[ASN 3.0 220 KM] Problem po wycieciu katalizatorów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
- Lokalizacja: Racibórz
[ASN 3.0 220 KM] Problem po wycieciu katalizatorów
Witajcie nadszedł czas na wyciecie katów w moim ASN były stopione w tylnej czesci i samochód jezdził jak polonez na 3 garach.
zamontowałem strumienice oraz emulatory check sie nie zapala ale po wycieciu strasznie dymi na rozgrzanym silniku podczas jazdy gdy sciagne noge z gazu po po chwili dodam wylatuje straszna niebieska chmura... i dalej jest spokojnie.
po podłaczeniu vag wyskoczyły mi błedy 17522,17548,17516,16514
na kanale 32 sondy w kazdym polu maja 0,0% czy to normalne ?
odczuwam tez drgania silnika na wolnych obrotach a jak podkrece go do 4000-6000tys/obr kilka razy to z rur leci dym jak bym jechał trabantem lub syrenka po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu ustaje.
z gory dziekuje za odpowiedzi
zamontowałem strumienice oraz emulatory check sie nie zapala ale po wycieciu strasznie dymi na rozgrzanym silniku podczas jazdy gdy sciagne noge z gazu po po chwili dodam wylatuje straszna niebieska chmura... i dalej jest spokojnie.
po podłaczeniu vag wyskoczyły mi błedy 17522,17548,17516,16514
na kanale 32 sondy w kazdym polu maja 0,0% czy to normalne ?
odczuwam tez drgania silnika na wolnych obrotach a jak podkrece go do 4000-6000tys/obr kilka razy to z rur leci dym jak bym jechał trabantem lub syrenka po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu ustaje.
z gory dziekuje za odpowiedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
17522 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17548 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
17516 Sonda Lambda 1, Bank 2 - obieg elementu grzejącego, zbyt niski
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
Tyle mogę pomóc, jak dla mnie po wycince katów sondy mają problem z odczytem stąd zaburzony skład mieszanki a w efekcie dymienie
Ps. Sprawdź też podpięcie sond
17548 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
17516 Sonda Lambda 1, Bank 2 - obieg elementu grzejącego, zbyt niski
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
Tyle mogę pomóc, jak dla mnie po wycince katów sondy mają problem z odczytem stąd zaburzony skład mieszanki a w efekcie dymienie
Ps. Sprawdź też podpięcie sond
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
- Lokalizacja: Racibórz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
- Lokalizacja: Racibórz
Nie wiem jakim sposobem, ale były wypalone w tylnej czesci do połowy samochód nie chciał wchodzic na wyzsze obroty strasznie mułowaty brat oplem omega 2.0 16v nie miał co ze mna robic po wycieciu nie ten samochód chyba jezdzi tak jak powinien.
Na poczatku nie dymił dopiero teraz sie zaczeło i to nie zawsze dopiero po rozgrzaniu do 90st
mam zalany olej Castrol magnatec 10w40 jak kupiłem samochód taki był juz zalany przebieg 230 tys
oleju bierze w granicach 0,5 lit na 1tys km przy normalnej jezdzie.
mozliwe ze przez zapchane katalizatory wywaliło uszczelniacze...
dymek nie leci cały czas podczas postoju na swiatłach przy ruszaniu daje chmure dymu i podczas jazdy z górki bez gazu nic nie dymi a po nacisnieciu gazy leci chmura jak z komina w Jaworznie:)
[ Dodano: 2014-06-02, 21:24 ]
http://pics.tinypic.pl/i/00537/gfeg8ia5vm2u.jpg
tak to wygladało na wylocie
Na poczatku nie dymił dopiero teraz sie zaczeło i to nie zawsze dopiero po rozgrzaniu do 90st
mam zalany olej Castrol magnatec 10w40 jak kupiłem samochód taki był juz zalany przebieg 230 tys
oleju bierze w granicach 0,5 lit na 1tys km przy normalnej jezdzie.
mozliwe ze przez zapchane katalizatory wywaliło uszczelniacze...

dymek nie leci cały czas podczas postoju na swiatłach przy ruszaniu daje chmure dymu i podczas jazdy z górki bez gazu nic nie dymi a po nacisnieciu gazy leci chmura jak z komina w Jaworznie:)
[ Dodano: 2014-06-02, 21:24 ]
http://pics.tinypic.pl/i/00537/gfeg8ia5vm2u.jpg
tak to wygladało na wylocie
- PiwnoBrody
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2014, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Tak, takie coś przeżyłem osobiście, też V6, ale mniej zaworów i było taniejdondiegozalabam pisze:mozliwe ze przez zapchane katalizatory wywaliło uszczelniacze...![]()

Kiedy dostaje temperatury, olej robi się rzadszy i łatwiej przedostaje się przez uszczelniacze, a przy normalnej jeździe 0,5ltr / 100km to sporawo, tym bardziej, że jeździsz na ździebko gęstszym oleju niż pełny syntetyk.. Z górki i bez obciążenia to, że nie dymi to normalne.
Może być drogo, zrobienie jednej takiej głowicy po bożemu to koszt 600-700PLN + uszczelki + robocizna, a jeśli już wszystko rozebrane to i rozrząd, a co tam

Jedno jest pewne, po takim zabiegu, silnik będzie przeżywał swoją drugą młodość
Co do kata to gniazdo sondy było z przodu, czy z tyłu?
Jeśli tak wygląda główny katalizator, boję się jak wygląda prekat, chyba, że jest wybity. :shock:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
- Lokalizacja: Racibórz
Sondy były w katalizatorach w przedniej częsci teraz są w tym samym miejscu ale z emulatorami i strumienicami,przednia czesc katalizatora nie naruszona a w tylnej totalny syf jak na załaczonym zdjeciu.
Samochód ładnie sie zbiera bez porównania z zapchanym katem.
tylko dymienie mnie irytuje, akurat mam do wymiany rozrzad wiec pomysle nad wymiana uszczelniaczy najpierw sprawdze czy faktycznie w tym tkwi problem.
a jakie wartosci powinny wskazywac sprawne sondy w Vag ?
Samochód ładnie sie zbiera bez porównania z zapchanym katem.
tylko dymienie mnie irytuje, akurat mam do wymiany rozrzad wiec pomysle nad wymiana uszczelniaczy najpierw sprawdze czy faktycznie w tym tkwi problem.
a jakie wartosci powinny wskazywac sprawne sondy w Vag ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
- Lokalizacja: Racibórz
Uszczelniaczy jeszcze nie wymieniałem ale zauwazyłem dziwne zjawisko byłem w trasie zapaliła mi sie kontrolka Check engine na stałe po przejechaniu ok 300km zgasiłem samochód zjadłem obiad i podczas uruchomienia silnika ok 40 min postoju checka juz nie było samochód troche sie zamulił ale co najwazniejsze przestał dymic na niebiesko wczesniej miałem to samo gdy podłącze vag skasuje błedy które wystepowały "sondy" silnik zaczyna dymic na niebiesko i ma swoja moc...dziwne to jest:)
moze ktos pomoze
dodam tez ze rano strasznie ciezko odpala i słychac jak gdzies zaciaga lewe powietrze.
[ Dodano: 2014-06-19, 23:16 ]
Nikt nie pomoże
może logi pokażą co go boli?
moze ktos pomoze
dodam tez ze rano strasznie ciezko odpala i słychac jak gdzies zaciaga lewe powietrze.
[ Dodano: 2014-06-19, 23:16 ]
Nikt nie pomoże

Wg mnie trzeba usunąć sondy w sofcie a nie stosować emulatory.
Błędy masz typowo elektryczne więc albo grzałki padły w sondach albo coś z przewodami.
Pozdr
Edytowałem post zgodnie z regulaminem, zastanów się kolejnym razem co piszesz, bo szybko się z nami rozstaniesz! - metyoo
Błędy masz typowo elektryczne więc albo grzałki padły w sondach albo coś z przewodami.
Pozdr
Edytowałem post zgodnie z regulaminem, zastanów się kolejnym razem co piszesz, bo szybko się z nami rozstaniesz! - metyoo
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 11:35 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
- Lokalizacja: Racibórz
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
pierwsze sondy są zaraz za głowicami dostęp od góry zdjęcie poglądowe:
![Obrazek]()
Ich wtyczki są na ścianie grodziowej - od Banku 1 czyli strony pasażera za filtrem powietrza , Banku 2 czyli od strony kierowcy pod zbiornikiem wyrównawczym.
Nie kupowałbym używek bo sondy mają swoją żywotność , ja ostatnio wymieniałem to zakupiłem dedykowane Bosch, ponoć szły na pierwszy montaż
Gdzie są drugie sondy w 3.0 to nie wiem , w mojej V6 są dostępne od dołu przy katalizatorach u Ciebie może być podobnie
Ich wtyczki są na ścianie grodziowej - od Banku 1 czyli strony pasażera za filtrem powietrza , Banku 2 czyli od strony kierowcy pod zbiornikiem wyrównawczym.
Nie kupowałbym używek bo sondy mają swoją żywotność , ja ostatnio wymieniałem to zakupiłem dedykowane Bosch, ponoć szły na pierwszy montaż
Gdzie są drugie sondy w 3.0 to nie wiem , w mojej V6 są dostępne od dołu przy katalizatorach u Ciebie może być podobnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
- Lokalizacja: Racibórz