Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kąt wyprzedzenia zapłonu, duże spalanie,

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Kąt wyprzedzenia zapłonu, duże spalanie,

Post autor: Frugo1 » 22 paź 2014, 12:42

Wracam do mojego problemu z wysokim spalaniem gdyż ostatnio jest mega duże wynosi ok 14l trasa i 20l miasto( zaznaczam ze jazda raczej spokojna nie wciskałem wiecej gazu niz 50 %) :| Kiedyś paliło średnio 16l co mi się wydawało dużo jednak jakoś się przyzwyczaiłem(chwile z tym walczyłem-świece, przewody, przepustnica, nowa sonda. Na vagu zero błędów niestety nic to nie dało), teraz już pali zdecydowanie za dużo, zacząłem sprawdzać wszytko po kolei vagiem i sondy pracuja ok, czujniki temperatur tez ok, przepływka ok, tylko zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie w grupie 003 wartość nominalna na biegu jałowym dla kąta wyprzedzenia zapłonu powinna wynosić 5:15 a u mnie waha sie od -15:-13. czy ta wartość jest ok czy jednak nie? i ewentualnie gdzie szukać przyczyny?

Obrazek

Mógłby ktoś luknąć u siebie jak wyglada ten kat zapłonu? w silniczku 2.4 2.8 :(

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 23 paź 2014, 19:10

Ja mam u siebie 2.4 AGA i tak:
1. Parownik do zrobienia
2. Wymiana przepustnicy - nie mogę znaleźć właściwej :(
3. Spalanie po mieście 17-20 na 100, zależy gdzie jeżdżę i jak.

Żadnych błędów oprócz tej przepustnicy powyżej. Weź mi oddaj swoją <figielek>

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 23 paź 2014, 19:41

niedługo chętnie to całe auto komuś oddam <lol> Przepustnice poszukaj na olx jak ktos sprzedaje caly silnik :p lukałem już za silnikiem :D i maja w Stalowej Woli na części taki i w Tarnawie Dolnej zadzwoń o przepustnice :) u mnie własnie teraz pali podobnie, wiem ze to 2,4 ale bez przesady :p kolega ma 3l V6 peugeota i jemu pali 9 w rasie 12 po mieście wiec nasze średnio 5l więcej <uoee> Moglbyś luknąć na grupe 003 jakie masz wartości? na biegu jałowym :>

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 23 paź 2014, 20:06

a jakie masz korekty w 032 ? czy osiąga 90C na kotle ? fazy wałków 090 093

ps. na trasie 90-120 mój pali ok 10l PB i mniej ,mix ok 13-14

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 23 paź 2014, 21:16

manfredjg pisze:a jakie masz korekty w 032 ? czy osiąga 90C na kotle ? fazy wałków 090 093

ps. na trasie 90-120 mój pali ok 10l PB i mniej ,mix ok 13-14
Jutro rano podłącze vaga i zrobię fotkę, ale korekty były w granicach +-10% wiec jeszcze w normie, 90 nie osiąga tzn osiąga w mieście, na trasie 82 st lecz tak mam od pól roku i nie paliło tak dużo. Głównie zastanawia mnie ten kat wyprzedzenia zapłonu z tego co wyczytałem to powinien być na + wtedy na świecę idzie napięcie i mieszanka zostaje zapalona w momencie zbliżania się tłoka do górnego położenia czyli w momencie maksymalnej kompresji. Wnioskuje że jeżeli jest na - to mieszanka zostaje zapalona w momencie gdy tłok już leci w dół i mieszanka nie jest tak sprężona a nawet jest już rozprężana <uoee> termostat wymieniałem na wahlera jednak padł o paru miesiącach, kupiłem oryginalny i z rozrządem zmienię w tym miesiącu bo mam już na nim nalatane 119 tys :| Co do grupy 93 to tam przed odpaleniem jest kosmos bo są wartości w dziesiątkach procent(ale nie zawsze), po odpaleniu silnika są w zakresie +-4*
Drażni mnie też falowanie obrotów, delikatne bo w zakresie 680-720 rpm ale jednak jest i nie da się tego zwalczyć, ezektor nowy tak drze ze ledwo udaje się korek oleju odciągnąć, przepustnica wyczyszczona i zaadoptowana, swiece wymienione, przewody sprawdzane w nocy i tez są ok.

Jedynie co mi się nie podoba to własnie ten kąt wyprzedzenia zapłonu <mysli>

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 23 paź 2014, 21:46

korekta na 032 +10% to sporo do tego motor 82C :(

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 24 paź 2014, 09:00

Zrobiłem screeny pierwszy z grupa 032
Obrazek

tutaj 090 i 093 przed odpaleniem silnika
Obrazek
Obrazek

Zaraz po odpaleniu :
Obrazek

po minucie pracy:
Obrazek

i po wkreceniu na obroty:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga