oslona prowadnicy zacisku przedniego audi s6 c5
oslona prowadnicy zacisku przedniego audi s6 c5
Witam.
Mam do wymiany gumową osłonę prowadnicy zacisku, tą ze zdjęcia poniżej. Nigdzie jej nie mogę dostać, nie ma jej w reperaturkach zacisku. Dziwne to jest i chore, z tego co mi wiadomo takie zaciski montowali też w A8 D2. Przerabiał ktoś już taki temat bo nawet w necie nie ma o tym za dużo. Nie ma nr części na ETCE, jest to jako cały zacisk.
Może da się coś dopasować. Bardzo proszę o podpowiedzi
Z góry dzięki
[ Dodano: 2014-03-17, 14:30 ]
Nikt nie wymienial tej osłony?/
Mam do wymiany gumową osłonę prowadnicy zacisku, tą ze zdjęcia poniżej. Nigdzie jej nie mogę dostać, nie ma jej w reperaturkach zacisku. Dziwne to jest i chore, z tego co mi wiadomo takie zaciski montowali też w A8 D2. Przerabiał ktoś już taki temat bo nawet w necie nie ma o tym za dużo. Nie ma nr części na ETCE, jest to jako cały zacisk.
Może da się coś dopasować. Bardzo proszę o podpowiedzi
Z góry dzięki
[ Dodano: 2014-03-17, 14:30 ]
Nikt nie wymienial tej osłony?/
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kiedyś przy okazji odnawiania zacisków poszukiwałem zarówno tej gumki (osłonki) jak i gumowych prowadnic zacisków - niestety nikt nie robi zamienników (reperaturek), przynajmniej nie robił jakieś rok temu U mnie na szczęści obie gumki wytrzymały zabieg i nie uległy uszkodzeniu
Wszystkie zagraniczne fora opisują konieczność zakupy drugich zacisków jako 'dawcy' części.
Szkoda, bo jak wiadomo te elementy są najbardziej narażone na uszkodzenia.
Wszystkie zagraniczne fora opisują konieczność zakupy drugich zacisków jako 'dawcy' części.
Szkoda, bo jak wiadomo te elementy są najbardziej narażone na uszkodzenia.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
MOŻNA KUPIĆ !
Zestaw w którym występuje owa unikatowa gumka występuje pod nazwą:
Disc Brake Caliper Guide Pin Boot Kit Front CARLSON 16206
Dostępne na ebay itp za garść $.
Można też kupić prowadnice ze śrubami:
Disc Brake Caliper Guide Pin Front CARLSON 14258
Ostatnio zauważyłem, że moja jedna gumka jest lekko uszkodzona. Skleiłem, ale nie traktuję tego jako rozwiązanie trwałe/docelowe więc poszukałem. Nikt nie lubi pękniętych gumek.
Wrzucę kilka słów dla wyszukiwarki, dla potomnych:
Zaciski HP2, s6, reperaturka, gumki, harmonijka, uszczelka
Gdyby ktoś próbował rozbierać te zaciski i chciał nie uszkodzić tej gumki polecam lekturę:
http://www.a4mods.com/webcontent/forum/ ... pic=2913.0
Zestaw w którym występuje owa unikatowa gumka występuje pod nazwą:
Disc Brake Caliper Guide Pin Boot Kit Front CARLSON 16206
Dostępne na ebay itp za garść $.
Można też kupić prowadnice ze śrubami:
Disc Brake Caliper Guide Pin Front CARLSON 14258
Ostatnio zauważyłem, że moja jedna gumka jest lekko uszkodzona. Skleiłem, ale nie traktuję tego jako rozwiązanie trwałe/docelowe więc poszukałem. Nikt nie lubi pękniętych gumek.
Wrzucę kilka słów dla wyszukiwarki, dla potomnych:
Zaciski HP2, s6, reperaturka, gumki, harmonijka, uszczelka
Gdyby ktoś próbował rozbierać te zaciski i chciał nie uszkodzić tej gumki polecam lekturę:
http://www.a4mods.com/webcontent/forum/ ... pic=2913.0
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Jak zajrzysz pod te gumki to się przerazisz. Moje były idealne a i tak kupa rdzy tam była. Oczywiście wyczyściłem i poskładałem wszystko zabezpieczając ATE Plastilube.
Miałem natomiast nie mały problem z poskładaniem tego do kupy. Musiałem z drutu wykombinować specjalne narzędzie, żeby tę gumkę włożyć na rowek w tej "pływającej" części. Proponuję przed zabawą przygotować sobie kawałek sprężystego drucika 0,7mm i zestaw do wyginania go w kuriozalne kształty.
Porób foty podczas wymiany.
Miałem natomiast nie mały problem z poskładaniem tego do kupy. Musiałem z drutu wykombinować specjalne narzędzie, żeby tę gumkę włożyć na rowek w tej "pływającej" części. Proponuję przed zabawą przygotować sobie kawałek sprężystego drucika 0,7mm i zestaw do wyginania go w kuriozalne kształty.
Porób foty podczas wymiany.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Spoko ... ja zaciski rozbierałem już 2 razy (zawsze raz do roku robię gruntowne czyszczenie ) ... ale fakt - z tą gumką było ciężko ... Mam wyczuwalne luzy na prowadnicach więc próbowałem dopasować prowadnice i gumki od innego modelu lecz bez rezultatu.
Elementy podane przez Ciebie przed momentem zamówiłem ... zobaczymy jak będą się prezentować w SPAM do ORI
Elementy podane przez Ciebie przed momentem zamówiłem ... zobaczymy jak będą się prezentować w SPAM do ORI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
reperaturka zacisku przedniego HP2 od S6 C5
Troszkę odgrzeję kotleta, ale chyba jest zestaw do regeneracji zacisku zawierający tę poszukiwaną gumkę.
Autofren Seinsa D4-2251
Można kupić w intercarsie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Przynajmniej z wyglądu pasuje. Może komuś się przyda to info. Pozdrawiam
Autofren Seinsa D4-2251
Można kupić w intercarsie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Przynajmniej z wyglądu pasuje. Może komuś się przyda to info. Pozdrawiam
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Minęło troszkę czasu i zdążyłem zamontować zestaw u siebiekot919 pisze:Elementy podane przez Ciebie przed momentem zamówiłem ... zobaczymy jak będą się prezentować w SPAM do ORI
Wrażenia wizualne - cóż zestaw prezentuje się całkiem nieźle. Wszystko pasuje jak ulał (oczywiście to guma więc pewnie nawet drobne niedociągnięcia nie są zauważalne po montażu).
U mnie okazało się, że trzpienie prowadzące są w doskonałym stanie tak więc ich nie wymieniałem. Te z zestawu pasują rozmiarem ale wydawało mi się, że są ocynkowane a ich powierzchnia nie jest idealnie równa (może takie miałem odczucie).
Po złożeniu wszystkiego do kupy hamulce przestały 'kantować' są dość sztywne. Zastanawiałem się jakiego smaru użyć aby nie chodziły zbyt ciężko. Kiedyś używałem Plastitube i nie sprawdził się, więc teraz nasmarowałem ATE Bremscośtam.
Po pół roku mogę śmiało powiedzieć, że nadal wszystko działa
Tak więc zdecydowanie polecam zestaw z USA
PS. W komplecie dostałem:
1. prowadnice zacisku
2. gumki prowadnic zacisku
3. osłona 'trzeciej' prowadnicy zacisku z dodatkowym pierścieniem stalowym (do tej pory nie wiem do czego służy )
4. zaślepki plastikowe gumek prowadnic
I tak przy okazji podzielę się moimi spostrzeżeniami dotyczącymi zestawów naprawczych tłoczków.
Jakieś 2 lata temu wymieniłem komplet gumek tłoczków (osłony + uszczelka tłoczka) przednich zacisków firmy Autofren. Przy ostatniej regeneracji prowadnic zdemontowałem je i porównałem z ori. Moim zdaniem (i kolegi który spijał piwko patrząc jak haruję przy hamulcach) 16letnie oryginalne gumy były w dużo lepszym stanie niż zamienniki. Były cały czas elastyczne i mniej 'styrane'.
Tak więc jeżeli ktoś chce 'na siłę' wymieniać te elementy, lepiej niech wyda kasę na coś innego
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Kocie, pierścień utrzymuje oslonę środkowej prowadnicy na miejscu. Z tego co pamiętam powoduje że cholernie ciężko zdemontować gumkę w całości z jarzma. Ja nie chciałem jej zniszczyć więc czyściłem wszystko bez zdejmowania, ale podobno pierścień demontuje się uderzając weń młoteczkiem przez malutki płaski śrubokręt. Jeśli w Twoich zaciskach przed wymianą nie było tych pierścionków to prawdopodobnie ktoś zapomniał je założyć. Albo są tam nadal, a Twoje nowe gumki nie są tak szczelne jak powinny być
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
hmm ... dałeś mi teraz do myślenia ... pamiętam, że środkowe gumki są razem z pierścieniem (jest on zatopiony w gumie) i po jego montażu guma trzyma się na prawdę mocno ... te pierścienie to dla mnie zagadka
Pamiętam, że porównywałem gumkę ori do tej z zamiennika i wyglądały tak samo (w sensie tak samo wygląda zatopiony pierścień. Ten co był w zestawie to jakiś inny wynalazek
Pamiętam, że porównywałem gumkę ori do tej z zamiennika i wyglądały tak samo (w sensie tak samo wygląda zatopiony pierścień. Ten co był w zestawie to jakiś inny wynalazek
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Masz racje - pierscienie są w gumach. Przekombinowałem
Dziwne, szczegolnie ze te dodatkowe pierscionki wystepują tez w innych zestawach, np. Centric 117.33046.
Może mają pomagac w zakladaniu gumy bez rozerwania jej? ( choc wtedy bylby jeden a nie dwa...)
Albo są dodane z myślą o pierwszej generacji HP2, ktore byly nieco inne.
Są 2 więc bez wątpienia ma to jakis zwiazek ze środkową prowadnicą...
Dziwne, szczegolnie ze te dodatkowe pierscionki wystepują tez w innych zestawach, np. Centric 117.33046.
Może mają pomagac w zakladaniu gumy bez rozerwania jej? ( choc wtedy bylby jeden a nie dwa...)
Albo są dodane z myślą o pierwszej generacji HP2, ktore byly nieco inne.
Są 2 więc bez wątpienia ma to jakis zwiazek ze środkową prowadnicą...