
Ten komplet z ibeja to mechanizm klap starego typu ktory zostal zastapiony calkowicie innym rozwiazaniem z teflonowymi lozyskami ktore powoduja, ze nie ma luzu na precie na ktorym osadzone sa klapy dodatkowo jest to zrobione na tyle szczelnie, ze nie pozwala na wlazenie nagaru miedzy ten pret a te pseudo lozyska.
Jesli wezmiecie do reki fabrycznie nowy kolektor starego typu zauwazycie, ze mimo iz elementy sa nowe to jest tam spory luz na walku z klapami.
W kolektorach nowego typu z roku 2011 w gore tego luzu nie ma.
Problem z kolektorami powstaje glownie przez nagar weglowy ktory dostaje sie na te plastikowe elementy miedzy walek z klapami I podczas wibracji silnika oraz pracy tego walka wszystko sie wewnatrz powoli sciera, a gdy sie sciera pracuje ciezej i scieraja sie dzieki temu ciegna.
Tu kilka filmikow mojego autorstwa po autopsji kolektorow

Uzywany kolektor z mechanizmem klap nowego typu
http://youtu.be/vZJTEH2YumQ
Fabrycznie nowy kolektor z klapkami starego typu
http://youtu.be/w4q27dZWOkY
Pozdro