Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ile wam bierze oleju od wymiany do wymiany???

Silniki benzynowe
TeEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TeEs » 19 sty 2014, 20:20

Ja wymnienim olej co 10 tys. km. Na wymianę kupuję 4L kanister Mobil 1 5W50 (od nowości). Na początek wchodzi jakieś 3,7-3,8 litra oleju. Po 6-7 tysiącach kilometrów dolewam to co zostało z wymiany (0,2-0,3 L) i jak wymieniam olej na nowy to starego jest ciągle 1-2 mm powyżej minimum. Czyli zużycie oleju wychodzi około 1,2 L na 10.000 km czyli ~120 ml na 1000km.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 20 sty 2014, 19:26

Panowie miałem 1,8 ADR brał około 100ml na 1000km
Teraz w V6 zużycie wynosi około 120 - 150 ml. Silnik po wymianie uszczelniaczy, nowy ezektor wyczyszczona odma.

Jeśli mi ktoś powie, że V6 przy przebiegu 280 tys (tak jest u mnie) nic nie bierze oleju to nie uwierzę. Te silniki po prostu zasysają olej przez odmę tak jak już ktoś tu wspomniał i przy ponad 200kkm raczej nic z tym nie zrobisz. Bardzo rzadko ma to coś wspólnego z uszczelniaczami.

Jeśli nie dolewacie więcej niż 150-200ml na 1000km to można śmiało temat olać.
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 20 sty 2014, 23:30

Ehhh, każdy silni9k BIERZE olej. Wynika to z tego, że palony jest film olejowy, który się tworzy na cylindrach. Zawsze cosik się spali. Problem w tym, żeby z tym braniem mieścił się w granicach min/max od wymiany do wymiany. Dla mnie jakiekolwiek dolewki to żenada jest. Wybierasz się w podróż, rodzinka wsiada - poczekajcie, muszę dolać oleju do mojego automobilu! I tak 3x w trasie. To nie dla mnie. Jeżeli wszystkie v6 na to cierpią, to pierdziele i moje 1.8T wymienię na coś nievagowskiego, jak będę auto zmieniał. Mój ma 250kkm na liczniku, 97 rocznik i od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama oleju, po 15kkm zbliża się do minimum poizom i tyle. To samo jest w Golfie 4 1.9TDI ojca, tylko on ma 500kkm na blacie ;p Od kiedy przeszedł na Valvoline (jakieś 200kkm temu) to nie dolewa nic. Castrola dolewał w sumie litr od wymiany do wymiany.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 21 sty 2014, 09:36

HattoriHonza, Zgadza sie - tylko hmm każdy przyjmuje inne "momenty" kiedy trzeba dolać. Jeden dolewa bo mu szybko na minimum ucieka drugi z kolei bo lubi "wysoki stan oleju". Tym drugim jestem ja :P Od wymiany do wymiany z Max zejdzie mi do połowy moze ciutes poniżej połowy na bagnecie - poziom OK ale ja juz mam takie zboczenie że wole niech bedzie prawie Max albo Max ;) a czasami bywa tak , ze wcale nie doleje bo przez 6000km nie butowałem - rzadko XD ale była taka sytuacja. Z reszta 1.8 T od minimum do maxa ma chyba 0,7 LItra takze historyjka z wypadem i rodzinką i czekajcie doleje olej - to raczje swiadczy o dbaniu o samochód XD Osobiscie sprawdzam olej raz w tygodniu z czystej ciekawosci i dbałości aby jednak tłoki sie slizgały a nie tarły XD

Jesli dbasz to pilnujesz wszystkiego systematycznie a nie na ostatnią chwile ;) ot co winno być wszędzie :]
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 sty 2014, 09:14

Przez 7tkm miałam Mobila 1 5W50 na bagnecie nic nie ubyło. Teraz na AMS 5W40 zrobiłam 8tkm i na bagnecie ubyło 2mm, więc tragedii nie ma :)
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
madryta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:57
Lokalizacja: Chełm

Post autor: madryta » 24 maja 2014, 11:37

Może mi ktoś coś podpowiedzieć, mam silnik 2.4, V6, benzyna + gaz, przejechane 270 tys. km, wymianę oleju miałem 3800 km temu i zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju, na bagnecie było sucho, tzn. że po przejechaniu 3800 km wzięło cały olej ok. 4 l, byłem u mechanika nic nie wycieka, mówi że może uszczelniacze, zalecił mi Motor Life że może pomoże co wy na to?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 24 maja 2014, 13:10

Jak brakowalo 4l oleju? I kontrolka nie zapalila sie wczesniej? Do tego silnika wchodzi niecale 6 l czyli to tak jakbys juz prawie w ogole oleju nie mial. Cos to nie halo. Zacznijmy do podstaw na jakim oleju jezdzisz? A mechanika ktory zaleca takie cos lepiej zmien.

Awatar użytkownika
madryta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:57
Lokalizacja: Chełm

Post autor: madryta » 24 maja 2014, 15:51

Wlany był Castrol 10W40, przyszło mi do głowy że może wpływ na branie oleju ma styl jazdy, od 2miesięcy jeżdżę na taksówce, sporo krótkich podjazdów na postoju, jazda na krótkie odcinki po mieście, poczytałem na forach, to niby w tym silniku bierze 1l/1000 km ale to coś cholernie dużo, nie myślałem że te silniki tyle biorą no i bym zatarł auto, nie wiem czy nie zrobić mu badania kompresji na cylindrach (tyle się naczytałem w necie - że gdzieś i takie coś wynikło ale remontu na razie nie mam kiedy robić)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 24 maja 2014, 21:51

madryta pisze:Wlany był Castrol 10W40
zmień olej

soul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2013, 19:32
Lokalizacja: Lublin / Łęczna

Post autor: soul » 17 cze 2014, 09:00

dla potomnych :)

2.4 V6 30V silnik BDV, audi a4 b6 , wymiana uszczelniaczy zaworowych nie zmienila kompletnie nic w poborze oleju... przebieg 194 tys km, pobor okolo 400ml na 1000km
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 31 sty 2018, 09:49

Pozwolę sobie odkopać bo temat ciekawy:)

Więc tak silnik 2.4 c5 z 98r w LPG przebieg licznikowo 320 tyś realnie myślę że ok 400tyś km
spala 300ml oleju na każde 1000 km. kupując go bałem się,że więcej będzie palił:)
Pierwszy raz zalałem valvoline max life 10w40, teraz jest valvoline 5w40, zużycie na obu olejach takie samo. Silnik mocno zapocony, ale plam pod samochodem nie ma jak i większych na osłonie pod silnikiem

Zastanawiam się czy może pokusić się o wymianę uszczelniaczy zaworowych bo silnik jak zimny odpala to chwilę przydymi na niebiesko- tak ok minuty, więc wydaje się,że chyba uszczelniacze twarde...

Dla porównania inne auto civic 1.3 93 r benzyna nalotu ok 400 tyś -sam zrobiłem 200 nie bierze nic a chodzi na pełnym syntetyku 0w40 mobila wymiana co ok 15 tyś km.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 01 lut 2018, 21:18

Zrób próbę kompresji i jak wyjdzie słabo to z dodatkiem oleju. Jak uszczelki masz ok to użyj środka xado 1 stage

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga