Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] montaż modułu DRL do sterownika pod zwykłe lampy

Warsztat
Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

[A6 C6] montaż modułu DRL do sterownika pod zwykłe lampy

Post autor: Bart_d » 26 sty 2015, 09:57

Opis dotyczy świateł DRL (opartych na światłach długich) w zwykłych lampach bez xenonu w przedliftach.

Jak wiadomo w w/w lampach światła DRL, poprzez kodowanie sterownika instalacji elektrycznej, można skonfigurować jedynie w taki sposób że palą się światła mijania z przodu i pozycyjne z tyłu, a w dzień nie pali się podświetlenie zegarów i przycisków w kabinie. Opcja świateł przyciemnionych długich jest nie dostępna poprzez samo przekodowanie.
Aby to zmienić (po niskich kosztach w SPAM do wymiany lamp i sterownika) można dostawić tzw. moduł DRL dostępny w różnych wydaniach i od różnych producentów np. na aukcjach internetowych. Ja do modyfikacji użyłem modułu Lepard 10.1 (ale każdy zapewne będzie działał).


Podłączenie:
Aby podłączyć w/w moduł należy odkręcić pokrywę pod kierownicą i znaleźć moduł J519 - sterownik instalacji elektrycznej - sterownik pod przekaźnikami.
Obrazek
W kostce A należy znaleźć pin 2 i 8 i wychodzące z nich przewody odpowiednio zielony z niebieskim paskiem (w modelach po 2006r) i biały z czarnym paskiem. Przewody przecinamy i wstawiamy w nie diody zaporowe na prąd min 10A (może i bez diod działało by poprawnie ale wolę zabezpieczać oryginalne podzespoły). Bezpośrednio za diodami wpinamy przewody z modułu do żarówek (w przypadku AM 10.1 fioletowe przewody). Z kostki C znajdujemy dwa przewody czerwone z czarnym paskiem i w jeden z nich (dowolny) wpinamy przewód z modułu (AM 10.1 - zielony,) który ma za zadanie wyłączać światła DRL przy włączeniu świateł mijania.
Ze skrzynki bezpieczników po lewej stronie (widocznej po otwarciu drzwi i zdjęciu maskownicy) podajemy stałe zasilanie +12V (najlepiej z grubego czerwonego przewodu) i tzw. ACC czyli +12V po włączeniu zapłonu (z grubego czarnego w tej skrzynce). Ostatnie podłączenie to masa którą za pomocą np. oczka zaciskanego na przewodzie przykręcamy pod śrubę masową na lewym słupku (w okolicach rączki do otwierania maski).
Na tym kończymy montaż elektryczny i przechodzimy do ewentualnej konfiguracji zgodnie z instrukcją zastosowanego modułu.
Ja u siebie na razie ustawiłem intensywność świecenia na 30%.
Generalnie moduł działa tak że(dodam że posiadam czujnik światła - nie wiem czy każde C6 ma ?): gdy włącznik jest w pozycji AUTO za dnia świecą mi się światła długie na 30%, a po zmroku automatycznie zapalają mi się światła mijania.
Ps. Przeróbka nie powoduje żadnych błędów w oryginalnej instalacji samochodu i trwa ok 1h.


Efekt końcowy:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 sie 2017, 08:56 przez Bart_d, łącznie zmieniany 2 razy.

map8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: map8 » 26 sty 2015, 13:12

Patent bardzo ciekawy, tylko mam pytanie o homologację takiego rozwiązania. Czy spełnione będą obowiązujące przepisy?

Osobiście zastanawiam się nad ledami 523HP:
http://www.nssc.pl/drl-lights.php
Pasują dość dobrze do A6 C6. Rozwiązanie nieoryginalne, ale mało rzeźby w elektryce.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 26 sty 2015, 13:55

Czy DRL w światłach długich są legalne? Szczerze to swoich lamp nie wyciągałem aby odczytać z nalepki czy mają odpowiednie oznaczenia (troszkę z tym roboty) - widziałem lampy chyba poliftowe zwykłe miały RL00...
Co do ledów to miałem w poprzedniej A6 C5 z tej firmy i złego słowa nie powiem o nich <okok> ... tylko nie wiem czy te 523 da się zamontować bez wyrzucenia halogenów?

map8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: map8 » 26 sty 2015, 21:29

Powinny raczej pasować, bo na allegro widziałem nawet gotowe z kratkami.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 03 lut 2015, 22:52

masz może rozpiske tych wszystkich pinów z tego sterownika ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 04 lut 2015, 06:22

Rozpiski jako takiej nie posiadam ale.... posiadam schematy. Czego dokładnie potrzebujesz?

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 05 lut 2015, 22:03

Chodzi mi o wyjscia postojówek i krótkich swiateł i halogenów
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 06 lut 2015, 06:41

predki pisze:Chodzi mi o wyjscia postojówek i krótkich swiateł i halogenów
....oczywiście w zwykłych lampach bez xenonu?

- lewe pozycyjne czarno/czerwony (pin kostki C4)
- prawe pozycyjne czarno/czerwony (pin kostki C15)
- lewe mijania czarno/zielony (pin kostki A10)
- prawe mijania żółto/biały (pin kostki A4)
- lewe przeciwmgłowe biało/zielony (pin kostki A7)
- prawe przeciwmgłowe biało/niebieski (pin kostki A3)

Wszystkie te przewody znajdują się w sterowniku J519 pod kierownicą w złączach A i C.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 06 lut 2015, 13:45

ooooo dzięki kolego za informacje a jeszcze kierunki ktore to są

[ Dodano: 2015-02-06, 13:45 ]
bo sie wziołem za lampy dostałem ledy mam komplet lamp , mam srodki od nowszych lamp i mam soeczewki bi halogen i cos chce złozyć tylku uklad szukam aby to dzialalo jak trzeba .

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 11 lut 2015, 07:17

.......
- żarówka przedniego lewego kierunkowskazu szaro/czarny (pin B10);
- żarówka przedniego prawego kierunkowskazu czarno/żółty (pin B9).

Nie za bardzo rozumiem? Wstawiasz Xenony z ledami zamiast zwykłych lamp na halogenach?

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 11 lut 2015, 07:19

nie xenony nie zakładam bo musze mniec spriskiwacze .Bi halogen na żarówke
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 18 mar 2015, 11:42

Qrcze nawet nie wiedziałem że jest coś takiego.
Podrzuć linka jak coś takiego wygląda? To oryginał?

[ Dodano: 2015-03-18, 11:42 ]
map8 pisze:Patent bardzo ciekawy, tylko mam pytanie o homologację takiego rozwiązania. Czy spełnione będą obowiązujące przepisy?
...i dzisiaj na corocznym przeglądzie wyszło... diagnosta zapytał czy te światełka w długich aby na pewno legalne? <mysli> .... po czym przyjrzał się lampom i powiedział jest ok <okok> .... są legalne mają DRL i RL00...aż sam zbaraniałem, ale faktycznie na dole lampy są te oznaczenia.

Lampy są bez xenonu, na zwykłe żarówki, przed liftowe z 2006 roku.
Także reasumując - legal

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga