Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

z LPG na PB przy wysokich obrotach

Silniki benzynowe
milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

z LPG na PB przy wysokich obrotach

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 10:46

Jadąc sobie chciałem sprawdzić jak auto sie zbiera podczas jazdy (auto dopiero od 2tyg.) Zwolniłem, zredukowałem do 3 i od tego momentu gaz i obroty do 4-5 tyś może nawet do 6tyś, nie zdarzyłem nawet włączyć 4 biegu, a zaczeło coś pipczeć, popatrzyłem na wskaźnik gazu a tam załączyła sie benzyna. Nie próbowałem jechać dalej (jak sie przełączył na benzyne to stanąłem bo pipczenie sie pojawiło i wgl brak wiedzy), bo mam małą wiedze na temat tego auta, wiec sie zatrzymałem na poboczu. Zgasiłem auto, odpaliłem i chodzi normalnie, przyśpieszenie super, wszystko gra, tylko nie wiem czego zaczeło pipczeć przed zgaszeniem. Może to być to, ze auto miało duze zapotrzebowanie na gaz i a w zbiorniku tyle nie było ? na wskaźniku 3 kropeczki. Może to jakaś drobnostka, ale jak mówiłem, dopiero sie ucze, jest to moje pierwsze auto i może nie jestem tępakiem ale naten temat nie wiem nic.
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 sty 2015, 10:49

Masz za słabą instalację do silnika, albo gazownik nie potrafił wyregulować i ustawił tak, aby po przegroczeniu określonych obrotów przełączało na benzynę :)

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 sty 2015, 10:52

Niczym się nie przejmuj :]
Gaz zazwyczaj działa jak należy do 5500 - 6500 obrotów ( w zależności od wtrysków oraz reduktora, jak i samej regulacji ).
Tak jak napisałeś - duże zapotrzebowanie na gaz, automatycznie odłącza instalacje. W zależności od tego jaką masz w aucie - albo się wyłączy i zacznie pikać, albo na chwile ją odłączy i po zmniejszeniu owego zapotrzebowania, wróci do pozycji aktywnej :]

Nie spotkałem się jeszcze z mocniejszym autem, które by nie odłączało gazu przy obrotach powyżej 6000 :]

Pozdrawiam

milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 10:53

Czyli dobra regulacja powinna pomóc ? :) bo auto ogolnie mam sprawdzone od a do z, chodzi silniczek ładnie, fajnie jezdzi, ale tak jak mówiłem, skusiło mnie przydusić i przy pewnych obrotach przełączył sie na benzyne. Myślałem, że to coś poważnego, dlatego poprosiłem o pomoc :)
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 sty 2015, 10:54

Jeżeli zastosowane wtryski oraz reduktor jest odpowiedni - tak. Regulacja powinna rozwiązać problem :]

milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 10:54

WSGarage, Mazdomania, o, cieszy mnie to :) oczywiście dziekuje za opinie, pomoc i chęć wyrażenia zdania na ten temat :) szerokości !!
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 sty 2015, 10:54

WSGarage pisze:Nie spotkałem się jeszcze z mocniejszym autem, które by nie odłączało gazu przy obrotach powyżej 6000
Moja idzie do końca na LPG ;p

milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 10:57

w sumie bez regulacji sie obejdzie, bo tak do 5 tyś nic sie nie dzieje, a samochodu nie bede katował (pierwsze auto, oczko w głowie, a przede wszystkim sam na nie zarobiłem :) ) zobaczymy co bedzie za jakiś czas, może i regulacja bedzie:)
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 sty 2015, 10:57

milio7 pisze:WSGarage, Mazdomania, o, cieszy mnie to oczywiście dziekuje za opinie, pomoc i chęć wyrażenia zdania na ten temat szerokości
Również szerokości :]
Mazdomania pisze:Moja idzie do końca na LPG
Mały offtop..

Na jakiej instalacji jeździsz?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 10 sty 2015, 10:58

Przerzucanie przy wyższych obrotach nie jest normalne. A jeśli się tak dziej eto ukłąd zasilania jest niewydajny .
Moze być kilka powodów:
-filtr fazy ciekłej / lotnej przytkany
- zbiornik tyłem do przodu ,
- za cienka rurka zasilajaca od zbironika na przód auta,
- zbyt słaby reduktor , przybrudzony reduktor, przycinający się trzpień w reduktorze,
- ustawiona w sterowniku min. temperatura dla gazu przy której ma przejsć na PB .
-Min temp. reduktora przy której ma przejść na PB,
- niewydajny układ ogrzewania auta, problem z pompą wody .
- za słabe wtryskiwacze , przez co nasepuje zapętlenie wtrysków,


No zapewne jeszce coś by dołożył do tego ... ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 sty 2015, 11:00

milio7, Jeśli to Twoje pierwsze autko i się nie znasz to pojedź do zakładu polecanego na LPG forum w Twojej okolicy - za sprawdzenie weźmie grosze, a będziesz miał pewność <okok>
WSGarage pisze:Na jakiej instalacji jeździsz?
2xAC, HANA, STAG 300-8

milio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:58
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: milio7 » 10 sty 2015, 11:01

Myśle ze to wszystko jest ok, ponieważ instalacja gazowa jest praktycznie nowa. Aczkolwiek, tak jak napisałes, ze cos by dołozył do tego i tam właśnie może tkwić problem..
Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 10 sty 2015, 11:03

kolego jaką masz instalacje u siebie, napisz coś to będzie wiadomo co można wykluczyć, inna sprawa że jak nie chcesz katować ( i dobrze) a chodzi równo i spalanie jest ok to po co kombinować? ale z drugiej strony jak będziesz nagle potrzebował dać ostro w but a silnik ci zacznie się dławić bo przerzuca na benzynę to lepiej to wyregulować, u mnie na gazie idzie do końca
Ostatnio zmieniony 10 sty 2015, 11:17 przez krzysiek-lex, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 sty 2015, 11:04

milio7 pisze:a samochodu nie bede katował
Szkoda turbiny ;]
Tak czy tak, w normalnych warunkach - do 5000 praktycznie dochodzić nie będziesz.
Mazdomania pisze:2xAC, HANA, STAG 300-8
Ja na podobnym silniku mam Tartarini, którą właśnie odcina przy 6000.. Jestem jeszcze przed regulacją i wymianą filtrów, ale problem tkwi w odpowiednim gazowniku w moim rejonie. Po prostu nie ma nikogo kto ogarnie to jak należy..

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 10 sty 2015, 12:01

Moja 2.4 też jedzie do końca na gazie :) Jedyne kiedy jest odcinka gazu, to kiedy mam w zbiorniku mniej niż 10 litrów i w momencie ostrego dodania gazu, po prostu spada ciśnienie i w związku z tym gaz jest odcinany. Ale to tylko przy końcówce w zbiorniku. Tak to żadnych odcinek przy konkretnych obrotach...

Jeżdżę na takim zestawie jak Gosia, z tym że mam jeden reduktor Staga 300-6 ISA 2 i zielone Hany.

Jedź do gazownika, za regulacje gazu, sprawdzenie szczelności i wymianę filterka zapłacisz ze 100 zł. Warto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl