Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

oslona prowadnicy zacisku przedniego audi s6 c5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
lukikre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:26
Lokalizacja: beskidy

oslona prowadnicy zacisku przedniego audi s6 c5

Post autor: lukikre » 17 mar 2014, 14:30

Witam.
Mam do wymiany gumową osłonę prowadnicy zacisku, tą ze zdjęcia poniżej. Nigdzie jej nie mogę dostać, nie ma jej w reperaturkach zacisku. Dziwne to jest i chore, z tego co mi wiadomo takie zaciski montowali też w A8 D2. Przerabiał ktoś już taki temat bo nawet w necie nie ma o tym za dużo. Nie ma nr części na ETCE, jest to jako cały zacisk. :[
Może da się coś dopasować. Bardzo proszę o podpowiedzi
Z góry dzięki


Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 2014-03-17, 14:30 ]
Nikt nie wymienial tej osłony?/
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 mar 2014, 21:55

Kiedyś przy okazji odnawiania zacisków poszukiwałem zarówno tej gumki (osłonki) jak i gumowych prowadnic zacisków - niestety nikt nie robi zamienników (reperaturek), przynajmniej nie robił jakieś rok temu :-) U mnie na szczęści obie gumki wytrzymały zabieg i nie uległy uszkodzeniu :]


Wszystkie zagraniczne fora opisują konieczność zakupy drugich zacisków jako 'dawcy' części.
Szkoda, bo jak wiadomo te elementy są najbardziej narażone na uszkodzenia.

lukikre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:26
Lokalizacja: beskidy

Post autor: lukikre » 19 mar 2014, 19:17

Wygląda na to, że zarówno rok temu jak i teraz tychreperaturek poprostu nie da się dostać.
Trudno będę musiał coś wykabinować
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 24 cze 2014, 11:16

MOŻNA KUPIĆ ! <radocha>

Zestaw w którym występuje owa unikatowa gumka występuje pod nazwą:

Disc Brake Caliper Guide Pin Boot Kit Front CARLSON 16206

Dostępne na ebay itp za garść $.

Można też kupić prowadnice ze śrubami:

Disc Brake Caliper Guide Pin Front CARLSON 14258

Ostatnio zauważyłem, że moja jedna gumka jest lekko uszkodzona. Skleiłem, ale nie traktuję tego jako rozwiązanie trwałe/docelowe więc poszukałem. Nikt nie lubi pękniętych gumek. :p

Wrzucę kilka słów dla wyszukiwarki, dla potomnych:

Zaciski HP2, s6, reperaturka, gumki, harmonijka, uszczelka

Gdyby ktoś próbował rozbierać te zaciski i chciał nie uszkodzić tej gumki polecam lekturę:

http://www.a4mods.com/webcontent/forum/ ... pic=2913.0

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 cze 2014, 11:33

No i rewelacja ... Wielkie dzięki i GRATULACJĘ za odnalezienie tego cuda :-)

U mnie te gumki (od prowadnic zacisku() są w opłakanym stanie i chciałbym je wymienić - dzięki Tobie zaświeciło się światełko w tunelu <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 24 cze 2014, 13:11

Jak zajrzysz pod te gumki to się przerazisz. Moje były idealne a i tak kupa rdzy tam była. Oczywiście wyczyściłem i poskładałem wszystko zabezpieczając ATE Plastilube.

Miałem natomiast nie mały problem z poskładaniem tego do kupy. Musiałem z drutu wykombinować specjalne narzędzie, żeby tę gumkę włożyć na rowek w tej "pływającej" części. Proponuję przed zabawą przygotować sobie kawałek sprężystego drucika 0,7mm i zestaw do wyginania go w kuriozalne kształty.

Porób foty podczas wymiany.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 cze 2014, 13:30

Spoko ... ja zaciski rozbierałem już 2 razy (zawsze raz do roku robię gruntowne czyszczenie <okok> ) ... ale fakt - z tą gumką było ciężko :/ ... Mam wyczuwalne luzy na prowadnicach więc próbowałem dopasować prowadnice i gumki od innego modelu lecz bez rezultatu.

Elementy podane przez Ciebie przed momentem zamówiłem ... zobaczymy jak będą się prezentować w SPAM do ORI <okok>

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

reperaturka zacisku przedniego HP2 od S6 C5

Post autor: fan_quattro » 09 gru 2015, 10:29

Troszkę odgrzeję kotleta, ale chyba jest zestaw do regeneracji zacisku zawierający tę poszukiwaną gumkę.
Autofren Seinsa D4-2251
Można kupić w intercarsie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Przynajmniej z wyglądu pasuje. Może komuś się przyda to info. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 gru 2015, 13:35

Całkiem prawdopodobne. Jak przetestujesz - koniecznie napisz czy pasowało. Musiałbym w swoich tę gumę wymienić, bo sparciała i zaraz popęka.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 09 gru 2015, 17:47

kot919 pisze:Elementy podane przez Ciebie przed momentem zamówiłem ... zobaczymy jak będą się prezentować w SPAM do ORI <okok>
Minęło troszkę czasu i zdążyłem zamontować zestaw u siebie

Wrażenia wizualne - cóż zestaw prezentuje się całkiem nieźle. Wszystko pasuje jak ulał (oczywiście to guma więc pewnie nawet drobne niedociągnięcia nie są zauważalne po montażu).

U mnie okazało się, że trzpienie prowadzące są w doskonałym stanie tak więc ich nie wymieniałem. Te z zestawu pasują rozmiarem ale wydawało mi się, że są ocynkowane a ich powierzchnia nie jest idealnie równa (może takie miałem odczucie).

Po złożeniu wszystkiego do kupy hamulce przestały 'kantować' są dość sztywne. Zastanawiałem się jakiego smaru użyć aby nie chodziły zbyt ciężko. Kiedyś używałem Plastitube i nie sprawdził się, więc teraz nasmarowałem ATE Bremscośtam.

Po pół roku mogę śmiało powiedzieć, że nadal wszystko działa :-)

Tak więc zdecydowanie polecam zestaw z USA <okok>

PS. W komplecie dostałem:
1. prowadnice zacisku
2. gumki prowadnic zacisku
3. osłona 'trzeciej' prowadnicy zacisku z dodatkowym pierścieniem stalowym (do tej pory nie wiem do czego służy :) )
4. zaślepki plastikowe gumek prowadnic


I tak przy okazji podzielę się moimi spostrzeżeniami dotyczącymi zestawów naprawczych tłoczków.

Jakieś 2 lata temu wymieniłem komplet gumek tłoczków (osłony + uszczelka tłoczka) przednich zacisków firmy Autofren. Przy ostatniej regeneracji prowadnic zdemontowałem je i porównałem z ori. Moim zdaniem (i kolegi który spijał piwko patrząc jak haruję przy hamulcach) 16letnie oryginalne gumy były w dużo lepszym stanie niż zamienniki. Były cały czas elastyczne i mniej 'styrane'.

Tak więc jeżeli ktoś chce 'na siłę' wymieniać te elementy, lepiej niech wyda kasę na coś innego <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 gru 2015, 18:41

Kocie, pierścień utrzymuje oslonę środkowej prowadnicy na miejscu. Z tego co pamiętam powoduje że cholernie ciężko zdemontować gumkę w całości z jarzma. Ja nie chciałem jej zniszczyć więc czyściłem wszystko bez zdejmowania, ale podobno pierścień demontuje się uderzając weń młoteczkiem przez malutki płaski śrubokręt. Jeśli w Twoich zaciskach przed wymianą nie było tych pierścionków to prawdopodobnie ktoś zapomniał je założyć. Albo są tam nadal, a Twoje nowe gumki nie są tak szczelne jak powinny być <uoee>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 09 gru 2015, 22:51

hmm ... dałeś mi teraz do myślenia ... pamiętam, że środkowe gumki są razem z pierścieniem (jest on zatopiony w gumie) i po jego montażu guma trzyma się na prawdę mocno ... te pierścienie to dla mnie zagadka <mysli>

Pamiętam, że porównywałem gumkę ori do tej z zamiennika i wyglądały tak samo (w sensie tak samo wygląda zatopiony pierścień. Ten co był w zestawie to jakiś inny wynalazek :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 gru 2015, 00:45

Masz racje - pierscienie są w gumach. Przekombinowałem

Dziwne, szczegolnie ze te dodatkowe pierscionki wystepują tez w innych zestawach, np. Centric 117.33046.

Może mają pomagac w zakladaniu gumy bez rozerwania jej? ( choc wtedy bylby jeden a nie dwa...)
Albo są dodane z myślą o pierwszej generacji HP2, ktore byly nieco inne.

Są 2 więc bez wątpienia ma to jakis zwiazek ze środkową prowadnicą...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl