Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARJ 2.4 165 KM] Uboga mieszanka rzad 1

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 lis 2014, 22:00

Nie wciskaj do oporu, żeby nie załączyć kick downa.

Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: Barman123 » 10 lis 2014, 22:35

No faktycznie zapomnialem o tiptronicu <glupek>
Jutro wrzuce poprawione logi.....
A co z logami statycznymi?jest cos nie tak?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lis 2014, 22:46

Barman123 pisze:Dzieki Gosiu za odp.....az wstyd ze kobieta pomaga dla chlopa w takich sprawach :/
Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano <okok> Ja jeszcze rok temu nie miałam bladego pojęcia co to w ogóle logi i VCDS..... ;)

Logi tak jak Mateusz (metyoo) wspomniał do nieczego się nie nadają ;/ - dynamiczne dokładniej ;/ Ja też mam automat (a dokładniej tiptronic) i robię tak: jadę na D i rozpędzam, aby złapało 3 bieg i +/- 1500rpm. i teraz ważna uwaga - zakładamy, że 100% naciśnięcia pedału jest do kick-downa, czyli od zera do pozycji bez jego wciśnięcia. Wciskam pedał na 80% - wtedy tip nie zrzuci biegu i przy 1800rpm wciskam na 100% (czyli do kick-downa, ale bez jego wciąsnięcia) i dak drałuje do 6800rpm (można wcześniej skończyć, ale minimum te 6000rpm. auto niech złapie). W ten sposób robiąc skrzynia nie zrzuci biegu, a będzie widać co się dzieje w momencie przestawienia nastawnika rozrządu <okok>

Statyczne nie wróżą nic dobrego :( zrób teraz dynamiczne 090+093 (nastawniki i rozrząd) i 002+033 (przepływka i korekty krótkoterminowe)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2014, 23:03

ze statycznego 093 widać że chyba ustawienie rozrządu do korekty

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lis 2014, 23:08

bendzji, zobacz co się dzieje w 090 w tym samym banku (2)..... :/

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 00:08

Jeśli w dynamicznym na banku 2 przesunie się wartość na +15-16 CA to napinacze ok a rozrząd do kontroli - dobrze rozumuje?

093 to jest odczyt z czujników Halla w głowicach - jeśli odczyt jest tak jak u kolegi , w jednej z głowic duży rozjazd - to może być to wina złego ustawienia łańcucha i rozrządu , czy napinacz może dać takie przesunięcie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 lis 2014, 23:01

bendzji pisze:Jeśli w dynamicznym na banku 2 przesunie się wartość na +15-16 CA to napinacze ok a rozrząd do kontroli - dobrze rozumuje?
Na jałowym powinno być 0 +/-1 i te wartości zwykle skaczą 0, -1, 0 i różnica między stronami nie powinna być większa niż 1. W logach u kolegi jest w 1 banku dobrze, ale w 2 już nie, bo dochodzi do 5 i różnica między bankami wynosi nawet 6. Wydaje mi się, że w dynamicznym po przestawieniu w tym banku będzie w okolicy 14-16, a prawidłowo powinno być w obu 21-24stKW i na obu równo - ale tutaj trzeba poczekać co wyjdzie w dynamicznym.
bendzji pisze:093 to jest odczyt z czujników Halla w głowicach - jeśli odczyt jest tak jak u kolegi , w jednej z głowic duży rozjazd - to może być to wina złego ustawienia łańcucha i rozrządu , czy napinacz może dać takie przesunięcie?
W 093 jest mega rozjazd i najlepiej byłoby w pierwszej kolejności zdjąć zderzak, dekle i sprawdzić czy jest ok ustawione. Możliwe również, że łańcuch w 2 głowicy jest bardzo rozciągnięty, a równie dobrze mógł paść nastawnik - co by wskazywały złe wartości na jałowym w 090. Nie sądze, aby sam napinacz dał aż tak duże przesunięcie i zapewne rozrząd też będzie do poprawy - ale mechanikiem nie jestem.

Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: Barman123 » 11 lis 2014, 23:05

witam
Podsylam poprawione logi dynamiczne
http://vaglog.pl/log_192812.html
http://vaglog.pl/log_192811.html

Czyli wychodzi na to ze rozrzad jest przesuniety?
trzeba go wymienic?
Zreszta i tak trzeba bedzie zwalac caly przod a to juz jest koszt u mechanika
Wiec lepiej bedzie go wymienic
Teraz tylko prosilbym o potwierdzenie tego zeby znowu nie wpasc w niepotrzebne koszty :/

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 23:14

Przepływomierz ok.

Rozrząd do kontroli ale ciekawa jest praca nastawnika banku 2 - jakby działał w drugą stronę?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 lis 2014, 23:21

Wszystko tak jak bendzji, napisał <okok> z tym nastawnikiem to kilka miesięcy temu ktoś miał podobnie i okazało się, że łańcuch był odwrotnie zamontowany i przestawiony. Tutaj wartość przesunięcie by pasowała (+21/22) tylko nie w tą stronę jest, więc nie dość, że rozrząd to i łańcuch do darcia byłby ;/ - ale niech ktoś jeszcze potwierdzi <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 23:27

A np. da się założyć napinacz w innej głowicy? np. z banku 1 w banku 2 bo one mają inne numery.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 lis 2014, 23:52

W tym temacie są zdjęcia obu nastaników:
viewtopic.php?t=52217&postdays=0&postorder=asc&start=60
Różnią się detalami, więc chyba dać się da odwrotnie je zamontować, bo mocowania mają takie same <mysli>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 12 lis 2014, 08:35

Wydaje mi się, że ktoś już na tym forum miał założone oba napinacze takie same, więc chyba faktycznie się da.
Pozdrawiam,
Krisker

Barman123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:35
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: Barman123 » 12 lis 2014, 11:10

Czyli trzeba rozbierac silnik?kupic nastawnik i kompletny rozrząd?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 lis 2014, 11:46

trzeba rozebrac , zdjąć pokrywy i sprawdzić

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja