Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wariowanie klimatyzacji

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C6] Wariowanie klimatyzacji

Post autor: rstr » 11 cze 2012, 23:28

Witajcie koledzy i koleżanki!:)

W moim A6 C6 od 2 miesięcy, bardzo nieregularnie, wariuje klimatyzacja (oczywiście wariuje w tych najmniej odpowiednich momentach, doprowadzając mnie do szału...). Otóż co jakiś czas z bocznych, przednich nawiewów (i tylko z nich) zaczyna dmuchać bardzo gorące powietrze (podczas gdy powinno wiać zimne albo chłodne). Ustawienie w takiej sytuacji przełącznika z konkretnej temperatury na dmuchanie zimnem nie pomaga - z bocznych kratek dmuch gorące powietrze, z innych ultra-zimne.

Potem dojeżdżam do celu, wyłączam silnik i jak wracam do niego po jakimś czasie - wszystko znowu działa poprawnie. I tak do następnego razu, który może zdarzyć się następnego dnia albo za 3 tygodnie...

Macie może pomysł o co chodzi?

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 12 cze 2012, 07:06

Temat omawiany. Do czyszczenia cylinderki od klimy.
-a6-c6-00739-vt45546.htm

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 cze 2012, 07:41

Lub do wymiany, jeśli czyszczenie nie pomoże ;|

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 12 cze 2012, 23:42

Dzięki za info!

Przepraszam za być może głupie pytanie - jeśli czyszczenie nie pomoże, to co będzie do wymiany i jaki mniej więcej tego koszt?:/

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 13 cze 2012, 00:33

Dokładniej rzecz biorąc chodzi o pompę nagrzewnicy (obiegową) i elektrozawory (owe cylinderki).
Czyszczenie samych elektrozaworów (cylinderków) trudne raczej nie jest... z tym że to i tak raczej wierzchołek góry lodowej bo serce całego mechanizmu jest poniżej <tak>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 13 cze 2012, 11:18

rstr pisze:Dzięki za info!

Przepraszam za być może głupie pytanie - jeśli czyszczenie nie pomoże, to co będzie do wymiany i jaki mniej więcej tego koszt?:/
W 90% przypadków pomaga wyczyszczenie tych elektrozaworów. Jeśli chodzi o koszta ewentualnej wymiany - same zaworki >2000 pln w ASO.

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 15 cze 2012, 21:54

Dzięki za info! W przyszłym tygodniu wyczyszczę. Oby pomogło:/

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 16 cze 2012, 12:01

UneeK pisze:Jeśli chodzi o koszta ewentualnej wymiany - same zaworki >2000 pln w ASO.
A to do A6 można kupić same elektrozawory <mysli> jak kiedyś szukałem do swojego S8 silnika do tej pompy nagrzewnicy to w ASO był dostępny tylko jako cały kompletny element czyli pompa nagrzewnicy z silnikiem i elektrozaworami... i dlatego kosztuje to kilka tysiaków.

Co do wymiany to nie wiem jak to jest w A6 C6 ale robiłem to osobiście w S8 D2 i tam to jest masakra... tam pompa jest tak upchnięta na podszybiu że aby ją wymienić trzeba rozebrać podszybie, połowę centralnego wentylatora, cały mechanizm wycieraczek, spuścić płyn hamulcowy i zdemontować servo... pozostaje mieć nadzieję że w C6 jest łatwiej <stres>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 18 cze 2012, 23:13

Sprawdziłem dokładnie: do A6 C6 2005-2008 4F2 959 617 B "Zespół zaworów", cena 1000,27 zł...

Wozik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 18 lip 2008, 09:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Wozik » 05 sty 2014, 11:58

Wymiana załatwia sprawę raz, a dobrze. Ciekaw jestem na ile kilokilometrów teraz wystarczy.

Mily1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 05 sie 2013, 12:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mily1983 » 20 mar 2014, 13:43

wymiana na taki nowy z ASO załatwia sprawę na zawsze, ten element z takim samym oznaczeniem tylko literka A zostal wycofany w 04.2008 r i zastąpiony takim z literką B, nie wiem co zmieniono ale ten nowy nie zacina się już, jest pozbawiony tej wady. Można znaleźć czasem na allegro z literką B za 200 zł i po kłopocie.

MaksyM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2014, 14:16
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: MaksyM » 16 kwie 2014, 14:18

Wozik pisze:Wymiana załatwia sprawę raz, a dobrze. Ciekaw jestem na ile kilokilometrów teraz wystarczy.
wg mnie 200 tyś.km

strazak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 maja 2014, 23:02
Lokalizacja: Toruń

Post autor: strazak26 » 12 cze 2014, 08:21

Witam Koledzy mam ten sam problem klima wariuje z bocznych i podszybia leci gorące powietrze a na środku zimne...nie idzie wytrzymać. Przeczytałem że trzeba przeczyścić cylinderki...ale trzeba zdjąć obudowę na podszybiu która podobno jest na zatrzaskach...czy może ktoś podesłać jakieś schematy jak to zrobić.

z góry dziękuję

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 cze 2014, 09:06

strazak26 pisze:ale trzeba zdjąć obudowę na podszybiu która podobno jest na zatrzaskach
Nie ma żadnych zatrzasków... zdejmujesz podłużną uszczelkę co oddziela komorę silnika od podszybia i zdejmujesz osłonę :) Stojąc przed autem, bardziej na lewo masz cylinderki... Tu musisz uważać, aby nie pogubić śrubek... tłoczki cylinderków wypoleruj pastą polerską... na 'lustro' <okok>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 cze 2014, 09:25


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga