[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Juz bez przesadyzmow z tymi interwalami, mozna i co 40 tys, tylko co za duzo to nie zdrowo.
Co do miejsca wymiany oleju... tez nie przesadzajmy, warsztatow skrzyniowych jest sporo, wiekszosc z nich wbrew pozorom potrafi wymienic olej w szkrzyni biegow. Sopa wcale najlepszy nie jest - co zreszta udowodnil jeden z jego pracownikow w ktoryms tam temacie.
Co do samego oleju sie nie wypowiadam, dlatego ze ostatnio zrobilem pewien eksperyment...i nie wlalem ori oleju i jak na razie od 10 tys km skrzynia jezdzi tak samo jak na lf8.
Co do miejsca wymiany oleju... tez nie przesadzajmy, warsztatow skrzyniowych jest sporo, wiekszosc z nich wbrew pozorom potrafi wymienic olej w szkrzyni biegow. Sopa wcale najlepszy nie jest - co zreszta udowodnil jeden z jego pracownikow w ktoryms tam temacie.
Co do samego oleju sie nie wypowiadam, dlatego ze ostatnio zrobilem pewien eksperyment...i nie wlalem ori oleju i jak na razie od 10 tys km skrzynia jezdzi tak samo jak na lf8.
Wiesz, nie do końca tak jest jak mówisz... ja mam akurat dobre wspomnienia z serwisem Sopa... choć tanio nie było... ale nie o tym mowa. Czytałem niejednokrotnie wypowiedzi kolegów, którzy byli w Warszawie po różnych serwisach i zawsze albo nie ten olej, albo po co adaptacja itd. Ogólnie nie mam ochoty oddać auta komuś, komu nie ufam... i tak też zawsze robię...rafal_m pisze:Co do miejsca wymiany oleju... tez nie przesadzajmy, warsztatow skrzyniowych jest sporo, wiekszosc z nich wbrew pozorom potrafi wymienic olej w szkrzyni biegow. Sopa wcale najlepszy nie jest - co zreszta udowodnil jeden z jego pracownikow w ktoryms tam temacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Polecam Funcar, wymieniałem tam konwerter, filtr, olej... części miałem ze sobą... olej ZF LIFEGUARD FLUID 8... bez adaptacji... to była pierwsza wymiana oleju w tej skrzyni... wszystko przy mnie, na poczekaniu... pełny profesjonalizm... nigdy nie przypuszczałbym, że jest taki fachowiec od tiptroników... niesamowite podejście do tematu... polecam 

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lis 2014, 11:56
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Wymieniałem olej w skrzyni w Midparts w Raszynie k. Warszawy. Olej wymieniony przy przebiegu 100 tys. km. Właściciel serwisu ocenił, że to był ostatni moment na wymianę (auto kupiłem z przebiegiem 92 tys. km). Podejście do tematu wydało mi się dość profesjonalne, auto stało przez ponad 3 godziny zanim cokolwiek zaczęło się z nim dziać, aby wystygła skrzynia. Na pytanie dlaczego tak ma być właściciel pokazał mi sterownik mechatroniki z innej 6HP19, który przez zbyt wczesne wyjęcie doznał szoku termicznego. Olej wymieniono statycznie, na oryginalny ZF Lifeguard Fluid 8. Cena całości ok. 1100 zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wymiana oleju w TEO MOTORS (Swadzim) trwała godzinę. Na początku sprawdzenie ewentualnych błędów w skrzyni, potem przygotowanie wszystkiego co jest potrzebne do wymiany. Następnie spuszczenie i zalanie skrzyni nowym olejem. Odpalenie auta, przejście przez wszystkie biegi i dolewka. Kolejna wizyta po 60 tyś. Wszystko co robili z autem było widać, bo z poczekalni jest duże okno na warsztat.