z LPG na PB przy wysokich obrotach
z LPG na PB przy wysokich obrotach
Jadąc sobie chciałem sprawdzić jak auto sie zbiera podczas jazdy (auto dopiero od 2tyg.) Zwolniłem, zredukowałem do 3 i od tego momentu gaz i obroty do 4-5 tyś może nawet do 6tyś, nie zdarzyłem nawet włączyć 4 biegu, a zaczeło coś pipczeć, popatrzyłem na wskaźnik gazu a tam załączyła sie benzyna. Nie próbowałem jechać dalej (jak sie przełączył na benzyne to stanąłem bo pipczenie sie pojawiło i wgl brak wiedzy), bo mam małą wiedze na temat tego auta, wiec sie zatrzymałem na poboczu. Zgasiłem auto, odpaliłem i chodzi normalnie, przyśpieszenie super, wszystko gra, tylko nie wiem czego zaczeło pipczeć przed zgaszeniem. Może to być to, ze auto miało duze zapotrzebowanie na gaz i a w zbiorniku tyle nie było ? na wskaźniku 3 kropeczki. Może to jakaś drobnostka, ale jak mówiłem, dopiero sie ucze, jest to moje pierwsze auto i może nie jestem tępakiem ale naten temat nie wiem nic.
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Niczym się nie przejmuj ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Gaz zazwyczaj działa jak należy do 5500 - 6500 obrotów ( w zależności od wtrysków oraz reduktora, jak i samej regulacji ).
Tak jak napisałeś - duże zapotrzebowanie na gaz, automatycznie odłącza instalacje. W zależności od tego jaką masz w aucie - albo się wyłączy i zacznie pikać, albo na chwile ją odłączy i po zmniejszeniu owego zapotrzebowania, wróci do pozycji aktywnej![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Nie spotkałem się jeszcze z mocniejszym autem, które by nie odłączało gazu przy obrotach powyżej 6000![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pozdrawiam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Gaz zazwyczaj działa jak należy do 5500 - 6500 obrotów ( w zależności od wtrysków oraz reduktora, jak i samej regulacji ).
Tak jak napisałeś - duże zapotrzebowanie na gaz, automatycznie odłącza instalacje. W zależności od tego jaką masz w aucie - albo się wyłączy i zacznie pikać, albo na chwile ją odłączy i po zmniejszeniu owego zapotrzebowania, wróci do pozycji aktywnej
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Nie spotkałem się jeszcze z mocniejszym autem, które by nie odłączało gazu przy obrotach powyżej 6000
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pozdrawiam
Czyli dobra regulacja powinna pomóc ?
bo auto ogolnie mam sprawdzone od a do z, chodzi silniczek ładnie, fajnie jezdzi, ale tak jak mówiłem, skusiło mnie przydusić i przy pewnych obrotach przełączył sie na benzyne. Myślałem, że to coś poważnego, dlatego poprosiłem o pomoc 


Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
w sumie bez regulacji sie obejdzie, bo tak do 5 tyś nic sie nie dzieje, a samochodu nie bede katował (pierwsze auto, oczko w głowie, a przede wszystkim sam na nie zarobiłem
) zobaczymy co bedzie za jakiś czas, może i regulacja bedzie:)

Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Przerzucanie przy wyższych obrotach nie jest normalne. A jeśli się tak dziej eto ukłąd zasilania jest niewydajny .
Moze być kilka powodów:
-filtr fazy ciekłej / lotnej przytkany
- zbiornik tyłem do przodu ,
- za cienka rurka zasilajaca od zbironika na przód auta,
- zbyt słaby reduktor , przybrudzony reduktor, przycinający się trzpień w reduktorze,
- ustawiona w sterowniku min. temperatura dla gazu przy której ma przejsć na PB .
-Min temp. reduktora przy której ma przejść na PB,
- niewydajny układ ogrzewania auta, problem z pompą wody .
- za słabe wtryskiwacze , przez co nasepuje zapętlenie wtrysków,
No zapewne jeszce coś by dołożył do tego ...
Moze być kilka powodów:
-filtr fazy ciekłej / lotnej przytkany
- zbiornik tyłem do przodu ,
- za cienka rurka zasilajaca od zbironika na przód auta,
- zbyt słaby reduktor , przybrudzony reduktor, przycinający się trzpień w reduktorze,
- ustawiona w sterowniku min. temperatura dla gazu przy której ma przejsć na PB .
-Min temp. reduktora przy której ma przejść na PB,
- niewydajny układ ogrzewania auta, problem z pompą wody .
- za słabe wtryskiwacze , przez co nasepuje zapętlenie wtrysków,
No zapewne jeszce coś by dołożył do tego ...

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
kolego jaką masz instalacje u siebie, napisz coś to będzie wiadomo co można wykluczyć, inna sprawa że jak nie chcesz katować ( i dobrze) a chodzi równo i spalanie jest ok to po co kombinować? ale z drugiej strony jak będziesz nagle potrzebował dać ostro w but a silnik ci zacznie się dławić bo przerzuca na benzynę to lepiej to wyregulować, u mnie na gazie idzie do końca
Ostatnio zmieniony 10 sty 2015, 11:17 przez krzysiek-lex, łącznie zmieniany 2 razy.
Szkoda turbinymilio7 pisze:a samochodu nie bede katował
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Tak czy tak, w normalnych warunkach - do 5000 praktycznie dochodzić nie będziesz.
Ja na podobnym silniku mam Tartarini, którą właśnie odcina przy 6000.. Jestem jeszcze przed regulacją i wymianą filtrów, ale problem tkwi w odpowiednim gazowniku w moim rejonie. Po prostu nie ma nikogo kto ogarnie to jak należy..Mazdomania pisze:2xAC, HANA, STAG 300-8
Moja 2.4 też jedzie do końca na gazie
Jedyne kiedy jest odcinka gazu, to kiedy mam w zbiorniku mniej niż 10 litrów i w momencie ostrego dodania gazu, po prostu spada ciśnienie i w związku z tym gaz jest odcinany. Ale to tylko przy końcówce w zbiorniku. Tak to żadnych odcinek przy konkretnych obrotach...
Jeżdżę na takim zestawie jak Gosia, z tym że mam jeden reduktor Staga 300-6 ISA 2 i zielone Hany.
Jedź do gazownika, za regulacje gazu, sprawdzenie szczelności i wymianę filterka zapłacisz ze 100 zł. Warto.

Jeżdżę na takim zestawie jak Gosia, z tym że mam jeden reduktor Staga 300-6 ISA 2 i zielone Hany.
Jedź do gazownika, za regulacje gazu, sprawdzenie szczelności i wymianę filterka zapłacisz ze 100 zł. Warto.