Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Moje oczko w głowie :) C5 98r.

Prezentacja w/w aut.
chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Moje oczko w głowie :) C5 98r.

Post autor: chelsea78 » 05 lip 2014, 14:38

Witam jako że nie dawno moje Audi otrzymało nowy lakier w końcu mogę się nim pochwalić po 4 latach użytkowania :)
Szczerze powiedziawszy kupiłem ten egzemplarz trochę na hura 4 lata temu, początkowo nawet nie chciałem słyszeć o A6, po prostu mi się nie podobało ;p Początkowo szukałem Volvo S80 2.5tdi albo Passata b5 ale że passaty to trochę wieś wageny a s80 trochę ciężko znaleźć z zadbanym silnikiem 2.5tdi (mimo że owa jednoska jest uważana za jedną z nalepszych, w końcu wyprodukowało ją audi i wstawiało do ,,setek'') to byłem zmuszony szukać dalej. Do zakupu Audi przyczynił się w znacznej mierze mój brat który po powrocie z rajchu doradził mi abym zakupił Audi albo VW. Wybór padł na audi, mimo że nie podobało mi się A6 i wcześniej nie chciałem o nim słyszeć to gdy zobaczyłem w internecie egzemplarz którym teraz jeżdżę po prostu mi się spodobał :) Kolor ciemno granatowy, podchodzący pod czerń, wtedy miał założone 17 calowe felgi 5 ramienne i przyciemnioną tylną szybę i te małe trójkątne z tyłu. Od razu pognaliśmy do komisu ją obejrzeć i się przejechać. Spodobała się nam, silnik ładnie chodził i ładnie się zbierał. Jedynym mankamentem jaki wtedy miała to odchodzący bezbarwny lakier (jeszcze wtedy nie aż tak mocno) i nie działająca klimatyzacja (obcięty pasek klinowy). Zdecydowaliśmy się na zakup, zapłaciłem 20 000 zł <mysli> i dzisiaj wiem że przepłaciliśmy. Chociaż wtedy tyle trzeba było dać za takie audi ALE NIE W TAKIM STANIE <wnerw>. Jak się potem okazało lakier po prostu był nieudolnie położony, w ogóle nie trzymał się nadwozia, przy każdym myciu myjką ciśnieniową odpadały płaty owego lakieru ale po kolei.
Po zakupie pojeździłem rok bez problemu, wymieniłem rozrząd, olej i było wszystko ok, zakupiłem zimowe opony na owe 17 calowe felgi. Po zimie założyłem s powrotem letnie i co? Dramat :/ poząbkowane opony, w środku huczało niesamowicie, wszystkiemu winne były bardzo słabej jakości opony firmy KENEX które miały dopiero rok a już się z nimi to porobiło, do wszystko doszło to że owe 17 calowe felgi nie nadają się na nasze drogi, były za mocno pokrzywione, oddawałem je do prostowania ale to nic nie dawało. Roztelepały mi całe zawieszenie (które i tak nie było pewnie zmieniane od nowości). W końcu po wymianie zawieszenia tj. kompletu wahaczy (jeszcze wtedy na jakieś noname za 500 zł kpl) zdecydowałem się wywalić te felgi gdyż nie dało się jeździć, powyżej 100km/h kierownica drżała niemiłosiernie. Wymieniłem je na 16 calowe oryginalne felgi audi (na takie FOTO ). Te siedemnaski był tak pogięte że jak koleś je zdjął i wrzucił na maszynę do wyważania aż za głowę się złapał jak można jeździć na takich felgach, to wtedy zdecydowałem się na ich wymianę. Dał mi 200 zł za cały kpl tych felg, (ktoś może powiedzieć że mało, że on sobie je odnowi, naprostuje i będą super, może i tak ale jak ja miałbym się zacząć bawić w ich odnawianie, prostowanie itp i potem sprzedać je za 600-800 zł to pewnie wyszedłbym na 0) dopłaciłem 400 zł i dostałem owe 16 calowe felgi razem z kpl opon letnich i zimowych. Jazda była nieporównywanie lepsza, kierownica nie drżała i jechało się komfortowo, bez żadnego huczenia no ale oczywiście wygląd był już nie ten. Następnie zaczął mi wyciekać płyn chłodniczy, pod pompą paliwa są takie dwa gumowe przewody które łączą się za pomocą króćca z blokiem silnika. Pękł jeden z węży który jedną stroną łączy się z owym króćcem a drugą z trójnikiem pod filtrem paliwa, tego wężyka było mniej więcej 15-20 cm i był on wyprofilowany w takie łagodne S więc nie mogłem wstawić byle jakiego węża, udało mi się znaleźć owy wąż, wymieniłem i było ok ale po paru dniach załamka <zalamka> znowu zaczął wyciekać płyn, którędy? TYM NOWYM WĘŻEM!! :[ Ale wtedy w końcu zobaczyłem jaka jest przyczyna (dopiero na zimnym silniku!!!) Jak pisałem wcześniej owy wąż jest pod pompą, z owej pompy kapała ropa, wprost na ten wąż, ropa powodowała że guma parciała i zaczęła wrzynać się w nią opaska, kupiłem jeszcze raz taki sam wąż, wymieniłem, pojechałem do brata, wymienił mi uszczelkę w pompie (trzeba było wymienić tylko górną uszczelkę więc obyło się bez regulacji pompy). Potem zaczęły się cyrki z temperaturą na silniku, początkowo po zakupie temperatura nigdy nie wchodziła na 90 stopni, zawsze wskazówka stała mniej więcej na 75 stopniach, dopiero jak się trochę przydusiło to temperatura podskakiwała ale potem znowu spadała. Następnie temperatura wchodziła na 90 stopni i było ok (po wymianie termostatu, pewnie stary był cały czas otwarty). Zdecydowałem się w międzyczasie na remont silnika, jako że mój brat ma smykałkę do tego i potrzebne narzędzia zrobił mi to. Zdjęliśmy głowice, wyczyścił i podkręcił mi turbo, wyszlifował zawory, powymienialiśmy wszystkie uszczelki i co tam jeszcze można było wymienić to to zrobiliśmy ale wtedy (i to był nasz błąd) nie zdecydowaliśmy się oddać głowicy do płaszczyznowania. Poskręcaliśmy wszystko, oczywiście samochód śmigał super ale zaczęły się cyrki z płynem, powyżej 100 km/h albo przy jeździe pod górkę temperatura zaczynała rosnąć powyżej 90 stopni, jeździłem tak przez jakiś czas skutecznie odpychając od siebie myśl że może to być wina nierównej głowicy ale potem jak już zebrał się nagar ze spalin w zbiorniczku wyrównawczym to niestety nie miałem wyjścia, pożyczyłem od brata walizkę z narzędziami i sam wziąłem się za demontaż głowicy, początkowo myślałem że mnie to przerośnie ale potem było ok, oddałem głowicę do płaszczyznowania (za płaszczyznowanie po znajomości zapłaciłem śmieszne 16 zł <lol> ) potem poskręcałem wszystko jak należy no i zapalił (a nie mam ukończonej żadnej szkoły mechanicznej <dokuczacz> ). Jeździłem tak przez jakiś czas, wszystko było ok, temperatura w normie, płyn też. Pewnej nocy wróciłem do domu, fakt, trochę zasuwałem przez drogę ale to nie powinno mieć znaczenia, położyłem się spać. Na drugi dzień musiałem jechać gdzieś po południu, ja do zapalenia, samochód zapalił ale tak się zaczął telepać jakby nie chodził na wszystkie tłoki, przy dodaniu gazu było wszystko ok ale na wolnych obrotach trząsł się strasznie i wydzielał biały dym :(. Ale na szczęście miałem szczęście, szfagier mojego brata który zajmuje się mechaniką w niemczech wrócił na dwa tygodnie urlopu i zdecydował się zrobić mi samochód, przyjechał i zabrał z podwórka. Co się okazało, pęknięty pierścień na jednym z tłoków. Jako że ma on owe silniki w małym palcu zrobił mi go bardzo porządnie, wszystko jeszcze raz powymieniał, wymienił szklanki na nowe, założył dobrze działający wtrysk sterujący bo mój trochę lał no i odpukać w niemalowane samochód już 2 lata jeździ bez jakiejkolwiek awarii mechanicznej która dotyczyłaby silnika. Potem oczywiście jak było wszystko ok z silnikiem to roztelepało się to dziadowskie zawieszenie noname za 500 zł z allegro dlatego wtedy postanowiłem zrobić je na tip top. Kupiłem kpl wahaczy lemforder, kpl amortyzatorów monroe, 2 tuleje na tył i odbojniki na amortyzatory. Zawieszenie ma dopiero rok czasu ale w końcu tym samochodem się płynie, nic nie stuka, nie puka, silnik zawsze odpala bez problemu. W końcu mechanicznie samochód został doprowadzony do porządku, w między czasie wymieniłem jeszcze wszystkie tarcze i wszystkie klocki hamulcowe. Ale lakier jak odłaził tak odłaził i były miejsca gdzie prawie nie było go wcale (do tego jeszcze nie udolnie zaszpachlowane nadkola z tyłu gdzie szpachla odstawała jak głupia) dlatego w tym roku zdecydowałem się oddać samochód do lakiernika. Chociaż byłem już zdecydowany na sprzedaż, dołożenie i kupienie a6 c6, nawet już rozpocząłem poszukiwania godnego egzemplarza lecz potem uświadomiłem sobie że nie mogę tego zrobić, po prostu lubię ten samochód :>
A teraz zdjęcia :p
Tak wyglądał mój samochód zaraz po zakupie, na felach 17'
Obrazek
Tak wyglądał po zmianie przedniego zderzaka na nowy (z racji tego że samochód nisko siedzi w starym oberwałem mocowanie poprzez za bliskie podjechanie pod krawężnik) tu już na felgach które wymieniłem po zmianie zawieszenia na oryginalne i mam te felgi do dziś ale w innym kolorze :p
Obrazek
a tak prezentuje się dzisiaj :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W planach (biorę się od następnego tygodnia)
Całe wnętrze OUT, suszenie, pranie, lokalizowanie miejsca dostawania się wody, podklejanie podsufitki i oddanie fotelu kierowcy do tapicera w celu zszycia lewego boczku.
Plany długoterminowe:
Wygłuszenie wnętrza, założenie lepszego audio (mam skrzynię bassową w bagażniku razem z kondensatorem ale w drzwiach nadal oryginał) no i nie wiem, być może oświetlenie wnętrza LED, zmiana przodu gdyż ten prezentuje się jednak mało atrakcyjnie, myślałem że będzie wyglądać to lepiej, wymiana tylnych lampa na LEDowe dymione. Jestem otwarty na wszelkie propozycje od was :)
Wyszło trochę długo (i tak wiele drobnych rzeczy ominąłem) ale mam nadzieję że nikogo nie zanudziłem moją historią :) pozdrawiam :]

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 06 lip 2014, 21:25

zdjęcia nie działają
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

Awatar użytkownika
ancek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 29 lip 2010, 18:24
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: ancek » 06 lip 2014, 21:36

mi tam zdjęcia się wyświetlaja.
wszystko ładnie, ale przód bez logo na grillu wyglada jak passat b5...
;)
Obrazek
141PS /326Nm

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 06 lip 2014, 21:42

<brawo> Widzę masz podobne podejście jak ja-wiesz co masz i żal teraz sprzedać za śmieszne pieniądze ;)
Lakier odświeżony tylko felgi dałbym klasyczne-srebrne i znaczek na grill bo osobiście nie podoba mi się ten setup. Nisko siedzi-jakie masz sprężyny? Jak będziesz miał pytania w sprawie car-audio to pytaj ;) C5 w sprawie car-audio to ciężki temat ;)
Pozdrawiam

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 06 lip 2014, 23:01

stary grill (czyli ten ze znaczkiem) wróci w odświeżonej wersji, pomaluję go na czarny mat założę, brewki też pójdą w odstawkę bo jednak nie zadowala mnie ten setup. Co do tego że nisko siedzi to powiem szczerze że nie wiem dlaczego :p kiedyś, jeszcze jak zakładałem te wahacze noname czyli to jakieś 2.5 roku temu wymieniałem sprężyny gdyż jedną miałem pękniętą i kupiłem na allegro jakieś czarne do tego modelu no i wtedy tak nisko siadł, myślałem że to wina starych amortyzatorów ale jak rok temu wymieniłem cały komplet zawieszenia przód i tył to wcale się nie podniósł :p tak więc nie wiem czemu tak nisko siedzi :) co do car-audio to na chwilę obecną muszę uruchomić aktywny tył, poprzedni właściciel postanowił że zamiast kupić adapter, poobcina wtyczki i pożeni kable razem ze standardowym gniazdem ISO, potem kupił kabel do radia i wiesz co? Nawet to wszystko bardzo dobrze grało ale pewnego razu jak wyjmowałem radio coś się odłączyło (przewody były poskręcane, nie polutowane <wnerw> ) i od tamtej pory gra tylko przód i skrzynia w bagażniku <uoee> niby nie jest źle ale pasażerowie z tyłu słyszą tylko bubububububu z tuby a sopranów zero. Dlatego od wtorku (bo jutro lecę zawieźć narzeczoną na obronę do lublina) będę brał się za wyciąganie wnętrza w celu osuszenia wykładziny więc zajmę się i kablami, kupiłem obcięte, oryginalne wtyczki z audi, adapter, zaopatrzyłem się w różnej maści schematy i zrobię to. A potem to już będę myślał nad jakimiś konkretami tj wymiana głośników w drzwiach, podłączenie tego wszystkiego przez końcówkę mocy, nie że bezpośrednio z radia więc być może się odezwę :) w każdym bądź razie dzięki za info, poZDrawiam, Jasiek

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 07 lip 2014, 03:02

Kup lampy xenon po malym lifcie z duza soczewka auto odrazu sie odmlodzi. Mozesz pomalowac srodki lamp na czarny mat jak coniektorzy na forum. Na ciemnym lakierze bedzie sie ladnie komponowalo.

Poswiecisz troche czasu i zakochasz sie w A6-tce na nowo.

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 08 lip 2014, 20:52

Kółeczka wróciły na swoje miejsce <lol>
Obrazek
Obrazek
Obrazek

TX1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 20 lut 2013, 09:02
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: TX1000 » 08 lip 2014, 22:57

Spoko
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 12:33 przez TX1000, łącznie zmieniany 1 raz.
TX1000

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 08 lip 2014, 23:15

człowieku, masz 1.8 Turbo w GAZIE i będziesz mi mówił że ja robię wieś? <wysmiewacz> jak już porobię wszystko to co planuję to wtedy poproszę Cię o wypowiedź <dokuczacz>
ps. Z tego co potrafię wywnioskować po Twojej wypowiedzi to to że Ty na temat ,,DIZAJNU'' masz bardzo wiele do powiedzenia więc czemu nie pochwalisz się czym Ty jeździsz i jak wygląda Twój samochód? Wtedy się dowiemy wszyscy tutaj co to znaczy porządny ,,Dizajn'' i jak nie robić ,,wsi''

TX1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 20 lut 2013, 09:02
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: TX1000 » 09 lip 2014, 18:57

chelsea78 pisze:człowieku, masz 1.8 Turbo w GAZIE i będziesz mi mówił że ja robię wieś? <wysmiewacz> jak już porobię wszystko to co planuję to wtedy poproszę Cię o wypowiedź <dokuczacz>
ps. Z tego co potrafię wywnioskować po Twojej wypowiedzi to to że Ty na temat ,,DIZAJNU'' masz bardzo wiele do powiedzenia więc czemu nie pochwalisz się czym Ty jeździsz i jak wygląda Twój samochód? Wtedy się dowiemy wszyscy tutaj co to znaczy porządny ,,Dizajn'' i jak nie robić ,,wsi''

Mi się nie podoba to co zrobiłeś z autem bo i podobać się nie musi ale pisząc do mnie że wiochą jest mieć 1.8t z instalacją LPG to obrażasz nie tylko mnie
lecz wielu forumowiczów którzy mają
1.8 1.8t 2.4 2.8 2.7bit 4.2 z Gazem
znakomicie noobie
TX1000

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 09 lip 2014, 20:16

No jak nie wiocha? a co? Zaszczyt? <wysmiewacz> Gaz to w kuchenkach jest a nie w samochodach <dokuczacz> a im większy silnik z LPG tym większa wiocha :p ostatnio jak byłem u rodziny pod lublinem to wracając najpierw pojechałem na stację, na stacji stoi Audi TT, koło niej mięśniak napakowany jak autobus do Lichenia że jakby telefon nie miał funkcji głośno mówiącej to by zostało mu tylko pisanie smsów <wysmiewacz> i koleś tankuje do TT gaz <glupek> czyż to nie wiocha? nie musisz mi odpowiadać, odpowiedz sobie <figielek>

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 09 lip 2014, 21:47

Fajna furka. Szkoda tylko że nie do końca mogłeś cieszyć się jej bezawaryjnością. Ogólnie te fury tzn. z silnikiem jak twój są mało awaryjne oczywiście jak się o nie dba. Teraz skoro masz już ,,wszystko" porobione to faktycznie nic tylko jeździć. Osobiśie nie pchałbym się w jakieś mega tuningi. Ogólnie zrobiłbym porządek z felgami tzn. coś w kolorze srebrnym nie czarnym w rozmiarze może nawet 16" przynajmniej opony są tańsze niż 17" czy 18" . Aha no i pokusiłbym się tylne lampy zmienić na polift. Dzis widziałem na ,,olx" komplet za 100zł do negocjacji więc nie dużo. Plus dla ciebie za to że wracasz do oryginału z przednim grillem. Na tyle też bym wrócił do znaczka OOOO. Nic po za tym bym nie robił. Ale to moje zdanie.
chelsea78 pisze: i koleś tankuje do TT gaz <glupek> czyż to nie wiocha?
Uważam że to nie wiocha a oszczędność- w tych czasach jakże cenna cecha.

Awatar użytkownika
maciek_2303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2014, 14:04
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: maciek_2303 » 09 lip 2014, 22:07

maro88, ja na car audio w mojej c5 nie narzekam xd mam tylko radio kenwooda i wszystkie glosniki seryjne xd ale jak masz jakis patent zeby to 'wzmocnic' odezwij sie na pw ;D bd wdzieczny ;D

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 09 lip 2014, 22:11

no jeszcze te brewki pójdą OUT, jeśli chodzi o tylne lampy to myślę nad jakimiś ledowymi somke ale to na razie dalszy plan bo są ważniejsze sprawy, chciałbym również pomalować sobie wnętrza przednich lamp na czarno ale to też nie w najbliższym czasie. W najbliższym czasie to chcę doprowadzić do porządku wnętrze, wysuszyć, wyprać, wymienić boczek w fotelu kierowcy, podkleić podsufitkę, wygłuszyć drzwi jakąś matą wygłuszającą i ogólnie coś zmienić we wnętrzu. Zastanawiam się na kompletem żarówek LEDowych do oświetlenia wnętrza, chciałbym zmienić sobie żaróweczki w podświetlaniu nóg np na niebieski kolor i zrobić tak aby świeciły się cały czas (nie że tylko po otwarciu drzwi). Ale to najpierw muszę wziąć ślub (już w sobotę :p ) a potem w końcu sfinalizować kupno domu, będę mieć tam garaż na 2 samochody więc będę mógł się w końcu porządnie za wszystko zabrać <cwaniak>

Awatar użytkownika
maciek_2303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lip 2014, 14:04
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: maciek_2303 » 09 lip 2014, 22:22

Masz racje brewki odrazu na smietnik ; ) Tylnie lampy ledy sa petarda, ale seria tez ogaryna ;> podsufitke jak masz odklejona ja bym poszukal innej zamiast bawic sie w klejenie. co do Twojego pomyslu z zarowkami - Uwazam ze to poroniony pomysl zwlaszcza na niebiesko podsiwtlac, wszystkie podswietlenia sa czerwone (zegary, climatronic, na okolo klamen, kratek powietrza, a nawet na podsufitce kolo swiatelek) wiec poswietlenie na nogi jest ciekawym pomyslem ale tez w czerwonym kolorze ;D jak bys dal niebieskie to troche tak jak bys wieszal lampki na choince ; ).
Z okazji slubu ogromne gratulacje ; p (oby kobieta nie wplynela na plany dostyczace autka) ;PP

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga