W sumie możesz mieć racje.. No to skoro po rozgrzaniu spada ciśnienie to może panewki na wale?bartas614 pisze:poza tym jesli smok bedzie zasyfiony dlaczego kontrolka piszczy jak przekrocze 90 st C?
[ANB 1.8 150 KM] jaki olej lepszy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
bartas614, na razie zostańmy przy sprawdzeniu ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym. Oleje castrol nie są polecane na forum, lepiej zalać coś z tematu dostępnego na tym forum, norma dobra tylko ja np leje do swoich aut motul. W 80 miałem też przypadek lampy alladyna po wymianie oleju. Zaraz po odpaleniu przez chwilę świeciła się kontrolka, winne okazało się coś co zakręciłem w miejsce filtra. Po wymianie Filtrona na Manna problem ustał. Choć teraz to podobno jeden właściciel.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
- Imię: Bartek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Torun
A wiec tak:
Serwis zrobiony w postaci plukanki, wymiany czujnikow cisnienia i temperatury oleju a takze oleju na10w40
Na zimno przy jalowym biegu jak i przy obrotach 1.5 w zwyz cisnienie podrecznikowe od 1.4 do 4.2 bara,
Natomiast przy rozgrzanym oleju powyzej 90 stopni na jalowym biegu spada na ok 0.8 a nawet mniej a na obrotach jest ok 3bar...i znow wyjechalem z warsztatu i 2 razy zapalila mi sie kontrolka...
jakies pomysly?
Serwis twierdzi ze w mysl mechaniki samochodowej takie cuda moga sie zdarzac na zimnym oleju a nie cieplym i moze byc wina elektryki...
co wy na to?
[ Dodano: 2016-08-11, 14:48 ]
Nikt nic nie odpowie?
Serwis zrobiony w postaci plukanki, wymiany czujnikow cisnienia i temperatury oleju a takze oleju na10w40
Na zimno przy jalowym biegu jak i przy obrotach 1.5 w zwyz cisnienie podrecznikowe od 1.4 do 4.2 bara,
Natomiast przy rozgrzanym oleju powyzej 90 stopni na jalowym biegu spada na ok 0.8 a nawet mniej a na obrotach jest ok 3bar...i znow wyjechalem z warsztatu i 2 razy zapalila mi sie kontrolka...
jakies pomysly?
Serwis twierdzi ze w mysl mechaniki samochodowej takie cuda moga sie zdarzac na zimnym oleju a nie cieplym i moze byc wina elektryki...
co wy na to?
[ Dodano: 2016-08-11, 14:48 ]
Nikt nic nie odpowie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
bartas614, co można Ci napisać:
Poleciłbym zmienić mechanika, wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie będzie lecieć i na ciepłym powinno być na wolnych min. 1.5b, na zimnym mój stary klekot wypluł ponad 6bar. No i do 1.8T lejemy dobrej jakości 5w40. To teraz po płukance można ściągnąć miskę i wyciągnąć pompę.bartas614 pisze:Serwis twierdzi ze w mysl mechaniki samochodowej takie cuda moga sie zdarzac na zimnym oleju a nie cieplym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Dlaczego 5w40? Bo taki olej jest zalecany dla tego silnika. Pisałeś że miałeś zalany:
Dlaczego miska do ściągnięcia? To że zrobiłeś płukankę nie gwarantuje tego że na smoku nie został szlam. Skoro czujniki wymienione i nie ma ciśnienia to problem jest albo w pompie oleju albo w silniku że ma 800kkm nalotu i żyletki zamiast panewek. Przy takim ciśnieniu 0.8b na ciepłym nie chce mi się wierzyć że
To dlaczego zszedłeś na 10w40? Jest temat na forum dotyczący olejów, na czym jeżdżą użytkownicy, poczytaj.bartas614 pisze:jezdze na castrolu 5w40
Dlaczego miska do ściągnięcia? To że zrobiłeś płukankę nie gwarantuje tego że na smoku nie został szlam. Skoro czujniki wymienione i nie ma ciśnienia to problem jest albo w pompie oleju albo w silniku że ma 800kkm nalotu i żyletki zamiast panewek. Przy takim ciśnieniu 0.8b na ciepłym nie chce mi się wierzyć że
Bo jak się szklanki nie odezwały to na pewno napinacz łańcuszka.bartas614 pisze:silnik pracuje bardzo równo i cicho.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Przypadek wręcz identyczny jak Twój
https://a6klub.pl/anb-18-150-km-kontrolka-cisnienia-oleju-vt83600.htm
Jak się nie znasz na mechanice to raczej nic nie podziałasz.
https://a6klub.pl/anb-18-150-km-kontrolka-cisnienia-oleju-vt83600.htm
Jak się nie znasz na mechanice to raczej nic nie podziałasz.
[A6][1.8T] Kontrolka oleju
Witajcie, pisze w sprawie mojego samochodu który zakupiłem w ubiegły piątek.
Problem pojawia się w momencie gdy temperatura oleju osiągnie 85-90 stopni, wtedy odpala się czerwona kontrolka oleju (miga kilka razy i wydaje 3 dźwięki) oczywiście w tej sytuacji staje na poboczu i gaszę auto. Dodatkowo zauważyłem, że gdy dojdzie do w/w temperatury czuć w spalinach olej/płyn ciężko mi określić co to jest. Czy ktoś z Was miał podobną sytuacje i pomoże mi rozświetlić temat?
A6 1.8T 1999.
Z góry dzięki za cenne dla mnie informacje.
Problem pojawia się w momencie gdy temperatura oleju osiągnie 85-90 stopni, wtedy odpala się czerwona kontrolka oleju (miga kilka razy i wydaje 3 dźwięki) oczywiście w tej sytuacji staje na poboczu i gaszę auto. Dodatkowo zauważyłem, że gdy dojdzie do w/w temperatury czuć w spalinach olej/płyn ciężko mi określić co to jest. Czy ktoś z Was miał podobną sytuacje i pomoże mi rozświetlić temat?
A6 1.8T 1999.
Z góry dzięki za cenne dla mnie informacje.
Hahawegrzyn6 pisze:Zacznę sarkazmem:) Co ty analizator spalin masz w nosie?
Wracając do tematu. Masz jak sprawdzić błedy? Przydało by się to sprawdzić jak nic nie wypluje to trzeba sprawdzić bloki wyłapując moment kiedy pojawi się problem. Sprawdz czy nie ma błedów i daj znać, będziemy działać dalej.

Samochód był już pod komputerem w serwisie lecz czysto, nie znaleźli błędów i nie naprawili usterki ponieważ nie rozgrzali silnika do w/w temperatury aby móc osiągnąć opisywany efekt.