Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2,4V6 ubywa plynu chlodzacego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
albundyV6

A6 C5 2,4V6 ubywa plynu chlodzacego

Post autor: albundyV6 » 04 sie 2014, 12:16

Witam, na wstepie chcialem powiedziec ze uzywalem szukajki i niestety na moj przypadek nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi.

Otoz tak, nie dawno jechalem nad nasze polskie morze w sumie zrobilem 700 km w dwie strony, wszystko fajnie pieknie, klima caly czas dzialala (nie dawno nabita , odgrzybiona i sprawdzona szczelnosc ukladu), jazda dosyc dynamiczna 140-150 km/h. Po calej wyprawie juz na spokojnie po powrocie sprawdzilem stan plynow czyli olej i reszta, wszystko ok ae zobaczylem ze malo jest plynu chlodniczego wiec zaczolem dolewac (oczywiscie poczekalem az ostygnie silnik) i weszlo 500ml plynu. i teraz pytanie co sie moze dziac ??

- w oleju nie ma sladow mieszania sie plynu chlodniczego z nim
- Nie ma spadku mocy
- Nie kopci ani na bialo ani na niebiesko
- Nie ma sladow pod autem gdy stoi w miejscu dlugo

Zauwazylem ze zdarza sie to glownie gdy mocniej depne w trasie oczywiscie nie sa to takie ubytki ze zostawiam po sobie slady.

Co to moze byc koledzy ? :) :) Silnik o kodzie AGA.

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 04 sie 2014, 12:24

szukaj nieszczelności w układzie, węże itp. na rozgrzanym silniku, bo na zimnym nie znajdziesz... no chyba że doszukasz się nalotu na łączeniach.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

albundyV6

Post autor: albundyV6 » 04 sie 2014, 12:34

Aha zapomnialem dodac :
- Brak bledow na Vagu
- Trzyma temperature 90 stopni normalnie

Awatar użytkownika
PiwnoBrody
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2014, 12:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiwnoBrody » 04 sie 2014, 13:35

Miałem tak samo nie wiadomo gdzie płyn uciekał. Sprawdziłem cały układ i nic. Ostatecznie stwierdziłem że mam uszczelkę gdzieś nie do końca szczelną i jak daje w palnik to płyn ucieka i się spala, ale też nie dymił. Dodałem do płynu preparatu uszczelniającego i teraz nic nie ubywa. Podobno najlepszy jest jakiś tam płyn który jest zielony ale mój był przezroczysty i kosztował 17,50 :D

albundyV6

Post autor: albundyV6 » 04 sie 2014, 15:22

Troche sie obawiam tych "cudownych" wynalazkow uszczelniajacych :P

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 04 sie 2014, 15:40

albundyV6 pisze:Troche sie obawiam tych "cudownych" wynalazkow uszczelniajacych :P
Podzielam Twoje obawy. Szukaj nalotu na wężach układu chłodzenia sugerującego małe wycieki. Na forum były już podobne przypadki zakończone znalezieniem i naprawą wycieków.
Lektor.

gilbert0601
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gilbert0601 » 04 sie 2014, 20:52

Nie ma czego się obawiać uszczelniaczy. Znajomi, kilku, wlało i jeździ bez problemu.
Jeśli ubywa przy depani to faktycznie może być nieszczelność przy uszczelce.
Miałem taki przypadek, że wąż, który był przy silniku, był nieszczelny i kapało na silnik, który był gorący i woda parowała i pod autem nie było widać wycieku.
Ewentualnie na podnośnik, lampa i oglądamy z góry, z dołu, z boku.
Pzdr.

albundyV6

Post autor: albundyV6 » 05 sie 2014, 15:29

A sluchajcie, cyz moze mi przepuszczac nagrzewnica, poniewaz mialem taka glupia przygode ze jakies 2 miesiace temu zauwazylem ubytek plynu chlodzacego i chwycilem banke Dynagel 2000 i zalalem, w momencie gdy przechylilem butle nie zauwazylem ze moj ojciec wlal tam stary olej z motoru :[ :[ (wiem debil ze mnie ze nie skapnalem sie w pore no ale ciemno bylo :| :| ) no i tak zalalem z 200 ml i poszlo to w obieg, na nastepny dzien odstawilem to do mechanika to najpierw sie wystraszyl jak zobaczyl olej w zbiorniczku wyrownawczym no ale wyjasnilem mu co "dokonalem", wyplukal mi caly uklad chlodzenia, zalal nowym plynem i odpowietrzyl uklad, ale mowil ze zmienil mi kolejnosc okablowania przy nagrzewnicy bo nie trybila, nie dawala wogule cieplego powietrza. Czy moze to powodowac te ubytki ???

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 sie 2014, 16:26

Olej w układzie chłodzenia mógł zaszkodzić uszczelkom, choć z drugiej strony, skoro piszesz, że jeździłeś tak zaledwie dzień, nic nie powinno się stać.

Sama zmiana kolejności okablowania nie rozszczelni nagrzewnicy. Jeśli chcesz być pewien, sprawdź czy masz suchą wykładzinę w aucie.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 08 sie 2014, 10:23

ubytek płynu to częsty przypadek w autach z lpg. po pewnym czasie rozszczelniają się połączenia, które robią gaziarze. tak jak wcześniej już pisano poszukaj nalotu na łączeniach węży a jest duże prawdopodobieństwo, że znajdziesz wyciek.

albundyV6

Post autor: albundyV6 » 25 sie 2014, 10:49

Gaz mialem montowany 9.04.2014

[ Dodano: 2014-08-20, 23:15 ]
Drodzy koledzy troche mnie nie bylo, ale juz informuje co sie dowiedzialem.
Bylem u mechaniora i sie okazalo ze mam dziurawa chlodnice (do wymiany).
<wnerw>

[ Dodano: 2014-08-25, 10:49 ]
Witam koledzy !!

Jestem juz po wymianie chlodnicy na nowiutka + przeplukanie ukladu + wymiana na nowy plyn chlodniczy. Jak narazie ok (odpukac) :) :) <lol> <lol>

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 25 sie 2014, 11:41

A miałeś wymianę na oryginał czy zamiennik?
Fuck Fuel Economy

GibkiGibon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:52
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: GibkiGibon » 26 kwie 2015, 22:37

ja mialem podobny przypadek..mechanik tez stwierdzil ze chodnica cieknie i do wymiany....po wymianie bylo ok przez pare miesiecy (3-4) teraz znowu widze ze plyn ubywa :| , autko mam zagazowane wiec moze przy wizycie na przegladzie u gazownika zwroce mu uwage na ten problem.

grzalka...co gazownicy grzebia przy chlodzeniu ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 kwie 2015, 22:40

Do reduktorów przecież musisz mieć doprowadzony płyn chłodniczy i robi się wpięcie w ori układ chłodzenia.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Znikający płyn G12...

Post autor: 601s » 20 paź 2015, 15:20

Panowie,

mam podobny problem, ubywa mi płynu chłodzącego, jednak wiem skąd, otóż, jeśli staniemy przodem do maski, to po lewej stronie czyli pasażera, na dole do chłodnicy wchodzi wąż i na tym łączeniu kapie mi płyn. kapie on tylko jak auto jedzie, ponieważ po nocy jest sucho pod autem.

Teraz pytanie: czy wystarczy wymienić oring uszczelkę, czy trzeba wymieniać wąż, i drugie, czy przy wymianie tego gówienka można obejść spuszcza nie płynu z układu. Jakie są ewentualne koszta.

Dziękuję za wszystkie porady i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga