[A6 C6] montaż modułu DRL do sterownika pod zwykłe lampy
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
[A6 C6] montaż modułu DRL do sterownika pod zwykłe lampy
Opis dotyczy świateł DRL (opartych na światłach długich) w zwykłych lampach bez xenonu w przedliftach.
Jak wiadomo w w/w lampach światła DRL, poprzez kodowanie sterownika instalacji elektrycznej, można skonfigurować jedynie w taki sposób że palą się światła mijania z przodu i pozycyjne z tyłu, a w dzień nie pali się podświetlenie zegarów i przycisków w kabinie. Opcja świateł przyciemnionych długich jest nie dostępna poprzez samo przekodowanie.
Aby to zmienić (po niskich kosztach w SPAM do wymiany lamp i sterownika) można dostawić tzw. moduł DRL dostępny w różnych wydaniach i od różnych producentów np. na aukcjach internetowych. Ja do modyfikacji użyłem modułu Lepard 10.1 (ale każdy zapewne będzie działał).
Podłączenie:
Aby podłączyć w/w moduł należy odkręcić pokrywę pod kierownicą i znaleźć moduł J519 - sterownik instalacji elektrycznej - sterownik pod przekaźnikami.
W kostce A należy znaleźć pin 2 i 8 i wychodzące z nich przewody odpowiednio zielony z niebieskim paskiem (w modelach po 2006r) i biały z czarnym paskiem. Przewody przecinamy i wstawiamy w nie diody zaporowe na prąd min 10A (może i bez diod działało by poprawnie ale wolę zabezpieczać oryginalne podzespoły). Bezpośrednio za diodami wpinamy przewody z modułu do żarówek (w przypadku AM 10.1 fioletowe przewody). Z kostki C znajdujemy dwa przewody czerwone z czarnym paskiem i w jeden z nich (dowolny) wpinamy przewód z modułu (AM 10.1 - zielony,) który ma za zadanie wyłączać światła DRL przy włączeniu świateł mijania.
Ze skrzynki bezpieczników po lewej stronie (widocznej po otwarciu drzwi i zdjęciu maskownicy) podajemy stałe zasilanie +12V (najlepiej z grubego czerwonego przewodu) i tzw. ACC czyli +12V po włączeniu zapłonu (z grubego czarnego w tej skrzynce). Ostatnie podłączenie to masa którą za pomocą np. oczka zaciskanego na przewodzie przykręcamy pod śrubę masową na lewym słupku (w okolicach rączki do otwierania maski).
Na tym kończymy montaż elektryczny i przechodzimy do ewentualnej konfiguracji zgodnie z instrukcją zastosowanego modułu.
Ja u siebie na razie ustawiłem intensywność świecenia na 30%.
Generalnie moduł działa tak że(dodam że posiadam czujnik światła - nie wiem czy każde C6 ma ?): gdy włącznik jest w pozycji AUTO za dnia świecą mi się światła długie na 30%, a po zmroku automatycznie zapalają mi się światła mijania.
Ps. Przeróbka nie powoduje żadnych błędów w oryginalnej instalacji samochodu i trwa ok 1h.
Efekt końcowy:
Jak wiadomo w w/w lampach światła DRL, poprzez kodowanie sterownika instalacji elektrycznej, można skonfigurować jedynie w taki sposób że palą się światła mijania z przodu i pozycyjne z tyłu, a w dzień nie pali się podświetlenie zegarów i przycisków w kabinie. Opcja świateł przyciemnionych długich jest nie dostępna poprzez samo przekodowanie.
Aby to zmienić (po niskich kosztach w SPAM do wymiany lamp i sterownika) można dostawić tzw. moduł DRL dostępny w różnych wydaniach i od różnych producentów np. na aukcjach internetowych. Ja do modyfikacji użyłem modułu Lepard 10.1 (ale każdy zapewne będzie działał).
Podłączenie:
Aby podłączyć w/w moduł należy odkręcić pokrywę pod kierownicą i znaleźć moduł J519 - sterownik instalacji elektrycznej - sterownik pod przekaźnikami.
W kostce A należy znaleźć pin 2 i 8 i wychodzące z nich przewody odpowiednio zielony z niebieskim paskiem (w modelach po 2006r) i biały z czarnym paskiem. Przewody przecinamy i wstawiamy w nie diody zaporowe na prąd min 10A (może i bez diod działało by poprawnie ale wolę zabezpieczać oryginalne podzespoły). Bezpośrednio za diodami wpinamy przewody z modułu do żarówek (w przypadku AM 10.1 fioletowe przewody). Z kostki C znajdujemy dwa przewody czerwone z czarnym paskiem i w jeden z nich (dowolny) wpinamy przewód z modułu (AM 10.1 - zielony,) który ma za zadanie wyłączać światła DRL przy włączeniu świateł mijania.
Ze skrzynki bezpieczników po lewej stronie (widocznej po otwarciu drzwi i zdjęciu maskownicy) podajemy stałe zasilanie +12V (najlepiej z grubego czerwonego przewodu) i tzw. ACC czyli +12V po włączeniu zapłonu (z grubego czarnego w tej skrzynce). Ostatnie podłączenie to masa którą za pomocą np. oczka zaciskanego na przewodzie przykręcamy pod śrubę masową na lewym słupku (w okolicach rączki do otwierania maski).
Na tym kończymy montaż elektryczny i przechodzimy do ewentualnej konfiguracji zgodnie z instrukcją zastosowanego modułu.
Ja u siebie na razie ustawiłem intensywność świecenia na 30%.
Generalnie moduł działa tak że(dodam że posiadam czujnik światła - nie wiem czy każde C6 ma ?): gdy włącznik jest w pozycji AUTO za dnia świecą mi się światła długie na 30%, a po zmroku automatycznie zapalają mi się światła mijania.
Ps. Przeróbka nie powoduje żadnych błędów w oryginalnej instalacji samochodu i trwa ok 1h.
Efekt końcowy:
Ostatnio zmieniony 21 sie 2017, 08:56 przez Bart_d, łącznie zmieniany 2 razy.
Patent bardzo ciekawy, tylko mam pytanie o homologację takiego rozwiązania. Czy spełnione będą obowiązujące przepisy?
Osobiście zastanawiam się nad ledami 523HP:
http://www.nssc.pl/drl-lights.php
Pasują dość dobrze do A6 C6. Rozwiązanie nieoryginalne, ale mało rzeźby w elektryce.
Osobiście zastanawiam się nad ledami 523HP:
http://www.nssc.pl/drl-lights.php
Pasują dość dobrze do A6 C6. Rozwiązanie nieoryginalne, ale mało rzeźby w elektryce.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Czy DRL w światłach długich są legalne? Szczerze to swoich lamp nie wyciągałem aby odczytać z nalepki czy mają odpowiednie oznaczenia (troszkę z tym roboty) - widziałem lampy chyba poliftowe zwykłe miały RL00...
Co do ledów to miałem w poprzedniej A6 C5 z tej firmy i złego słowa nie powiem o nich ... tylko nie wiem czy te 523 da się zamontować bez wyrzucenia halogenów?
Co do ledów to miałem w poprzedniej A6 C5 z tej firmy i złego słowa nie powiem o nich ... tylko nie wiem czy te 523 da się zamontować bez wyrzucenia halogenów?
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
....oczywiście w zwykłych lampach bez xenonu?predki pisze:Chodzi mi o wyjscia postojówek i krótkich swiateł i halogenów
- lewe pozycyjne czarno/czerwony (pin kostki C4)
- prawe pozycyjne czarno/czerwony (pin kostki C15)
- lewe mijania czarno/zielony (pin kostki A10)
- prawe mijania żółto/biały (pin kostki A4)
- lewe przeciwmgłowe biało/zielony (pin kostki A7)
- prawe przeciwmgłowe biało/niebieski (pin kostki A3)
Wszystkie te przewody znajdują się w sterowniku J519 pod kierownicą w złączach A i C.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Qrcze nawet nie wiedziałem że jest coś takiego.
Podrzuć linka jak coś takiego wygląda? To oryginał?
[ Dodano: 2015-03-18, 11:42 ]
Lampy są bez xenonu, na zwykłe żarówki, przed liftowe z 2006 roku.
Także reasumując - legal
Podrzuć linka jak coś takiego wygląda? To oryginał?
[ Dodano: 2015-03-18, 11:42 ]
...i dzisiaj na corocznym przeglądzie wyszło... diagnosta zapytał czy te światełka w długich aby na pewno legalne? .... po czym przyjrzał się lampom i powiedział jest ok .... są legalne mają DRL i RL00...aż sam zbaraniałem, ale faktycznie na dole lampy są te oznaczenia.map8 pisze:Patent bardzo ciekawy, tylko mam pytanie o homologację takiego rozwiązania. Czy spełnione będą obowiązujące przepisy?
Lampy są bez xenonu, na zwykłe żarówki, przed liftowe z 2006 roku.
Także reasumując - legal
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga