Wracam do mojego problemu z wysokim spalaniem gdyż ostatnio jest mega duże wynosi ok 14l trasa i 20l miasto( zaznaczam ze jazda raczej spokojna nie wciskałem wiecej gazu niz 50 %) Kiedyś paliło średnio 16l co mi się wydawało dużo jednak jakoś się przyzwyczaiłem(chwile z tym walczyłem-świece, przewody, przepustnica, nowa sonda. Na vagu zero błędów niestety nic to nie dało), teraz już pali zdecydowanie za dużo, zacząłem sprawdzać wszytko po kolei vagiem i sondy pracuja ok, czujniki temperatur tez ok, przepływka ok, tylko zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie w grupie 003 wartość nominalna na biegu jałowym dla kąta wyprzedzenia zapłonu powinna wynosić 5:15 a u mnie waha sie od -15:-13. czy ta wartość jest ok czy jednak nie? i ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
Mógłby ktoś luknąć u siebie jak wyglada ten kat zapłonu? w silniczku 2.4 2.8
Kąt wyprzedzenia zapłonu, duże spalanie,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
niedługo chętnie to całe auto komuś oddam Przepustnice poszukaj na olx jak ktos sprzedaje caly silnik lukałem już za silnikiem :D i maja w Stalowej Woli na części taki i w Tarnawie Dolnej zadzwoń o przepustnice u mnie własnie teraz pali podobnie, wiem ze to 2,4 ale bez przesady kolega ma 3l V6 peugeota i jemu pali 9 w rasie 12 po mieście wiec nasze średnio 5l więcej Moglbyś luknąć na grupe 003 jakie masz wartości? na biegu jałowym
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Jutro rano podłącze vaga i zrobię fotkę, ale korekty były w granicach +-10% wiec jeszcze w normie, 90 nie osiąga tzn osiąga w mieście, na trasie 82 st lecz tak mam od pól roku i nie paliło tak dużo. Głównie zastanawia mnie ten kat wyprzedzenia zapłonu z tego co wyczytałem to powinien być na + wtedy na świecę idzie napięcie i mieszanka zostaje zapalona w momencie zbliżania się tłoka do górnego położenia czyli w momencie maksymalnej kompresji. Wnioskuje że jeżeli jest na - to mieszanka zostaje zapalona w momencie gdy tłok już leci w dół i mieszanka nie jest tak sprężona a nawet jest już rozprężana termostat wymieniałem na wahlera jednak padł o paru miesiącach, kupiłem oryginalny i z rozrządem zmienię w tym miesiącu bo mam już na nim nalatane 119 tys Co do grupy 93 to tam przed odpaleniem jest kosmos bo są wartości w dziesiątkach procent(ale nie zawsze), po odpaleniu silnika są w zakresie +-4*manfredjg pisze:a jakie masz korekty w 032 ? czy osiąga 90C na kotle ? fazy wałków 090 093
ps. na trasie 90-120 mój pali ok 10l PB i mniej ,mix ok 13-14
Drażni mnie też falowanie obrotów, delikatne bo w zakresie 680-720 rpm ale jednak jest i nie da się tego zwalczyć, ezektor nowy tak drze ze ledwo udaje się korek oleju odciągnąć, przepustnica wyczyszczona i zaadoptowana, swiece wymienione, przewody sprawdzane w nocy i tez są ok.
Jedynie co mi się nie podoba to własnie ten kąt wyprzedzenia zapłonu
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga