Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ANB 1.8 150 KM] jaki olej lepszy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 06 sie 2016, 15:30

bartas614 pisze:poza tym jesli smok bedzie zasyfiony dlaczego kontrolka piszczy jak przekrocze 90 st C?
W sumie możesz mieć racje.. No to skoro po rozgrzaniu spada ciśnienie to może panewki na wale?

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 06 sie 2016, 16:43

A ile taki zabieg kosztuje? Tzn wymiany panewek?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 06 sie 2016, 21:07

bartas614, na razie zostańmy przy sprawdzeniu ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym. Oleje castrol nie są polecane na forum, lepiej zalać coś z tematu dostępnego na tym forum, norma dobra tylko ja np leje do swoich aut motul. W 80 miałem też przypadek lampy alladyna po wymianie oleju. Zaraz po odpaleniu przez chwilę świeciła się kontrolka, winne okazało się coś co zakręciłem w miejsce filtra. Po wymianie Filtrona na Manna problem ustał. Choć teraz to podobno jeden właściciel.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 11 sie 2016, 14:48

A wiec tak:
Serwis zrobiony w postaci plukanki, wymiany czujnikow cisnienia i temperatury oleju a takze oleju na10w40
Na zimno przy jalowym biegu jak i przy obrotach 1.5 w zwyz cisnienie podrecznikowe od 1.4 do 4.2 bara,
Natomiast przy rozgrzanym oleju powyzej 90 stopni na jalowym biegu spada na ok 0.8 a nawet mniej a na obrotach jest ok 3bar...i znow wyjechalem z warsztatu i 2 razy zapalila mi sie kontrolka...
jakies pomysly?
Serwis twierdzi ze w mysl mechaniki samochodowej takie cuda moga sie zdarzac na zimnym oleju a nie cieplym i moze byc wina elektryki...
co wy na to?

[ Dodano: 2016-08-11, 14:48 ]
Nikt nic nie odpowie?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 sie 2016, 16:01

bartas614, co można Ci napisać:
bartas614 pisze:Serwis twierdzi ze w mysl mechaniki samochodowej takie cuda moga sie zdarzac na zimnym oleju a nie cieplym
Poleciłbym zmienić mechanika, wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie będzie lecieć i na ciepłym powinno być na wolnych min. 1.5b, na zimnym mój stary klekot wypluł ponad 6bar. No i do 1.8T lejemy dobrej jakości 5w40. To teraz po płukance można ściągnąć miskę i wyciągnąć pompę.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 11 sie 2016, 16:28

Dlaczego 5 w40?
Mialem 10w40 castrol magnatec semisyntetyk teraz po plukance man 10w40 mobil 1, takze oswiec mnie co da mi sciagniecie miski i pompy?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 sie 2016, 16:49

Dlaczego 5w40? Bo taki olej jest zalecany dla tego silnika. Pisałeś że miałeś zalany:
bartas614 pisze:jezdze na castrolu 5w40
To dlaczego zszedłeś na 10w40? Jest temat na forum dotyczący olejów, na czym jeżdżą użytkownicy, poczytaj.
Dlaczego miska do ściągnięcia? To że zrobiłeś płukankę nie gwarantuje tego że na smoku nie został szlam. Skoro czujniki wymienione i nie ma ciśnienia to problem jest albo w pompie oleju albo w silniku że ma 800kkm nalotu i żyletki zamiast panewek. Przy takim ciśnieniu 0.8b na ciepłym nie chce mi się wierzyć że
bartas614 pisze:silnik pracuje bardzo równo i cicho.
Bo jak się szklanki nie odezwały to na pewno napinacz łańcuszka.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 11 sie 2016, 19:41

Dlaczego 5 w40?
Mialem 10w40 castrol magnatec semisyntetyk teraz po plukance man 10w40 mobil 1, takze oswiec mnie co da mi sciagniecie miski i pompy?

[ Dodano: 2016-08-11, 19:41 ]
Wczesniej zle napisalem mialem 10w40

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 sie 2016, 20:30

bartas614 pisze:takze oswiec mnie co da mi sciagniecie miski i pompy?
poszukaj na tym forum, mam za Ciebie poszukać? Takich tematów było już kilka- ostatni zaczęty 20 lipca. Poczytasz to nie będziesz zadawał głupich pytań.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 11 sie 2016, 21:50

Wiem, moze to idiotyczne ale to moj 1 wlasny samochod a na mechanice totalnie sie nie znam....ato forum jakos przyciagnelo moja uwage ....takze sory za cos co dla Ciebie jest oczywiste, a wracajac do sciagniecia pompy i miski, dam rade sprawdzic gdzie jest utrata cisnienia?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 12 sie 2016, 07:56

Przypadek wręcz identyczny jak Twój
https://a6klub.pl/anb-18-150-km-kontrolka-cisnienia-oleju-vt83600.htm
Jak się nie znasz na mechanice to raczej nic nie podziałasz.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 16 sie 2016, 12:33

ale w końcu jest po cos to forum żeby pomagac, badz nakierować na usterke

maniekzsk8

[A6][1.8T] Kontrolka oleju

Post autor: maniekzsk8 » 02 maja 2017, 13:24

Witajcie, pisze w sprawie mojego samochodu który zakupiłem w ubiegły piątek.
Problem pojawia się w momencie gdy temperatura oleju osiągnie 85-90 stopni, wtedy odpala się czerwona kontrolka oleju (miga kilka razy i wydaje 3 dźwięki) oczywiście w tej sytuacji staje na poboczu i gaszę auto. Dodatkowo zauważyłem, że gdy dojdzie do w/w temperatury czuć w spalinach olej/płyn ciężko mi określić co to jest. Czy ktoś z Was miał podobną sytuacje i pomoże mi rozświetlić temat?

A6 1.8T 1999.

Z góry dzięki za cenne dla mnie informacje.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 02 maja 2017, 15:24

Zacznę sarkazmem:) Co ty analizator spalin masz w nosie :)?

Wracając do tematu. Masz jak sprawdzić błedy? Przydało by się to sprawdzić jak nic nie wypluje to trzeba sprawdzić bloki wyłapując moment kiedy pojawi się problem. Sprawdz czy nie ma błedów i daj znać, będziemy działać dalej.

maniekzsk8

Post autor: maniekzsk8 » 02 maja 2017, 15:26

wegrzyn6 pisze:Zacznę sarkazmem:) Co ty analizator spalin masz w nosie :)?

Wracając do tematu. Masz jak sprawdzić błedy? Przydało by się to sprawdzić jak nic nie wypluje to trzeba sprawdzić bloki wyłapując moment kiedy pojawi się problem. Sprawdz czy nie ma błedów i daj znać, będziemy działać dalej.
Haha :) jakiś tam analizator jest.

Samochód był już pod komputerem w serwisie lecz czysto, nie znaleźli błędów i nie naprawili usterki ponieważ nie rozgrzali silnika do w/w temperatury aby móc osiągnąć opisywany efekt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja