Tak jak napisałem, przeczytałem cały wątek i mam świadomość różnic pomiędzy tymi skrzyniami. Chodziło mi tylko i wyłącznie o etap zasysania płynu do skrzyni. Przecież skrzynia zasysa olej przez filtr z miski. Jeśli w miejsce filtra podłączysz wąż i włożysz go do baniaka z płynem, to chyba tak samo zassa, płyn wejdzie do skrzyni, stary wyleci, później tylko dolejesz do miski ile trzeba i wymieniony cały olej (czyli jak to tutaj nazwano - wymiana dynamiczna)rafal_m pisze:teoretycznie można. O roznicach w sprawdzaniu poziomu i napelnianiu skrzyni olejem nawet wspominac nie bede ... (6hp nie posiada miarki oleju i mozliwosci zatankowania skrzyyni "od gory").map8 pisze:Panowie,
Przejrzałem cały temat i zastanawiają mnie te problematyczne kwestie z wymianą całości płynu. Czy nie można zrobić tego tak jak w mercedesie?
Chodzi mi o etap zasysania płynu przez wąż założony zamiast filtra (ok. 11 min filmu). Czy w A6 nie można zrobić tak samo - zassać z 5-6l, a resztę dolać po założeniu miski. Są jakieś przeciwwskazania dla tej genialnie prostej procedury?
Pozdrawiam
[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nikt tego nie robi bo to bez sensu.
Może i jest to możliwe, ale to tak jakbyś wlał na 80l. ropy przez pomyłkę ze 3-4l. benzyny. Dolewasz ropą i jedziesz, nikt by się nie bawił w odciąganie paliwa.
Inna opcja to wymiana oleju i za 2 tyś. km ponowienie, po tym jak olej się wymiesza. Dla mnie cała taka zabawa bez sensu.
Nie wiem czy w audi jest takie coś do zasysania, musiałbym zerknąć na stare fotki... ale coś tam musi byc skoro olej trafia "na górę".
Może i jest to możliwe, ale to tak jakbyś wlał na 80l. ropy przez pomyłkę ze 3-4l. benzyny. Dolewasz ropą i jedziesz, nikt by się nie bawił w odciąganie paliwa.
Inna opcja to wymiana oleju i za 2 tyś. km ponowienie, po tym jak olej się wymiesza. Dla mnie cała taka zabawa bez sensu.
Nie wiem czy w audi jest takie coś do zasysania, musiałbym zerknąć na stare fotki... ale coś tam musi byc skoro olej trafia "na górę".
Jeszcze takie przemyślenia co do wymiany 2x statyczna.
Po pierwsze, dlaczego druga wymiana po 500 km czy 2 tys.? Aż tyle trzeba, żeby płyn się wymieszał?
Druga sprawa - to nie będzie to pełna wymiana płynu (tu na przeszkodzie jest matematyka w połączeniu z fizyką)
Jeśli mamy 9 l w całej skrzyni i wymienimy 6, to zostaną jeszcze 3 starego. Oznacza to, że w każdym litrze będziemy mieli jeszcze 1/3l starego płynu.
Jeśli po raz drugi wymienimy 6, to usuniemy jescze 2 l starego płynu, ale 1 l starego płynu ciągle pozostanie (1/3 zawartości niewymienionych za drugim razem 3l "nowego" starego płynu).
Po pierwsze, dlaczego druga wymiana po 500 km czy 2 tys.? Aż tyle trzeba, żeby płyn się wymieszał?
Druga sprawa - to nie będzie to pełna wymiana płynu (tu na przeszkodzie jest matematyka w połączeniu z fizyką)
Jeśli mamy 9 l w całej skrzyni i wymienimy 6, to zostaną jeszcze 3 starego. Oznacza to, że w każdym litrze będziemy mieli jeszcze 1/3l starego płynu.
Jeśli po raz drugi wymienimy 6, to usuniemy jescze 2 l starego płynu, ale 1 l starego płynu ciągle pozostanie (1/3 zawartości niewymienionych za drugim razem 3l "nowego" starego płynu).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja mam vas i vcds i mógłbym to zrobić, ale moim zdaniem to mija się z celem i jest bez sensu.Norbiak pisze:Panowie macie kogoś sprawdzonego kto wycofałby adaptację po statycznej wymianie oleju w skrzyni? Wawa, lub dalsze czy bliższe okolice.
Po co szukasz dziury w całym? Skrzynia i tak na bieżąco się kalibruje. Skoro nie szarpie, nie przeciąga i jak wspomniałeś biegi zmienia super to czego oczekujesz?
To tak jak byś wgrywał windowsa do komputera po deinstalacji jakieś programu "bo coś zostało".
Adaptacje robi się głównie dla nowych sterowników i w przypadku szarpań itp. Kiedy olej np. był czarny jak smoła, a skrzynia pracowała na krańcowych parametrach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
- Imię: Norbert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Po prostu zasięgam opinii i jeżeli obowiązkowo się to wykonuje, to chcę to zrobić, a jeżeli nie ma takiej potrzeby to nie muszę wycofywać adaptacji.kamil666 pisze:Ja mam vas i vcds i mógłbym to zrobić, ale moim zdaniem to mija się z celem i jest bez sensu.Norbiak pisze:Panowie macie kogoś sprawdzonego kto wycofałby adaptację po statycznej wymianie oleju w skrzyni? Wawa, lub dalsze czy bliższe okolice.
Po co szukasz dziury w całym? Skrzynia i tak na bieżąco się kalibruje. Skoro nie szarpie, nie przeciąga i jak wspomniałeś biegi zmienia super to czego oczekujesz?
To tak jak byś wgrywał windowsa do komputera po deinstalacji jakieś programu "bo coś zostało".
Adaptacje robi się głównie dla nowych sterowników i w przypadku szarpań itp. Kiedy olej np. był czarny jak smoła, a skrzynia pracowała na krańcowych parametrach.
Szukam konkretnej odpowiedzi i tyle, tylko zdaje się że jest sporo sprzecznych opinii.
Panowie,
Przeanalizowałem informacje w tym wątku i być może bez zaglądania do skrzyni da się określić jaki płyn był zalany do danej szkrzyni 6HP19A.
W jednym z tajnych pdf-ów ze szkolenia ZF dla APRA_Birmingham wyczytałem, że płyn żółty powinien być w skrzyniach AUDI z następującym MPL (main parts list): 1071 040 014, 1071 040 044.
Tu w linku na samym końcu strony pokazano gdzie szukać tego numeru:
http://www.thectsc.com/products/oil-cha ... 16-43.html
Przeanalizowałem informacje w tym wątku i być może bez zaglądania do skrzyni da się określić jaki płyn był zalany do danej szkrzyni 6HP19A.
W jednym z tajnych pdf-ów ze szkolenia ZF dla APRA_Birmingham wyczytałem, że płyn żółty powinien być w skrzyniach AUDI z następującym MPL (main parts list): 1071 040 014, 1071 040 044.
Tu w linku na samym końcu strony pokazano gdzie szukać tego numeru:
http://www.thectsc.com/products/oil-cha ... 16-43.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Dynamiczna wymiana oleju za pomoca maszyny to takze plukanie skrzyni detergentami... wpinasz to ustrojstwo w uklad chlodzenia (nie zdejmujesz miski) i woila. Na samym koncu nastepuje napelnienie skrzyni olejem. Dlaczego taka wymiana oleju jest zla, nawet nie chce mi sie rozpisywac.map8 pisze:Tak jak napisałem, przeczytałem cały wątek i mam świadomość różnic pomiędzy tymi skrzyniami. Chodziło mi tylko i wyłącznie o etap zasysania płynu do skrzyni. Przecież skrzynia zasysa olej przez filtr z miski. Jeśli w miejsce filtra podłączysz wąż i włożysz go do baniaka z płynem, to chyba tak samo zassa, płyn wejdzie do skrzyni, stary wyleci, później tylko dolejesz do miski ile trzeba i wymieniony cały olej (czyli jak to tutaj nazwano - wymiana dynamiczna)rafal_m pisze:teoretycznie można. O roznicach w sprawdzaniu poziomu i napelnianiu skrzyni olejem nawet wspominac nie bede ... (6hp nie posiada miarki oleju i mozliwosci zatankowania skrzyyni "od gory").map8 pisze:Panowie,
Przejrzałem cały temat i zastanawiają mnie te problematyczne kwestie z wymianą całości płynu. Czy nie można zrobić tego tak jak w mercedesie?
Chodzi mi o etap zasysania płynu przez wąż założony zamiast filtra (ok. 11 min filmu). Czy w A6 nie można zrobić tak samo - zassać z 5-6l, a resztę dolać po założeniu miski. Są jakieś przeciwwskazania dla tej genialnie prostej procedury?
Pozdrawiam
Tak kazda skrzynia biegow ma filtr przez ktory ssany jest olej....kamil666 pisze: Nie wiem czy w audi jest takie coś do zasysania, musiałbym zerknąć na stare fotki... ale coś tam musi byc skoro olej trafia "na górę".
A w silniku wymieniasz "caly" olej? przeplukujesz silnik 20 litrami nowego oleju?map8 pisze: [...]
Jeśli po raz drugi wymienimy 6, to usuniemy jescze 2 l starego płynu, ale 1 l starego płynu ciągle pozostanie (1/3 zawartości niewymienionych za drugim razem 3l "nowego" starego płynu).
Bzdura na kolach. Skrzynia adaptuje sie na biezaco - to prawda, wraz z biegiem czasu procesy adaptacji wykonywane sa rzadziej i rzadziej i rzadziej... W SPAM do poczatku trwa to 10 razy dluzej. Adaptowanie wstecz idzie stopniowo, wiec jezeli wczesniej doszedles do punktu X to zeby wrocic przed niego potrzebujesz 5 razy wiecej takich cykli... Do tego po co nadmiernie zuzywac skrzynie? Elektronika stara sie za wszelka cene dociagnac do parametrow fabrycznych, jak skrzynia strzelila 150tys km na jednym oleju... to juz troche adaptacja zadzialala. Warto ja wycofac. Niech uczy sie od poczatku, a nie od konca. Ksiazke tez wolisz czytac od konca czy od poczatku? co zajmie Ci dluzej i bardziej Cie zmeczy?kamil666 pisze:Ja mam vas i vcds i mógłbym to zrobić, ale moim zdaniem to mija się z celem i jest bez sensu.Norbiak pisze:Panowie macie kogoś sprawdzonego kto wycofałby adaptację po statycznej wymianie oleju w skrzyni? Wawa, lub dalsze czy bliższe okolice.
Po co szukasz dziury w całym? Skrzynia i tak na bieżąco się kalibruje. Skoro nie szarpie, nie przeciąga i jak wspomniałeś biegi zmienia super to czego oczekujesz?
To tak jak byś wgrywał windowsa do komputera po deinstalacji jakieś programu "bo coś zostało".
Adaptacje robi się głównie dla nowych sterowników i w przypadku szarpań itp. Kiedy olej np. był czarny jak smoła, a skrzynia pracowała na krańcowych parametrach.
Pod warunkiem, ze poprzedni wlasciciel nie byl w aso na akcje z TSB albo sam nie wymagal wymiany. Najlepsza metoda jest upuszczenie kilku ml oleju do kieliszka i ocenienie barwy. Jezeli bedziesz mial niebieski - to zastepuje go zielony. Jak bedziesz mial slomkowy to robisz update i tez zalewasz zielonymap8 pisze:Panowie,
Przeanalizowałem informacje w tym wątku i być może bez zaglądania do skrzyni da się określić jaki płyn był zalany do danej szkrzyni 6HP19A.
W jednym z tajnych pdf-ów ze szkolenia ZF dla APRA_Birmingham wyczytałem, że płyn żółty powinien być w skrzyniach AUDI z następującym MPL (main parts list): 1071 040 014, 1071 040 044.
Tu w linku na samym końcu strony pokazano gdzie szukać tego numeru:
http://www.thectsc.com/products/oil-cha ... 16-43.html

Witam, tak sie składa, ze wlasnie mam skrzynie w trakcie remontu. Zaczęło się od falowania obrotów, następnie przeciąganie biegów, niepłynna zmiana z szarpnięciem itp. Diagnoza pęknięty kosz i może coś jeszcze oraz sprzęgło do wymiany. Jutro będe znał szczegóły.
Przeczytałem cały watek i skłaniam sie do zmiany oleju na ZF8, ale mechanik radzi mi pozostanie na ZF6 bo taki siedział oryginalnie,więc po co zmieniać. Może i ma rację, w sumie wyjdzie taniej bo nie muszę wgrywać nowego softu, ale co z trwałościa?
I ostatnie pytanie czy jesli zaleje ZF8 to mogę przejechać kilkanaście kilometrow zanim wgram nowy soft czy trzeba to zrobić odrazu,a by nic tam nie zepsuć?
Wczytując sie dłużej w temat widzę że
zf 6 jest do skrzyni 6HP19 natomiast
zf 8 do skrzyni 6HP19A
Teoretycznie według specyfikacji nie ma w audi skrzyni 6HP19 bez A, występuje ona tylko w bmw przynajmniej według tego
http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_EN.pdf
Można ogłupieć
Przeczytałem cały watek i skłaniam sie do zmiany oleju na ZF8, ale mechanik radzi mi pozostanie na ZF6 bo taki siedział oryginalnie,więc po co zmieniać. Może i ma rację, w sumie wyjdzie taniej bo nie muszę wgrywać nowego softu, ale co z trwałościa?
I ostatnie pytanie czy jesli zaleje ZF8 to mogę przejechać kilkanaście kilometrow zanim wgram nowy soft czy trzeba to zrobić odrazu,a by nic tam nie zepsuć?
Wczytując sie dłużej w temat widzę że
zf 6 jest do skrzyni 6HP19 natomiast
zf 8 do skrzyni 6HP19A
Teoretycznie według specyfikacji nie ma w audi skrzyni 6HP19 bez A, występuje ona tylko w bmw przynajmniej według tego
http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_EN.pdf
Można ogłupieć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nawet jak wlejesz ten zielony olej i bedziesz jezdzil bez update'u a wycofasz adaptacje (wbrew pozorom to jest wazniejsze), to samochod bedzie jezdzil, komfort zmiany biegow moze byc gorszy, ale spokojnie mozesz odpalac i jechac. Co do skrzyn, w grupie VW na poczatku produkcji 2002-2006 lany byl slomkowy olej, ktory zostal zastapiony np. w pheatonie w12 i paru innych modelach niebieskim + updatem. Po czym mniej wiecej na przelomie 2008/2009 wprowadzony zostal seryjnie olej zielony. Chronologicznie LifeGuard 6 -> Lifeguard 6+ -> Lifeguard 8. Wprowadzenie niebieskiego oleju bylo podyktowane skarzeniem sie klientow na uslizgi skrzyni biegow i na falowanie obrotow od konwertera
Cześć,
Będę kupował od Petera Renz-a (http://www.renz.pl/) bańkę 20 litrów LifeGuard Fluid 8.
Planuję wymianę statyczną.
Pzdr
Edytowałem post zgodnie z Regulaminem. (szalony)
Będę kupował od Petera Renz-a (http://www.renz.pl/) bańkę 20 litrów LifeGuard Fluid 8.
Planuję wymianę statyczną.
Pzdr
Edytowałem post zgodnie z Regulaminem. (szalony)
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 19:29 przez Jerry04pl, łącznie zmieniany 1 raz.