Ile wam bierze oleju od wymiany do wymiany???
Ja wymnienim olej co 10 tys. km. Na wymianę kupuję 4L kanister Mobil 1 5W50 (od nowości). Na początek wchodzi jakieś 3,7-3,8 litra oleju. Po 6-7 tysiącach kilometrów dolewam to co zostało z wymiany (0,2-0,3 L) i jak wymieniam olej na nowy to starego jest ciągle 1-2 mm powyżej minimum. Czyli zużycie oleju wychodzi około 1,2 L na 10.000 km czyli ~120 ml na 1000km.
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
Panowie miałem 1,8 ADR brał około 100ml na 1000km
Teraz w V6 zużycie wynosi około 120 - 150 ml. Silnik po wymianie uszczelniaczy, nowy ezektor wyczyszczona odma.
Jeśli mi ktoś powie, że V6 przy przebiegu 280 tys (tak jest u mnie) nic nie bierze oleju to nie uwierzę. Te silniki po prostu zasysają olej przez odmę tak jak już ktoś tu wspomniał i przy ponad 200kkm raczej nic z tym nie zrobisz. Bardzo rzadko ma to coś wspólnego z uszczelniaczami.
Jeśli nie dolewacie więcej niż 150-200ml na 1000km to można śmiało temat olać.
Teraz w V6 zużycie wynosi około 120 - 150 ml. Silnik po wymianie uszczelniaczy, nowy ezektor wyczyszczona odma.
Jeśli mi ktoś powie, że V6 przy przebiegu 280 tys (tak jest u mnie) nic nie bierze oleju to nie uwierzę. Te silniki po prostu zasysają olej przez odmę tak jak już ktoś tu wspomniał i przy ponad 200kkm raczej nic z tym nie zrobisz. Bardzo rzadko ma to coś wspólnego z uszczelniaczami.
Jeśli nie dolewacie więcej niż 150-200ml na 1000km to można śmiało temat olać.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Ehhh, każdy silni9k BIERZE olej. Wynika to z tego, że palony jest film olejowy, który się tworzy na cylindrach. Zawsze cosik się spali. Problem w tym, żeby z tym braniem mieścił się w granicach min/max od wymiany do wymiany. Dla mnie jakiekolwiek dolewki to żenada jest. Wybierasz się w podróż, rodzinka wsiada - poczekajcie, muszę dolać oleju do mojego automobilu! I tak 3x w trasie. To nie dla mnie. Jeżeli wszystkie v6 na to cierpią, to pierdziele i moje 1.8T wymienię na coś nievagowskiego, jak będę auto zmieniał. Mój ma 250kkm na liczniku, 97 rocznik i od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama oleju, po 15kkm zbliża się do minimum poizom i tyle. To samo jest w Golfie 4 1.9TDI ojca, tylko on ma 500kkm na blacie
Od kiedy przeszedł na Valvoline (jakieś 200kkm temu) to nie dolewa nic. Castrola dolewał w sumie litr od wymiany do wymiany.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
HattoriHonza, Zgadza sie - tylko hmm każdy przyjmuje inne "momenty" kiedy trzeba dolać. Jeden dolewa bo mu szybko na minimum ucieka drugi z kolei bo lubi "wysoki stan oleju". Tym drugim jestem ja :P Od wymiany do wymiany z Max zejdzie mi do połowy moze ciutes poniżej połowy na bagnecie - poziom OK ale ja juz mam takie zboczenie że wole niech bedzie prawie Max albo Max
a czasami bywa tak , ze wcale nie doleje bo przez 6000km nie butowałem - rzadko XD ale była taka sytuacja. Z reszta 1.8 T od minimum do maxa ma chyba 0,7 LItra takze historyjka z wypadem i rodzinką i czekajcie doleje olej - to raczje swiadczy o dbaniu o samochód XD Osobiscie sprawdzam olej raz w tygodniu z czystej ciekawosci i dbałości aby jednak tłoki sie slizgały a nie tarły XD
Jesli dbasz to pilnujesz wszystkiego systematycznie a nie na ostatnią chwile
ot co winno być wszędzie ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Jesli dbasz to pilnujesz wszystkiego systematycznie a nie na ostatnią chwile

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Może mi ktoś coś podpowiedzieć, mam silnik 2.4, V6, benzyna + gaz, przejechane 270 tys. km, wymianę oleju miałem 3800 km temu i zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju, na bagnecie było sucho, tzn. że po przejechaniu 3800 km wzięło cały olej ok. 4 l, byłem u mechanika nic nie wycieka, mówi że może uszczelniacze, zalecił mi Motor Life że może pomoże co wy na to?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wlany był Castrol 10W40, przyszło mi do głowy że może wpływ na branie oleju ma styl jazdy, od 2miesięcy jeżdżę na taksówce, sporo krótkich podjazdów na postoju, jazda na krótkie odcinki po mieście, poczytałem na forach, to niby w tym silniku bierze 1l/1000 km ale to coś cholernie dużo, nie myślałem że te silniki tyle biorą no i bym zatarł auto, nie wiem czy nie zrobić mu badania kompresji na cylindrach (tyle się naczytałem w necie - że gdzieś i takie coś wynikło ale remontu na razie nie mam kiedy robić)
dla potomnych 
2.4 V6 30V silnik BDV, audi a4 b6 , wymiana uszczelniaczy zaworowych nie zmienila kompletnie nic w poborze oleju... przebieg 194 tys km, pobor okolo 400ml na 1000km

2.4 V6 30V silnik BDV, audi a4 b6 , wymiana uszczelniaczy zaworowych nie zmienila kompletnie nic w poborze oleju... przebieg 194 tys km, pobor okolo 400ml na 1000km
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum
Galeria moich montaży - LPG Forum
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
- Lokalizacja: wawa
Pozwolę sobie odkopać bo temat ciekawy:)
Więc tak silnik 2.4 c5 z 98r w LPG przebieg licznikowo 320 tyś realnie myślę że ok 400tyś km
spala 300ml oleju na każde 1000 km. kupując go bałem się,że więcej będzie palił:)
Pierwszy raz zalałem valvoline max life 10w40, teraz jest valvoline 5w40, zużycie na obu olejach takie samo. Silnik mocno zapocony, ale plam pod samochodem nie ma jak i większych na osłonie pod silnikiem
Zastanawiam się czy może pokusić się o wymianę uszczelniaczy zaworowych bo silnik jak zimny odpala to chwilę przydymi na niebiesko- tak ok minuty, więc wydaje się,że chyba uszczelniacze twarde...
Dla porównania inne auto civic 1.3 93 r benzyna nalotu ok 400 tyś -sam zrobiłem 200 nie bierze nic a chodzi na pełnym syntetyku 0w40 mobila wymiana co ok 15 tyś km.
Więc tak silnik 2.4 c5 z 98r w LPG przebieg licznikowo 320 tyś realnie myślę że ok 400tyś km
spala 300ml oleju na każde 1000 km. kupując go bałem się,że więcej będzie palił:)
Pierwszy raz zalałem valvoline max life 10w40, teraz jest valvoline 5w40, zużycie na obu olejach takie samo. Silnik mocno zapocony, ale plam pod samochodem nie ma jak i większych na osłonie pod silnikiem
Zastanawiam się czy może pokusić się o wymianę uszczelniaczy zaworowych bo silnik jak zimny odpala to chwilę przydymi na niebiesko- tak ok minuty, więc wydaje się,że chyba uszczelniacze twarde...
Dla porównania inne auto civic 1.3 93 r benzyna nalotu ok 400 tyś -sam zrobiłem 200 nie bierze nic a chodzi na pełnym syntetyku 0w40 mobila wymiana co ok 15 tyś km.