[BDV 2.4 170 KM] Sonda Lambda do wymiany?
[BDV 2.4 170 KM] Sonda Lambda do wymiany?
Witam
Poszukałem troche o sondach Lambda ale nie do końca jestem pewien czy to padnięta sonda czy cos jeszcze. Objawy najpierw były takie, że zaświeciła się kontrolka na desce(ta z podobizną silnika). Po sprawdzeniu w instrukcji okazało sie,że to niesprawność systemu kontroli spalin-niezwłocznie udać się do ASO. Udałem się więc do ASO w garażu podłączyłem VAGa i wyskoczył mi błąd-
1 Fault Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent.
Skasowałem błąd i przez kilkadziesią kilometrów było wszystko ok ale tylko przez kilkadziesiąt. Na następny dzień po kilku kilometrach włączyła się znów ta lampka ale najpierw co jakis czas pulsowała a następnie znowu zaświeciła sie światłem ciągłym. Silnik troche przerywał, jakby był słabszy a wolne obroty co jakiś czas falowały.Ponownie podłączyłem pod VAGa i wyskoczyło-
5 Faults Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Ponownie skasowałem i ponownie wyskakuja te same błędy. Moje pytania to:
czy to definitywny koniec sondy a jak tak to, która to sonda(od strony kierowcy czy pasażera? Czy padnięta sonda może powodować te błędy z cylindrami( za każdym razem te same cylindry czyli 4,5,6)?
pozdrawiam serdecznie
Tomek
Poszukałem troche o sondach Lambda ale nie do końca jestem pewien czy to padnięta sonda czy cos jeszcze. Objawy najpierw były takie, że zaświeciła się kontrolka na desce(ta z podobizną silnika). Po sprawdzeniu w instrukcji okazało sie,że to niesprawność systemu kontroli spalin-niezwłocznie udać się do ASO. Udałem się więc do ASO w garażu podłączyłem VAGa i wyskoczył mi błąd-
1 Fault Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent.
Skasowałem błąd i przez kilkadziesią kilometrów było wszystko ok ale tylko przez kilkadziesiąt. Na następny dzień po kilku kilometrach włączyła się znów ta lampka ale najpierw co jakis czas pulsowała a następnie znowu zaświeciła sie światłem ciągłym. Silnik troche przerywał, jakby był słabszy a wolne obroty co jakiś czas falowały.Ponownie podłączyłem pod VAGa i wyskoczyło-
5 Faults Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Ponownie skasowałem i ponownie wyskakuja te same błędy. Moje pytania to:
czy to definitywny koniec sondy a jak tak to, która to sonda(od strony kierowcy czy pasażera? Czy padnięta sonda może powodować te błędy z cylindrami( za każdym razem te same cylindry czyli 4,5,6)?
pozdrawiam serdecznie
Tomek
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Sonda po stronie kierowcy. Błędy "misfire" również z cylindrów po tej stronie.
Z powyższego na 100% nie można powiedzieć, że to sonda, bo może też np. wtrysk lub cewka nie domagać.
Na początek wykręć może świece z lewej głowicy i sprawdź, czy któraś nie wygląda "inaczej".
Napisz tu, co Ci pokazuje kanał 32, a po skasowaniu błędów zrób log z kanału 33 - ciekawe w którą stronę "uciekają" korekty.
Z powyższego na 100% nie można powiedzieć, że to sonda, bo może też np. wtrysk lub cewka nie domagać.
Na początek wykręć może świece z lewej głowicy i sprawdź, czy któraś nie wygląda "inaczej".
Napisz tu, co Ci pokazuje kanał 32, a po skasowaniu błędów zrób log z kanału 33 - ciekawe w którą stronę "uciekają" korekty.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Dzięki za szybką odpowiedź. Najpierw dane z zimnego silnika przed odpaleniem:Kanał 32:
-0,6% 0,0% -3,6% 0,0%
kanał 33:
0,0% 0,430V 0,0% 0,435%
po skasowaniu błędów:kanał 32:
0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
kanał 33:
0,0% 0,435V 0,0% 0,435V
Po rozgrzaniu silnika kanał 32:
0,0% 0,0% od 0,0 po chwili doszło do -2,1% 0,0%
Kanał 33 logi w załączniku. Najpierw zrobione przed skasowaniem błędów, poźniej po. Mam nadzieje,że dobrze to zrobiłem. Auto do około 500 m na zimnym silniku jechał ok. Oczywiście po sprawdzeniu na koniec te same błędy jak w pierwszym poście.
pozdrawiam
Tomek
-0,6% 0,0% -3,6% 0,0%
kanał 33:
0,0% 0,430V 0,0% 0,435%
po skasowaniu błędów:kanał 32:
0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
kanał 33:
0,0% 0,435V 0,0% 0,435V
Po rozgrzaniu silnika kanał 32:
0,0% 0,0% od 0,0 po chwili doszło do -2,1% 0,0%
Kanał 33 logi w załączniku. Najpierw zrobione przed skasowaniem błędów, poźniej po. Mam nadzieje,że dobrze to zrobiłem. Auto do około 500 m na zimnym silniku jechał ok. Oczywiście po sprawdzeniu na koniec te same błędy jak w pierwszym poście.
pozdrawiam
Tomek
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Logi z 33 kanału wstaw na http://vaglog.rtnet.pl/ i daj tu linka. Załącznika nie widać, a pojedyncze cyfry z kanału 33 nic nie mówią. Ten log z 33 to najlepiej zrób na pracującym, rozgrzanym silniku, bezpośrednio po skasowaniu błędów.
Błędy pojawiają się w tej samej kolejności - czyli najpierw "misfire" na 4-tym cylindrze?
Błędy pojawiają się w tej samej kolejności - czyli najpierw "misfire" na 4-tym cylindrze?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Nie wiem dlaczego nie widać załącznika. Tutaj link do logów http://vaglog.rtnet.pl/log_184018.html Robione na rozgrzanym silniku podczas pracy.Góra tabeli przed skasowaniem błędów dół po.
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-08-25, 13:13 ]
Zapomniałem jeszcze dodać,że błędy zawsze te w tej samej kolejności czyli cylinder 4,6,5.
pozdrawiam
Tomek
pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 2014-08-25, 13:13 ]
Zapomniałem jeszcze dodać,że błędy zawsze te w tej samej kolejności czyli cylinder 4,6,5.
pozdrawiam
Tomek
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Ale też miałeś sondę na bogato i korekty wędrowały do -25% ? Sondy przeważnie jak są uszkodzone, to "stoją na ubogo" z napięciem w okolicach zera.bendzji pisze:jak dla mnie sonda do wymiany u mnie były takie same logi czyli napięcie sondy stało praktycznie w miejscu a korekta wędrowała od 0 do 25 i tak w pętli
stomek - dla pewności zobacz jeszcze, jadąc najlepiej z jakiegoś wzniesienia, czy po puszczeniu pedału gazu (wskazanie zużycia paliwa musi być na "0"), napięcia obydwu sond schodzą do zera. Jak masz 4 sondy, to najlepiej w kanale 31, jak tylko dwie, to może być 33. Mam nadzieję, że da się to zrobić w multitroniku.
Jeżeli sonda B2S1 pokaże ubogą mieszankę w powyższych warunkach, to usterki szukałbym raczej w układzie paliwowym i/lub zapłonowym.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7166
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Dokładnie u mnie zablokowała się na ubogo na 0.380 v , już nie pamiętam dokładnie ale coś w tej okolicy i korekty szły na +25 ( a że mam lpg to w podglądzie wtrysków czasy na tym banku były o 0,4 ms dłuższe ) , założyłem temat nawet i tam wrzuciłem log piszę z komórki teraz i ciężko go odszukać
w multi też jest cutoff i sondy pokazują 0 , a w BDV powinien mieć 4 sondy
w multi też jest cutoff i sondy pokazują 0 , a w BDV powinien mieć 4 sondy
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
To u Ciebie sonda była uszkodzona "normalnie", tu byłaby niestandardowo.bendzji pisze:Dokładnie u mnie zablokowała się na ubogo na 0.380 v , już nie pamiętam dokładnie ale coś w tej okolicy i korekty szły na +25
W tzw. międzyczasie skrzynia zmieniła się na manual , więc z pewnością się da. Jeszcze napęd niestety niedługo pewnie się zmieni na FWD i rozwieje nasze nadzieje na C5 w RWDbendzji pisze:w multi też jest cutoff
stomek - sprawdź jeszcze te świece. Możliwe, że któraś będzie po prostu mokra.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Swiec nie sprawdzę bo nie mam takiego klucza Mokra to chyba nie powinna być. Tylko od czasu do czasu przerywa. Myslałem,że tylko mam dwie sondy a tu sie może okazać ,że cztery...Te dwie dodatkowe to te za katalizatorem czy jeszcze jakieś inne i czy one też sie psuja? Sprzedałem Diesla,zeby mieć spokój z turbiną itp to teraz problem z sondami Nie za wcześnie się zepsuły jak na przebieg 126 tys?
To z górki to ma być na jakims konkretnym biegu?
pozdrawiam
Tomek
To z górki to ma być na jakims konkretnym biegu?
pozdrawiam
Tomek
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7166
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Bieg jest nieważny , chodzi o to żeby hamował silnikiem i silnik odcinał paliwo ( tzw. cutoff )
Co do sond jeśli masz zielone i brązowe złącze na ścianie grodziowej za rurą dolotową to masz na pewno 4 sondy - czarne złącza są od sond pierwszych a te kolorowe od drugich
Zbig tu mój temat: viewtopic.php?p=710102&highlight=#710102 - gdzie wtedy byłeś nie miałbym wątpliwości
Co do sond jeśli masz zielone i brązowe złącze na ścianie grodziowej za rurą dolotową to masz na pewno 4 sondy - czarne złącza są od sond pierwszych a te kolorowe od drugich
Zbig tu mój temat: viewtopic.php?p=710102&highlight=#710102 - gdzie wtedy byłeś nie miałbym wątpliwości
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 22:26 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7166
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Google twoim przyjacielem
W BDV może się lekko różnić ale niedużo:
1- Bank 1 Sonda 2
2- Bank 2 Sonda 2
3- Bank 1 Sonda 1
7- Bank 2 Sonda 1
image hosting
W BDV może się lekko różnić ale niedużo:
1- Bank 1 Sonda 2
2- Bank 2 Sonda 2
3- Bank 1 Sonda 1
7- Bank 2 Sonda 1
image hosting
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Dokładnie - nie musi być nawet wzniesienia, jak na płaskim rozpędzisz auto na 5 biegu do 120km/h i puścisz gaz, to też będzie dobrze. Chodzi o to, żeby silnik przez >5s przepompowywał czyste powietrze. Wtedy nawet sondy za katem powinny być "na ubogo".bendzji pisze:Bieg jest nieważny , chodzi o to żeby hamował silnikiem i silnik odcinał paliwo ( tzw. cutoff )
Ekspresowo rozwiązałeś problem i nie dałeś się wykazaćbendzji pisze:Zbig tu mój temat: view...ghlight=#710102 - gdzie wtedy byłeś nie miałbym wątpliwości
Jeżeli przebieg pewny, to wg mnie za wcześnie.stomek pisze:Nie za wcześnie się zepsuły jak na przebieg 126 tys?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Witam
Logi zrobione dzisiaj z górki bez paliwa http://vaglog.rtnet.pl/log_184194.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184195.html Mam nadzieje,że dobrze to zrobiłem.Ciężko samemu włączać. Złącza na grodzi są zielone, niebieskie, brązowe i czarne czyli chyba jednak są 4 sondy i oby ani jednej więcej. W workshopie pokazuje mi inne miejsce na te sondy. Silnik najbardziej przerywa podczas przyspieszania. Po skasowaniu błędów przez chwile nic nie szarpie.
pozdrawiam
Tomek
Logi zrobione dzisiaj z górki bez paliwa http://vaglog.rtnet.pl/log_184194.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184195.html Mam nadzieje,że dobrze to zrobiłem.Ciężko samemu włączać. Złącza na grodzi są zielone, niebieskie, brązowe i czarne czyli chyba jednak są 4 sondy i oby ani jednej więcej. W workshopie pokazuje mi inne miejsce na te sondy. Silnik najbardziej przerywa podczas przyspieszania. Po skasowaniu błędów przez chwile nic nie szarpie.
pozdrawiam
Tomek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga