Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

z LPG na PB przy wysokich obrotach

Silniki benzynowe
milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 15:50

Dzwoniłem do znajomego gazownika, z doświadczenia nie sprawił mi czy komuś kłopotów. Powiedział, żebym przyjechał bo być może jest ochrona wtryskiwaczy, a faktycznie miałem moze z 10L, nawet nie. Zatankowałem na full i jak narazie jest ok. Sprawdzanie szczelności i wgl wymiana reduktora gdzies ok rok temu. No ale znając moje szczęście.. Narazie jest dobrze, ale tak jak mrporpoise napisał, przy koncu odcina gaz. Dzieki wielkie za opinie, mam nadzieje, ze kiedyś i ja Wam bede mogł pomoc :D pozdro




Oczywiście nic nie zmienia faktu, ze wizyta u gazownika musi być :)
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 10 sty 2015, 16:45

Mazdomania pisze:
WSGarage pisze:Nie spotkałem się jeszcze z mocniejszym autem, które by nie odłączało gazu przy obrotach powyżej 6000
Moja idzie do końca na LPG ;p
U mnie również. Gaz odcina wtedy i tylko wtedy gdy zbiornik jest pusty :)

Więc albo kolega ma słabe graty albo gaz źle ustawiony.

[ Dodano: 2015-01-10, 16:31 ]
milio7 pisze:Myśle ze to wszystko jest ok, ponieważ instalacja gazowa jest praktycznie nowa.
Nowa nie znaczy dobra. Jedź do dobrego serwisu na sprawdzenie.

[ Dodano: 2015-01-10, 16:45 ]
Ps. ja mam BRC Sequent p&d ale nie pamiętam już jakie wtryski dokładnie i reduktor. Ostatnio był serwis robiony.

milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 19:44

michal_bst,

No może i słabe, instalacja BRC SEQUENT P&D, reduktor GENIUS MB, mam auto dopiero od 2 tygodni nie pełnych, w sumie to przez ostatni tydzień jeździłem:) nie mam takiego pojecia o instalacjach jak Wy, ale fajnie, ze pomagacie w jakiś sposob :)

[ Dodano: 2015-01-10, 19:44 ]
A dobra instalacja to jakiej firmy i mniej wiecej jakie koszta ??
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 10 sty 2015, 19:53

Ta BRC jest dobra, napisałem "może słaba" ale ta wygląda na ok. Mam taką samą tylko do po 170 kucyków.

Zastanawia mnie fakt, że niby poniżej 10 litrów robi odcinkę, a u mnie do "ostatniej kropli" mogę pałować po 6 tys obrotów i nic.

A swoją drogą, bardzo szarpie jak przełącza z benzyny na gaz?

milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 20:03

Szarpnięcia nie ma wgl, jak przycisne tak jak mówiłem, około 6tys obrotów to pipczy i przełącza na benzyne. Samochodem nie szarpie. Jak stoi na jałowym, to też równo chodzi, ogólnie równo przyśpiesza, tylko własnie jak dostanie w deche to przełącza. Jak pipczy to nie jade, bo troche sie boje ze cos spierdziele i beda kłopoty.. :/
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 10 sty 2015, 23:44

milio7 Reduktor masz za mały po prostu i tyle. :|
W mojej byłej 2.4Q miałem instalację BRC ze stagiem300 i reduktorem Gemius MB. Mnie przy niskim poziomie zbiornika też podczas redukcji i mocnym gazie przełączało na benzynę. Tragiczne wtryski Valteka zostały zmienione na inne lepsze :) i po dobrym strojeniu u kolegi fassi1 autko duużo lepiej śmigało, chociaż ten MB wyrabiał się na styk, ale fassi1 poradził cobym zmienił reduktor też. No ale zamiast reduktora to zmieniłem autko <lol>
Polecam wymianę na reduktor (dobry to ACR01) i regulację instalki (pod obciążeniem też) i powinno być dobrze.
Pozdrawiam i życzę radości z bestii :)
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 11 sty 2015, 11:21

Piotrek KNB pisze:Reduktor masz za mały po prostu i tyle.
No nie wiem czy to aż tak ważne , ja mam nowy reduktor KME silver , Stag 300 , Valteki czerwone i też kilka razy mi przełączył na PB ale w moim przypadku dochodzi podniesienie mocy bo auto jest po programie na może 180km . Tak czy siak ja stawiam na wtryskiwacze bo przy 150 km dawały rade ale tu już nie dają ,może stare już są i nie wyrabiają .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 11 sty 2015, 12:15

Patryk1981, Sam reduktor może sobie być do 200 kucy, pozostaje jeszcze kwestia montażu instalacji, miejsca wiercenia kolektora, długości wężyków, średnicy przewodów itd.

Ja mam odcinke przy końcówce zbiornika, ale mowa rzeczywiście o końcówce i o mocnym nagłym dodaniu gazu. W jazdę na maxa do ostatniej kropli nie uwierzę, bo po prostu ciśnienie spada tak bardzo, że odcinka idzie od czujnika ciśnienia. Po prostu michal_bst, prawdopodobnie masz tak ustawioną instalację, że przy spadku ciśnienia już odcina i pokazuje '0' w zbiorniku a w rzeczywistości pewnie kilka litrów tam jeszcze jest.

No w każdym razie, reguluj i daj znać co i jak :)

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 11 sty 2015, 12:37

mrporpoise pisze:Patryk1981, Sam reduktor może sobie być do 200 kucy, pozostaje jeszcze kwestia montażu instalacji, miejsca wiercenia kolektora, długości wężyków, średnicy przewodów itd.
Tak , generalnie masz całkowitą rację :)

michal_bst - faktycznie musisz podjechać na regulację ,tak jak ktoś tu pisał powinna to być regulacja w czasie jazdy z możliwie szerokim zakresem obrotów , ja za taką regulację razem z wymianą filtrów zapłaciłem 100 zł
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 11 sty 2015, 12:45

Patryk1981, ale u mnie działa wszystko dobrze :) Serwis gazu był 2 stycznia. Teraz jadę na sprawdzenie czy wszystko ok. W zasadzie to u mnie był wymieniony reduktor bo stary przepuszczał.

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 16 sty 2015, 08:29

I ja dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji. Jakieś 2 tygodnie temu zaczęło mi przerzucać na benzynę podczas mocnego przyspieszania przy około 5000 obrotów, a kiedy było mniej gazu w zbiorniku to przy 4000. Kiedy zbiornik był pełny nie przełączało i ciągnął na gazie do samego końca tak jak do tej pory. A do tej pory przełączało na PB przy 4-5 tys obrotów tylko jeśli w zbiorniku było <5 l gazu i tak na zdrowy rozum powinno być (spadek ciśnienia a duży pobór chwilowy). Instalka STAG+HANA+AC-R01 na FARO 8mm.
Pomogło ustawienie ciśnienia (coś na kompie i śrubką na imbus pośrodku "dekla" reduktora AC- R01). Gazownikowi zajęło to może 2 minuty i znów można ciągnąć na LPG do końca:) Instalacja na gwarancji więc obyło się bezkosztowo.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 17 sty 2015, 09:46

fan_quattro pisze:I ja dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji. Jakieś 2 tygodnie temu zaczęło mi przerzucać na benzynę podczas mocnego przyspieszania przy około 5000 obrotów, a kiedy było mniej gazu w zbiorniku to przy 4000. Kiedy zbiornik był pełny nie przełączało i ciągnął na gazie do samego końca tak jak do tej pory. A do tej pory przełączało na PB przy 4-5 tys obrotów tylko jeśli w zbiorniku było <5 l gazu i tak na zdrowy rozum powinno być (spadek ciśnienia a duży pobór chwilowy). Instalka STAG+HANA+AC-R01 na FARO 8mm.
Pomogło ustawienie ciśnienia (coś na kompie i śrubką na imbus pośrodku "dekla" reduktora AC- R01). Gazownikowi zajęło to może 2 minuty i znów można ciągnąć na LPG do końca:) Instalacja na gwarancji więc obyło się bezkosztowo.
Niekoniecznie gazownik uleczył problem. Widocznie spadek ciśnienia jest spory , reduktor za słaby. Podniósł ciśnienie na reduktorze aby jakoś to chodziło. Czy jest ok musiałbyś wiedzieć jaki jest spadek ciśnienia przy bucie w podłogę. Duży spadek zwykle równa się dużemu przerostowi ciśnienia po zamknięciu przepustnicy co może powodować problemy z otwarciem wtryskiwaczy lpg przez pewien czas po ostrym depnięciu (moze być odczuwalne jako szarpnięcie ).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl