[A6 C6] Kierownica multifunkcyjna, tiptronik + podgrzewanie
[A6 C6] Kierownica multifunkcyjna, tiptronik + podgrzewanie
Jakis czas temu postanowilem zrobic retrofit kierownicy, jakoby moja byla coprawda multifunkcyjna, ale nie dawala radosci zmiany biegow manetkami , a do tego zima strasznie zimna ze trzymalem ja jak kostkę lodu no może troche przesadzam
Zakupilem wiec nowa sztuke, oczywiscie odpowiednio wyposazona w manetki i podgrzewanie, majac nadzieje ze wystarczy to ustrojstwo przelozyc zakodowac i bedzie wszystko pieknie dzialac.
Do zdjecia kiery trzeba najpierw odkrecic 2 srubeczki ( od tylu kierownicy ) pod zaslepkami , ostroznie zdejmujemy poduszke powietrzna , odpinamy ja ... dobrze jest to zrobic przy nie wlaczonym zaplonie , lub jeszcze lepiej przy odlaczonym aku, to nie bedzie problemu z bledem poduszki ... chociaz tak czy inaczej trzeba bedzie podlaczyc VAG celem zakodowania nowej kiery .
Sama kierownica jest dosc mocno przykrecona jedna centralnie umieszczona sruba jakis nietypowy klucz , ale poradzilem sobie bez problemow
Tu zaczely sie problemy ... multifunkcyjna czesc kiery + manetki udalo sie podlaczyc w ten sam slot , jednak ku mojemu zdziwieniu miejsce na wtyczke podgrzewanej kiery tj. gniazdo, nie zostalo wyposazone w piny , nie sa one wyprowadzone , wtyczka ladnie tam pasuje , jednak z niczym sie nie laczy heh ze wzgledu na brak pinow .... kierownice ladnie wycentrowalem , skrecilem ponownie wraz z poducha , podlaczylem VAGA no i kodowanie :
Otwieramy sterownik Steering wheel
x?xxxxx: L/P
0 = Kierownica po lewej stronie konsoli
1 = Kierownica po prawej stronie konsoli
xx?xxxx: Rodzaj sterowania kolumny
0 = Kolumna manualna
1 = Kolumna regulowana elektrycznie
xxx?xxx: Funkcje kierownicy
0 = Standardowa (bez multi funkcji - 4 ramienna)
1 = Sportowa (bez multi funkcji - 3 ramienna)
2 = Komfortowa (z multi funkcjami - 4 ramienna)
3 = Sportowa (z multi funkcjami - 3 ramienna)
xxxx?xx: Doposażenie
1 = z łopatkami Tiptronic +/-
2 = ogrzewana
3 = z łopatkami Tiptronic +/- oraz ogrzewana
xxxxx?x: Komputer pokładowy FIS / Tempomat (CCS) / Adaptive Cruise Control - RADAR (ACC)
0 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
1 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
2 = Bez komputera FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
3 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
4 = Z komputerem FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
5 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
xxxxxx?: Nadwozie
1 = Sedan (bez tylnej wycieraczki)
2 = Avant (z tylną wycieraczką)
tu okazuje sie ze nie tylko klopotem beda nie wyprowadzone piny , ale chyba tez sterownik jest inny , nie przygotowany pod podrzewanie , bo w punkcie :
xxxx?xx: Doposażenie
1 = z łopatkami Tiptronic +/-
2 = ogrzewana
3 = z łopatkami Tiptronic +/- oraz ogrzewana
przyjmuje tylko kodowanie "0" i "1" , przy probie zmiany na "2" lub "3" odmawia przyjecia kodowania
Lopatki zmiany biegow dzialaja super - polecam wszystkim ! , ale wyglada na to ze przynajmniej przez jakis czas lapki beda dalej mi marzly a podgrzewanie w mojej nowej kierze pozostanie nieuzywane. Moze mozna by tam doprowadzic zasilanie metoda chalupnicza bo ida tam tylko 2 zyly , czyli zasilanie ... ale jaka z tego radosc jak trzeba by pilnowac aby sie to nie zagotowalo i na FISie nie pokaze nam sie piekna ikonka podgrzewania
Macie jakies pomysly ? Doradzcie prosze , czego potrzebuje zeby to odpalic, jak sie da wraz z numerami czesci
Nie wiem czy wystarczy dolozyc sama tasme z pinami - bardzo rzadko sie zdarza , a wlasciwie nie spotkalem jeszcze takiej uzywanej , czy bedzie tez konieczna wymiana sterownika - przy czym ten w C6 jest chyba jakis dziwny bo zintegrowany do tego calego ustrojstwa przy kolumnie .... chyba HELP PLS !
Zakupilem wiec nowa sztuke, oczywiscie odpowiednio wyposazona w manetki i podgrzewanie, majac nadzieje ze wystarczy to ustrojstwo przelozyc zakodowac i bedzie wszystko pieknie dzialac.
Do zdjecia kiery trzeba najpierw odkrecic 2 srubeczki ( od tylu kierownicy ) pod zaslepkami , ostroznie zdejmujemy poduszke powietrzna , odpinamy ja ... dobrze jest to zrobic przy nie wlaczonym zaplonie , lub jeszcze lepiej przy odlaczonym aku, to nie bedzie problemu z bledem poduszki ... chociaz tak czy inaczej trzeba bedzie podlaczyc VAG celem zakodowania nowej kiery .
Sama kierownica jest dosc mocno przykrecona jedna centralnie umieszczona sruba jakis nietypowy klucz , ale poradzilem sobie bez problemow
Tu zaczely sie problemy ... multifunkcyjna czesc kiery + manetki udalo sie podlaczyc w ten sam slot , jednak ku mojemu zdziwieniu miejsce na wtyczke podgrzewanej kiery tj. gniazdo, nie zostalo wyposazone w piny , nie sa one wyprowadzone , wtyczka ladnie tam pasuje , jednak z niczym sie nie laczy heh ze wzgledu na brak pinow .... kierownice ladnie wycentrowalem , skrecilem ponownie wraz z poducha , podlaczylem VAGA no i kodowanie :
Otwieramy sterownik Steering wheel
x?xxxxx: L/P
0 = Kierownica po lewej stronie konsoli
1 = Kierownica po prawej stronie konsoli
xx?xxxx: Rodzaj sterowania kolumny
0 = Kolumna manualna
1 = Kolumna regulowana elektrycznie
xxx?xxx: Funkcje kierownicy
0 = Standardowa (bez multi funkcji - 4 ramienna)
1 = Sportowa (bez multi funkcji - 3 ramienna)
2 = Komfortowa (z multi funkcjami - 4 ramienna)
3 = Sportowa (z multi funkcjami - 3 ramienna)
xxxx?xx: Doposażenie
1 = z łopatkami Tiptronic +/-
2 = ogrzewana
3 = z łopatkami Tiptronic +/- oraz ogrzewana
xxxxx?x: Komputer pokładowy FIS / Tempomat (CCS) / Adaptive Cruise Control - RADAR (ACC)
0 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
1 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
2 = Bez komputera FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
3 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
4 = Z komputerem FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
5 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
xxxxxx?: Nadwozie
1 = Sedan (bez tylnej wycieraczki)
2 = Avant (z tylną wycieraczką)
tu okazuje sie ze nie tylko klopotem beda nie wyprowadzone piny , ale chyba tez sterownik jest inny , nie przygotowany pod podrzewanie , bo w punkcie :
xxxx?xx: Doposażenie
1 = z łopatkami Tiptronic +/-
2 = ogrzewana
3 = z łopatkami Tiptronic +/- oraz ogrzewana
przyjmuje tylko kodowanie "0" i "1" , przy probie zmiany na "2" lub "3" odmawia przyjecia kodowania
Lopatki zmiany biegow dzialaja super - polecam wszystkim ! , ale wyglada na to ze przynajmniej przez jakis czas lapki beda dalej mi marzly a podgrzewanie w mojej nowej kierze pozostanie nieuzywane. Moze mozna by tam doprowadzic zasilanie metoda chalupnicza bo ida tam tylko 2 zyly , czyli zasilanie ... ale jaka z tego radosc jak trzeba by pilnowac aby sie to nie zagotowalo i na FISie nie pokaze nam sie piekna ikonka podgrzewania
Macie jakies pomysly ? Doradzcie prosze , czego potrzebuje zeby to odpalic, jak sie da wraz z numerami czesci
Nie wiem czy wystarczy dolozyc sama tasme z pinami - bardzo rzadko sie zdarza , a wlasciwie nie spotkalem jeszcze takiej uzywanej , czy bedzie tez konieczna wymiana sterownika - przy czym ten w C6 jest chyba jakis dziwny bo zintegrowany do tego calego ustrojstwa przy kolumnie .... chyba HELP PLS !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Moduł kierownicy występuje saute, czyli nie jest doklejony do kolumny
U siebie masz 4F0 953 549B.
A potrzebujesz 4F0 953 549C
Nie jest drogi. Ori w ASO to koszt rzędu 600PLN. Jak masz takie ciśnienie na ciepełko to nawet jak nie znajdziesz w allegro/ebay - dasz radę :lol:
Qrcze nie wiem jak jest z tasiemką - musiałbyś dopytać się w serwisie...
U siebie masz 4F0 953 549B.
A potrzebujesz 4F0 953 549C
Nie jest drogi. Ori w ASO to koszt rzędu 600PLN. Jak masz takie ciśnienie na ciepełko to nawet jak nie znajdziesz w allegro/ebay - dasz radę :lol:
Qrcze nie wiem jak jest z tasiemką - musiałbyś dopytać się w serwisie...
Przekopalem dzis www i fora pod katem tych sterownikow i wydaje mi sie ze w wiekszosci serownik jest zintegrowany z manetkami, tj. wiekszosc aukcji z manetkami , tasma itd na tylnej czesci obudowy ma sterownik ...
u mnie jest 4F0 953 549 A
a potrzebuje wlasnie tak jak piszesz z koncowka "C"
pytanie tylko czy dobrze mysle .... ze skoro manetki ( tj. caly zestaw wraz z tasma airbag i sterownikeim ) zostaly wyposazone powiedzmy w sterownik "C" to czy zwijacz, tasma airbag, bedzie miala piny na podgrzewanie ...
... w kazdym razie jestem coraz blizej grzalki, a zima zbliza sie nieublagalnie
thx tmr
u mnie jest 4F0 953 549 A
a potrzebuje wlasnie tak jak piszesz z koncowka "C"
pytanie tylko czy dobrze mysle .... ze skoro manetki ( tj. caly zestaw wraz z tasma airbag i sterownikeim ) zostaly wyposazone powiedzmy w sterownik "C" to czy zwijacz, tasma airbag, bedzie miala piny na podgrzewanie ...
... w kazdym razie jestem coraz blizej grzalki, a zima zbliza sie nieublagalnie
thx tmr
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Podepnę się pod temat. Chcę sobie wymienić kierownice na wielofunkcyjną. Mam już upatrzoną ofertę :
http://motoallegro.pl/item959524300_kie ... 2008r.html
Czy potrzeba jeszcze dokupić jakieś kabelki ?
Wystarczy odkręcić starką kierownicę, wkręcić nową i zaprogramować ?
pozdrawiam
wOJCIECh
Podepnę się pod temat. Chcę sobie wymienić kierownice na wielofunkcyjną. Mam już upatrzoną ofertę :
http://motoallegro.pl/item959524300_kie ... 2008r.html
Czy potrzeba jeszcze dokupić jakieś kabelki ?
Wystarczy odkręcić starką kierownicę, wkręcić nową i zaprogramować ?
pozdrawiam
wOJCIECh
Witam. Odgrzewam kotleta mam kierownice sportową 3 ramienna z łopatkami i multifunkcją, wczoraj wgrałem pl język i multifunkcja przestała działać, znalazłem ten temat i próbowałem zakodować vcds-em ale u mnie są tylko te trzy możliwości
xxx?xxx: Funkcje kierownicy
0 = Standardowa (bez multi funkcji - 4 ramienna)
1 = Sportowa (bez multi funkcji - 3 ramienna)
2 = Komfortowa (z multi funkcjami - 4 ramienna)
brakuje właśnie sportowej z multifunkcja. dodam ze przed wgraniem pl wszystko działało. Proszę o pomoc
xxx?xxx: Funkcje kierownicy
0 = Standardowa (bez multi funkcji - 4 ramienna)
1 = Sportowa (bez multi funkcji - 3 ramienna)
2 = Komfortowa (z multi funkcjami - 4 ramienna)
brakuje właśnie sportowej z multifunkcja. dodam ze przed wgraniem pl wszystko działało. Proszę o pomoc
- sudan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
- Imię: RAFAL
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PARIS
- Kontakt:
Odkopuje temat,bo mam pytanie.Czy z kierownicy 3 ramiennej z S-line,mozna usunac jakos te lopatki ? Gdybym chcial zalozyc sobie taka kiere czy bylby to problem ?
mam auto z manualna skrzynia i te lopatki sa mi do niczego niepotrzebne..Jezeli sie da,to jak to wyglada ? jek sie to demontuje itp.Nie widzialem na zywo takiej kierownicy stad moje pytanie.
mam auto z manualna skrzynia i te lopatki sa mi do niczego niepotrzebne..Jezeli sie da,to jak to wyglada ? jek sie to demontuje itp.Nie widzialem na zywo takiej kierownicy stad moje pytanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 840
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Witam.
Zamontowałem podgrzewaną kierownicę z łopatkami, dziś zmieniłem sterownik kierownicy na taki z literką C. Poprzez VCDSa zakodowałem potrzebne funkcje. łopatki działają.
Po naciśnięciu przycisku na kierownicy od grzania na desce pokazuje się że grzanie uruchomione lecz nie grzeje, sprawdziłem, po zdjęciu poduszki na pinach od grzania nie ma napięcia, po podłączeniu bezpośrednio kierownicy do napięcia grzeje.
Co ciekawe VCDS rozpoznaje sterownik jako ten z Literką A, na obudowie jest naklejka z literką C.
proszę o podpowiedzi co jest nie tak.
Zamontowałem podgrzewaną kierownicę z łopatkami, dziś zmieniłem sterownik kierownicy na taki z literką C. Poprzez VCDSa zakodowałem potrzebne funkcje. łopatki działają.
Po naciśnięciu przycisku na kierownicy od grzania na desce pokazuje się że grzanie uruchomione lecz nie grzeje, sprawdziłem, po zdjęciu poduszki na pinach od grzania nie ma napięcia, po podłączeniu bezpośrednio kierownicy do napięcia grzeje.
Co ciekawe VCDS rozpoznaje sterownik jako ten z Literką A, na obudowie jest naklejka z literką C.
proszę o podpowiedzi co jest nie tak.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga