Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

S6 C5 Porada w doborze LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

S6 C5 Porada w doborze LPG

Post autor: maciek.bielsko » 26 sie 2014, 20:07

Panowie
przymierzam się do założenia LPG do mojej Audi i stąd moje pytanie, chce zlecić gazownikowi aby założył części wybrane przeze mnie, więc proszę kogoś z eS-ki lub związanego z gazownictwem LPG o doradztwo.

Części wybrane przeze mnie to:
Wtryski pojedyncze HANA A+ Niebieskie
Reduktor: 2x Zavoli ZETA N/180KM ???
Butla w koło maksymalna chyba 60L
sterownik Stag 300-8 ISA2

Co o tym myślicie i przede wszystkim jakie dać gazownikowi wskazówki dotyczące części, mam na myśli resztę podzespołów których nie wymieniłem np: jakieś przewody etc..

AUDI S6 C5 340km ANK mam plany w przyszłości podkręcić na programie na jakieś 360-370km

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 26 sie 2014, 20:59

Witam

Ja swojej S-ki jeszcze nie mam (ale już niedługo). <lol>
Ale polecił bym poszukać odnośnie pojemności zbiornika. Obecnie w swojej 2.4 Quattro mam zbiornik toroidalny Bormech 67 litrów i ładnie się schował - średnica 630mm wysokość 270mm. Chyba że w Esce troszkę inna jest wnęka na koło zapasowe.
Czekam na odbiór swojej z 2000 roku z instalacją gazową Prins i wtryskami Keihin (mam nadzieję że doba) butlę ma trochę mniejszą bo 55 litrów chyba i tu mnie troszkę smuci.

Pozdrawiam :)
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7168
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sie 2014, 21:00

U mnie w Avancie weszła butla 67 l

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 26 sie 2014, 21:10

To taka sama pewnie :)
A silnik i nadwozie też się zgadza :p
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7168
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sie 2014, 21:30

Napisaliśmy prawie równo <lol>

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Re: S6 C5 Porada w doborze LPG

Post autor: manfredjg » 26 sie 2014, 21:31

maciek.bielsko pisze: ....
Reduktor: 2x Zavoli ZETA N/180KM ???
2x Zeta N /150KM/ za słabe "S" jeśli już ,ale ja bym poszukał innych reduktorów ,Zawolak żyje własnym życiem

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 26 sie 2014, 21:53

A 2 reduktory ACR01? Nie lepiej byłoby taki zestaw wrzucić?
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 26 sie 2014, 22:09

Piotrek KNB pisze:A 2 reduktory ACR01? Nie lepiej byłoby taki zestaw wrzucić?
Spokojnie wystarczą, poza tym reduktory z AC mają zaniżone wartosci, już nieraz widzialem i słyszalem o samochodach ze 170ps i obrabiajacym to czarnym pojedynczym ac'kiem.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 26 sie 2014, 22:13

Piotrek KNB pisze:A 2 reduktory ACR01? Nie lepiej byłoby taki zestaw wrzucić?
Popieram. Wystarczające. Zwłaszcza, że jeden taki daje sobie bezproblemowo radę z ASNem (220KM). Jeśli jednak chcesz być na bank pewny możesz wydać więcej i kupić gurtnera.

Zestaw, który podałeś poza reduktorami jest bardzo popularny i już sprawdzony. Osobiście uważam, że STAG 300 jest najbardziej przyjazny dla własnego serwisowania.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 sie 2014, 22:34

Co prawda było "Panowie", ale wtrące swoje 3 grosze ;)
maciek.bielsko pisze:przymierzam się do założenia LPG do mojej Audi i stąd moje pytanie, chce zlecić gazownikowi aby założył części wybrane przeze mnie, więc proszę kogoś z eS-ki lub związanego z gazownictwem LPG o doradztwo.
Jeśli sam nie masz pojęcia o LPG, to lepiej nie kombinuj. Choćbyś założył najlepsze graty jakie tylko można, a oddasz auto do "rzeźnika" to poznasz od podszewki część działu technicznego i z magikami od gazu będziesz na "Ty" <luzik>
Lepiej oddaj auto do kogoś "kumatego" i on sam będzie wiedział jakie komponenty będą najlepsze dla Twojego silnika, ewentualnie da Ci opcje do wyboru, a wtedy sam zadecydujesz.
maciek.bielsko pisze:Butla w koło maksymalna chyba 60L
72L się mieści :)
maciek.bielsko pisze:AUDI S6 C5 340km ANK mam plany w przyszłości podkręcić na programie na jakieś 360-370km
Czekaj, czekaj <luzik> Najpierw zobacz ile obecnie "wypluje", bo zwykle jest to w okolicy 300KM (nawet i mniej), a jeśli i u Ciebie tak by było to samym programem 60KM-70KM nie "wyrzeźbisz".

Moja jeździ na :
-HANA 2001 zielone
-2x AC R01
-STAG 300-8 ISA 2
Obecnie w całym zakresie obrotowym i prędkościowym (do 250 km/h) chodzi na LPG i nie podpiera się PB.

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 27 sie 2014, 06:44

Mazdomania, wole się zorientować na jakich podzespolach moja S6 będzie dobrze jeździć, a nie słuchać np. lania wody gazownika co by bylo dobre, a później się wkurzać że kolejne wydatki na to samo :)

Czyli 2x AC R01 mogę zakładać? Czy jakieś pomysły konkretnie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 sie 2014, 07:55

Zorientować jak najbardziej tak, tylko żeby później jak będą jakieś problemy Ci nie powiedział "sam pan tak chciałeś"
maciek.bielsko pisze:Czyli 2x AC R01 mogę zakładać? Czy jakieś pomysły konkretnie?
Moim zdaniem jak najbardziej tak.
Ja chciałam do siebie 2x KME, gazownik odradzał, jednak stwierdził, że jak bardzo chcę to mi zamontuje. Posłuchałam się go, a jak było auto na warsztacie to sama poszukałam informacji i dobrze zrobiłam, że się go posłuchałam, bo sporo ich (KME) wraca na reklamację i przy dłużej jeździe powyżej 200km/h KME termicznie nie wyrabia, a z AC nie ma pod tym względem najmniejszych problemów.
Większość polecanych gazowników z LPG forum montuje AC R01 do V8 w Audi :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 sie 2014, 08:27

bloku pisze:Osobiście uważam, że STAG 300 jest najbardziej przyjazny dla własnego serwisowania.
A ja uważam, że Tech jest bardziej przyjazny do własnego serwisowania. Wnioskuję na podstawie własnych doświadczeń.
Mazdomania pisze:Większość polecanych gazowników z LPG forum montuje AC R01 do V8 w Audi :)
U siebie też mam zamontowane AC R01 i nie zauważyłem nic niepokojącego.

maciek.bielsko, poszukaj przyzwoitego instalatora w swojej okolicy na lpg-forum.pl
Poproś o montaż jak największego zbiornika, bo to największy minus aut z LPG - częste tankowania, tym bardziej w takich paliwożłopach jak nasze <okok>
Jak to się mówi: oszczędza się po montażu, nie przed. <okok>

qnitus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 30 sty 2012, 11:32
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: qnitus » 27 sie 2014, 08:35

Jeśli mogę dorzucić 3 grosze to poleciłbym Ci Davatni w K-cach.
Gazowałem tam 3 samochody zawsze bez problemu, zresztą opinie na LPG forum tez mają wyrobioną można zerknąć.

nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

Post autor: nokia62 » 27 sie 2014, 09:17

napiszę co u mnie siedzi :

- wtryski hany
- parnik prins - jeden
- kme nevo obd
- zawór podgięty wchodzi 70l w koło :)
S6C5 manual - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga