Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANB 1.8 150 KM] jaki olej lepszy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 28 wrz 2013, 16:14

Ja polecam i leje zawsze Motul-a :)
340KM i 500NM :)

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 29 wrz 2013, 17:17

Ja rowniez leje i polecam Motula.Tu gdzie mieszkam nie mam obaw ze to jakas podroba :) Obecnie zalany Motul 300V Power 10w40.

Awatar użytkownika
ELEKTROBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wymiana oleju

Post autor: ELEKTROBDG » 25 lis 2014, 15:36

Witam serdecznie.Chciałem przedstawić mój problem z olejem.
Kupiłem autko w niemczech olej prawdopodobnie był lany zgodnie z zalecaniem producenta czyli Castrol Edge 5W30 Full Synthetic.Po przyjeżdzie do Polski wymieniłem olej po jakimś czasie przy okazji rozrząd uszczelniacze wałków itp.Zalałem taki sam olej i zauważyłem że po wymianie jak auto sie dobrze nagrzeje zaczynam słyszeć stuki jakby popychacze.Na zimnym jest ok dodam że auto ma juz 262.000km.Ostanio nawet po trasie 750km zapaliła się kontrolka oleju na chwilę i zgasła.Wnioskuję,że czym dłuższa praca silnika tym bardziej słychac te popychacze jakby olej słabo smarował.Planuje zmienić olej ale dylemat jaki?
Możecie jakoś pomóc?Z góry dziękuję za rady.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 25 lis 2014, 20:43

Kolego, może kupiłeś podróbkę oleju, bo jest ich mnóstwo. Robiłeś płukankę ?? Problem wskazuję także na pompę olejową ( świecąca się kontrolka, niskie ciśnienie - stukanie popychaczy)

Jeśli chodzi o olej to Castrol 5w30 o ile sie nie mylę to HC i to z niższej klasy.

Proponuję zmianę oleju na PAO a konkretnie na LM High tech 5w40, do tego filtr.

Podepnij vaga, sprawdź czy nie ma żadnych błedów, ale przyjrzałbym się również tej pompie olejowej.

[ Dodano: 2014-11-25, 20:43 ]
Aha, a ubywa Ci oleju ??

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 25 lis 2014, 23:13

Castrol EDGE 5w30 jest pełnym syntetykiem.

Awatar użytkownika
ELEKTROBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wymiana oleju

Post autor: ELEKTROBDG » 26 lis 2014, 03:14

Na szczęście oleju nie ubywa.Nie dawno był komputer podłączany nic nie było wszytko ok.
Płukanki nie robiłem ale mam zamiar.
Dziwne jest to że wszystko dzieję się po dobrym nagrzaniu silnika.Mozę faktycznie pompa.Najpierw zmienię olej.A ten lm high tech 5w40 jest gęstszy niż Castrol który leję?
Jeżeli chodzi o tą kontrolkę to zapala się dosłownie chwile i gaśnie najczęściej jak mam juz przejechane 700km bo jeżdzę z Niemiec do Polski.Mam podejrzenia,że olej jest za rzadki ale czy to będzie to nie wiem. :(

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 26 lis 2014, 11:47

markus71 pisze:Castrol EDGE 5w30 jest pełnym syntetykiem.
A co to znaczy wg Ciebie że jest pełnym syntetykiem?? Pewnie że producent napisał full synthetic - w większości bełkot marketingowy, żeby klientowi zdawało się że ma dobry olej. Castrol ma bardzo słabe jakościowo oleje, oparte na bazie HC również parametry są słabiutkie.

Parametr Metoda Jednostka WartośćTypowa
Gęstość @ 15C, względna ASTM D4052 g/ml 0.8513
Lepkość, Kinematyczna 100C ASTM D445 mm²/s 12.0
Lepkość, CCS -30C (5W) ASTM D5293 cP 5800
Wapń, % wt ASTM D4951 % wt 0.148
Fosfor, % wt ASTM D4951 % wt 0.078
Cynk, % wt ASTM D4951 % wt 0.086
Lepkość, Kinematycza 40C ASTM D445 mm²/s 70
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 None 169
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -42
Punkt zapłonu, PMCC ASTM D93 °C 202
Popił siarczanowy ASTM D874 % wt 0.64
Całkowita liczba zasadowa , TBN ASTM D2896 mg KOH/g 7.0

Tak dla potomnych co to jest olej syntetyczny :

Olejem syntetycznym nazywamy oleje, które posiadają bazę olejową grupy IV (polialfaolefinową czyli PAO) lub grupy V (estrową) - najczęściej to oleje poliestrowe (PAO+domieszki estrów)


Kolego po pierwsze- jedź sprawdź ciśnienie oleju. Dla 1.8 t czym lepszy olej tym turbinka będzie dłużej hulać :) Jak pisałem wcześniej polecam LM high tech 5w40, który jest prawdziwym olejem syntetycznym. Zrób wcześniej płukankę bo syfu po castrolu pewnie jest co nie miara i zmień filt - polecam filtry MANNA.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 26 lis 2014, 16:09

Co to znaczy na bazie HC? Oleje HC to oleje hydrokrakowane. Na pojemniku jest opisane. Oleje syntetyczne są opisane jako fully syntetic a nie HC syntese.

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 27 lis 2014, 12:26

Nigdy nie widziałem na opakowaniu określenia HC synthese. Wg Ciebie może każdy 5w40 jest syntetykiem ??

Odbiegamy od problemu kolegi, ale castrol edge 5w30, a dokładniej jego liczba zasadowości świadczy o tym że jest to olej bardzo ubogi jakościowo.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 27 lis 2014, 14:00

Mam w Omedze 5W40 HC syntese Castrola.

[ Dodano: 2014-11-27, 13:57 ]
A co do liczby TBN . http://www.millersoils.pl/faq/

[ Dodano: 2014-11-27, 14:00 ]
Elf Turbo Diesel 15W40 - mineralny API - CF 140 -30 st.C 11mg KOH/g

Czy to taki super olej?

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 27 lis 2014, 18:09

Podałeś jeden parametr a przykład wzięty z dupy. Pisałem konkretnie o castrolu, ja nie czytam stron producentów i ich FAQ - jak czerpiesz z tego wiedzę to się cieszę - ot tyle w temacie.

Aaa o millersolils sie nie wypowiadam, bo oni dobrze kierują swoją polityką firmy, nie przedstawiając w większości przypadków dokładnych specyfikacji.

[ Dodano: 2014-11-27, 18:09 ]
Aaaa ale pamiętajmy nic nie zastąpi regularnej wymiany oleju co 8- 10 tys. km przy "normalnej" eksploatacji. Nawet najlepszy olej jeśli będzie wymieniany co 30 tys, jak to radzą niektórzy producenci.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 27 lis 2014, 22:29

Ja tylko podałem przykład z wys. liczbą TBN w zwykłym oleju. Strona Millersa tłumaczy tylko m.in. dlaczego w nowych syntetykach jest mniejsza zasadowość ,a na taki parametr się powołałeś i tylko tyle.

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 27 lis 2014, 22:50

Jak pisałem powyżej, nie czytam FAQ producentów. Millers tłumaczy tak, aby było im "wygodniej" i w zupełności się z tym nie zgadzam. Ciekawe dlaczego w większości przypadków nie jest podana w kartach temperatura płynięcia olejów czy liczba TBN. Nie lubią się pewnie "chwalić". :>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 lis 2014, 08:36

Nie biorę do ręki oleju, którego parametry producent ukrywa - to raz.
Dwa - leję olej LL, zmieniam co 15k km.

Awatar użytkownika
ELEKTROBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

olej

Post autor: ELEKTROBDG » 01 sty 2015, 22:40

Panowie zrobiłem płukankę silnika olej wymieniłem na LM 5W40 no i mogę przyznać,że praca silnika zmieniła się na cichutkie i spokojne brzmienie.Mogę potwierdzić iż kupując olej Castrol trafiłem na jakiś totalny szajs który chyba w ogóle nie smarował.
Popychacze nie dają najmniejszego dzwięku wszystko chodzi jak należy.Dziękuje ludziom,którzy pomogli poradzili itp.Pozdrawiam :) <brawo>


Niestety po dłuższej trasie popychacze dały popalić i zaczęły stukać najczęściej po dobrym nagrzaniu oleju.
Wymieniłem również łańcuszek wałka rozrządu i napinacz teraz mogę powiedzieć,że silnik chodzi cichutko i prawidłowo (popieram słowa jednego kolegi z forum,który napisał ,,ludzie nie naprawiajcie silników olejami'' faktycznie olej ma duży wpływ na pracę i żywotność silnika,ale wymiana części w silniku czy regulacje są bardzo niezbędne. :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga