Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] Problem po wycieciu katalizatorów

Silniki benzynowe
dondiegozalabam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
Lokalizacja: Racibórz

[ASN 3.0 220 KM] Problem po wycieciu katalizatorów

Post autor: dondiegozalabam » 01 cze 2014, 12:00

Witajcie nadszedł czas na wyciecie katów w moim ASN były stopione w tylnej czesci i samochód jezdził jak polonez na 3 garach.

zamontowałem strumienice oraz emulatory check sie nie zapala ale po wycieciu strasznie dymi na rozgrzanym silniku podczas jazdy gdy sciagne noge z gazu po po chwili dodam wylatuje straszna niebieska chmura... i dalej jest spokojnie.

po podłaczeniu vag wyskoczyły mi błedy 17522,17548,17516,16514

na kanale 32 sondy w kazdym polu maja 0,0% czy to normalne ?

odczuwam tez drgania silnika na wolnych obrotach a jak podkrece go do 4000-6000tys/obr kilka razy to z rur leci dym jak bym jechał trabantem lub syrenka po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu ustaje.

z gory dziekuje za odpowiedzi

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 01 cze 2014, 17:53

17522 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17548 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
17516 Sonda Lambda 1, Bank 2 - obieg elementu grzejącego, zbyt niski
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

Tyle mogę pomóc, jak dla mnie po wycince katów sondy mają problem z odczytem stąd zaburzony skład mieszanki a w efekcie dymienie

Ps. Sprawdź też podpięcie sond

dondiegozalabam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: dondiegozalabam » 01 cze 2014, 21:52

Mam załozone emulatory dł.50mm moze w tym tkwi problem ? jak sprawdzic sondy vagiem czy ja sprawne ? jakie wartosci powinny wskazywac?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 cze 2014, 16:23

Niebieski dym po wycięciu katów oznacza, że uszczelniacze zaworów poszły spać. Ile pije ci oleju?
Jak to możliwe, że katy były wypalone w tylnej części, czyli na wylocie, a nie na wlocie?

dondiegozalabam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: dondiegozalabam » 02 cze 2014, 21:24

Nie wiem jakim sposobem, ale były wypalone w tylnej czesci do połowy samochód nie chciał wchodzic na wyzsze obroty strasznie mułowaty brat oplem omega 2.0 16v nie miał co ze mna robic po wycieciu nie ten samochód chyba jezdzi tak jak powinien.

Na poczatku nie dymił dopiero teraz sie zaczeło i to nie zawsze dopiero po rozgrzaniu do 90st

mam zalany olej Castrol magnatec 10w40 jak kupiłem samochód taki był juz zalany przebieg 230 tys

oleju bierze w granicach 0,5 lit na 1tys km przy normalnej jezdzie.

mozliwe ze przez zapchane katalizatory wywaliło uszczelniacze...??

dymek nie leci cały czas podczas postoju na swiatłach przy ruszaniu daje chmure dymu i podczas jazdy z górki bez gazu nic nie dymi a po nacisnieciu gazy leci chmura jak z komina w Jaworznie:)

[ Dodano: 2014-06-02, 21:24 ]
http://pics.tinypic.pl/i/00537/gfeg8ia5vm2u.jpg


tak to wygladało na wylocie

Awatar użytkownika
PiwnoBrody
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2014, 12:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiwnoBrody » 02 cze 2014, 21:26

Ja oddałam auto do mechanika bo dymialo przy starcie. Czekam na diagnozę raczej uszczelniacze ale podejrzenia są tez co do wtryskiwaczy. Szukaj tam powodu Dymienia

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 cze 2014, 21:59

dondiegozalabam pisze:mozliwe ze przez zapchane katalizatory wywaliło uszczelniacze...??
Tak, takie coś przeżyłem osobiście, też V6, ale mniej zaworów i było taniej <uoee>
Kiedy dostaje temperatury, olej robi się rzadszy i łatwiej przedostaje się przez uszczelniacze, a przy normalnej jeździe 0,5ltr / 100km to sporawo, tym bardziej, że jeździsz na ździebko gęstszym oleju niż pełny syntetyk.. Z górki i bez obciążenia to, że nie dymi to normalne.
Może być drogo, zrobienie jednej takiej głowicy po bożemu to koszt 600-700PLN + uszczelki + robocizna, a jeśli już wszystko rozebrane to i rozrząd, a co tam ;)
Jedno jest pewne, po takim zabiegu, silnik będzie przeżywał swoją drugą młodość
Co do kata to gniazdo sondy było z przodu, czy z tyłu?
Jeśli tak wygląda główny katalizator, boję się jak wygląda prekat, chyba, że jest wybity. :shock:

dondiegozalabam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: dondiegozalabam » 02 cze 2014, 22:14

Sondy były w katalizatorach w przedniej częsci teraz są w tym samym miejscu ale z emulatorami i strumienicami,przednia czesc katalizatora nie naruszona a w tylnej totalny syf jak na załaczonym zdjeciu.

Samochód ładnie sie zbiera bez porównania z zapchanym katem.

tylko dymienie mnie irytuje, akurat mam do wymiany rozrzad wiec pomysle nad wymiana uszczelniaczy najpierw sprawdze czy faktycznie w tym tkwi problem.

a jakie wartosci powinny wskazywac sprawne sondy w Vag ?

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 07 cze 2014, 08:29

i jak wymieniłeś te uszczelniacze?

dondiegozalabam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: dondiegozalabam » 19 cze 2014, 23:16

Uszczelniaczy jeszcze nie wymieniałem ale zauwazyłem dziwne zjawisko byłem w trasie zapaliła mi sie kontrolka Check engine na stałe po przejechaniu ok 300km zgasiłem samochód zjadłem obiad i podczas uruchomienia silnika ok 40 min postoju checka juz nie było samochód troche sie zamulił ale co najwazniejsze przestał dymic na niebiesko wczesniej miałem to samo gdy podłącze vag skasuje błedy które wystepowały "sondy" silnik zaczyna dymic na niebiesko i ma swoja moc...dziwne to jest:)

moze ktos pomoze

dodam tez ze rano strasznie ciezko odpala i słychac jak gdzies zaciaga lewe powietrze.

[ Dodano: 2014-06-19, 23:16 ]
Nikt nie pomoże ?? może logi pokażą co go boli?

Dario84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 paź 2011, 13:05
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Dario84 » 22 cze 2014, 10:32

Wg mnie trzeba usunąć sondy w sofcie a nie stosować emulatory.


Błędy masz typowo elektryczne więc albo grzałki padły w sondach albo coś z przewodami.

Pozdr

Edytowałem post zgodnie z regulaminem, zastanów się kolejnym razem co piszesz, bo szybko się z nami rozstaniesz! - metyoo
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 11:35 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.

dondiegozalabam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: dondiegozalabam » 28 lip 2014, 20:15

Panowie dajcie jakies wskazówki gdzie podlaczone sa sondy(lokalizacja) i czy warto kupic uzywki czy tylko nowe i jakiej firmy.

z góry dziekuje

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 lip 2014, 22:18

pierwsze sondy są zaraz za głowicami dostęp od góry zdjęcie poglądowe:
Obrazek

Ich wtyczki są na ścianie grodziowej - od Banku 1 czyli strony pasażera za filtrem powietrza , Banku 2 czyli od strony kierowcy pod zbiornikiem wyrównawczym.

Nie kupowałbym używek bo sondy mają swoją żywotność , ja ostatnio wymieniałem to zakupiłem dedykowane Bosch, ponoć szły na pierwszy montaż

Gdzie są drugie sondy w 3.0 to nie wiem , w mojej V6 są dostępne od dołu przy katalizatorach u Ciebie może być podobnie

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 29 lip 2014, 07:23

bendzji pisze: Gdzie są drugie sondy w 3.0 to nie wiem , w mojej V6 są dostępne od dołu przy katalizatorach u Ciebie może być podobnie
Dokładnie druga parka jest przy katach na dole Obrazek

dondiegozalabam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:21
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: dondiegozalabam » 29 lip 2014, 21:26

Duzo roboty jest przy wymianie sondy?/ co trzeba odkrecic? zagladałe tam dzisiaj i marne dojscie od góry :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga