny1981 » 18 wrz 2012, 16:26

Witam!
Panowie mam taki problem,a mianowicie podczas dłuższej jazdy zapala mi się na blacie kontrolka "olejarki" i komunikat o niskim ciśnieniu bądz stanie oleju.Oleju na bagnecie jest OK,sprawdzałem na zimnym silniku,na VAG-u brak błędów,w module "instruments" w jednym z bloków jest coś takiego"Oil Pres.<-min." po lekkim dodaniu gazu chwilowo pokazuje "Oil Pres. OK".Olej wymieniałem ok 4,5 miesiąca temu.Dodam,że dzieje się tak tylko podczas jazdy w trasie,po wyłączeniu zapłony i ponownym odpaleniu silnika jakiś czas jest OK.

Proszę o wszelkie sugestie co może być przyczyną..
PZDR
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 16:55 przez czarny1981, łącznie zmieniany 3 razy.

piterblum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Athlone

Post autor: piterblum » 18 wrz 2012, 17:09

czesc sprawdz moze czujnik poziomu oleju moze szwankowac mialem tak kiedys w Passacie jest on w misce olejowej..
bylo bmw E36 323 coupe
bylo bmw e36 compakt
teraz czas na A6

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 wrz 2012, 17:33

Przyczyną może być brudny, przytkany ssak olejowy.

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 20 wrz 2012, 03:55

jak to się dzieje tylko na ciepłym to niestety pompa już na wykończeniu. a na vagu oil press ok powinno byc cały czas

czarny1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Warmia-Mazury

Post autor: czarny1981 » 04 paź 2012, 16:53

Witam!
Odświerze temat ponieważ zauważyłem jeszcze jedną rzecz,a mianowicie podczas jazdy gdy zapaliła się kontrolka "olejarki" zapaliła się też kontrolka "check engine" błąd 17536.Zastanawiam się czy przyczyną może być zapchana odma i ezektor(jak element układu podciśnienia).Dodam,że na VAG-u w grupie 032 były wartości dodatnie tzn. +3,7% i +25%.

Acha i jak odkręciłem korek oleju(silniik włączony to strasznie dmuchało z wlewu oleju i z rurki w której jesta bagnet).Acha i czasami jak odpalam auto zapala się kontrolka niesprawnego układu hamulcowego(takie kółko z wykrzyknikiem w srodku) ale po klku sekundach gaśnie

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 paź 2012, 20:36

lpg jest ??
Błąd jest związany z ubogą mieszanką .

[ Dodano: 2012-10-04, 21:16 ]
czarny1981 pisze:Acha i jak odkręciłem korek oleju(silniik włączony to strasznie dmuchało z wlewu oleju i z rurki w której jesta bagnet).
Udrożnij odmę.

czarny1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Warmia-Mazury

Post autor: czarny1981 » 05 paź 2012, 03:21

Lpg nie ma.W weekend spróbuję udrożnić odmę.Czy obajawy które opisałem mogą być przyczyną zapchanej odmy i uszkodzonego ezektora?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 paź 2012, 11:30

W weekend spróbuję udrożnić odmę.Czy obajawy które opisałem mogą być przyczyną zapchanej odmy i uszkodzonego ezektora?
Niekoniecznie, ale warto to zrobić aby silnikowi było lżej pracować.
Co do błędu to może być wina przepływomierza, sondy lambda, wtryskiwaczy itp., trzeba sprawdzać i eliminować.
A filtry paliwa i powietrza wymienione??, bo to podstawa.

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 05 paź 2012, 12:31

Pierwsza rzecz sprawdzenie cisnienia oleju... u mnie w AWT przy 170k km byla zmieniana pompa oleju :)
słyszysz klekotanie popychaczy jak odpalasz zimne lub ciepłe auto?
Jedno pytanko na jakim oleju auto jezdzilo i jakim jest zalane aktualnie...

czarny1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Warmia-Mazury

Post autor: czarny1981 » 05 paź 2012, 13:44

grzemo pisze:
W weekend spróbuję udrożnić odmę.Czy obajawy które opisałem mogą być przyczyną zapchanej odmy i uszkodzonego ezektora?
Niekoniecznie, ale warto to zrobić aby silnikowi było lżej pracować.
Co do błędu to może być wina przepływomierza, sondy lambda, wtryskiwaczy itp., trzeba sprawdzać i eliminować.
A filtry paliwa i powietrza wymienione??, bo to podstawa.
Filtry wymienione.Filtr oleju mam Filtrona,a piszą,że lipny.

Popychaczy nie słychać ani na zimnym ani na ciepłym.Auto kupiłem w marcu br. i nie wiem na jakim oleju wcześniej jeździło ja w kwietniu wymieniałem i zalałem Mobil 1 półsyntetyk.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 07 paź 2012, 17:33

Ja miałem dokładnie taką samą akcję, tylko że ja na własne życzenie częściowo ją sobie zafundowałem. Otóż zakupiłem niegdyś preparat czyszczący Liqui Moly do płukania nagaru z silnika, wlałem zalecaną dawkę, czyli chyba z tego co pamiętam pół puszki i po 10 min pracy na biegu jałowym zlałem stary olej teoretycznie z rozpuszczonym nagarem i zalałem świeży.
Efektem tego było właśnie zapalanie się kontrolki poziomu oleju po przejechaniu około 60-80km, jednakże po sprawdzeniu na bagnecie w silniku był odpowiedni stan olejowy. Co więcej, jak wytarłem bagnet do sucha i włożyłem na swoje miejsce kontrolka gasła :P
Przemęczyłem się z takim stanem rzeczy 10k km i przed następną wymianą oleju dolałem drugą połowę wspomnianego płynu, po czym spuściłem stary olej. Po spuszczeniu oleju wyciągnąłem z misy czujnik poziomu oleju i dokładnie go wymyłem, po czym włożyłem go spowrotem w misę i nalałem świeżego oleju. Nie wiem czy to akurat to mysie pomogło, ale kontrolka zgasła i do dziś dnia jej nie widzę...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

radziote
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2013, 23:50
Imię: Radek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: radziote » 22 lut 2015, 20:25

A ja miałem dziś taką sytuację. Jadąc do Szczyrku z dość dużą prędkościom wyskoczyło mi na moim 1/2 Fis-ie niski poziom oleju (wystraszony hamulec i na poboczu troszkę postałem i wyłączyłem silnik). Po wyjęciu bagnetu rzeczywiście poziom był niski:(

Tak dla info auto mam od września 2014 wtedy też wymieniłem olej na Castrol EDGE 5w-30 a w grudniu zamontowane LPG i teraz będę się przymierzał do wymiany na L.M 5W-40.
Czy przy LPG pobiera olej bo przyznam że od września na bagnet nie zaglądałem:/???

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 23 lut 2015, 13:49

Mam dokładnie to samo auto Audi A6 model 2003 rok prod grudzień 2002 multitronic i też gaz BRC. Oleju praktycznie nie dolewam, ale też nie szaleję autem. Prędkości max. 160/h.

radziote
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2013, 23:50
Imię: Radek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: radziote » 01 mar 2015, 13:35

Witam Panowie.
Wczoraj odwiedziłem mechanika opowiedziałem mu o mojej historii i usłyszałem, że to:

"bardzo dobrze że autko z tym silnikiem i turbo na 13 tys km przejechanych mi tyle oleju pobrało, żebym się tym nie martwił" i odradził mi "wynalazki" typu L.Moly 5W-40 twierdząc,
że jest za rzadki i mogą mi za jakiś czas popychacze się odezwać i lepiej wrócić do Castrola 5W-30.
To tyle info:) teraz będę systematycznie sprawdzał poziom oleju i dam znać.

sasza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2008, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sasza » 01 mar 2015, 15:26

Twój mechanik jest w błędzie bo przecież 5W-40 jest gęściejszy od 5W-30.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl