Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BES 2.7 250 KM] allroad c5 2.7 t BES spada ciśnienie olej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
chudy416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2014, 23:07
Lokalizacja: Biały Dunajec

[BES 2.7 250 KM] allroad c5 2.7 t BES spada ciśnienie olej

Post autor: chudy416 » 16 lip 2014, 21:23

Witam wszystkich temat ciekawy

Kolega kupił olka :) z padniętym motorem a dokładniej jedną głowica zrobił remoncik silnik odpala nie stuka lecz miga ciśnienie oleju ( wymienił czujnik ciśnienia zmienił pompe oleju :) co najciekawsze na zilnym silniku nic sie nie dzieje ciśnienie w normie sprawdzane manometrem ale gdy tylko temperatura wzrośnie już przy 60 stopniach ciśnienie niknie .
wymieniony olej , filter, wszystko wyczyszczone i co dalej ...?
Czy ktoś juz miał taki problem ? może jakies pomysły ?
pozdrawiam michał

[ Dodano: 2014-07-16, 21:23 ]
motor 2.7 bi turbo ... widzę żadnego odzewu :/ a wymieniał ktoś zaworki które utrzymują ciśnienie oleju w głowicach ? znajdują się pod kolektorem ssącym ?
Ostatnio zmieniony 21 lip 2014, 09:42 przez chudy416, łącznie zmieniany 1 raz.

xaver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2013, 10:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: xaver » 16 lip 2014, 21:45

Konewka na fisie świeci sie cały czas czy zaświeci i zgaśnie? mam w swoim wolnossącym 2.8 podobnie. Nagrzany olej, wolne obroty i na chwilę zapala się konewka od ciśnienia oleju.

chudy416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2014, 23:07
Lokalizacja: Biały Dunajec

Post autor: chudy416 » 17 lip 2014, 17:49

na wolnych jest ok ale jak ruszysz czy przygazujesz zaraz wyskakuje Ciśnienie

[ Dodano: 2014-07-17, 17:49 ]
a wymieniałeś czujnik ciśnienia oleju ? / lubi przez piny w czujniku podawać olej na kostke jak gorący no i robi zwarcie i świeci olej .... w moim olku 2.7 biturbo tak było zmieniłem czujnik i po problemie

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 17 lip 2014, 20:32

chudy416, Gdzieś zbyt łatwo leje się. Rozumiem że na manometrze też niknie ciśnienie?

chudy416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2014, 23:07
Lokalizacja: Biały Dunajec

Post autor: chudy416 » 19 lip 2014, 17:24

no manometr wkręcony jest w miejscu czujnika ciśnienia oleju dokładnie to jest odudowa filtra , dokładnie tak na manometrze schodzi do zera

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 19 lip 2014, 20:46

Kolego a porownywales pompy czy"smok" byl zwrucony w tym samym kierunku.Ja mialem przypadek w pasku 1.8,pompa dobierana byla po numerach a ze klientowi sie spieszylo,plus "rutyna" to zalozylismy tak jak szlo.Efekt byl taki ze na wolnych obrotach bylo OK a po przegazowaniu zaswiecala sie kontrolka.Okazalo sie ze wnowej pompie "smok" byl skierowany lekko w bok (a nie w dol) co po dodaniu gazu skutkowalo zassanie wiekszej ilosci oleju i "smok" zaciagal powietrze.Kiedy obroty spadaly wszystko wracalo do normy bo olej zdazal splynac do miski i caly "smok" zanurzal sie w oleju.Wymiana "smoka"na stary(pompa zostala nowa) zalatwila sprawe.Ja proponuje porownac obydwie pompy jezeli masz taka mozliwosc.Pozdrawiam i daj znac czy cos zdzialales.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 19 lip 2014, 22:49

leon0376, Tylko na zimnym silniku to nie występuje więc trochę nie pasuje. A poza tym, przy wyższych ale stałych obrotach olej i tak będzie wracać, tylko w większej ilości. Ale sprawa smoka może być. Gdzieś czytałem na forum że komuś że zwyczajnie smok przytykał przy wyższych obrotach.

chudy416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2014, 23:07
Lokalizacja: Biały Dunajec

Post autor: chudy416 » 03 sie 2014, 16:50

Witam serdecznie otóż pompy są identyczne wada nie leży w smoku ściągamy miske opuszczamy kołyskę będziemy sprawdzać jak wyglądają panewki na wale i dam znać jak i co .... pozdrawiam

[ Dodano: 2014-08-03, 16:39 ]
Witam

Dla zainteresowanych ciągnę temat dalej ..... otóż okazało sie zgodnie z naszymi przypuszczeniami że panewki na głównym wale są mocno przytarte i porysowane, natomiast wał też ma delikatne ślady ale nie są to rysy. To główne przyczyny utraty ciśnienia oleju akurat w tym przypadku :) . Wał oddaje do honowania i nowe panewki komplet, cena panewek wału korbowego około 200 zł + wymiana panewek korbowodów ceny jeszcze nie znam . Pozdrawiam Michał

[ Dodano: 2014-08-03, 16:50 ]
A dzisiaj nowy temat aż mnie krew zalała :( lece sobie z giełdy swoim olkiem 2.7 biturbo ARE ... lewy pas i kontrolka cisnienia oleju :/ tem oleju 100 stopni silnika w normie 90 stopni zaświeciła i zgasła dojechałem do domu na spokojnie nic sie nie działo ale gdy temperatura sie jeszcze podniosła trochę po każdym dodaniu gazu na biegu jałowym migająca kontrolka ciśnienia :/ co myślicie ?? 3 mies wcześniej zmieniłem czujnik ciśnienia i sprawdzane miałem ciśnienie manometrem było ok aż do dziś ..... ręce opadają jak tym silnikom dokuczają takie problemy to chyba będę musiał go sprzedać bo nigdy nie wiadomo co sie rozkroczy :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga