Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] 2.5 v6 tdi kopci i przerywa na zimnym siln

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mody23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[ AKN 2.5 150 KM] 2.5 v6 tdi kopci i przerywa na zimnym siln

Post autor: mody23 » 21 sty 2015, 20:29

Witam wszystkich forumowiczow, zalozylem nowy temat poniewaz nie znalazlem podobnego przypadku, jesli zle przeszukalem z gory przepraszam



Mój problem zaczął się kiedy kupiłem samochód z silnikiem 2,5 V6 TDI AKN. Po długich oględzinach samochodu na miejscu wydawało się być idealnie, silnik chodził jak igła, odpalał bez problemu. Niestety czar szybko prysnął. Następnego dnia po zakupie samochodu, kiedy postał pod domem całą noc i silnik był zimny, po odpaleniu wielkie było moje zdziwienie. Silnik przerywał, kopcił na szaro a dym miał zapach niespalonej ropy. Trwało to około 20 sekund, później przestał przerywać, wciąż delikatnie kopcił, jednak po dodaniu gazu znowu zaczął przerywać. Uspokoiło się wszystko jak się odpowiednio zagrzał. No i niestety ten problem mam do teraz. Samochód przez miesiąc czasu stał na warsztacie gdzie stwierdzono że nie ma kompresji na jednym z cylindrów. Przy rozbiórce silnika okazało się, że silnik został kiedyś zmodernizowany i założono do niego nowego typu wałki rozrządu. Po ściągnięciu głowicy mechanik stwierdził, że na tym cylindrze są nieszczelne zawory. Zawory wymienione a przy tym kompletny remont oby dwóch głowic, oczywiście do tego wymiana 6 świec, kompresja idealna, a poprawy nadal nie było. Następne w kolejce było sprawdzenie wtrysków, gdzie wyszło że były dobre, ale wtrysk sterujący miał inną końcówkę niż pozostałe, więc mechanik stwierdził że trzeba ją wymienić na taką jak powinna być. Po zamontowaniu wtrysków dalej żadnych rezultatów. Kolejne podejrzenie padło na pompę wtryskową. Silnik został kolejny raz podpiety pod komputer i zdiagnozowano że pompa nie potrafi ustawić konta wtrysku. Pompa wtryskowa została wymieniona na pompę po kompletnej regeneracji boscha i niestety znowu poprawy brak. Samochód odbieram za dwa dni bo mechanik rozłożył już ręce.
Panowie pomozcie bo juz nie mam sily

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 22 sty 2015, 12:30

ja bym tych wszystkich mechanikow pozabijal... kosmos jakis. podstawa to zrobic calkowity komplet logow! oni by tylko wszystko wymieniali... jak nie masz masz sprzetu i nie potrafisz zrobic logow to podskocz i Ci pomoge.

mody23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mody23 » 23 sty 2015, 22:15

jak tylko odbiore auto od mechanika to postaram sie zrobic logi

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 01 lut 2015, 08:44

Ja sie w ogole dziwie ze mechanik naprawi auto metoda prob i bledow. Na slasku macie tylu ogarnietych ludzi od 2.5TDI V6.

Logi prawde Ci powiedza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja