Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDV 2.4 170 KM] Sonda Lambda do wymiany?

Silniki benzynowe
stomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 08 sie 2014, 22:23
Lokalizacja: Katowice

[BDV 2.4 170 KM] Sonda Lambda do wymiany?

Post autor: stomek » 24 sie 2014, 21:59

Witam

Poszukałem troche o sondach Lambda ale nie do końca jestem pewien czy to padnięta sonda czy cos jeszcze. Objawy najpierw były takie, że zaświeciła się kontrolka na desce(ta z podobizną silnika). Po sprawdzeniu w instrukcji okazało sie,że to niesprawność systemu kontroli spalin-niezwłocznie udać się do ASO. Udałem się więc do ASO w garażu ;) podłączyłem VAGa i wyskoczył mi błąd-
1 Fault Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent.
Skasowałem błąd i przez kilkadziesią kilometrów było wszystko ok ale tylko przez kilkadziesiąt. Na następny dzień po kilku kilometrach włączyła się znów ta lampka ale najpierw co jakis czas pulsowała a następnie znowu zaświeciła sie światłem ciągłym. Silnik troche przerywał, jakby był słabszy a wolne obroty co jakiś czas falowały.Ponownie podłączyłem pod VAGa i wyskoczyło-
5 Faults Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Ponownie skasowałem i ponownie wyskakuja te same błędy. Moje pytania to:
czy to definitywny koniec sondy a jak tak to, która to sonda(od strony kierowcy czy pasażera? Czy padnięta sonda może powodować te błędy z cylindrami( za każdym razem te same cylindry czyli 4,5,6)?

pozdrawiam serdecznie
Tomek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 24 sie 2014, 22:24

Sonda po stronie kierowcy. Błędy "misfire" również z cylindrów po tej stronie.
Z powyższego na 100% nie można powiedzieć, że to sonda, bo może też np. wtrysk lub cewka nie domagać.
Na początek wykręć może świece z lewej głowicy i sprawdź, czy któraś nie wygląda "inaczej".

Napisz tu, co Ci pokazuje kanał 32, a po skasowaniu błędów zrób log z kanału 33 - ciekawe w którą stronę "uciekają" korekty.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

stomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 08 sie 2014, 22:23
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stomek » 25 sie 2014, 10:57

Dzięki za szybką odpowiedź. Najpierw dane z zimnego silnika przed odpaleniem:Kanał 32:
-0,6% 0,0% -3,6% 0,0%
kanał 33:
0,0% 0,430V 0,0% 0,435%
po skasowaniu błędów:kanał 32:
0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
kanał 33:
0,0% 0,435V 0,0% 0,435V
Po rozgrzaniu silnika kanał 32:
0,0% 0,0% od 0,0 po chwili doszło do -2,1% 0,0%
Kanał 33 logi w załączniku. Najpierw zrobione przed skasowaniem błędów, poźniej po. Mam nadzieje,że dobrze to zrobiłem. Auto do około 500 m na zimnym silniku jechał ok. Oczywiście po sprawdzeniu na koniec te same błędy jak w pierwszym poście.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 25 sie 2014, 11:05

Logi z 33 kanału wstaw na http://vaglog.rtnet.pl/ i daj tu linka. Załącznika nie widać, a pojedyncze cyfry z kanału 33 nic nie mówią. Ten log z 33 to najlepiej zrób na pracującym, rozgrzanym silniku, bezpośrednio po skasowaniu błędów.
Błędy pojawiają się w tej samej kolejności - czyli najpierw "misfire" na 4-tym cylindrze?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

stomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 08 sie 2014, 22:23
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stomek » 25 sie 2014, 13:13

Nie wiem dlaczego nie widać załącznika. Tutaj link do logów http://vaglog.rtnet.pl/log_184018.html Robione na rozgrzanym silniku podczas pracy.Góra tabeli przed skasowaniem błędów dół po.

pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: 2014-08-25, 13:13 ]
Zapomniałem jeszcze dodać,że błędy zawsze te w tej samej kolejności czyli cylinder 4,6,5.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sie 2014, 13:56

jak dla mnie sonda do wymiany u mnie były takie same logi czyli napięcie sondy stało praktycznie w miejscu a korekta wędrowała od 0 do 25 i tak w pętli

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 25 sie 2014, 16:32

bendzji pisze:jak dla mnie sonda do wymiany u mnie były takie same logi czyli napięcie sondy stało praktycznie w miejscu a korekta wędrowała od 0 do 25 i tak w pętli
Ale też miałeś sondę na bogato i korekty wędrowały do -25% ? Sondy przeważnie jak są uszkodzone, to "stoją na ubogo" z napięciem w okolicach zera.

stomek - dla pewności zobacz jeszcze, jadąc najlepiej z jakiegoś wzniesienia, czy po puszczeniu pedału gazu (wskazanie zużycia paliwa musi być na "0"), napięcia obydwu sond schodzą do zera. Jak masz 4 sondy, to najlepiej w kanale 31, jak tylko dwie, to może być 33. Mam nadzieję, że da się to zrobić w multitroniku.

Jeżeli sonda B2S1 pokaże ubogą mieszankę w powyższych warunkach, to usterki szukałbym raczej w układzie paliwowym i/lub zapłonowym.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sie 2014, 18:18

Dokładnie u mnie zablokowała się na ubogo na 0.380 v , już nie pamiętam dokładnie ale coś w tej okolicy i korekty szły na +25 ( a że mam lpg to w podglądzie wtrysków czasy na tym banku były o 0,4 ms dłuższe ) , założyłem temat nawet i tam wrzuciłem log piszę z komórki teraz i ciężko go odszukać ;)

w multi też jest cutoff i sondy pokazują 0 , a w BDV powinien mieć 4 sondy

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 25 sie 2014, 21:15

bendzji pisze:Dokładnie u mnie zablokowała się na ubogo na 0.380 v , już nie pamiętam dokładnie ale coś w tej okolicy i korekty szły na +25
To u Ciebie sonda była uszkodzona "normalnie", tu byłaby niestandardowo.
bendzji pisze:w multi też jest cutoff
W tzw. międzyczasie skrzynia zmieniła się na manual <luzik> , więc z pewnością się da. Jeszcze napęd niestety niedługo pewnie się zmieni na FWD i rozwieje nasze nadzieje na C5 w RWD :) <zalamka>

stomek - sprawdź jeszcze te świece. Możliwe, że któraś będzie po prostu mokra.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

stomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 08 sie 2014, 22:23
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stomek » 25 sie 2014, 21:26

Swiec nie sprawdzę bo nie mam takiego klucza :( Mokra to chyba nie powinna być. Tylko od czasu do czasu przerywa. Myslałem,że tylko mam dwie sondy a tu sie może okazać ,że cztery...Te dwie dodatkowe to te za katalizatorem czy jeszcze jakieś inne i czy one też sie psuja? Sprzedałem Diesla,zeby mieć spokój z turbiną itp to teraz problem z sondami <zalamka> Nie za wcześnie się zepsuły jak na przebieg 126 tys?

To z górki to ma być na jakims konkretnym biegu?

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sie 2014, 22:04

Bieg jest nieważny , chodzi o to żeby hamował silnikiem i silnik odcinał paliwo ( tzw. cutoff )

Co do sond jeśli masz zielone i brązowe złącze na ścianie grodziowej za rurą dolotową to masz na pewno 4 sondy - czarne złącza są od sond pierwszych a te kolorowe od drugich


Zbig tu mój temat: viewtopic.php?p=710102&highlight=#710102 - gdzie wtedy byłeś nie miałbym wątpliwości :)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 22:26 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

stomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 08 sie 2014, 22:23
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stomek » 25 sie 2014, 22:09

Mozna troche dokładniej bo jestem zielony jak jedno z tych łączy ;) Wystarczy otworzyć maskę czy trzeba do kanału wejść?

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sie 2014, 22:25

Google twoim przyjacielem <okok>

W BDV może się lekko różnić ale niedużo:
1- Bank 1 Sonda 2
2- Bank 2 Sonda 2
3- Bank 1 Sonda 1
7- Bank 2 Sonda 1

Obrazek
image hosting

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 25 sie 2014, 22:46

bendzji pisze:Bieg jest nieważny , chodzi o to żeby hamował silnikiem i silnik odcinał paliwo ( tzw. cutoff )
Dokładnie - nie musi być nawet wzniesienia, jak na płaskim rozpędzisz auto na 5 biegu do 120km/h i puścisz gaz, to też będzie dobrze. Chodzi o to, żeby silnik przez >5s przepompowywał czyste powietrze. Wtedy nawet sondy za katem powinny być "na ubogo".
bendzji pisze:Zbig tu mój temat: view...ghlight=#710102 - gdzie wtedy byłeś nie miałbym wątpliwości
Ekspresowo rozwiązałeś problem i nie dałeś się wykazać <okok>
stomek pisze:Nie za wcześnie się zepsuły jak na przebieg 126 tys?
Jeżeli przebieg pewny, to wg mnie za wcześnie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

stomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 08 sie 2014, 22:23
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stomek » 26 sie 2014, 11:20

Witam

Logi zrobione dzisiaj z górki bez paliwa ;) http://vaglog.rtnet.pl/log_184194.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184195.html Mam nadzieje,że dobrze to zrobiłem.Ciężko samemu włączać. Złącza na grodzi są zielone, niebieskie, brązowe i czarne czyli chyba jednak są 4 sondy i oby ani jednej więcej. W workshopie pokazuje mi inne miejsce na te sondy. Silnik najbardziej przerywa podczas przyspieszania. Po skasowaniu błędów przez chwile nic nie szarpie.

pozdrawiam
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga