Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Eżektor

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 28 lis 2014, 13:44


Awatar użytkownika
wrl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN

ezektor

Post autor: wrl » 18 gru 2014, 13:12

Witam

Czy w przypadku uszkodzonego ezektora trzeba wymieniać również odmę ?

Pytam ponieważ w moim ARJ padł ezektor i teraz nie wiem czy nie wymienić od razu odmy.

pzdr

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: ezektor

Post autor: paput » 18 gru 2014, 20:12

wrl pisze:Witam

Czy w przypadku uszkodzonego ezektora trzeba wymieniać również odmę ?

Pytam ponieważ w moim ARJ padł ezektor i teraz nie wiem czy nie wymienić od razu odmy.

pzdr
Po co całą odmę od razu. Padł Ci eżektor? Co się z nim dzieje? Mi się mój udało udrożnić, ale nadal walcze z delikatnym falowaniem obrotów

Awatar użytkownika
wrl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: wrl » 18 gru 2014, 22:11

Dziś wymontowałem wspomniany ezektor i okazał się niedrożny. Tak sobie pomyślałem by może i odmę wymienić. Pytanie czy da się ją sprawdzić.

Moje objawy to zapach spalonego oleju z nawiewów, delikatne ubytki oleju i również delikatnie przypocone pokrywy zaworów.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 18 gru 2014, 22:21

No Odmę odpinasz i sprawdzasz organoleptycznie czy drożna i nie popękana ;) Moja była łatana wężem ogrodowym...

Kompletna Odma w Intercarsie to około 120-140 zł + Eżektor prosto z ASO 120-180 zł.

Jeśli pocą się pokrywy to uszczelki można by też wymienić. Wszystko razem to niezbyt wiele roboty, ale trzeba poświęcić tak ze 4 godzinki w ogrzewanym warsztacie :)

Jeśli odmę masz niepopękaną ale zawaloną syfem, to wystarczy ją porządnie przepłukać i przedmuchać :) Pamiętaj że jest wężyk idący od skrzyni korbowej, który też trzeba wyczyścić. Żeby się do niego dorwać najlepiej zdjąć przepustnicę. A jak już zdejmowanie przepustnicy to i ją warto przeczyścić ;)

Awatar użytkownika
wrl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: wrl » 18 gru 2014, 22:50

Eżektor w Lubelskim ASO kosztuje 130 zł. Widzę, że szykuje się troszkę pracy :)
mrporpoise pisze: Pamiętaj że jest wężyk idący od skrzyni korbowej, który też trzeba wyczyścić. Żeby się do niego dorwać najlepiej zdjąć przepustnicę.


Chodzi o ten wężyk dochodzący do odmy od dołu ?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 18 gru 2014, 23:05

Tak,ten od dołu. Jak wyjmiesz przepustnicę to będzie bardzo dobry pomysł. Do przepustnicy od dołu wchodzą dwa przewody z płynem chłodzącym i ja ich nie ruszałem tylko wyczyściłem ją odchylając do tyłu. Da się to zrobić tylko trochę gimnastyki będzie. Po wszystkim oczywiście adaptacja.

Awatar użytkownika
wrl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: wrl » 27 gru 2014, 14:58

Ezektor i odma przeczyszczone. Pomocny był temat viewtopic.php?t=53359 :)

Oczywiście nie udało mi się go na 100% udrożnić ale przedmuch jest w obie strony.

Ciekawy jestem czy mimo zaniku zapachu spalonego oleju dalej będzie gdzieś uciekał.

Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów ??

pozdrawiam

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 27 gru 2014, 17:02

wrl pisze:Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów ??
Mój po przeczyszczeniu, zatkał się po 3 miesiącach (odma również była czyszczona), zabrałem się za niego ponownie i póki co jest ok. Za jakiś czas, zapewne zajrzę tam znowu ;)
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
wrl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: wrl » 27 gru 2014, 19:23

yaszczur pisze:
wrl pisze:Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów ??
Mój po przeczyszczeniu, zatkał się po 3 miesiącach (odma również była czyszczona), zabrałem się za niego ponownie i póki co jest ok. Za jakiś czas, zapewne zajrzę tam znowu ;)
wymieniałeś uszczelki czy tylko czyściłeś ezektor ?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 27 gru 2014, 19:31

wrl pisze:
yaszczur pisze:
wrl pisze:Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów ??
Mój po przeczyszczeniu, zatkał się po 3 miesiącach (odma również była czyszczona), zabrałem się za niego ponownie i póki co jest ok. Za jakiś czas, zapewne zajrzę tam znowu ;)
wymieniałeś uszczelki czy tylko czyściłeś ezektor ?
Tak, komplet uszczelek pod dekle + uszczelki pod nastawniki.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
wrl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: wrl » 29 gru 2014, 11:20

Wiec tak:

- ezektor przeczyszczony

- korek wlewu oleju na odpalonym silniku zasysa (wczesniej nie zasysał i dymek leciał)

jednak zapaszek spalonego oleju ciągle czuć wewnątrz samochodu.

Czyli wymiana uszczelek jest niezbędna.

Samo czyszczenie ezektora spowodowało tylko zasysanie korka wlewu oleju lub przyłożonej kartki papieru na odpalonym silniku (mam nadzieję że tak powinno być).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 gru 2014, 13:20

Dokładnie tak powinno być :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 gru 2014, 22:44

wrl pisze: Ciekawy jestem czy mimo zaniku zapachu spalonego oleju dalej będzie gdzieś uciekał.
często za silnikiem zaślepki wałów lubią puszczać

Awatar użytkownika
wrl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: wrl » 30 gru 2014, 12:51

goly191 pisze:często za silnikiem zaślepki wałów lubią puszczać
mowa o tym? :

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga