[ INNY] Kontrollka oleju.AWT-1.8T(odma czy ezektor)?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
[ INNY] Kontrollka oleju.AWT-1.8T(odma czy ezektor)?
Witam!
Panowie mam taki problem,a mianowicie podczas dłuższej jazdy zapala mi się na blacie kontrolka "olejarki" i komunikat o niskim ciśnieniu bądz stanie oleju.Oleju na bagnecie jest OK,sprawdzałem na zimnym silniku,na VAG-u brak błędów,w module "instruments" w jednym z bloków jest coś takiego"Oil Pres.<-min." po lekkim dodaniu gazu chwilowo pokazuje "Oil Pres. OK".Olej wymieniałem ok 4,5 miesiąca temu.Dodam,że dzieje się tak tylko podczas jazdy w trasie,po wyłączeniu zapłony i ponownym odpaleniu silnika jakiś czas jest OK.
Proszę o wszelkie sugestie co może być przyczyną..
PZDR
Panowie mam taki problem,a mianowicie podczas dłuższej jazdy zapala mi się na blacie kontrolka "olejarki" i komunikat o niskim ciśnieniu bądz stanie oleju.Oleju na bagnecie jest OK,sprawdzałem na zimnym silniku,na VAG-u brak błędów,w module "instruments" w jednym z bloków jest coś takiego"Oil Pres.<-min." po lekkim dodaniu gazu chwilowo pokazuje "Oil Pres. OK".Olej wymieniałem ok 4,5 miesiąca temu.Dodam,że dzieje się tak tylko podczas jazdy w trasie,po wyłączeniu zapłony i ponownym odpaleniu silnika jakiś czas jest OK.
Proszę o wszelkie sugestie co może być przyczyną..
PZDR
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 16:55 przez czarny1981, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
Witam!
Odświerze temat ponieważ zauważyłem jeszcze jedną rzecz,a mianowicie podczas jazdy gdy zapaliła się kontrolka "olejarki" zapaliła się też kontrolka "check engine" błąd 17536.Zastanawiam się czy przyczyną może być zapchana odma i ezektor(jak element układu podciśnienia).Dodam,że na VAG-u w grupie 032 były wartości dodatnie tzn. +3,7% i +25%.
Acha i jak odkręciłem korek oleju(silniik włączony to strasznie dmuchało z wlewu oleju i z rurki w której jesta bagnet).Acha i czasami jak odpalam auto zapala się kontrolka niesprawnego układu hamulcowego(takie kółko z wykrzyknikiem w srodku) ale po klku sekundach gaśnie
Odświerze temat ponieważ zauważyłem jeszcze jedną rzecz,a mianowicie podczas jazdy gdy zapaliła się kontrolka "olejarki" zapaliła się też kontrolka "check engine" błąd 17536.Zastanawiam się czy przyczyną może być zapchana odma i ezektor(jak element układu podciśnienia).Dodam,że na VAG-u w grupie 032 były wartości dodatnie tzn. +3,7% i +25%.
Acha i jak odkręciłem korek oleju(silniik włączony to strasznie dmuchało z wlewu oleju i z rurki w której jesta bagnet).Acha i czasami jak odpalam auto zapala się kontrolka niesprawnego układu hamulcowego(takie kółko z wykrzyknikiem w srodku) ale po klku sekundach gaśnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Niekoniecznie, ale warto to zrobić aby silnikowi było lżej pracować.W weekend spróbuję udrożnić odmę.Czy obajawy które opisałem mogą być przyczyną zapchanej odmy i uszkodzonego ezektora?
Co do błędu to może być wina przepływomierza, sondy lambda, wtryskiwaczy itp., trzeba sprawdzać i eliminować.
A filtry paliwa i powietrza wymienione??, bo to podstawa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
Filtry wymienione.Filtr oleju mam Filtrona,a piszą,że lipny.grzemo pisze:Niekoniecznie, ale warto to zrobić aby silnikowi było lżej pracować.W weekend spróbuję udrożnić odmę.Czy obajawy które opisałem mogą być przyczyną zapchanej odmy i uszkodzonego ezektora?
Co do błędu to może być wina przepływomierza, sondy lambda, wtryskiwaczy itp., trzeba sprawdzać i eliminować.
A filtry paliwa i powietrza wymienione??, bo to podstawa.
Popychaczy nie słychać ani na zimnym ani na ciepłym.Auto kupiłem w marcu br. i nie wiem na jakim oleju wcześniej jeździło ja w kwietniu wymieniałem i zalałem Mobil 1 półsyntetyk.
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Ja miałem dokładnie taką samą akcję, tylko że ja na własne życzenie częściowo ją sobie zafundowałem. Otóż zakupiłem niegdyś preparat czyszczący Liqui Moly do płukania nagaru z silnika, wlałem zalecaną dawkę, czyli chyba z tego co pamiętam pół puszki i po 10 min pracy na biegu jałowym zlałem stary olej teoretycznie z rozpuszczonym nagarem i zalałem świeży.
Efektem tego było właśnie zapalanie się kontrolki poziomu oleju po przejechaniu około 60-80km, jednakże po sprawdzeniu na bagnecie w silniku był odpowiedni stan olejowy. Co więcej, jak wytarłem bagnet do sucha i włożyłem na swoje miejsce kontrolka gasła :P
Przemęczyłem się z takim stanem rzeczy 10k km i przed następną wymianą oleju dolałem drugą połowę wspomnianego płynu, po czym spuściłem stary olej. Po spuszczeniu oleju wyciągnąłem z misy czujnik poziomu oleju i dokładnie go wymyłem, po czym włożyłem go spowrotem w misę i nalałem świeżego oleju. Nie wiem czy to akurat to mysie pomogło, ale kontrolka zgasła i do dziś dnia jej nie widzę...
Efektem tego było właśnie zapalanie się kontrolki poziomu oleju po przejechaniu około 60-80km, jednakże po sprawdzeniu na bagnecie w silniku był odpowiedni stan olejowy. Co więcej, jak wytarłem bagnet do sucha i włożyłem na swoje miejsce kontrolka gasła :P
Przemęczyłem się z takim stanem rzeczy 10k km i przed następną wymianą oleju dolałem drugą połowę wspomnianego płynu, po czym spuściłem stary olej. Po spuszczeniu oleju wyciągnąłem z misy czujnik poziomu oleju i dokładnie go wymyłem, po czym włożyłem go spowrotem w misę i nalałem świeżego oleju. Nie wiem czy to akurat to mysie pomogło, ale kontrolka zgasła i do dziś dnia jej nie widzę...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 lis 2013, 23:50
- Imię: Radek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: zawiercie
A ja miałem dziś taką sytuację. Jadąc do Szczyrku z dość dużą prędkościom wyskoczyło mi na moim 1/2 Fis-ie niski poziom oleju (wystraszony hamulec i na poboczu troszkę postałem i wyłączyłem silnik). Po wyjęciu bagnetu rzeczywiście poziom był niski:(
Tak dla info auto mam od września 2014 wtedy też wymieniłem olej na Castrol EDGE 5w-30 a w grudniu zamontowane LPG i teraz będę się przymierzał do wymiany na L.M 5W-40.
Czy przy LPG pobiera olej bo przyznam że od września na bagnet nie zaglądałem:/???
Tak dla info auto mam od września 2014 wtedy też wymieniłem olej na Castrol EDGE 5w-30 a w grudniu zamontowane LPG i teraz będę się przymierzał do wymiany na L.M 5W-40.
Czy przy LPG pobiera olej bo przyznam że od września na bagnet nie zaglądałem:/???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 lis 2013, 23:50
- Imię: Radek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: zawiercie
Witam Panowie.
Wczoraj odwiedziłem mechanika opowiedziałem mu o mojej historii i usłyszałem, że to:
"bardzo dobrze że autko z tym silnikiem i turbo na 13 tys km przejechanych mi tyle oleju pobrało, żebym się tym nie martwił" i odradził mi "wynalazki" typu L.Moly 5W-40 twierdząc,
że jest za rzadki i mogą mi za jakiś czas popychacze się odezwać i lepiej wrócić do Castrola 5W-30.
To tyle info:) teraz będę systematycznie sprawdzał poziom oleju i dam znać.
Wczoraj odwiedziłem mechanika opowiedziałem mu o mojej historii i usłyszałem, że to:
"bardzo dobrze że autko z tym silnikiem i turbo na 13 tys km przejechanych mi tyle oleju pobrało, żebym się tym nie martwił" i odradził mi "wynalazki" typu L.Moly 5W-40 twierdząc,
że jest za rzadki i mogą mi za jakiś czas popychacze się odezwać i lepiej wrócić do Castrola 5W-30.
To tyle info:) teraz będę systematycznie sprawdzał poziom oleju i dam znać.