[A6 C5]Eżektor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: ezektor
Po co całą odmę od razu. Padł Ci eżektor? Co się z nim dzieje? Mi się mój udało udrożnić, ale nadal walcze z delikatnym falowaniem obrotówwrl pisze:Witam
Czy w przypadku uszkodzonego ezektora trzeba wymieniać również odmę ?
Pytam ponieważ w moim ARJ padł ezektor i teraz nie wiem czy nie wymienić od razu odmy.
pzdr
No Odmę odpinasz i sprawdzasz organoleptycznie czy drożna i nie popękana Moja była łatana wężem ogrodowym...
Kompletna Odma w Intercarsie to około 120-140 zł + Eżektor prosto z ASO 120-180 zł.
Jeśli pocą się pokrywy to uszczelki można by też wymienić. Wszystko razem to niezbyt wiele roboty, ale trzeba poświęcić tak ze 4 godzinki w ogrzewanym warsztacie
Jeśli odmę masz niepopękaną ale zawaloną syfem, to wystarczy ją porządnie przepłukać i przedmuchać Pamiętaj że jest wężyk idący od skrzyni korbowej, który też trzeba wyczyścić. Żeby się do niego dorwać najlepiej zdjąć przepustnicę. A jak już zdejmowanie przepustnicy to i ją warto przeczyścić
Kompletna Odma w Intercarsie to około 120-140 zł + Eżektor prosto z ASO 120-180 zł.
Jeśli pocą się pokrywy to uszczelki można by też wymienić. Wszystko razem to niezbyt wiele roboty, ale trzeba poświęcić tak ze 4 godzinki w ogrzewanym warsztacie
Jeśli odmę masz niepopękaną ale zawaloną syfem, to wystarczy ją porządnie przepłukać i przedmuchać Pamiętaj że jest wężyk idący od skrzyni korbowej, który też trzeba wyczyścić. Żeby się do niego dorwać najlepiej zdjąć przepustnicę. A jak już zdejmowanie przepustnicy to i ją warto przeczyścić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Ezektor i odma przeczyszczone. Pomocny był temat viewtopic.php?t=53359
Oczywiście nie udało mi się go na 100% udrożnić ale przedmuch jest w obie strony.
Ciekawy jestem czy mimo zaniku zapachu spalonego oleju dalej będzie gdzieś uciekał.
Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów
pozdrawiam
Oczywiście nie udało mi się go na 100% udrożnić ale przedmuch jest w obie strony.
Ciekawy jestem czy mimo zaniku zapachu spalonego oleju dalej będzie gdzieś uciekał.
Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów
pozdrawiam
wymieniałeś uszczelki czy tylko czyściłeś ezektor ?yaszczur pisze:Mój po przeczyszczeniu, zatkał się po 3 miesiącach (odma również była czyszczona), zabrałem się za niego ponownie i póki co jest ok. Za jakiś czas, zapewne zajrzę tam znowuwrl pisze:Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Tak, komplet uszczelek pod dekle + uszczelki pod nastawniki.wrl pisze:wymieniałeś uszczelki czy tylko czyściłeś ezektor ?yaszczur pisze:Mój po przeczyszczeniu, zatkał się po 3 miesiącach (odma również była czyszczona), zabrałem się za niego ponownie i póki co jest ok. Za jakiś czas, zapewne zajrzę tam znowuwrl pisze:Macie doświadczenia z żywotnością reaktywowanych ezektorów
Pozdrawiam...
Wiec tak:
- ezektor przeczyszczony
- korek wlewu oleju na odpalonym silniku zasysa (wczesniej nie zasysał i dymek leciał)
jednak zapaszek spalonego oleju ciągle czuć wewnątrz samochodu.
Czyli wymiana uszczelek jest niezbędna.
Samo czyszczenie ezektora spowodowało tylko zasysanie korka wlewu oleju lub przyłożonej kartki papieru na odpalonym silniku (mam nadzieję że tak powinno być).
- ezektor przeczyszczony
- korek wlewu oleju na odpalonym silniku zasysa (wczesniej nie zasysał i dymek leciał)
jednak zapaszek spalonego oleju ciągle czuć wewnątrz samochodu.
Czyli wymiana uszczelek jest niezbędna.
Samo czyszczenie ezektora spowodowało tylko zasysanie korka wlewu oleju lub przyłożonej kartki papieru na odpalonym silniku (mam nadzieję że tak powinno być).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga