Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]wymiana lamp zwyklych na xenonowe

Elektryka
krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 22 sty 2015, 00:35

kot919, dzieki bardzo za informacje

[ Dodano: 2015-01-22, 00:35 ]
kot919 pisze:krts, Połączenie z lampą jeżeli chodzi o obsługę samych żarówek to jest takie samo
styk nr1 - światła długie
styk nr5 - światła mijania/do przetwornicy xenon
styk nr7 - postojówki
styk nr8 - GND
styk nr9 - kierunkowskaz
styk nr10 - GND

Natomiast różni się na pewno co do sterowania silnikami wysokości:
bez xenonu:
styk nr2 - zmostkowany jest ze stykiem nr 5
styk nr4 - GND
styk nr6 - idzie do potencjometru wysokości
z xenonem:
styk 2, 3, 4, 6 idzie do modułu automatycznego poziomowania

Tak więc aby lampa xenon zadziałała u Ciebie, albo monutujesz automat poziomowania i przerabiasz okablowanie w pojeździe, albo przerabiasz okablowanie w lampie dopasowując ją do starego silniczka regulacji.
czyli aby przerobić styki w lampie trzeba
styk 2 - zmostkować z 5
styk 3 - ???
styk 4 - zmostkować z 8 lub 10
styk 6 - dać do potencjometru.

co w takim razie ze stykiem nr 3?

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 23 sty 2015, 22:03

podepnę się również do tematu i proszę o pomoc
mam problem z ustawieniem xenonów ( błąd 01534, 01535 - uszkodzenie silnika podnoszenie- przerwa lub zwarcie), czytając ten temat zwróciłem uwagę na podłączenie silniczków, ale może od początku. Poprzedni właściciel zmienił xenony na zwykłe lampy (być może w wyniku jakiejś kolizji), niedawno udało mi się kupić uszkodzone lampy xenonowe z rocznika 2000, wszystkie podzespoły poprzenosiłem do moich lamp, niestety nie zauważyłem iż silniczki w polifcie są zasilane 4 przewodami (tak wynika ze zdjęć) ja mam 3 przewody do silniczków, brak 3 pinu w gnieździe lampy, wtyczka zasilająca lampę posiada wszystkie piny, udało mi się również ustalić podłączenie pinów do modułu (i tak lampa lewa pin 2 połączony z pin 5 modułu, pin 4 z pin 4; pin 6 z pin 3; pin 3 z pin 2; lampa prawa pin 2 połączony z pin 7 modułu, pin 4 z pin 6; pin 6 z pin 1; pin 3 z pin 8). Czy jest możliwość podpięcia tak silniczków aby zadziałały? dlaczego należy zmostkować styk 2 z 5? co z brakującym pinem 3 w gnieździe lampy?

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 25 sty 2015, 21:50

schemat w lampie a4
Wtyka 10 PIN w lampie

1 - + światła długiego i przesłonki bix
3 - silniczek (biały kabelek)
5 - + światła mijania
7 - + postojówki
9 - + kierunku
2 - silniczek (czarny przewód)
4 - silniczek (niebieski)
6 - silniczek (brązowy)
8 - masa kierunku , długich i postojówek
10 - masa świateł mijania i przesłonki bix

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 26 sty 2015, 13:23

Aby rozwiązać problem zakupiłem 2 silniczki regulacji (4 piny), niestety jestem zmuszony dorobić wtyczki do tych silniczków. Jak podłączone są piny w silniczkach? który pin z wtyczki lampy (2, 3, 4, 6) do którego pinu przy silniczku.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 sty 2015, 14:34

krts pisze:
czyli aby przerobić styki w lampie trzeba
styk 2 - zmostkować z 5
styk 3 - ???
styk 4 - zmostkować z 8 lub 10
styk 6 - dać do potencjometru.

co w takim razie ze stykiem nr 3?
Jeszcze raz bo teraz ja się pogubiłem. Teraz masz lampy zwykłe - tzn bez xenonu i z normalnym poziomowaniem ręcznym:
Podłączenie jest takie:
/np dla lewego reflektora/
styk nr 1 - +12V światła drogowe (długie)
styk nr 2 - +12V mijania i łączy się ze stykiem nr 5 w złączu w nogach kierowcy (jak sprawdzisz miernikiem w złączu wpinanym do lampy to powinno być zwarcie pomiędzy stykiem 2 i 5)
styk nr 3 - nie podłączony
styk nr 4 - GND
styk nr 5 - +12V światła mijania
styk nr 6 - z potencjometru ustawiania świateł styk 3/G
styk nr 7 - +12V postojowe
styk nr 8 - GND
styk nr 9 - +12V kierunkowskaz
styk nr 10 - GND

Pamiętam że chciałeś założyć u siebie Bixenon - a taki wychodził w poliftach (no chyba że coś mi umknęło <mysli> ). W takim wypadku współpracuje on zawsze z dynamiczną kontrolą wysokości świateł a wtedy podłączenie jest takie:
/dla lewego reflektora/
styk nr 1 - +12V światła drogowe (długie)
styk nr 2 - sygnał z modułu ustawiania wysokości świateł konektor nr 5
styk nr 3 - sygnał z modułu ustawiania wysokości świateł konektor nr 2
styk nr 4 - sygnał z modułu ustawiania wysokości świateł konektor nr 4
styk nr 5 - +12V światła mijania
styk nr 6 - sygnał z modułu ustawiania wysokości świateł konektor nr 3
styk nr 7 - +12V postojowe
styk nr 8 - GND
styk nr 9 - +12V kierunkowskaz
styk nr 10 - GND


Jeżeli u Ciebie chcesz założyć Bixenon to masz 2 drogi:
1. To montujesz u siebie układ dynamiczny układ poziomowania
2. Przerabiasz reflektory tak aby zastosować w nich stare silniczki poziomowania (3 konektorowe a nie 4 konektorowe). Czyli z nowej lampy wycinasz wszystko co jest podłączone do styków nr 2,3,4,6. Ze starej lampy z kolei wycinasz wszystko co jest pod stykiem 2,4,6. Teraz montujesz to wszystko do nowej lampy. Tylko zanim zaczniesz się bawić to zerknij czy mocowanie sterego silniczka regulacji pasuje do gniazda (mocowania) w nowej lampie.

[ Dodano: 2015-01-26, 14:34 ]
pako361 pisze:dlaczego należy zmostkować styk 2 z 5? co z brakującym pinem 3 w gnieździe lampy?
Zmostkowany styk 2 z 5 był tylko dla samochodów ze statycznym układem poziomowania (i to ten mostek był zrobiony w instalacji samochodu a nie lampy), natomiast styk nr 3 był w ogóle nie obsadzony.

U Ciebie z kolei masz dynamiczną regulację zasięgu świateł, która tak jak napisałeś współpracuje z 4 stykowymi silniczkami. Niestety nie wiem jak powinna wyglądać instalacja wewnątrz lampy (nie ma tego w ELSIE), tak więc w tej materii nie pomogę. Możliwe że całość jest podłączona 1 do 1, ale jak jest w rzeczywistości nie mam pojęcia.

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 26 sty 2015, 14:53

Dzięki kot919 za szybką odpowiedź, dzisiaj przyszły silniczki o nr 734 857 03 (firmy HELLA stosowane również w Opel Vectra C i Signum) spróbuję je podłączyć, i dam znać

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 26 sty 2015, 15:46

kot919, dokładnie. mam polifta ze zwykłymi lampami soczewkowymi a chcę założyć bixenon także z polifta dlatego będę próbować podanej przez Ciebie opcji nr 2

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 28 sty 2015, 20:55

Silniczki po małej przeróbce podłączone (dla potomnych pin 2 z pinem 4 silniczka; pin 3 z pinem 3 s.; p.6 z p.2 s.; p.4 z p.1 s.- zmieniając miejscami pin 1 z 3 silniczka powoduje wysunięcie trzpienia), błędy (01534, 01535) skasowane (vag 4,09 PL), pozostało ustawienie świateł (błąd 01539) niestety nie mogę wejść w ustawienia podstawowe, a vag 311 nie łączy się z modułem, może jakieś sugestie?

Połączyłem się z modułem, ale przy próbie ustawienia świateł (basic -04) pokazuje się poniższy komunikat, o co chodzi?

06.02.2015

Różnica w V pomiędzy tylnym a przednim czujnikiem. Wszystko gra i buczy

toczek20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 29 lut 2016, 10:57
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: toczek20 » 29 lut 2016, 11:31

Witam
ja mam pytanka z tymi przeróbkami.
Jak to w a6 c5 zwykłe światła są tragiczne.
Jeszcze dodam że moja A6 jest przedliftowa.
Mam zakusy na kupno lamp od A6 OFFROAD z xenonami.

Tu jest opisane o przerobionych na zwykłe z xenonów a teraz na "bi"xenon.
A ze zwykłych na xenon też trzeba coś przerabiać?
Jak by się dało to bym nie robił samopoziomowania tylko bym chciał trochę oszukać.
zrobić coś takiego że przy włączeniu świateł zjeżdżają w dół i się podnoszą do góry- żeby na stacji kontroli się nie czepiali, albo misiaczki :)
Spryskiwacze już mam zamontowane.

Jak wygląda sprawa z samo poziomowaniem? Jak bym kupił czujniki i założył to jeszcze jakiś sterownik zbiera sygnały z tych czujników i dopiero on reguluje wysokość czy jak to działa?
1.9 TDI AFN 140KM 300Nu :)

Jeżu89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 lip 2016, 11:20
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Jeżu89 » 07 gru 2016, 12:17

Panowie mam lampy zwykle na soczewce audi a6c5 rok 1999 białe zegary już ale dalej przedlift,zakupiłem sobie lampy ory xenony,doczytałem że przekładka wygląda p&p
A Z silniczkami regulacji,nie rozumiem da się stare przełożyć że zwykłych lamp bo nie zamierzam zakładać samopoziomowanie a spryskiwacze mam to starczy :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 gru 2016, 13:26

w przedlifice silniczki do regulacja są takie same czy to ręczna regulacja czy samopoziom

Jeżu89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 lip 2016, 11:20
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Jeżu89 » 07 gru 2016, 20:25

bendzji, to super kwestia kabelkow poprzepinac i będzie jak z fabryki. ;)

manzir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 cze 2013, 14:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: manzir » 12 sty 2017, 01:00

bendzji, czy przekładka w polifcie z normalnych lamp na ksenon też jest P&P?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 sty 2017, 06:46

Nie raczej ponieważ przy xenonach są inne silniczki do regulacji wysokości

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga